3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:54

Dilan93 schreef:
Een dagje niet eten kan geen kwaad. Zijn zelfs mensen die de 5/2 vasten doen. Vijf dagen per week gewoon eten, twee dagen vasten (niet achter elkaar). In principe kan ons lichaam daar prima tegen. Als je verder niet heel actief ben (zittend werk en niet sporten), kan het helemaal geen kwaad :)

Ik zelf heb er wel moeite mee, maar dat is vooral mentaal. Als ik echt besluit om niet te eten, lukt het prima :)

Mijn lijstje voor vandaag gaat ongeveer worden:

O: havermout, eiwitpoeder, amandeldrink, lijnzaad, bosvruchten, pindakaas
T: appel, stukje pure chocolade
L: boerenkool stamppot met vegan rookworst :9
T: dadel-pinda reep van Body&Fit
A: salade met linzenpasta, wortel, paprika en nepkipjes + dressing van rijstolie, appelazijn en kruiden
T: alpro go on met kersen, banaan

B: 25 minuten circuittraining + werk

Met 5/2 eet je op je vastdagen 500 calorieen toch? Dus dan eet je wel iets. Ben daar trouwens ook geen fan van want je leert imo niet om beter te eten :o

Goed bezig allemaal! Maanlicht, je avondeten klinkt echt heerlijk <3

Vandaag:

O: 170gr 0% vet Griekse yoghurt, kop groene thee
L: pantosti van 2 volkoren boterhammen, belegen kaas (meegenomen uit Nederland <3 ), milano salami en een beetje boter, halve komkommer, zakje popchips en kop groene thee
A: 250gr zoete aardappel uit de oven met cajun kruiden, groenten (rode ui, paprika, courgette, aubergine en tomaatjes) uit de oven en 5 kipworstjes, beetje knoflookmayo

B: 45 minuten trainen, 20 minuten cardio, 45 minuten wandelen (en m'n bed verschonen, telt dat ook als cardio? :+ )

Heb nog 500 calorieen over dus vanavond denk ik nog een stukje chocola oid :D

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:52

Ik snap het doel van vasten om af te vallen wel, vooral als je van ver moet komen en niet goed kan inschatten hoe je een gezonder patroon kan invoeren, maar ik vind het wel lastig. Op reddit is er een hele community met mensen die water fasts doen en dan dus alleen water drinken voor x periode (ik las laatst zelfs iemand 5 dagen) en ik kan me gewoon niet voorstellen dat het goed is voor je lichaam. Zoals Yanou idd zegt, je leert geen gezond eetpatroon vol te houden en als je op een gegeven moment op je goal weight bent en je wil stoppen met vasten komt het er misschien wel weer heel hard bij.

Ik heb net echt heel fijn getraind en daardoor mijn slechte gevoel van gister ook weer een beetje uit mijn hoofd kunnen zetten. Ik eet normaal 2000-2100 op een dag maar heb besloten om een paar dagen even naar 1900 max te gaan zodat ik mezelf even een reset kan geven en weer wat kleinere porties kan gaan eten. Merk dat ik de laatste tijd zo gewend ben aan op 2100 zitten dat ik er ook snel overheen ga, en het afvallen gaat niet zo snel :=

O: Een smart bar van B&F voor het sporten (152)
L: Twee wraps met zwaar gekruide kip, kidneybonen en een beetje kaas (643)
T: Whey shake (112)
A: Risotto met parmaham en kaas (747) ~ mijn vriend heeft vandaag een hele drukke en lastige dag op zijn werk dus hij mocht kiezen wat we gingen eten
Ik zit nu op 1654 dus kan vanavond nog een paar blokjes oude kaas eten terwijl we tv kijken.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:09

Kimmie, ik snap je kritiek, het is inderdaad niet de bedoeling mensen aan te zetten om niet te eten.
Maar zoals Sanne aanhaalde, en ik hier ook duidelijk heb gemaakt, ik voelde me niet goed. Net als met een buikgriep, moet je soms even je lichaam rust geven qua eten om alles terug op orde te zetten. Ik heb een enorm gevoelig lichaam, en dat reageert soms met hele pijnlijke darmen. Dan ga ik er geen eten inrammen omdat ik zou moeten eten. Ging hem daar meer om ;)

Maanlicht, hopelijk maken ze je laarzen snel! Ik heb ook DeNiros, heerlijke laarzen!
En wat goed dat je het gevoel hebt wat meer controle te hebben. Mind over matter :))

Emma, ja je kunt ook in extremen gaan inderdaad. Maar belangrijkste lijkt me toch duurzaamheid, dat je het gewoon kunt blijven doen. En dan is gezond eten echt gewoon het belangrijkste. Gelukkig zijn er veel eetpatronen en kun je kiezen wat bij je past en waar je je goed bij voelt en gezond bent.
Wat goed dat je je fijn voelt vandaag! En dat je zo netjes met je eten om gaat.
Je lijstje klinkt lekker!

