Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:31

Mijn lijstje van vandaag:
O: smart protien shake met halfvolle melk
T: body en fit smart bar
L: salade van sla, gerookte kip, huttenkase en pijnboompitten
T: snack a jack caramel
A: pannenkoeken met poedersuiker <3
T: zakje snack a jack cheese

Morgen eerste dag mee kijken bij nieuwe baan. Dus moet ook nog even wat te eten fixen. Dat word denk ik gewoon simpel brood met kaas en wat fruit. Druk genoeg al morgen, dus maar even focus op werk ipv eten. Komt wel als ik wat meer in het ritme zit.

Ik betaal redelijk wat voor mijn sportschool, 45 per maand voor onbeperkt sporten. Maar nou is dat wel heel kleinschalig en is er constant begeleiding bij die tips geeft en mee kijkt of het goed gaat. Is vanuit fysiotherapeut geregeld en dat vind ik voor mijn zwakke gewrichten wel ideaal. En goede motivatie dat je gelijk gemist wordt als je er keer niet bent, krijg je keer erna gelijk commentaar :')

Linsey1998

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:42

Ik betaal 25 euro voor onbeperkt sporten, redelijk grote sportschool, dus weinig 1 op 1 begleiding, ook geen groepslessen.

O: 250 ml magere yoghurt, 25 gram superfood muesli, flesje yakult
T: pakje melba toastjes
L: maaltijdreep, appel
T: 2 droge crackers, 3 protein cookies
A: ( 2 plakjes kipfilet, voor het eten snel) 200 gram spinazie, kipkrokantschnitzel, 200 ml magere vanille yoghurt
T: 3 crackers met kipfilet, 2 losse plakjes kipfilet

B: 15 min wandelen, 15 min fietsen, klein uurtje sportschool

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:00

Ik vind het heerlijk. Als het druk is bij ons zijn er 10 man aan het sporten. Maar gebeurt ook regelmatig dat ik alleen ben of maar met 2 man. En dan dus 1 of 2 fitness instructeurs erbij, allen met achtergrond van topsport begeleiding en/of fysio en manueel therapie. Als je gewoon lekker rustig je rondje wil doen kan dat, maar als je wat extra uitdaging wil dan laten ze je ook gerust elke keer wat extra oefeningen doen en je flink zweten. Merk dat het super werkt voor mij, ga met plezier heen.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:41

Ik betaal 16 euro voor onbeperkt sporten!

Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 spelt boterhammen met pindakaas
T: Zelfgemaakte cranberry cake met havermout en speltbloem (heeeeerlijk) 1 stukje
L: 2 spelt boterhammen met gelderse gekookte worst
T: Appel
A: Gebakken rijst met roerbakgroenten
En net nog een klein stukje van de cake + een kiwi

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:24

Ik betaal 15 euro geloof ik. Onbeperkt exclusief groepslessen. Weinig begeleiding en vind het personeel totaal niet vriendelijk. Vaak wordt ik niet eens begroet bij binnenkomst.

Ik ga zo denk ik weer sporten. Ben nog aan het nadenken over een Ontbijt waarmee ik het sporten goed volhoud.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:30

Ik heb rond de €400 betaald voor lidgeld + abo voor een jaar, vind het ook best duur. Vooral omdat ik mij nu telkens schuldig voel als ik niet kan gaan, terwijl ik op voorhand wel wist dat 2x per week met mijn schema gewoon compleet onrealistisch in, 't is al straf als ik het er 1x per week kan bijplannen. Mag dus vooral niet te veel uitrekenen hoeveel het mij kost per keer :)

Ik ben ff mijn ritme kwijt, mijn griekse yoghurt was op, ik te laat op om havermout te nemen als ontbijt en dan neem ik iets minder ok als ontbijt: sultana of een koek ofzo. Not good. Straks snel wat boodschappen doen en een slaatje halen!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 09:38

Mijn lijstje (moet dringend boodschappen doen
O: 2 wasa lichtgewicht crackers met boter en een appel
T: mueslireep
L: gekookt ei, kipfilet, komkommer en sla op een wrap of op 2 vk boterhammen
T: crackers
A: uit eten

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:44

Stond gisteren op de weegschaal bij de sportschool en was 51.5 dus iets lichter dan ik dacht.

Vanwege de sushi gister mag ik vandaag weinig eten van mezelf om dat te compenseren.

