Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:12

Elmira schreef:
Heerlijk, smaken ze heel anders dan normale pannenkoeken? Binnenkort ook maar even de kwarkbolletjes proberen

Nee ik vindt ze naar de echte proeven, dat vondt mijn vader ook

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:15

Ik ga ook zeker kwarkbollen maken dit weekend! Las dat je ze ook kan invriezen, dus perfect :9

_mjwb

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:23

Wat een lekkere dingen komen er voorbij in jullie lijstjes, ik krijg er honger van :9

Wat belachelijk Maanlicht! Ik zou echt een klacht indienen.

Mijn lijstje is een beetje jammer vandaag. Ik vind altijd dat het zo standaard is, maar om iets anders te eten 's morgens en 's middags vind ik onhandig maar het begint wel heel erg te vervelen..

O: schaaltje yoghurt met cruesli
M: 3 crackers met kipfilet
A: patat met een kroket en een fiandel

B: van school naar de bus 20 min lopen
D: thee, water, Crystal Clear

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:44

Vanochtend was er dan toch eindelijk weer 0,5 kg af *\o/*
Over mn eten van vandaag moet ik nog ff nadenken, moet nodig boodschappen doen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:52

Nouwja zeg Maanlicht, hoe dan?! -O-

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:07

Bij mij gaat het goed. Nog enkele dagen tot men no sugar challenge. En ik ben me nu eigenlijk al bewust aan het worden van hoe ongezond dingen zijn die zich graag profileren als gezond. Ik drink elke ochtend actimel, maar als ik nu keek naar de hoeveelheid suiker in dat ding. Ja doei, als dat op is, dan koop ik geen meer.

O: actimel + overnight oats(met braambessen, heerlijk!)
T: Appelsien
L: Zelfgemaakte salade mix
T: Appel
A: geen Idee
T: Whey

S: 1u crossfit + 1u crossfit gymnastics

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:34

Bedankt voor al jullie reacties. Gelukkig is mijn vriend heel handig, en heeft op hoge poten het bedrijf gebeld waar we geboekt hebben en TUI. Dat ze maar met een passende oplossing moeten komen. Nu gaan we naar een ander (beter) resort, daar ben ik al een keer geweest en zitten we all inclusive. We betalen wel wat meer, maar we hebben in ieder geval flinke korting gehad.

Toch vind ik het wel raar dat ze niet zelf met een oplossing komen op voorhand.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:51

Naja zeg... Maanlicht wat apart!
Mijn lijstje voor vandaag
O: broodje met hagelslag ( :+ )
T: appel
L: twee geroosterde broodjes met vleesbeleg
T: nootjes
A: mexicaanse enchilada's
T: eierkoek

B: 14 km fietsen, 4 km hardlopen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:52

Maanlicht schreef:
Bedankt voor al jullie reacties. Gelukkig is mijn vriend heel handig, en heeft op hoge poten het bedrijf gebeld waar we geboekt hebben en TUI. Dat ze maar met een passende oplossing moeten komen. Nu gaan we naar een ander (beter) resort, daar ben ik al een keer geweest en zitten we all inclusive. We betalen wel wat meer, maar we hebben in ieder geval flinke korting gehad.

Fijn dat het is opgelost en jullie toch nog lekker op vakantie kunnen!

Meestal is het met dit soort dingen zo dat wanneer het aannemelijk is dat een prijs onjuist wordt vermeld, dat het bedrijf hier inderdaad op mag annuleren of hogere prijs mag vragen. Dit is tevens bij wet geregeld als ik mij niet vergis. Dus wanneer bijvoorbeeld Divoza een dekje van Eskadron op de site heeft voor 5 euro (normaal 80), dan is het voor de klant redelijk te verwachten dat deze prijs onjuist is en dat er uiteindelijk de volle mep betaald moet worden, of de klant afziet van de aankoop.

Niet alleen de consument moet beschermd worden bij wet natuurlijk ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:55

Gisteren een heeeeeeeeele slechte dag gehad. Kon 's avonds amper in mijn rijlaarzen komen... Dat was knap vervelend :+ Vandaag dus maar ff weer zuinig aan.

Twee boterhammetjes voor de lunch, een peer en een mineola voor tussendoor en natuurlijk snack a jacks.
De wetenschap dat ik gisteren veel te veel heb gehad, moet toch wel voor twee dagen genoeg zijn om niet te snaaien.