Linoleum, sneeuw is heerlijk <3 gister gaan sleeen met paarden, heb spierpijn van op de slee zitten en me vasthouden :+

Om jullie gerust te stellen, dit was mijn ontbijt:

Afbeelding

L: soep met brood en kaas
T: cappuccino
A: pannenkoeken! Voor de gang van mij kamer waar ik op dit moment woon. Ik maak voor mezelf wel pannenkoeken met ricotta. Benieuwd hoe die gaan smaken.
Heb er nu al zin in :9

B: wandeling. Gister gesport en heel wat spierpijn, dus wandeling is voor mij voldoende vandaag.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 16:29

Ziet er lekker uit Aria!

Vasten vind ik lastig, maar ik kan me best indenken dat als je je niet goed voelt je een dagje niet eet. Zo lang dat maar bij een dagje blijft en het niet is om minder kcal te eten lijkt het me niet erg!

Vandaag mwah dagje. Had sollicitatie gesprek en moet over Amsterdam CS, dus heb me laten verleiden tot een volkorenwrap met kipshoarma. Nu valt het wel binnen mijn kcal als ik vanavond een tikkeltje aanpas, maar toch balen dat ik het heb gehad terwijl ik het niet had gepland.

T: 100gr aardbeien skyr + 15 gr kelloggs
L: Kipshoarma volkorenwrap :=.
A: Haricot verts (200gr) + gele rijst (gekookt 150gr) + mager stukje vlees (m'n vriend moet nog even langs de winkel straks)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:45

Fijn Emma, dat het trainen zo goed ging! Wij hebben hier ook een Ladies Only, misschien dat ik daar toch maar weer een keer moet kijken.

Lekker Aria! Ik zie vasten niet als een dieet maar meer als een manier van leven. Ik vast over het algemeen 16-20 uur, op soms een enkele dag in de week na. Het geeft mij rust en ik heb er minder honger van.

Hoe is je sollicitatie gegaan Imandra?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:52

Is zo'n vegan rookworst een beetje lekker Dilan? Ik vind af en toe vegetarisch eten niet zo erg (gisteren nog gedaan), want goed vlees is zo duur, maar vleesvervangers vind ik over het algemeen echt niet te kanen. Behalve een Javaanse schijf, dat is net een bamischijf yumyum.

Balen Linoleum.. Ik fietste net naar mijn tentamen door het Noorderplantsoen, zo mooi zo in het wit!

Marlinde heb je een PB gestuurd met de link van het topic haha.

Jouw avondeten klinkt echt super lekker Eulogy!

Ohh ja dat waterdieet ken ik ook Emma. Nichtje van mijn ex deed dat toen we bij hen woonde. Ze heeft het volgens mij 5-6 dagen volgehouden. Viel ontzettend veel af maar kwam het er daarna gelijk bij aan. (Die mensen aten ook 3 keer per week KFC enzo, ben flink aangekomen daar) Ze lag ook de hele dag alleen maar in bed, gok dat het anders echt niet vol te houden is met normale beweging. Fijn dat je training goed ging!

Ohhhh Aria, jouw ontbijt <3 Ik wou dat ik niet zo'n skere student was en ook gewoon zalm kon halen voor op crackers enzo :') Mijn vriend zit nu doordeweeks in Zwolle voor een traineeship, en in het hotel waar hij verblijft hebben ze ook zalm bij het ontbijt. Zo jaloers.

Kipshoarma is ook gewoon te lekker Imandra. Mijn vriend en ik hadden laatst kalkoenshoarma, beviel ook errug goed.

Eten gaat oké hier vandaag. Tentamen ging gelukkig ook wel prima. De grootste opdrachten kon ik prima maken maar er zaten ook kleine sommetjes bij en dat ging echt voor geen meter. Maar sommetjes als dit zouden ook gewoon verboden moeten worden. :')
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 17:04

@Maanlicht: Ging voor mijn gevoel goed, maar ze twijfelen nog over wat voor functie ze willen dus zal geduld moeten hebben.

