[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:04

Dames jullie gaan te hard voor mij :P

Iris, netjes toch dat je maar een halve kilo bent aangekomen! Dat is er echt zo weer af :j

Mijn teller staat nu op - 2,9 kilo. En dat in 2 weken tijd, best netjes :) Heb toch nog vaak een bakje chips gegeten :o Maar verder let ik erg goed op op wat ik eet dus dat zal wel werken.

Wat betreft iedere dag wegen..dat zorgt er bij mij voor dat ik geen motivatie meer heb als er niks af is of als ik ben aangekomen dus ik hou het op 1 keer per week wegen. Dat werkt voor mij het beste.

Wat vinden jullie van die LU time out koekjes? Goed of slecht?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:33

Haha dit gaat wel heel snel inderdaad! :D

Iris ik vind 500gram erbij heel netjes hoor! Voor je het weet is het er weer af, plus nog een beetje meer. :)

JastieHorse: wat netjes zeg in twee weken, zeker als je af en toe wat lekkers genomen hebt. Zo zie je maar dat dat helemaal geen ramp is!

Vanavond eten we bij mijn schoonouders, pasta. Pasta bij mijn schoonouders is een sh*tload aan saus, en een berg aan witte pasta. Ik heb ondertussen geleerd dat ik de helft moet laten staan. Want als je bij het opscheppen zegt dat je maar een klein beetje hoeft, en HO MAAR, dan krijg je er nog twee of drie scheppen bij. :+ Ik laat tegenwoordig dus gewoon een deel staan, eerst vond ik dat onbeleefd, nu denk ik toedeloe, ik zei toch ho maar..

Ik ga zondag met een vriendinnetje op de fiets naar stal - 16,3 km heen en 16,3 km terug - aangezien het toch mooi weer wordt! Paardlief is die dag jarig dus meteen maar een emmer met lekkere dingen mee op de fiets (beetje extra gewicht mee kan geen kwaad haha). En op de terugweg fietsen we door de duinen terug via een pannekoekenboerderij waar ze ook lekkere broodjes en sla hebben en daar gaan we dan lunchen en even in de zon zitten. :) Heb er heel veel zin in en vind het leuk dat er iemand is die met me mee wilt ipv te zeuren hoe ver dat is. (ik weet hoe ver het is ik rij het 4x pw met de auto :+ ) maar fietsen met mooi weer is toch puur genieten!? We hebben ook besloten dat we op de terugweg best een ijsje mogen nemen (in bezuidenhout, waar je van wassenaar den haag in fietst, staat altijd een ijscowagentje).

Edit. mijn dag zag er tot nu toe zo uit:
O: twee Wasa sport crackers met zuivelspread en wortelrauwkost.
T: appel
L: Banaan en twee rijstwafels met smeerworst
T: meergranen koekje en koffie verkeerd met soja melk

En Lu Timeout eet ik ook wel eens, als ik bijvoorbeeld een lange dag op stal heb. Ik vind dat ze best veel energie geven en ze zijn heel lekker :j
Als ik gewoon thuis ben eet ik ze niet.

Simyo

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:43

Dames we gaan snel! Kan het amper bijhouden!
Maar zie een hoop goede resultaten voorbij komen, toppers zijn we stuk voor stuk!! :)

Iris, netjes toch! 500 gram heb je er makkelijker weer af als 50 kilo dusss komt goed!

Jastiehorse, die lu koekjes eet ik ook wel eens, volgens mij best gezond als je maar niet die met chocolade nermt! ;)

Ik doe vaak rozijnen in mijn magere yoghurt maar vroeg me net af of dat eigenlijk wel gezond is? Zitten daar veel suikers in?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:44

Rozijnen hebben idd veel suikers, het zijn tenslotte druiven. Maar beter rozijnen dan andere snoepjes. En een handje kan geen kwaad :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:45

Frummels, ik vind dat jij veelste weinig eet. Ik zie geen echt vullende producten zoals brood. 2 crackers als ontbijt zou ik niet op kunnen leven en 2 rijstwafels tussen de middag ook niet. Zorg dat je niet te weinig eet, anders gaat je lichaam JUIST alles opslaan en val je niet af.
Afvallen doe je niet door weinig te eten, maar door gebalanceerd te eten :) Waarschijnlijk kom je nu nog niet eens aan de 400 kcal. Dat is echt niet goed!!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:47

N0a schreef:
Frummels, ik vind dat jij veelste weinig eet. Ik zie geen echt vullende producten zoals brood. 2 crackers als ontbijt zou ik niet op kunnen leven en 2 rijstwafels tussen de middag ook niet. Zorg dat je niet te weinig eet, anders gaat je lichaam JUIST alles opslaan en val je niet af.
Afvallen doe je niet door weinig te eten, maar door gebalanceerd te eten :) Waarschijnlijk kom je nu nog niet eens aan de 400 kcal. Dat is echt niet goed!!