Als echte vleeseter hou ik werkelijk van alle soorten vlees. Alleen vorige week wat veel spekjes gehad (speklapjes en uitgebakken spekjes), meteen weer allemaal cystes in de hals. Wat voor vlees eten jullie (in plaats van varken)? Wil het toch eens gaan proberen. Woon nog thuis, dus mogelijk moeten we gaan kijken wat ik eet en wat m'n ouders eten -.- Suggesties? Makkelijk klaar te maken, bijvoorbeeld verwarmen in oven/magnetron? Wil toch eens kijken of het effect heeft geen varken te eten.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:55

Ik eet helemaal geen vlees, maar misschien kip?

Ik heb de afgelopen tijd super veel tijd over met school, dus ik heb in een week tijd 3 uur body balance, 3 keer paardgereden, 1 uur bodyshape, 1 uur zumba en een uur yoga gedaan. Nu ben ik een beetje dood :') _O- Misschien was ik iets te fanatiek

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:06

Wij eten veel kip en rund, de kinderen zijn niet dol op varkensvlees (alleen soms spekjes door stamppot of bijv worst).
Runderchipolata, gehaktballen, tartaartjes en beefburgers vallen het beste in de smaak. Kip eten we vooral door roerbakgerechten, maar soms ook uit de oven, kippenpootjes bijv.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:28

Hier ook veel kip idd, en ook best vaak vegetarisch! Falafel is bijvoorbeeld heel lekker! :) Ook witvis vind ik wel oké.
Amy: Haha, ja dat is wel hel enthousiast! :P Maar ik merk ook dat als ik wat meer tijd heb dat ik meer sport hoor, is ook logisch.

O: 200 gram alpro yoghurt + 35 gram pecan muesli
L: sla melange, 1 gebraden kipfilet, komkommer, tomaat
T: 3 eiwit met spinazie en tomaat, misschien een spelt boterham erbij, ligt eraan hoe veel honger ik heb
T: banaan
A: zak hollandse wokgroenten, tilapiafilet
T: halve smart protein bar, handje druiven

D: Thee
B: uur volleybal, half uur benen en buik

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:46

Thanks! Sowieso denk ik dat ik bij afwijking iets van cowboyvlees moet hebben (= kip) om even een stukje in de oven warm te maken.

Gehakt dat wij hebben is altijd half om half, vind ik persoonlijk ook beter smaken. Maarja, dat zijn dus dingen waar ik anders mee om moet gaan. Wij eten echt best veel varken. -.- Maar hoor veel mensen die minder huidklachten hebben dan wanneer ze varken eten. Toch de moeite waard om eens te proberen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:02

Janine1990 schreef:
Maanlicht schreef:

Fijn dat het is opgelost en jullie toch nog lekker op vakantie kunnen!

Meestal is het met dit soort dingen zo dat wanneer het aannemelijk is dat een prijs onjuist wordt vermeld, dat het bedrijf hier inderdaad op mag annuleren of hogere prijs mag vragen. Dit is tevens bij wet geregeld als ik mij niet vergis. Dus wanneer bijvoorbeeld Divoza een dekje van Eskadron op de site heeft voor 5 euro (normaal 80), dan is het voor de klant redelijk te verwachten dat deze prijs onjuist is en dat er uiteindelijk de volle mep betaald moet worden, of de klant afziet van de aankoop.

Niet alleen de consument moet beschermd worden bij wet natuurlijk ;)

Ja klopt, daar ben ik me van bewust.
Alleen was dit helemaal geen heel laag bedrag, dus vandaar dat het wel apart was.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:24

Janine: als je mager rundergehakt gewoon lekker klaarmaakt met genoeg kruiden en het verwerkt in een gerecht, proef ik het verschil niet hoor! Het is volgens mij gewoon wat vetter dan ander vlees. Ik hoor idd dat veel mensen er een onzuivere huid door krijgen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:27

De reactie op varkensvlees komt inderdaad vaak omdat het vet vlees is, maar als je een normaal dieet volgt zou je echt niet moeten reageren op dat extra beetje vet. Als je nou elke dag een bak varkensvlees eet (en dan de vette stukken) dan misschien, maar van half om half gehakt wordt je huid niet per definitie slechter. Je eet in een normaal voedingspatroon ook gewoon vet namelijk.