@Sanne: Goeie god, blij dat ik dat niet meer heb :)). Ja die kipshoarma was van de AH to go, en was al warm... was wel lekker :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:45

Sanne, ik vind m wel lekker :j maar vind de meeste vleesvervangers wel lekker. Mn favorieten zijn van vivera de biefstuk en sateschnitzel en van vegafit cordon blue

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:49

Ik hou heel erg van de Valess "schnitzels" met kaas erin. Super chemisch maar ik kan zo twee van die krengen naar binnen harken, echt zo chill.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:01

Ohhh sateschnitzel klinkt lekker!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:54

Fijn dat je lekker hebt getraind Emma! Risotto <3

Ziet er goed uit Aria!

Fijn dat je tentamen goed ging Sanne, ik zou echt niet meer weten waar ik moet beginnen met zoiets :')

Mijn avondeten was inderdaad heel lekker:

Afbeelding

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 00:46

Paps vandaag jarig, met alle zoete en hartige dingen die daarbij horen.
Ook lekker zelf van die kleine pizzaatjes gemaakt :o soort gourmetten maar dan met pizzaatjes haha. Ideaal.
Gelukkig morgenochtend zwemmen :Y)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:05

Eulogy, jouw eten van gisteren klinkt heerlijk. Vooral de tosti. En bed verschonen telt als cardio. Ik zweet me tenminste altijd kapot als ik klaar ben :')

Emma, mooi streven om je dagdoel wat lager te zetten. Denk dat het jezelf weer even scherp stelt. En fijn dat de ladies only zoveel beter lijkt. Kan me voorstellen dat je je minder bekeken en beoordeeld voelt.

Aria, jaloers op sleeen in de sneeuw! Ga ik dit jaar vast niet redden. In verleden wel meermaals gedaan :D
Je ontbijt ziet er heerlijk uit. En hoe waren de pannenkoeken? Ik zag toevallig gisteren ook een recept voor ricotta pannenkoeken voorbij komen die ik bewaard heb.

Imandra, uiteindelijk nog wel gegoten van je wrap? Anders is het helemaal zonde. En snap wel dat stress en Amsterdam CS dan erg gevaarlijke combi is.

Sanne, ik zou hard wegrennen als ik zo’n som voor m’n neus krijg :+

Benthe, groot gelijk dat je gewoon gegeten hebt. Zeker met pizzarette.

Ik gisteren nog wat olijven met feta gehad. Uiteindelijk nog te weinig kcal gegeten. Kom op 1.128 kcal uit. Oeps. Wel redelijk normale hoeveelheden, maar wel veel groenten en weinig kcalrijk eten.

Vandaag planning
L: skyr met muesli en whey crispy
T: appel en 3 rijstwafels met chocola
A: kipfilet met champignons en sperziebonen gewokt met rijst
T: 2 eieren met rookvlees
B: naast m’n standaard rondjes lopen in pauzes (opgeteld 30 minuten) wil ik vanavond nog uurtje wandelen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:12

Lekker Benthhh! En nog gefeliciteerd met je vader. :)

Emma: Goed om jezelf weer even scherp te zetten inderdaad. En heel fijn dat je bij de ladies only lekker hebt kunnen trainen.

Sanne: oh my, haha. Ik ben ooit speciaal rechten gaan studeren om cijfertjes te ontwijken, dus als ik dit zie dan duizelt het me al. := :))

Eulogy: Tostiiiii! Ben ik gek op, alle soorten en maten haha.

Aria: Ik ben heel benieuwd of de pannenkoeken lekker waren!

linoleum: Ik ga vandaag ook proberen te wandelen in mijn lunchpauze. :) Ik wandel altijd wel even naar de AH om lunch en boodschappen voor het avondeten te halen, maar we hebben een prachtig bos achter kantoor. Daar ga ik denk ik nog even een rondje wandelen.

Sorry als ik iemand overgeslagen heb!

Hier eindelijk een lijstje waarbij alle macro's en kcal in het "groen" kwamen bij pbp!

O: Alpro sojayoghurt kers met musli (328)
T: smoothie met halfvolle melk, water, banaan en aarbei (181)
L: 4 speltboterhammen met kipfilet, roerei, hüttenkäse (544)
T: magere kwark met een schep appelmoes (165)
A: volkoren pasta salade met tonijn, gekookt ei, tomaat, komkommer, kidneybonen, olijfolie en balsamico (626)

Totaal: 1733 kcal

B: 30 min yoga en 30 min fietsen (retour werk), rondje wandelen tussen de middag (20-25 min)
D: water en gemberthee

Verder niks spannends te melden. Gisteren heerlijk getraind :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:18

Frummels, ik wandel altijd in mijn pauzes. Twee keer tien minuten pauze en tussen de middag een halfuur. Ik zit de hele dag op m’n luie reet, dan is de frisse lucht en beweging erg lekker. Ook al is het hier dan door een woonwijk en winkelstraat, helaas geen mooi bos.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:57

