Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:11

Oh heerlijk poes! Wat ziet dat er mooi uit :) Jullie hebben natuurlijk vrij voor hemelvaartsdag. Hier is dat niet, maar maandag is een vrije dag (geen idee waarom).
Ik zat in Kaapstad, daar heb ik collega's zitten. Ik was er eerder dit jaar ook, in februari en maart, helaas moest ik eerder naar huis ivm corona. Zo mooi lopen daar. Het is gelukkig best veilig, afhankelijk van waar je loopt. Ik moest het eerste stukje vanaf m'n accommodatie een beetje oppassen, maar de binnenstad en de berg zijn heel druk met toeristen, hardlopers, en beveiliging overdag. Ik keek vnl op Strava heatmaps waar mensen veel liepen, en die routes volgde ik. Waar ik nu woon, in het oosten van Londen, kan ik beter ook niet in de avond in m'n eentje over straat :)

Met honden lopen lijkt me zo leuk <3 ben gek op honden, dat is echt mijn droom!

Ik heb net een rustige 17km gelopen, heerlijk in de zon :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:26

Ik heb net de strongviking trail voltooid, wat was het al warm hè?

Mijn loopmaatje had het tempo er flink in, waardoor ik boven mijn trailtempo heb gelopen en helaas de laatste 2km oogmigraine kreeg. Gelukkig trok het snel weg.
19km, 205HM in 1.48.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:51

Zoo warm al ja! Ik heb gisteren nieuwe hardloopschoenen gekocht en dying om ze uit te testen! Maar vandaag slaan we een dagje over, want heb vanochtend paardgereden en toen ging al bijna van mijn stokje :+

Gave foto's SV! <3

Morris

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:04

Super SV!

Ja het is warm, ik heb vanochtend gelopen. Ik had het al snel te warm, ik heb het bij 6 km gehouden.

Enne paardrijden, paardje krijgt een vrije dag :D en baasje gaat niet veel meer doen.
Het is ook erg druk op de wegen, niks aan, ik blijf thuis zitten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:43

Wauwwwww SV die beestjes I love it.

Ik ben met Greetje eens te snel opbouwen. Ik zie hier vaker mensen snel opbouwen.
Ik kan het niet en luister dus naar mijn lichaam zo heb ik maanden op 4-6-7km gezeten terwijl ik 20+ heb gelopen en nooit ben gestopt sinds 2009

Sinds een maandje lukt het om langzaam op te bouwen vandaag 13 km gelopen.
Alleen irritant dat strava en horloge niet eens zijn over de afstand.
Strijbeekseweg heide was zwaar met flink rukzand paden waar je echt in weg valt.
Maar daarna vloog ik wel over de bospaden.

Alleen wanneer ga ik nou eens afvallen?
Laatst bijgewerkt door tita op 21-05-20 13:47, in het totaal 2 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:46

Afbeelding

Afbeelding
Grenspaal Nederland-België 2e WO

Afbeelding

Afbeelding
Ellendige zware paden ruim 1,5km en das geen pretje

Afbeelding
Rennen door de heide

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:11

Vind dat wel erg zware en afschrikkende woorden Greetje. Tuurlijk, het is misschien niet het slimste plan om van 8 -> 12 te gaan maar dat heeft haar lichaam dus ook laten weten. Als we het gaan bekijken op wetenschappelijke exercise physiology en het aanpassen vh lichaam zou je eigenlijk je lichaam +/- 2 weken de tijd moeten geven om te wennen aan de gekozen arbeid, oftewel eens per twee weken ofwel afstand ofwel snelheid aanpassen. En toch gebeurd dat in de praktijk bijna niet. Dan is het makkelijk om per week 10% uit te breiden in afstand.