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens, je was me net voor

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:50

N0a, ik eet eigenlijk nooit brood, omdat ik dat niet weg krijg om 6.00 en crackers wel :o
Verder eet ik savonds gewoon een bord pasta of iets met rijst/noodles en na het eten nog rijstwafels of pepsels. Ik kom toch aan de 1800 kcal per dag dus ik denk dat dat best genoeg is toch? 400 hou ik het nog geen uur op vol haha.
Nou heb ik vandaag weinig gegeten tussen de middag omdat ik in de bibliotheek zat (tentamens) en dan neem ik nooit de tijd om te lunchen. maar als je naar mijn dag van drie dagen geleden kijkt, dan zie je dat ik toch best veel eet :j maar ben met je eens dat het vandaag niet veel vullende producten waren :)

Edit: ik kreeg overigens een paar bladzijden terug de opmerking dat k normaal (te) veel koolhydraten eet.
Maar als ik tentamens heb eet ik vrij weinig. Zal wel door de stress komen :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:57

Overigens hoef je niet alleen brood te eten natuurlijk (dit was meer als voorbeeld.) Yoghurt met muesli of andere graan producten is ook goed natuurlijk. Maar wat jij nu eet is echt niet goed voor je Frummels. Ook als ik kijk naar je lijstje van gisteren, dan is het overdag niet goed verdeeld. Overdag eet je heel mager, en 's avonds eet je 'normaal'.
Ze zeggen dat je juist beter kunt beginnen met je ontbijt en die wat rijker te laten zijn, dan iets minder bij de lunch (als het goed is heb je dan niet echt honger door het rijke ontbijt) en avondeten nog minder.

Ik snap dat je wilt afvallen, maar als je zulke lijstjes plaatst schrik ik daar toch wel een beetje van. Stel dat iemand denkt dat dit normaal is om te eten, (mochten er kinderen meelezen bijv.) dat is natuurlijk niet de bedoeling. Misschien overdrijf ik daar wel in hoor, dat kan ook. Maar als ik even zo snel uitreken wat je ontbijt, lunch en tussendoortjes samen zijn dan zit je op ongeveer 400/500 kcal. Avondeten zal dan nog 500 extra zijn, dat is dan toch wel zwaar te weinig hoor :). (overigens is dit allemaal niet aanvallend bedoeld.)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:58

Frummels schreef:
Sorry, ivm tentamens had ik het even druk dus kon niet meteen reageren.
Maar ik doelde er inderdaad op dat ik het graag weer zo wil als op die bikini foto :j 2 of 3 kg meer vind ik niet erg, maar het scheelt nu bijna 10 kg en dat vind ik wat minder. 65/66kg zou mooi zijn :j
Iemand vroeg wat ik zoal eet op een dag: ik ontbijt met 2 boterhammen of drie crackers, maar net waar ik trek in heb, meestal met kipfilet en tomaatjes of (room)kaas en komkommer, en een kop groene thee. Tussen de middag eet ik 4 ( := ) boterhammen en een stuk fruit, ook weer met thee of koffie. Rond drie uur meestal een cup a soupje of iets anders kleins als een sultana, en in de avond voornamelijk wokgroenten met noodles of zilvervliesrijst en witvis of kip. Als ik weinig honger heb maak ik een maaltijd salade met tomaat mozzarella biefstukreepjes en een dressing van olijfolie, balsamico, peper, zout en italiaanse kruiden. Als ik in de avond nog trek heb doordeweeks groenten met dipsaus (worteltjes, cherrytomaatjes, komkommer, bloemkool etc.) en in het weekend een bakje chips of iets anders waar ik trek in heb.