Sorry, even niet zo veel tijd om bij te posten, morgen zal ik dat weer braaf doen. Ik heb deze sneeuw dagen wel meer beweging, ik moet al een paar dagen verplicht lopend naar stal :') Wel iedere keer een mooie boswandeling. Dus ook niet supererg.
Gisteren veel lekkere en ongezonde dingen gegeten. Vandaag weer proberen iets netter, maar wss ook nog wel wat restjes opeten.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:04

GOEDEMORGEN.
First; Sanne; dank voor je duidelijke uitleg over je bingen! Ik had daar nog niet op gereageerd.
Wachten op hulp terwijl je het zo dringend nodig hebt is vreselijk, kan daar maar niet over uit. Is er niet iets van een spoedafdeling ofzo? Of moet je echt wachten op de 'normale' hulp?

Haha Aria die foto ziet er ZO lekker uit, baal altijd dat ik niet van zalm hou want het ziet er gewoon super goed uit alleen ik moet het qua geur echt niet bij me in de buurt hebben :')

Lekker lijstje Frummels, kwark met appelmoes is echt een gouden combinatie. Nam ik vroeger altijd! Ik heb nog kuipjes in de koelkast staan (ergens achterin verscholen) bedenk ik me nu, die ga ik ook maar eens oppeuzelen <<)

Hier gaat het eigenlijk wel goed, als in; ben echt wel back on track met gezond eten en zie in de spiegel dat het aan slaat. Weegschaal nog geen idee, heb er geen en heb ook niet de behoefte er op te gaan staan :))
Ben gisteravond onverwacht naar een cafe gegaan wat toch gepaard ging met veel wijn, vandaag eten bij een vriendin wat ook weer ongezond zal zijn dus de dagen erna weer opletten joeeee

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:29

Castilja schreef:
GOEDEMORGEN.
First; Sanne; dank voor je duidelijke uitleg over je bingen! Ik had daar nog niet op gereageerd.
Wachten op hulp terwijl je het zo dringend nodig hebt is vreselijk, kan daar maar niet over uit. Is er niet iets van een spoedafdeling ofzo? Of moet je echt wachten op de 'normale' hulp?

Volgens mij bedoel je Emma, haha. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:40

Ik ga zometeen voor het eerst sinds heel lang alleen sporten. Vind het echt doodeng, van het idee alleen al krijg ik het warm. :o

Stomme angsten. :n

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:02

MarlindeRooz schreef:
Ik ga zometeen voor het eerst sinds heel lang alleen sporten. Vind het echt doodeng, van het idee alleen al krijg ik het warm. :o

Stomme angsten. :n

Snap de angst wel een beetje. Ik durfde eerst niet eens naar de sportschool :=

Nu kom ik daar ook niet meer, maar dat is meer omdat ik meestal toch geen tijd heb om erheen te gaan (moet 10 km enkele reis), dus sport momenteel thuis. We hebben een fitness rek, dumbbels, sportmatje en ons eigen lichaamsgewicht :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:07

Ik kom er al sinds juli en ben er dus al vaak alleen geweest... :roll:

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:17

Kimmie, scheelt dat je dan in elk geval wel beweging hebt gehad!

Castilja, voor Emma lijkt me spoedopname niet echt van toepassing? Ze kan normaal functioneren zonder bedreiging voor haar eigen of andermans leven.
En genieten van eten en sociale dingen is ook belangrijk.

Marlinde, waarom vind je alleen sporten eng? Ik vind alleen juist veel fijner! Je eigen ding doen, geen rekening houden met een ander.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:50

Ik sport altijd met een vriendin en dat gaat heel goed samen. Maar ik vind het eng omdat ik bang ben dat mensen wat van me vinden of staren ofzo. Gewoon beetje angstproblemen. Maar morgen weer naar de psych!

Groetjes vanuit de sportschool trouwens, zit op de fiets.

Ga vanmiddag sleeën met de shets en foto’s maken. En vanavond schaatsen. Dus genoeg sport...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:53

Ik was ook altijd bang van starende mensen. Maar mijn ervaring is dat 90% van de mensen te druk bezig is met zichzelf (en/of eigen onzekerheden) dan dat ze op anderen letten.

Is op t strand ook net zo als ik me ongemakkelijk voel in bikini

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:55

Sorry bedoelde inderdaad Emma Sanne! :evaw:
Nee ja verkeerd verwoord dan misschien met spoedopname, maar een vriend van mij was ook dringend opzoek naar een psycholoog en hij is uiteindelijk wel in een versneld traject geplaatst waardoor hij eerder geholpen kon worden. Dat bedoelde ik!