De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:49

Ik heb ze aan huis
Ben eigenlijk heel vaak al in soort quarantaine

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:51

Anoniem schreef:
Ik denk dat de meeste bokkers ( ik wel) gewoon naar stal gaan?
Daar waren in mijn geval gisteren een man of 8 toen ik er zelf ook was...
Of gaan jullie daar ook niet meer heen...

Tuurlijk wel. Het is in de buitenlucht. Je raakt ook niemand aan, dus zelfs al zou er iemand besmet zijn zal het niet overgedragen worden op een ander. Ze niezen niet in je gezicht of zo. Alleen de paarden...

Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:52

Was er gewoon benieuwd naar. Ik ga ook gewoon hoor, haha.

Westhof

Anoniem schreef:

Ik ga ook gewoon hoor :j Pony heeft toch z'n verzorging nodig. Hij staat op een manege en de lessen gaan (vooralsnog) ook gewoon door.

Astorga

Babootje schreef:
En verder snap ik ook niet dat we het v.w.b. de IC plekken hier in NL maar op zijn beloop laten. In China stampten ze in 1 week een heel ziekenhuis uit de grond. Wij hebben nog een paar ziekenhuizen leeg staan. Zorgpersoneel met een spoedcursus basis-basis opleiden. Je hoort er niets van. Ik vrees ook echt italiaanse toestanden hier.

Heb je enig idee wat het werk van een verpleegkundige inhoudt? Dat red je niet met een spoedcursusje.
Er zijn ziekenhuizen die gediplomeerde verpleegkundigen nu bijscholing geven zodat ze ook op een IC taken kunnen verrichten, maar je kunt echt niet mensen van straat plukken en in 2 wkn opleiden.
Als je onderwijzers niet mag devalueren, doe dat dat ook niet met mijn tak van sport.

Daarnaast was er voor het hele corona-gebeuren al een groot tekort aan verpleegkundigen. Is ook niet zo gek als je ziet hoe onaantrekkelijk het beroep is geworden. Het is dat ik de inhoud interessant vind en mijn patiënten mij plezier geven, want anders had ik ook wel wat anders gezocht. Je moet iig wel echt gemotiveerd zijn om te blijven.
Overheid had het tekort aan zien kunnen komen, maar heeft niets gedaan om het voor ons beter te maken.
En nu wordt het er niet beter op: Mag Nederland niet meer uit, moet komen werken zolang er geen koorts is en ik word ernstig verzocht om in mijn vrije tijd mijn sociale contacten te beperken.

Onali schreef:
Shiloh schreef:
Dat heeft alleen zin als je goede handschoen discipline hebt en dus met je handen van je gezicht afblijft. Dat vergt wel wat oefening normaal gesproken. Heb jaren in een immunologisch laboratorium gewerkt en je zag het zelfs bij professionals constant fout gaan.

Hahaha nou idd.
Ik krijg altijd spontaan jeuk aan mn neus als ik handschoenen draag of mn opgestoken haar valt ineens in mijn gezicht :+
.

Hier ook altijd jeuk aan mijn neus als ik in een isolatiekamer sta. Is echt een psychisch dingetje.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:53

Hier gelukkig geen vreemden op stal dus ik ga wel gewoon, ga wellicht zelfs weer eens wat vrije tijd hebben nu dus dan zie ik ze eens wat vaker dan 2 keer per week

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:53

Anoniem schreef:
Was er gewoon benieuwd naar. Ik ga ook gewoon hoor, haha.

Ja ik ook hoor. Was ook niet naar jou kritisch bedoeld. Maar veel mensen doen net of je al besmet wordt als je iemand aankijkt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:54

Wij gaan wel naar stal. Dochter is ook gewoon naar de manege geweest. Je komt niet dicht bij andere mensen in principe. Er zit altijd meer dan een meter tussen. En het is niet in een kleine besloten ruimte.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:55

Gekkenhuis in de supermarkt hier. Geen parkeerplek te vinden, alle karretjes op en alle kassa’s open en en rijen tot ver in de winkel. Ongelooflijk.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:55

facebookbericht van onze burgemeester:
- getroffen ondernemers krijgen eenmalige premie van 4000€
- als ze na 21 dagen niet open kunnen krijgen ze een vergoeding van 160€ per dag
- als je enkel WE dicht moet is dat respectievelijk 2000€ en 160€ per dag

even in een notendop, geldig voor Vlaanderen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:59

Het viel hier in Oosterhout NB nog best mee. Wel iets drukker als normaal in de supermarkt en ja pcm en rijst en pasta schappen zijn leger als normaal, maar eigenlijk kan je verder alles nog wel krijgen.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:00

Suzanne F. schreef:
Gekkenhuis in de supermarkt hier. Geen parkeerplek te vinden, alle karretjes op en alle kassa’s open en en rijen tot ver in de winkel. Ongelooflijk.