Ik liep mijn eerste 10+ afstand ook meteen 12-13 k kan ik me herinneren. Nooit wat aan overgehouden. :j Bij mij beginnen de problemen als ik te hard wil, maar zolang ik rustig loop kan ik echt zo lang doorgaan als ik wil.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:46

Wat een afstanden hebben jullie alweer gelopen met die warmte! Ik sla een dagje over. Heb vanochtend buiten gereden, dat wel :j

Mooie foto's al. Had al wat op Insta voorbij zien komen :D

Qua afstanden opbouwen, ik ben van 6 naar 10 km gegaan. Nooit iets van gehad.
Zijn ook zelfs marathonschema's waarbij je niet meer dan 30 km loopt tijdena de training.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:10

Sja en ik liep me met 7 km gelijk een blessure waar ik een half jaar zoet mee was en nog steeds moet ik opletten. Ik vind het een erg terechte opmerking hoor!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:38

Hoi allemaal,
Na een tijdje niet meer hard gelopen te hebben, wil ik het weer opnieuw gaan oppakken. Zaterdag ga ik shoppen voor een paar nieuwe schoenen. Verder heb ik nog een goede BH nodig. Ik heb cup D. Wie heeft tips voor een goede bh?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:47

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:49

Wauw, mooie foto’s SV en Tita!

Ik heb goede ervaringen met de Shock Absorber Ultimate Run.

Vandaag weer een rondje gelopen maar het wilde niet echt dus tussendoor stukken gelopen. Vorige week met de training door m’n enkel gegaan. Heb de training wel af kunnen maken maar daarna een mooie bult op de buitenkant. Gelukkig weinig last van gehad.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:55

Ik ben fan van de Freya bh's Anna79, ietsje grotere cup hier nog. Heb wel echt altijd nog een sporttopje erover, maar dat doe ik bij alle sportbh's en is meer iets dat tussen mijn oren zit :') Het liefst tape ik alles vast _O-

Die dagen heb je er ook tussen Puera, het was ook wel echt heel erg warm! Doe voorzichtig met je enkel

Zo, ik heb vandaag moeders verhuisd (alle zooi moest van de zolder af dus ik ben gestopt met trappen tellen) en nog met gewichten gesmeten, was weer eens even heerlijk. De crossfit box kan buiten de lessen geven en met aangepast rooster. Dat is wel heel fijn.
Morgen ga ik dan weer een rondje lopen, ik heb nog altijd geen pijn gehad *\o/* Zou het nu dan eens goed blijven gaan :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:58

Ik zou het ook het liefst vasttapen. Ik heb cup C, vind het maar niks. :n Onhandig met paardrijden en hardlopen

Ontherun, toch nog druk bezig geweest.

Ik ben samen met mijn vriend nog anderhalf uur wezen wandelen en net even in de tuin bezig geweest. Zaterdag weer lopen denk ik :)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:27

Hahaha ja vasttapen dat is ook een optie _O-
Ik heb nog een shockabsorber in de kast liggen die zijn werk op zich goed doet, maar ik kan het kreng niet alleen aan krijgen %)
Ik ga jullie tips bekijken, thanks!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:02

Ik heb er ook een van Decathlon, een andere dan Poes trouwens. Hier ook een D cup, maar dit is echt de fijnste die ik gehad heb (en dat zijn er veel haha van goedkoop tot behoorlijk aan de prijs).

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:59

Greetje, je kan wel gelijk hebben hoor. Ik wilde eerst ook van 8 naar 10 km maar misschien is dat zelfs nog wat snel. Ik probeer tijdens het lopen trouwens wel heel goed aan te voelen hoe het gaat en of ik geen last heb van mijn benen of iets. Na de 12 km heb ik ook weinig last gehad van mijn benen, alleen nu een beetje spierpijn. Het enige waar ik last van had was de vermoeidheid.