O: geplette haver met yoghurt, verse aardbeien en wat honing
L: Thai food in t cafe om de hoek, hopelijk iets lichts
A: Geen idee nog (iemand ideeen?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:51

Nou m'n vriend heeft gister ook voor het eerst gebruik gemaakt van zijn sportschoolabonnement... Hij kwam me ophalen en moest heel nodig naar de wc namelijk, dus toen kon hij zowaar in de sportschool naar de wc :')

Lijstje gisteren, had echt een rotdag en niets ging goed dus heb naar de chocola gegrepen :+ Ach ja:

O: plak bananenbrood en 4 rijstwafels :+
L: salade met kip, avocado, komkommer en cherrytomaatjes met balsamico dressing
T: 1 vijg
T: (toen ik thuis kwam) nog een rijstwafel en redelijk groot stuk melkchocolade :+ Stom van me, maar goed
A: halve quiche geitenkaas/rode paprika, kopje courgettesoup en 1 volkoren boterham met een dun laagje boterham en zout

B: uur sportschool waarvan 20 minuten cardio en 40 minuten krachttraining (benen)

Vandaag:

O: plak bananenbrood en 3 rijstwafels
L: salade met kip, avocado, komkommer en cherrytomaatjes met balsamico dressing
A: weet ik nog niet helemaal zeker, of ik kook thuis magere risotto met champignons of ik ga sushi eten, het is de laatste dag van September Blues bij Yo Sushi EN het is pay day :=

B: waarschijnlijk weinig tot niets, als ik risotto maak misschien even sportschool
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 30-09-15 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:53

Iriscope schreef:
Stond gisteren op de weegschaal bij de sportschool en was 51.5 dus iets lichter dan ik dacht.

Vanwege de sushi gister mag ik vandaag weinig eten van mezelf om dat te compenseren.

O: geplette haver met yoghurt, verse aardbeien en wat honing
L: Thai food in t cafe om de hoek, hopelijk iets lichts
A: Geen idee nog (iemand ideeen?

Hoeveel tijd heb je? Ik haal heel veel recepten voor mijn avondeten van www.skinnytaste.com, zij houdt volgens mij wel Weight Watchers aan dus het is vooral laag in vet en daardoor soms hoger in suikers etc (omdat ze light producten gebruikt) maar als je daar een beetje op let zit er heel veel lekkers tussen :)
Of pasta met zalm, groenten (ik doe vaak courgette en asperge) en Philadelphia/boursin oid?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:57

Klinkt goed, maar gezien mijn zondigen gisteren en het Thaise eten in de middag denk ik dat ik misschien beter een salade als avond eten maak.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:03

Heeft iemand nog ideeen voor iets waar je t liefst helemaal geen fornuis voor nodig hebt en anders maar 1 pan oid? Mijn huisvrouw is ook altijd aan t koken als ik wil ga eten dus ik eet t liefst iets waar ik het fornuis niet voor nodig heb maar eet nu al 2 dagen tonijn en wil iets anders _O-
En salade eet ik altijd tussen de middag al dus dat ook liever niet :'D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:05

Risotto! Maar dan ben je wel lang bezig dus sta je misschien alsnog "in de weg" :')

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:10

Ik at in NL altijd graag gerookte kipfilet op een crackertje maar dat kan ik hier niet krijgen.
Iemand nog andere ideeen voor een lichte lunch behalve salade? Want die komen me ook mn neus uit op een gegeven moment :+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:44

Ik betaal 84 euro voor een jaar sporten inclusief groepslesseb en zwemmen
Maar dat is ook de studenten sportpas

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:00

Ik ga zo naar de niet leuke sportschool voor wat cardio, buikspieren en dan deze workout in de zaal (want in de zaal zitten er niet van die irritante mannen op me te geilen en hoef ik niet te wachten tot er gewichten vrijkomen etc)
http://www.popsugar.com/fitness/Body-We ... o-34658499

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:12

Jij ook al zo'n duur abbo Stral, haha nee je moet er niet te lang over nadenken maar goed voor die paar keer kun je zelf ook thuis trainen denk ik dan maar.

Vandaar dat ik vanavond ga opzeggen..
Heel jammer rug en armen begonnen te ontwikkelen maar goed moet even prioriteiten stellen.

Nadine kun je niet meer mee eten daar dan?