Ik stond net nog in 2 supermarkten en dat was gewoon een relaxte slenterbende := Niemand aan het hamsteren, wc papier en rijst stond allemaal nog in het schap, gewoon de normale dingetjes en geen volle karren. Gelukkig zijn ze hier wel nuchter genoeg om te zien dat dat onzin is :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:02

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:04

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:04

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:05

In de sportschool hadden ze flesjes gel neer gezet op de plaatsen waar geen wasbak is. Allemaal gejat....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:05

Mensen oproepen vooral nu uit eten te gaan of te gaan drinken en de commentaren eronder dat het allemaal onzin is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:06

Bloodymary schreef:
Echwel schreef:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4677122641

Snap dat de horeca problemen heeft, maar dit slaat voor mij echt nergens op.
Reden om daar nooit te gaan eten

Huh? Is toch heel mooi hoe hij het zegt? Wat is daar mis mee?

Ik zie het ook niet helemaal :+ Zolang er minder dan 100 mensen zijn en je thuis blijft als je verkouden bent mag je hier toch gewoon heen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:07

Hij kan roepen wat hij wil maar mensen kiezen toch echt zelf of ze wel of niet uit eten gaan. Kan me best voorstellen dat nu al veel ondernemers het water aan de lippen staat, tien man personeel dat uit de neus staat te eten. Ik vermoed dat we vandaag, indien om twee uur de besmettingscijfers weer fiks de lucht ingaan, we hier strengere maatregelen krijg.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:07

Nou als ik hier zo lees gaan mensen snotterend en wel de deur uit..
Je brengt in de horeca wel de werknemers in gevaar.

Vind het een zeer lakse houding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:08

Oscar schreef:
Anoniem schreef:

Je dieren zullen toch eten moeten hebben en een keer de benen moeten strekken, je kunt ze geen maand ophokken ofzo.

Maar een fotoshoot is natuurlijk wel weer totaal andere koek. Niet nodig, niet noodzakelijk, prima te verplaatsen naar een andere keer. Zou ik ook niet doen nu.
.

Deze twee meningen waren inderdaad de reden tot discussie en dubio. :j ja het is in de buitenlucht, kleinschalig, je moet immers ook naar stal etc. Maar een fotoshoot is niet nodig, niet noodzakelijk. Vandaar.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:08

Zag dat in Amsterdam de schappen ook leeg waren. Mensen nemen denk ik zelf besluit om in quarantaine te gaan. Ze hoeven voorlopig dan de deur niet uit.
Hier bij de Hoogvliet was het gisteravond nog gewoon gevuld volgens mijn man

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:09

@bigone: Probleem is dat niet meer iedereen getest wordt.. alleen nog maar de risicogroepen

De cijfers klopte natuurlijk al niet maar dat wordt alleen maar erger.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:12

Granoek schreef:
facebookbericht van onze burgemeester:
- getroffen ondernemers krijgen eenmalige premie van 4000€
- als ze na 21 dagen niet open kunnen krijgen ze een vergoeding van 160€ per dag
- als je enkel WE dicht moet is dat respectievelijk 2000€ en 160€ per dag

even in een notendop, geldig voor Vlaanderen

Is dat voor alle Vlamingen en bedrijven of alleen voor jouw gemeente en horeca?

Wij hebben een schoonheidssalon met een bijna lege agenda.
We zijn maar vast begonnen met de grote schoonmaak en klussen die we in de zomervakantie wilden doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:14

IMJ schreef:
@bigone: Probleem is dat niet meer iedereen getest wordt.. alleen nog maar de risicogroepen

De cijfers klopte natuurlijk al niet maar dat wordt alleen maar erger.

Juist daarom is het zeer alarmerend wanneer er wel veel positief getesten bijkomen, voor elke positief geteste lopen er ik weet niet hoeveel virusverspreiders rond.