Maar ik wil sowieso de volgende keer weer even wat minder ver lopen en over een tijdje misschien weer 9/10 km proberen.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 00:46

ontherun schreef:
Ik ben fan van de Freya bh's Anna79, ietsje grotere cup hier nog. Heb wel echt altijd nog een sporttopje erover, maar dat doe ik bij alle sportbh's en is meer iets dat tussen mijn oren zit :') Het liefst tape ik alles vast _O-

Die dagen heb je er ook tussen Puera, het was ook wel echt heel erg warm! Doe voorzichtig met je enkel

Zo, ik heb vandaag moeders verhuisd (alle zooi moest van de zolder af dus ik ben gestopt met trappen tellen) en nog met gewichten gesmeten, was weer eens even heerlijk. De crossfit box kan buiten de lessen geven en met aangepast rooster. Dat is wel heel fijn.
Morgen ga ik dan weer een rondje lopen, ik heb nog altijd geen pijn gehad *\o/* Zou het nu dan eens goed blijven gaan :=

Hoe vallen die van Freya, gewoon volgens hun normale maat?

Ik heb nu (nouja al heel lang) van shockabsorber, ik snap niet goed hoe ze vallen, maar ze doen het redelijk :j ik ben ze wel continu aan het repareren. Ben eigenlijk toe aan nieuwe, maar je kunt nu natuurlijk niets passen. Freya draag ik normale bh’s van, dus dat zou ik nog wel durven bestellen. (70F/65G hier := )

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 01:59

Soms ben ik toch best blij dat ik het red met alleen een simpele goedkope sport top/bh van de primark, als ik al die bh struggles lees.
Sinds kerst ben ik 4 kilo afgevallen, waardoor er nog wat minder over is gebleven :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 07:37

Die maat valt inderdaad precies hetzelfde Lien :D ik heb geen andere maar in soortbhs of gewone van hun.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:20

Supervixen schreef:
Soms ben ik toch best blij dat ik het red met alleen een simpele goedkope sport top/bh van de primark, als ik al die bh struggles lees.
Sinds kerst ben ik 4 kilo afgevallen, waardoor er nog wat minder over is gebleven :+

Haha, wees daar idd blij om. Ik hoop ook dat ik wat verlies als ik een paar kilo afval.

Krijg soms wel eens rare blikken van vrouwen als ik tijdens een gesprek over BH's zeg dat ik liever een maatje minder zou hebben. Maar ik vind grotere borsten gewoon echt onhandig :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:34

Dilan93 schreef:
Supervixen schreef:

Haha, wees daar idd blij om. Ik hoop ook dat ik wat verlies als ik een paar kilo afval.

Krijg soms wel eens rare blikken van vrouwen als ik tijdens een gesprek over BH's zeg dat ik liever een maatje minder zou hebben. Maar ik vind grotere borsten gewoon echt onhandig :')

Dit zou ik gezegd kunnen hebben _O- en iedereen die klaagt dat ze daar als eerste afvallen, ik niet hoor -O- zou willen dat het zo was. Met de helft zou ik tevreden zijn haha.

Twijfel of ik vandaag een rondje ga lopen of dat doorschuif naar morgen. Morgen gaan we de keuken aanpakken dus vrees dat het er dan uiteindelijk weer niet van komt, maar ik heb vandaag spierpijn van gisteren :')
Firstworldproblems :=

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:39

Anna79, ik heb ze van Qlinn. Er fijn en stevig, ze worden niet helemaal platgedrukt. Je houdt, vind ik, een mooi silhouet.
Shock absorber heb ik ook, ook prima. Wel wat minder silhouet.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:16

Oh goede sport-bh's zijn wel belangrijk voor hardlopen en paardrijden (mijn borsten zijn kleingeschapen, maar ik wil er ook geen theezakjes van maken). Ik heb er 1 van de decathlon en 1 van Odlo (de stevigste). Ik heb er ook 1 van Hunkemöller, maar die zou k niet aanraden. Bij Runnerslab kan je een sportbh laten aanmeten. Misschien kan dat in Nederland ook wel ergens?

Mooie foto's Tita en SV!

Ik heb vanochtend mijn tempoduurloop gedaan, man man wat heb ik gezweet. Is het bij jullie ook zo benauwend?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:20

Ja! Blij dat ik gisteren mocht :) toen was het fris.