Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:28

Dat nieuwsbericht boven aan, over die op hol geslagen trekpaarden....
Het zullen eens géén kinderen zijn |o

Edit:
En deze kwam ik zojuist tegen op facebook.

Afbeelding

Ik begrijp dat het sneu is voor die kindjes dat ze niet mee kunnen doen, en dat het niet hun schuld is dat hun ouders geen geld hebben voor dure supermarkten.
Maar als ouders die geen geld hebben voor dure supermarkten nou eens geen kindertjes zouden maken....
(uiteraard kan een goed verdienend gezin in de financiële problemen komen, daar wil ik ook niks over zeggen)

Magrathea

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:53

Nou er zijn genoeg plekken waar je die dingen kunt ophalen hoor. Of je kunt een buur zonder kinderen vragen of die voor je wil sparen.
Leuk initiatief, maar het zal me benieuwen of er wat mee gebeurt.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:58

Ik vind het vooral bijzonder dat de supermarkten hier eigenlijk op de vingers getikt worden voor het weggeven van speelgoedjes omdat sommige papa's en mama's dat niet kunnen betalen.
Ik begrijp hoe hard de kinderwereld is en hoe snel je word buitengesloten als je niet mee kan doen met rages, maar dat is toch niet het probleem van de supermarkt?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:03

Laurora schreef:
Ik vind het vooral bijzonder dat de supermarkten hier eigenlijk op de vingers getikt worden voor het weggeven van speelgoedjes omdat sommige papa's en mama's dat niet kunnen betalen.
Ik begrijp hoe hard de kinderwereld is en hoe snel je word buitengesloten als je niet mee kan doen met rages, maar dat is toch niet het probleem van de supermarkt?

Daar heb je gelijk in, zo had ik het niet direct gelezen. Maar nu je het zegt, het is inderdaad wel een beetje van "doe eens niet" :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:08

Laatst was ik bij de bakker, en bij onze bakker krijgen kinderen altijd een klein kadetje om te eten. Nu had ik gruwelijk honger maar niks bij me, dus toen het kindje voor mij een kadetje kreeg, vroeg ik of ik er ook eentje mocht. Die meid achter de balie vond het niet zo raar ,maar die moeder! Alsof ik het meest onfatsoenlijke voorstel ooit uitsprak :') Waarom zou een kind meer recht hebben op een gratis kadetje waar ze 2 keer overheen kwijlen en 1 hap uit nemen en dan op de grond flikkeren. Nee lekker respectvol is dat :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:30

Nou kan ik me voorstellen dat je t kadetje ook gewoon had kunnen kopen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:33

Ik kan me toch indenken dat je denkt, ik vraag het gewoon := zeker als je vaste klant bent. Nee was ook prima geweest. En die moeder had dat kadetje toch ook gewoon kunnen kopen?

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:36

:D

Hier krijgen de kindjes een stuk eierkoek maar als ik met mijn hondje bij de bakker kom en haar netjes buiten vast bind krijg ik ook een stukje eierkoek mee voor mijn doggie dat vindt ik super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:42

Vjestagirl schreef:
Nou kan ik me voorstellen dat je t kadetje ook gewoon had kunnen kopen...

Ja maar dat vind ik dus het hypocriete, waarom krijgt een kind wel een gratis kadet en zou ik daar geen recht op hebben? :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:55

Nou wat iemand al aanhaalde, jij kunt het kopen. Ik vind het ook wel raar dat je het vraagt. Onze slager is dan wel weer heel relaxt met de worst, iedereen krijgt een plakje. Maar ik zou er niet om vragen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:55

Is het niet zo dat ze het die kinderen geven zodat ze even stil zijn? Is tegenwoordig de enige methode om ze stil te krijgen, iets in hun bek proppen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:59

Een kindje kan een kadetje niet kopen. En het kind heeft er ook geen recht op, het is iets wat de bakker aanbied. Erom vragen als volwassene die het gewoon kan kopen vind ik wat heel anders dan het aangeboden krijgen als kindje zonder geld...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:00

Dat geldt voor een hele hoop mensen BM _O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:01

Maar is toch ook helemaal niet erg als ze dan vraagt "mag ik er soms ook een". Als het niet mag zegt de bakker gewoon nee. Het is niet dat ze er een pikt of zo.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:02

lieveli schreef:
Dat geldt voor een hele hoop mensen BM _O-

Haha, dat is ook weer waar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:02

Ik vind het raar, ik zou er zelf nooit om vragen. Ik houd niet van vragen om gratis. Maar ik zou iemand er niet op aanspreken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:05

Ik vind het gewoon heel raar om te vragen om dingen die je ook gewoon kunt kopen, zeker bij een bedrijf wat z'n geld moet verdienen aan het verkopen van dat product.

Net zoiets als dat je een een conducteur vraagt of op een railrunner kaartje mee mag omdat het kleutertje aan de overkant van t gangpad er ook eentje heeft, of bij de supermarkt een mandarijntje uit het kinderkarretje op de groentenafdeling pakken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:12

Ik zou er ook niet om gaan vragen, gewoon zelf kopen idd. Andersom had de bakker ook nee kunnen zeggen natuurlijk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:31

Als de bakker het niet had gewild of als het puur alleen om kinderen zoet te houden is, had de bakker dat vast wel gezegd :j

Zelf had ik het ook niet gedaan, was waarschijnlijk niet eens bij me opgekomen :)) Dan koop ik wel een kadetje of broodje.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:41

Evengoed is dat iets tussen Joolien en de bakker en dat maakt verder vrij weinig uit. Dat zo'n moeder dan compleet flipt vind ik wel enigszins raar :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:42

Ja ik ook, lekker belangrijk.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:47

Nou, los van het feit dat ik ook niet om een broodje zou vragen: ik vind het wél heel bijzonder dat al dergelijke klantenpaaierij van winkels, zich hoofdzakelijk op kinderen richt.

Alsof kinderlozen niet boeiend genoeg zijn om aan je te binden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:52

Ja daar heeft die moeder dan weer niets mee te maken

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:01

Vjestagirl schreef:
Een kindje kan een kadetje niet kopen. En het kind heeft er ook geen recht op, het is iets wat de bakker aanbied. Erom vragen als volwassene die het gewoon kan kopen vind ik wat heel anders dan het aangeboden krijgen als kindje zonder geld...

Kinderen hebben ouders die een kadetje kunnen kopen én kinderen hebben recht op een redelijk verzorging, dus ook ouders kunnen zo'n kadetje kopen. Ik heb ook wel eens iets gekscherend aan een winkelier gevraagd en gekregen waar ik leeftijdstechnisch gezien niet meer voor in aanmerking kwam en stiekem is dat best wel leuk.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:04

Hilli schreef:
Vjestagirl schreef:

Kinderen hebben ouders die een kadetje kunnen kopen én kinderen hebben recht op een redelijk verzorging, dus ook ouders kunnen zo'n kadetje kopen.

Precies :)