Leuke oefeningen Iris! Gister core gepakt voel nog steeds mijn bovenste spieren :+
Lichte lunch, wat kun je daar eigenlijk allemaal krijgen? Geen crackers oid?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:27

Ik kan echt de motivatie niet vinden om naar de sportschool te gaan..
Ik twijfel om te gaan, ik heb heel erg last van mijn schouder (al heeeel lang en de fysio weet het ook niet meer) en ik ben bang dat ik het straks over belast. En ik heb nog spierpijn in mijn benen van maandag haha. Dilemmaa.
Ik moet ook ongesteld worden dus misschien voel ik me daarom zo lamlendig.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:29

Ja dat is waar :) Ik had abo genomen omdat ik ff een doel had om naartoe te streven: strakker/fitter zijn tegen BK. Is op zich wel tamelijk gelukt, allez, er is iets af en ik voel me in ieder geval fitter :) Kan nog meer maar moet ook leren tevreden zijn met wat ik wél bereik heb ik beseft recent ;) Train nu extra met paard enzo dus ook nog eens 2x in de week naar daar gaan, was mijzelf een beetje aan 't voorbij lopen :) Heb goede moed om het, als ik een keer minder in de week naar trainer met paard ga (is ook telkens een hele avond die weg valt), ik daar wel weer tijd voor ga maken :)
Thuis op mezelf komt er bij mij echt nooit van ;) ooit eens zo'n 30-day-shred gedaan, tot dag 12 geraakt, en dat is al erg straf van mezelf :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:53

Hier nog een hoor Britt :') En als je heel erg veel last hebt niet gaan. Overbelasting is erg naar en duurt lang voordat je helemaal genezen bent..

Mijn doel was dat ook Stral. En inderdaad strakker etc maar dat stukje van tevreden zijn mist ik nog enorm :+ (fijn een hoofd wat totaal iets anders wil en mensen gewoon zeggen dat je er goed uit ziet)
Nou tot 12 dagen is al goed toch :P Je moet ergens beginnen.

Ik heb de BBG uitgedraaid. Ga daar maandag mee aan de slag :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:58

Hoi, ik ben vanaf vandaag ook begonnen met lijnen.

Ik vul een fles van 1,5 liter met water en die moet ik zowiezo opdrinken van mezelf.

Verder ga ik gezonder avondeten en touwtje springen elke dag. Hopelijk binnekort ook naar de sportschool.

Maar wat is nou gezond om op brood te nemen en mag je ook veel van eten?

Ik kan zo op een schooldag 5-6 boterhammen op. En wil deze dan zo gezond mogelijk maken.

Een eitje, gezond, ham en kaas, file American, Pathé of komkommersalade of ed.

Wat zou goed zijn om elke dag op brood te doen? Desnoods anders.

Ik hoop dat ik even binnen mag springen en jullie mij wat tips kunnen geven.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:09

gribaldi schreef:
Nou tot 12 dagen is al goed toch :P Je moet ergens beginnen.

Ja, was in een vlaag van verstandsverbijstering en ondertussen ook al anderhalf jaar geleden: om maar aan te tonen, ik begin vaak ergens mee maar hou het niet goed vol :D Duur abonnement is niet leuk, maar wat dat betreft nu wel voor mij positief om toch tenminste een jaar te gaan :') Dan misschien niet zo vaak als zou moeten, maar toch meer dan als ik niets doe, denk ik dan :+

Beloven: brood omruilen voor iets anders zou sowieso beter zijn, qua mager beleg: kipfilet, kalkoenfilet, ontvette ham, magere smeerkaas, philadelphia,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:14

Brood is juist gezond toch? Volkoren gewoon :o?

Op crackers of ed teer ik niet hoor. Bah. Ook gewoon onmogelijk om in een zakje mee te nemen denk ik :+

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:18

't hangt er vanaf wat je precies wil bereiken en hoeveel je moet afvallen. Brood is niet ongezond om in je dagelijks leven in te plannen vind ik, maar 6 sneetjes voor lunch is al best veel, als je dan 's avonds ook nog een uitgebreide maaltijd neemt kan ik mij niet voorstellen dat je onder je kcal-doel blijft. Dan kijk je misschien beter naar een vullende maaltijdsalade met veel groente, en daar desnoods dan 1 of 2 sneetjes brood bij als je het moeilijk hebt om op minder te teren! Een boterham is snel weg, je hebt het gevoel niet veel te eten maar 't is best wel wat :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:18

Haha herkenbaar, 2 jaar geleden liep ik 5 dagen in de week hard elke dag buikoefeningen.. Nu denk ik pff maar als ik dan in de spiegel sta denk ik van hallo je wilt er toch goed uit zien dat komt niet aanwaaien zeker nu je steeds ouder word :')

@ beloven, brood kan als het in je schema past. Gewoon eens je kcal berekenen.
En beleg met ik met Stral eens. paardenrookvlees etc jammie _/-\o_