Dais_ Sporten doe ik de laatste maanden juist niet veel, ik denk ook dat het daardoor komt dat ik aangekomen ben. Ik ben voormalig topsportster en trainde tot twee jaar geleden 6 tot 8 uur per dag. Dat is nu een beetje teruggedrongen naar maximaal 4 uur per week :+ Nou at ik toen ik sportte ook veel meer, bijvoorbeeld tussen de middag een groot bord pasta met saus ipv brood, en om 4 uur soep met een stuk kip en dan om 19.30 avondeten..
Ik denk dat ik gewoon een stuk meer moet gaan sporten, of in ieder geval elke dag even bewegen. :)
Sorry voor de opmerkingen die ik overgeslagen heb, het was aardig wat om bij te lezen!
Ik meet trouwens vaak in cm ipv wegen in kg's omdat het bij mij nogal verschilt.
Toen ik zoveel sportte woog ik namelijk ook 70 kg, maar was mijn heupomtrek 11 cm minder dan nu.
Toen ik stopte met topsport, nam mijn spiermassa, en zo ook mijn gewicht veel af. Kwa omvang was ik toen vrijwel hetzelfde gebleven, maar pas sinds ik bijna niet meer sport (4 uur in de week is voor mij bijna niet) gaat het een beetje de verkeerde kant op..

Vind het lief trouwens hoor dat mensen bezorgd zijn, kan me voorstellen dat 65 kg met 1.80 een beetje weinig klinkt, maar ik heb dan gewoon maat 36/38, dus niets om je zorgen over te maken lijkt me. :)

Tarzan, wat goed! Ik zit nu naar de drop pot te staren.. Of eigenlijk staart de droppot naar mij.. >;)
Nog even volhouden want moeders komt over een half uurtje langs en blijft eten en die houdt mij meestal wel weg bij die pot haha.

Ariennette wat goed dat je die broek past! Ik heb mijn broek van een half jaar geleden ook maar bewaard, want die wil ik toch echt weer aankunnen deze zomer! :j

Als ik al die lekkere lunch dingen lees krijg ik ook trek!
Havermout ben ik ook niet zo van, maar misschien als je er lekkere dingen in propt wel..?

N0a, dit eet ik normaal gesproken eigenlijk altijd. :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:00

Ja dat vind ik dan wel een net lijstje. Zoals ik al zei, het was geen aanval naar jou, maar de producten die jij vandaag hebt gegeten zie ik toch meer als tussendoortjes dan als een volledige maaltijd ;-).

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:01

Ik heb de laatste tijd mijn lijstje wel veranderd met eerst. Zit ik zo beetje goed?
Ligt er aan of ik 's morgens yoghurt eet of niet wat dan de volgende tussendoortjes worden, eigenlijk beetje 2 richtlijnen kan wel is veranderen
2 stuks fruit per dag en dan meestal ook 2 keer yoghurt.

O: Bak yoghurt/ beker drinkyoghurt of 2 krackers met appelstroop/ krentenbol
T: 2 rijstwafels met smeerkaas of stuk fruit of beker yoghurt
L: 2 bb met beleg zoals kipfilet/komkommer, kalkoenfilet/tomaat enz. + stuk fruit of zelfde recept + beetje yoghurt
T: stuk fruit of beetje yoghurt
A: wat de pot schaft
T: schaaltje magere yoghurt of stuk fruit

Zoals gister was het bijvoorbeeld:
O: 2 krackers met appelstroop (voor de rest was het beetje op)
T: bekertje vruchtenyoghurt
L: 2 bb met kipfilet/smeerkaas en komkommer + banaan
T: Appel
A: Stampot andijvie
T: schaaltje magere yoghurt

Verder gister erbij wel minimaal 2 uur gewandeld met de hond, aan het werk geweest en uurtje hondencursus gehad(maar dat is is vooral staan)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:03

Nee ik snap dat het geen aanval was hoor, ben met je eens dat het inderdaad niet zo veel is nu ik er op terug kijk. Maar als ik tentamens heb moet ik mezelf echt dwingen om te eten :(
Heeft iemand daar nog tips voor, wat ik dan bv het beste kan eten zodat ik toch genoeg binnen krijg? Brood is dan helaas echt geen optie want dat krijg ik gewoon niet weg.. :+
Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb dan overigens ook weer de neiging als alle tentamens weer voorbij zijn om mezelf helemaal vol te proppen met alles wat zich binnen een straal van een meter bevindt. :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:03

Zo, wel alles bijgelezen maar nu ook even reageren, vanaf pagina 337.

