Zie je wel ik dacht al dt t rambo was me vriend kon m niet -_-
DianneM
Geplaatst: 19-09-13 23:38
Waarom trekt iemand 2 verschillende sokken aan? Die wolf met de tekst is niet mijn ding, de schaduwen vind ik niet mooi em de tekst loopt helemaal door elkaar. Die daaronder vind ik de roos wel mooi, maar die slingers zijn niet netjes, strak
Grappig, lees eerst het artikel over tekst-tatoo's en bekijk dan die tattoo van de wolf met tekst nog es Wolf vind ik mooi, vooral dat'ie voornl. in grijstinten is maar wel een blauw oog heeft. Watermerk staat een beetje dom in die foto helaas... wolf met halo
lonneke_
Geplaatst: 20-09-13 04:42
Ik vind die hierboven wel tof, alleen de tekst vind ik niet mooi en het is ook niet leesbaar.. Goh ben hier toch ineens een stuk kritischer over na het lezen van dat artikel
over dat stukje tekst ja ik blijf erbij dat iedereen lekker moet doen wat ie zelf wil!
Snap dat die veer en infinity nu mode beeld is oke die vinger tatoo ook wel een beetje maja dat bestond al veel langer. (niet alleen over de binnekant van de vinger gesproken dan thanks rihanna en god hoe heet die andere chick nou) Tis meer wachten tot de hype over is
Tekst ach ja heb zelf ook woorden staan. Al zou ik zelf niet zo snel voor hele zongteksten kiezen.
Maar goed ik blijf erbij doe wat je zelf wil. Jou lichaam
Ja 'tuurlijk is't jouw lichaam maar ik vind dat hij wel een punt heeft. Tekst blijft tekst en jij verandert. Op dat enorme stuk huid had je ook een heel mooie afbeelding kunnen zetten die de tekst 'uitbeeld' zeg maar. Niet gelezen dat hij dat voor iemand gemaakt had en ze in tranen was van hoe mooi het ontwerp was... en dan tóch voor die tekst gaan... Natuurlijk is het je eigen lijf maar heel veel mensen realiseren zich dus niet wat hij uit legt, dat tekst op een lijf er altijd anders uit zal zien dan tekst op papier en dat je 9 van de 10 keer dus met iets loopt wat óf niet te lezen is, óf er niet uit ziet, of beiden. Ik vind de voorbeeldfoto's die hij plaatst ook wel heel illustrerend voor wat hij schrijft. Net wat Lonneke ook schrijft, zoals hij het uitlegt vind ik dat hij een paar heel sterke punten heeft en nu was ik al nooit van plan tekst als tattoo te nemen maar nu zéker niet meer en zijn uitleg heeft ook betrekking op het bepalen van de plek van een afbeelding, nooit bij stil gestaan dat je spieren en rondingen kunnen bijdragen aan het ontwerp en dat je tattoo jouw rondingen en vormen ook optisch beïnvloeden. Heel logisch natuurlijk maar persoonlijk vind ik dat dus wel iets om in't achterhoofd te houden (ook dat had ik al wel een beetje, vandaar ook de keus voor het schouderblad voor m'n tattoo.)
Nou ik neem aan dat een goede artiest die dingen ook gewoon weet, en weet hoe dingen anatomisch lopen etc. bij mijn tekst op mijn arm is ook lager geplaatst dan ik zeg gedacht zou hebben ivm de spieren in je arm. En dat is bij bij een afbeelding net zo goed, daar word ook naar gekeken.
Ik heb zelf de tekst niet gelezen en ga dat ook niet doen denk ik, ik word een beetje moe van dat steeds alles afgezeken moet worden en super mega origineel moet zijn. Hipster scene in de tattoo wereld?
Met mijn tweede tattoo werd door de artiest al aangeven dat hij beter zus en zo kon ivm lichaamsvorm etc. Vind dat dat ook wel beetje hoort bij je beroep om dat aan te geven.