En Maanlicht, Janine heeft idd gelijk, maar als het geen onredelijk laag bedrag was dan is het gek. Dat ze niet zelf gelijk met een oplossing komen is natuurlijk omdat ze hopen dat iemand niet genoeg 'ballen' heeft om er achteraan te bellen en de volle mep alsnog betaalt. Vaak liggen dat soort pakketten wel klaar voor het geval dat.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:27

Ik ben helaas ook dol op allerlei soorten vlees, ik lust bijna alles wat dat betreft. Ik probeer er wel op te letten om minder 'vet' vlees te eten zoals slavinken, schnitzels en worsten. Maar dat is soms best lastig als je ouders dat wel gewoon in huis halen. Sowieso hebben mijn ouders een best ongezond eetpatroon en leefwijze, dus ik vind het heel lastig om dan als enige gezond te doen (en te blijven doen) wanneer er constant ongezond eten in huis is of als er slecht wordt gekookt.

@cheetahfan: gewoon nieuwsgierig, maar wat bedoel je precies met 3 eiwit? Gewoon een gekookt ei oid?

Mijn lijstje voor vandaag:

O: magere yoghurt met notenmuesli en blauwe bessen
L: 2 volkoren crackers met kruidenkaas em gerookte zalm
T: Eiwitreep
A: Kipfilet met roerbakgroente, quinoa en een lepel pesto
T: 2 gevulde eitjes

B: uur gewandeld met de hond, boodschappen gedaan.

Nou zit ik alsnog op 1400 kcal, dus er moet nog minimaal 200 bij, ik weet alleen niet wat.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:53

Ik ken 2 mensen die ook slecht tegen varkensvlees kunnen, maar van wat ik van hun begreep is dat niet zozeer door het vet. Maar wat t ook alweer wel was weet ik niet meer. Nou hebben ze beiden niet alleen huidklachten, maar ook darmklachten.

Mn lijstje voor vandaag begint vorm te krijgen
O: magere kwark met kokos van campina met beetje muesli
T: peer
T: 3 schuimpjes
L: 2 volk boterhammen met 30+ kaas
A: Zilvervliesrijst, doperwten en kabeljauwfilet
T: ?

B: uur paardrijden

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:17

Emmaa_ schreef:
De reactie op varkensvlees komt inderdaad vaak omdat het vet vlees is, maar als je een normaal dieet volgt zou je echt niet moeten reageren op dat extra beetje vet. Als je nou elke dag een bak varkensvlees eet (en dan de vette stukken) dan misschien, maar van half om half gehakt wordt je huid niet per definitie slechter. Je eet in een normaal voedingspatroon ook gewoon vet namelijk.

En Maanlicht, Janine heeft idd gelijk, maar als het geen onredelijk laag bedrag was dan is het gek. Dat ze niet zelf gelijk met een oplossing komen is natuurlijk omdat ze hopen dat iemand niet genoeg 'ballen' heeft om er achteraan te bellen en de volle mep alsnog betaalt. Vaak liggen dat soort pakketten wel klaar voor het geval dat.

Ik kan heel erg goed tegen vet eten. Nooit last van buik of darmkrampen. Olijfolie, prima, geen enkel probleem. Denk dan ook dat het meer een hormonale reactie is dan dat het een reactie op het vet is hoor. (denk aan vakantie in het buitenland en ik als enige niet aan de diarree, ook geen maagklachten en nee, we dronken niet uit de kraan :P )

Trouwens inderdaad raar dat het om een normale prijs gaat, Maanlicht...

Laura82, darmklachten heb ik niet, voor zover ik weet. Wel voor mijn huid een poging gedaan tot iets met darmbalans pillen. In het kader van, wie niet waagt... Darmen zijn wel erg verantwoordelijk voor een gave huid.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:21

Annikoe: Nee echt alleen eiwit. Heb zo'n flesje van de ah waar alleen eiwit in zit :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:28

Janine, ook zonder darmklachten kan je natuurlijk overgevoelig zijn. Bedoelde meer te zeggen dat het niet puur het vet hoeft te zijn waar je huid op reageert, blijkbaar kan je ook een intolerantie hebben voor varkensvlees, zoals je dat ook voor andere voedingsmiddelen kan hebben.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:46

Cheetahfan schreef:
Annikoe: Nee echt alleen eiwit. Heb zo'n flesje van de ah waar alleen eiwit in zit :)

Ik kan mij er nog geen voorstelling bij maken :+ Kun je dat dan drinken of..?

@Janine, mijn vriend heeft vroeger heel erg last gehad van acne. Hij zegt ook dat zijn huid slechter wordt van varkensvlees en eiwitpoeder.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:54

Oo nee ik bak het gewoon als een ei/omelet zegmaar, haha. :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 16-02-17 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:54

Men neme 10 eieren, scheid deze en gooi de dooiers weg. De slurrie die overblijft is eiwit en dit wordt in een fles gegoten ;)