Ten eerste, welkom iedereen die nieuw is!
Ik weeg me wanneer het mij uitkomt, ben ook vaker bij mijn vriend thuis, dan ga ik niet wegen, ik weeg mij alleen thuis.
Mandy, wow wow wow wat doe jij het goed, toppie!!
En altijd fijn als oude kleding weer past!
Eleio, nou na dat crossen van jou mag je dat speklapje best eten vind ik, ik hou ook zo van speklapjes! :9
Adin, af en toe eens ontbijtkoek tussendoor kan geen kwaad en al helemaal niet als het onderdeel van je “dieet” is
Roos, shop ze, wel hier je nieuwe kleren showen he!
Show je meteen je kleding van 2 weken geleden want dat had je nog niet gedaan ;) hihi
Madeira, jij gaat ook al zo goed, super meid nog even doorgaan!
Wendy, varieer je wel genoeg in eten? Dit kan je een beetje op weg helpen en anders, volhouden!! Je komt uiteindelijk weer op een punt dat het weer omlaag gaat!
Mamendt, probeer door de dag meer of meerdere keren te eten, zo kun je ’s avonds kleinere porties pakken.
Zilfstar, ook goed bezig zo te zien, top!
Iris, kop op die 500 gram zal vast vocht zijn van het zoutere eten in Portugal, het zal er vast snel weer vanaf zijn!
Jastie, jij gaat echt heel snel, super hoor :D
Frummels, ach gewoon wat minder eten, dan moeten ze maar niet zo veel opscheppen haha!
En een leuke zondag in het vooruitzicht, geniet van je ijsje! ;)

Hier een drukke dag achter de rug, van 6 tot 15 uur hard gewerkt (lees gerend) dus heb vanmiddag lekker genoten van 2 meergranen broodjes met kaas en rucola sla :9
Ook heb ik spierpijn van mijn les gisteren, dus de spieren zijn ook weer wakker :’)
Straks lekker paardje weer rijden en misschien auto wasssen of met de hond lopen en dan heb ik het helemaal gehad voor vandaag!
Voor nu ga ik lekker genieten van mijn zelfgemaakte lasagne :D :9

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:06

_Tarzan: nee precies. heeft even geduurd voor ik dat zo zag, maar t is natuurlijk te belachelijk voor woorden als je jezelf vol laat proppen. Want dat gebeurt er in feite gewoon haha. Ik zeg vanavond na 1 schep gewoon stop! dan heb ik waarschijnlijk precies genoeg op mijn bord :)) Vind het sowieso vervelend, in het algemeen, als mensen mijn avond eten opscheppen.. wil dat gewoon liever zelf doen.. haha.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:08

Frummels schreef:
Nee ik snap dat het geen aanval was hoor, ben met je eens dat het inderdaad niet zo veel is nu ik er op terug kijk. Maar als ik tentamens heb moet ik mezelf echt dwingen om te eten :(
Heeft iemand daar nog tips voor, wat ik dan bv het beste kan eten zodat ik toch genoeg binnen krijg? Brood is dan helaas echt geen optie want dat krijg ik gewoon niet weg.. :+
Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb dan overigens ook weer de neiging als alle tentamens weer voorbij zijn om mezelf helemaal vol te proppen met alles wat zich binnen een straal van een meter bevindt. :')

Oh, dat ken ik. Tijdens/na tentamenweek kan ik ook vreten als een beer :Y) Wat je zou kunnen eten, is bijvoorbeeld een maaltijdsoep of salade tussen de middag? Eventueel kwark of yoghurt met muesli. Handje nootjes erbij pakken :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:12

Ohja een maaltijdsalade als lunch is wel een goed idee! Dat is ook makkelijk mee te nemen aangezien ik in de bibliotheek bivakkeer.. Bedankt voor de tip!
Kwark en musli om te ontbijten ga ik ook proberen. :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:14

Oh pfff, sporten en ziek zijn gaat niet goed samen. Ik heb de 45 minuten volgemaakt maar niet op het niveau wat ik normaal aanhoud. Nouja, beter dan niets doen..