Maar ik zie het dus ook als weer een afzeik stuk. Mensen die juist wel een veer of infinity of van mijn part een drol willen lekker boeiend hun willen het. Wat is er nou nog wel origineel. We lopen toch ook allemaal in de zelfde kleren.
ps dat ik die wolf zag voor t eerst zat ik serieus verschillen te zoeken -_-
Vera
Geplaatst: 20-09-13 15:53
Ik wil al jaren iets met een veer. Zo werd (en soms nog ) ik altijd genoemd "Veertje". Daarnaast vind ik altijd veren op mijn pad en staat een veer voor mij voor iets vliegend vrij. Maar de echte mooie veer heb ik nog nooit gevonden, de enige die tot nu toe me echt heeft aangesproken is die "Mandela veer", ergens in dit topic. En ik heb iets met mussen, die leven met met koppeltje van 20 in mijn tuin en zijn bijna handtam. Prachtige eigenwijze bolletjes. Dus de mooie vogeltattoo's die voorbij komen zou ook nog wel eens iets kunnen zijn.
Maar nu durf ik haast geen veer meer te laten zetten
Gek eigenlijk dat ik mijn hele leven al paardenliefhebber ben en nooit heb overwogen om daar iets van te laten zetten....
Oja, suggesties voor een mooie, verantwoorde veer zijn welkom
Ik vind het artikel over teksten echt geen afzeik-artikel, daar staan gewoon interessante punten in waarom teksten minder mooi/geschikt/artistiek verantwoord zijn. Maar het blijft jouw lijf en tattoo dus fijn doen als je dat toch wilt. Je zou het gewoon 'voor kennisgeving aan kunnen nemen' en er van leren, zodat je weet wat je kunt verwachten en niet achteraf hoeven te zeggen 'had ik dat maar geweten'. Want kennelijk gebeurt dat dus toch wel heel vaak... Nou ja, door zo'n artikel 'weet je het dus'. Wat je er daarna mee doet is jouw zaak.
Zelfde geldt voor veren/infinity-tekens enz. Als je dat persé om wat voor rede ook wilt dan doe je dat toch. Als je achter je ontwerp staat maakt 't niet uit wat een ander er van vindt. Als je het je wel aan trekt zal het waarschijnlijk zijn omdat er een kern van waarheid in zit die je bij jezelf herkent. Meestal is het geen waar je je bij een ander aan ergert het punt waar je voor jezelf nog iets mee moet of te leren hebt (en dat is heel algemeen bedoeld maar slaat dus ook op dit tattoo-verhaal).
Vera, ik denk dat Adam een heel mooie veer zou kunnen maken die geen 1000 in een dozijn is. Maar goed, da's wel een eindje reiden Ik denk dat ik dan voor een mooie 'real life' veer zou gaan van bijv. een kerkuil of buizerd ofzo en dan geen slagpen maar een veertje met dons onderaan, een wat kleiner veertje. Echte veer meenemen en naar iemand toe die echt héél goed is in real life tattoo's, mooi met schaduw en al, alsof de veer op je huid ligt. Maar da's mijn persoonlijke smaak daarin (gek genoeg kom je dat dus zowat nergens tegen als je plaatjes googelt op 'feather tattoo'... dan zie je wel heel veel van het zelfde en snap ik zo'n kritisch geschreven stuk dus wel weer...)
Ik vind het eerlijk gezegd ook geen zeik verhaal, tenminste die over de tekst niet. Ik heb zelf ook 13-in-een-dozijn tattoo's en daar voel ik me prima bij. Dit gaat meer over de techniek die ervoor nodig is om een goede tekst neer te kunnen zetten. Ik had er zelf nooit zo bij nagedacht over dat een tekst eigenlijk niet op een menselijk lichaam het beste uitkomt. Ik dacht je zoekt een leuk lettertype ,een artiest die strakke lijnen zet en je bent klaar.