Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ryder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:43

Ik kom me ook weer melden! Na een ruime week griep én daarvoor 'gewoon' gezond bezig zijn zit ik op bijna -3. Ik eet nog steeds kleinere porties uit mezelf (niet zoveel trek), dus ik hoop dat dit erin kan blijven. Overigens qua kcal zit ik wel goed (geen crashdieet ofzo) en ik eet ook gewoon gezond. Lekker veel fruit en groente. Al vul ik mijn salade-lunch zo aan voor een ijsje met de kinderen :P

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:48

Mooi hoor @Ryder, -3! :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:54

heel goed :j en yeah voor ijsjes.

weegschaal werkt nog niet helemaal mee met mijn goede gedrag -O- Heeft vast ook te maken met dat het maandelijkse festijn er weer aankomt. We focussen maar gewoon op het proces, heb daarin weer goed de balans te pakken dus daar ga ik lekker mee door.

Collega waar ik vanavond mee uit eten zou gaan is ziek, dus dat spaart alvast kcal :') Maak ik een lekkere risotto met verse tuinbonen en doperwten voor me zelf vanavond. I

k had er vanochtend voor het ontbijt al 10.000 stappen op zitten (en heb er echt van genoten, zonder honger :D )
Afbeelding

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:04

Herkenbaar @Gaucho, gisteren een daling op de weegschaal. Vanochtend was alles gewoon weer terug :') gelukkig voel ik me wel heel goed in m'n lijf, dus fiets de weegschaal maar.

Soms is het niet erg dat een etentje buiten de deur niet doorgaat. Scheelt inderdaad weer calorieën.

Hier net een rondje van 2km hardgelopen. Dag 25/31 van de challenge zit er dus ook weer op :) vanavond is het tijd voor een uurtje kickboksen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:25

Allemaal lekker bezig!

Ik ben vanmorgen op de fiets naar de markt geweest, lekker veel verse groente gescoord waaronder asperges :9 . Normaal is vrijdag hier patat of pizza dag, maar die asperges kan je niet oud laten worden én zijn van iedereen hier wel het favoriete eten, dus er staat hier een gezondere maaltijd op tafel vanavond.
Bij de bakkerskraam dan wel weer gezwicht voor donuts voor vanmiddag bij de koffie :o . Maar ach, ééntje moet kunnen na 35 km fietsen := .

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:54

vind ik ook :j Ik heb voor maandag oa een asperge soep pakket besteld bij PicNic, nu al zin in. Sowieso in alle voorjaarsgroentes *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:58

Hier vanochtend ineens weer bijna een kilo erbij op de weegschaal. Het blijft gewoon een k*tding. En toch wil ik dat hij zakt naar waar ik hem wil hebben :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 07:39

Hoe is het hier? Wat een stilte... Hier al sinds zaterdag ziek/zwak en brak (flinke griep). Bijkomend voordeel is dat ik niet veel trek heb, dus ben bijna 2kg afgevallen in de tussentijd :') ik heb wel elke dag gegeten, maar minder. Veel geslapen. Helaas nog steeds niet beter.

Hopelijk gaat het met jullie qua gezondheid beter...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 07:48

Ik was topic ff kwijt >;)

Niet ziek hier, ondanks allemaal zieken om me heen afgelopen weekend.

Veel bewogen maar ook heel veel gegeten afgelopen weekend. Vrijdag eens kijken op de weegschaal wat de schade is. Doordeweekse dagen gaan wel prima, maar onderaan de streep is dat afgelopen weken steeds stabiel, en eigenlijk moet er wat af.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:17

Beterschap MuSLi!

Hier net als Gaucho, veel bewogen maar ook veel gegeten, dus ben benieuwd (of eigenlijk niet := ) morgen op de weegschaal. Ook bij mij gaat door de weeks het eten beter dan in het weekend. Maar ik merk wel dat ik zoveel fitter ben dan drie maanden geleden, dat is natuurlijk ook wat waard.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:24

Beterschal Musli!

Hier was de weegschaal niet zo lief, maja ik was het weekend ook niet lief voor mijn lichaam. Weer veel te veel gegeten en dat is te zien. Dus nu weer terug in het gareel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:36

Ik ben gister bij de dokter geweest. Ik krijg vrijdag te horen of de huisarts met de prikken aan de slag wil. Ze wil namelijk eerst een internist spreken om ervaringen op te vragen.
Kan ook nog zijn dat ik dan eerst naar een internist moet.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:42

purny schreef:
Ik ben gister bij de dokter geweest. Ik krijg vrijdag te horen of de huisarts met de prikken aan de slag wil. Ze wil namelijk eerst een internist spreken om ervaringen op te vragen.
Kan ook nog zijn dat ik dan eerst naar een internist moet.