Zijn hier mensen die verstand hebben van spiermassa?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:19

Oh jeetje Roosch, wat balen zeg :( Maar je hebt in ieder geval iets gedaan, dat vind ik echt knap van je!
Ik ben geen PT oid maar heb wel redelijk verstand van spieropbouw e.d. voormalig topsportster dus heb er veel mee te maken gehad :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:20

Roos, eerst uitzieken is misschien een beter idee :(:) hoop dat je snel beter bent!
Hier vandaag hele huis van onder tot boven stofgezogen en gedweild. Was helemaal kapot daarna :') :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:21

Ah, dan zit ik bij jou goed. Wat is een normale spiermassa voor een vrouw (geen topsporter)?
Mijn trainer had het over 24 a 25%, ik zit netjes op 25% maar op Google kom ik vanalles tegen wat veeeel hoger ligt..

N0a, ik ga gewoon door hoor. :D Ga nu wel plat op de bank en doe voorlopig helemaal niets, dan hoop ik donderdag in ieder geval lekker te kunnen gaan sporten.
Stofzuigen, brrrr, niet mijn favo klusje. :D
Nieuwe work-out? Stofzuigen? :))

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:22

Roos ik snap ook echt niet dat je gaat sporten als je ziek bent... Je lijf moet wel de kans krijgen op te krabbelen he :)

En stofzuigen is echt wel een goeie workout :))

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:32

Roosch: Voor een niet topsporter heb ik altijd geleerd dat afhankelijk van je lichaamsbouw tussen de 25 en de 40% spiermassa netjes is. Als je bijvoorbeeld heel tenger bent kun je prima door met 24% spiermassa omdat de rest wel in verhouding moet blijven, maar als je wat steviger bent of atlethischer gebouwd bent of veel sport dan zul je al snel rond de 40% zitten. Ik zat in mijn topsport tijd op 55%, dat is dan weer een beetje veel. Dan hangt het er ook nog van af hoe je je spieren traint. Train je je spieren op explosiviteit of train je je spieren op duurkracht. Dan heb je ook nog lange spieren en korte spieren, en de ene categorie zal sneller in massa toenemen dan de andere. Dat is allemaal van invloed op je spiermassa. :) Je kunt ook eens aan je trainer vragen waarom je op internet andere getallen tegenkomt, misschien kan hij/zij je dan uitleggen waarom bij jou lichaam 25% spiermassa hoort. :)

Stofzuigen is een mega work out hoor :D net als ramen zemen (wij hebben hele grote hoge ramen) en de vloer boenen. :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:35

Interessant zeg! Hij zei wel dat de spiermassa op zich wel iets hoger mocht maar dat 25% al netjes is.
Tenger gebouwd.. tsja, wat is tenger gebouwd. Ik ben klein, heb smalle heupen en schouders geloof ik maar ben wel altijd dik geweest. Tenger met aanleg tot dik zijn/worden bestaat zeker niet? :')
Wat voor topsport heb je gedaan als ik vragen mag?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:10

Poeh ik heb een auto was workout gedaan :')
Een uur op de auto geschrobd met de hand! (tsja ik poets hem zo'n 1 maximaal 2 keer per jaar :'))
Maar hij is (redelijk) schoon, en mijn velgen blinken ook weer! 8)
Ik moet morgen weer even langs de garage en ik kom daar echt altijd met een vieze auto dus deze keer hun maar een verblijden met een schone auto :')

Zo nu omkleden en paardje trainen :D

Als ik de hele dag zo gerend heb op het werk hou ik meestal dat ritme vast en kan de hele dag door blijven gaan, terwijl als ik de hele dag op kantoor zit ik daar echt lui van word! Nog meer mensen last van?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:17

Roosch: met tenger bedoel ik inderdaad smal. Je hebt mensen die als ze aankomen nog steeds een droomfiguurtje hebben ondanks er wat vet overheen zit. Ik ben bv heel atletisch gebouwd en heb helemaal geen taille, een hele strakke gespierde buik, smalle heupen maar ontzettend ronde billen en volle bovenbenen :+
Ik zou gewoon eens aan hem vragen hoe dat zit, met die getallen die je tegenkomt en die hij jou laat zien :)
25% is inderdaad heel netjes, dat laat wel zien dat je sport.
Ik heb alpine skiën gedaan (slalom, reuzenslalom en super G) er staat een foto in mijn profiel!

Tarzan dat is ook best een work out zeg. ik maak mijne ook nooit schoon haha.
Moet de binnenkant ook echt eens doen.. :=
Ik heb ook altijd als ik lekker bezig ben dat ik dat vasthoud gedurende de dag :j terwijl als ik heel de dag gewerkt heb of colleges gehad heb ik liever op de bank hang en moe ben..