Fijn dat het niet meteen naar de prullenbak verwezen wordt, maar dat ze gedegen onderzoek doen naar of het voor jou een juiste weg is :j heel netjes!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 07:12

Ik doe hetzelfde als jullie, te veel eten maar ook veel sporten dus blijf gelukkig ook redelijk stabiel :+

Vanaf deze week toch weer wat meer de rem erop. Gisteravond gaan eten met een vriendin en een pizza naar binnen gewerkt. Vanmorgen was er spontaan -0.1 vanaf wat mijn totaal -11.5 maakt *\o/*

Vriendin had ik al even niet gezien en toen ze kwam aanlopen zei ze whutttt ben jij het, wat zie je er goed uit! Superleuk dus *\%/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 07:40

Ahhh, heerlijk dat soort reacties @Tarzan. Dat kan dan echt helemaal je dag maken... En fijn dat er toch weer wat af was :)

Hier was er vanochtend ook weer wat af, maar ook nog steeds aan het uitzieken. Sinds zaterdag ruim 2,5kg eraf := wel gegeten, maar niks smaakt, dus heb gewoon minder trek ook.

Er moest nog wel wat af, maar niet op deze manier geloof ik :Y)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:42

Purny: wat fijn dat je huisarts zo reageerde. Hopelijk is het geschikt voor je.

Tarzan: heerlijk, dat soort reacties, dat maakt je dag inderdaad. En een mooi resultaat -11.5!

MuSLi: op die manier afvallen is niet echt de gezonde manier inderdaad, maar wat doe je er tegen als je ziek bent. Hopelijk ben je snel weer helemaal fit.

Hier weer -0,8 eraf, de teller staat nu op -8,1 *\o/* . Nog 1,9 tot mijn volgende doel.

Heeft iemand nog ideeën voor eiwitrijke tussendoortjes? Wel vegetarisch en lactose vrij.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:36

Goed bezig @Sharani. Mooie cijfers. Ohhh, ik vind eiwitrijke tussendoortjes al lastig als je niet vegetarisch bent en lactosevrij eet. Geen tips dus voor je... :=

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:55

Lekker bezig Sharani :j

Hier blijft de weegschaal stug stabiel.

Eiwitrijke tussendoortjes:
Gekookt ei
Zelf gebakken eiwitrijke muffin / bananenbrood etc
Geroosterde kikkererwten
Volgensmij is er ook lactosevrije Skyr / kwark etc, Ehrmann heeft iig lactosevrije kwark, pudding, chocolade mousse etc met veel eiwit

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:11

Dat is fijn Tarzan, dat anderen het ook goed zien.

Mijn moeder vroeg me van het weekend ook al of ik weer bezig was :)

Ik heb net wel 2 negerzoenen op :')
Die staan op het werk op de kantinetafel.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:29

Bedankt Gaucho!
Vond net bij de Lidl ook wat lactose vrije zuivel, stond heel klein op de verpakking dus had het altijd over het hoofd gezien maar heb er nu al zin in :9 .

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:58

:wave: daar ben ik weer!

Ik ben nu eindelijk echt de 80 grens door. Dat was jaren geleden **\O/**
Zit nu zo rond de 78 en dat betekent dat er sinds de geboorte van onze tweede 10 kilo van af is. En nog 1.2 kilo en dan ben ik er in totaal 20 kwijt sinds de geboorte van onze dochter en dat is bijna 2 jaar geleden nu. Wel is de regelmaat er behoorlijk uit. Mijn hoofd werkt niet zo mee waardoor ik met gekke boodschappen terug kom en ik eet niet zo netjes verdeeld over de dag. Actief blijven gaat dan wel weer oké al ga ik niet meer naar de sportschool omdat ik veel liever buiten sport :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:23

Sharani schreef:
Purny: wat fijn dat je huisarts zo reageerde. Hopelijk is het geschikt voor je.

Tarzan: heerlijk, dat soort reacties, dat maakt je dag inderdaad. En een mooi resultaat -11.5!

MuSLi: op die manier afvallen is niet echt de gezonde manier inderdaad, maar wat doe je er tegen als je ziek bent. Hopelijk ben je snel weer helemaal fit.

Hier weer -0,8 eraf, de teller staat nu op -8,1 *\o/* . Nog 1,9 tot mijn volgende doel.

Heeft iemand nog ideeën voor eiwitrijke tussendoortjes? Wel vegetarisch en lactose vrij.

Super goed bezig zeg!

Jeee Gamova *\o/

Haha hoe smaakten ze Claudia?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:26

Je bent lekker bezig geweest @Gamova! Heb je een doel in gedachten? We hebben allemaal soms wel zo'n fase waarin het even niet zo lekker loopt, maar een beetje kabbelt. Zolang het niet omhoog schiet en uit de hand loopt komt dat ook wel weer goed ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 23:03

Wat een leuke reacties Tanzan!

Claudia negerzoenen zou ik ook niet kunnen weerstaan!

Goed bezig Sharani! Kan helaas niet helpen met de tussendoortjes.

Gamova wat knap!

Hier nog druk bezig met de schade van het weekend er af te krijgen. Ben bang dat het niet gaat lukken voor vrijdag maja dan het weekend iets beter opletten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 07:39

Musli, beterschap! Gaat wel snel zo, maar niet de juiste manier inderdaad :=
Sharani, top bezig, ook bijna -10 *\o/*
Fijn he Claudia als mensen het zien :D
Gamova, wat goed!!!
Dustin, niet bang zijn, gewoon weer oppakken en dan komt het ook bij jou weer helemaal goed!!

Wat gaan we toch maar weer goed allemaal :D

-11,7 vanmorgen, ondanks de frietjes :')