[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JamieShanin

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:04

Afbeelding

Bij deze :D je hebt er heel veel verschillende soorten van, maar deze werd mij aangeraden
voor voor ontkleuren en het kleuren.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:11

Ze hoeft niet ontkleurt te worden we verven het van haar natuurlijke rood naar middenbruin(5.0) van kruidvat huismerk

Gebruik deze kleur zelf ook altijd en bij mij ziet het er mooi uit

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:53

Druppie7711 schreef:
Ze hoeft niet ontkleurt te worden we verven het van haar natuurlijke rood naar middenbruin(5.0) van kruidvat huismerk

Gebruik deze kleur zelf ook altijd en bij mij ziet het er mooi uit

Heel stiekem ben ik toch wel jaloers op jullie vloek, ik ben op de een of andere manier naarmate ik ouder ben geworden ontvloekt :') Als peuter een ginger, als kind goudblond en nu is het dus van mezelf een soort vaag assog blond iets en is het rode eruit.. Maar nu zit het er weer in, dankjewel geliefde verf :))

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:10

Nee ik snap niet dat mensen jaloers op deze kleur kunnen zijn, de wittehuid sproeten en het gepest wat er bij komt kijken, zoals ik al zei een echte vloek :')

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:30

Druppie7711 schreef:
Nee ik snap niet dat mensen jaloers op deze kleur kunnen zijn, de wittehuid sproeten en het gepest wat er bij komt kijken, zoals ik al zei een echte vloek :')

Ik ben er ook jaloers op hoor. Mijn vriendje heeft ook rood haar en <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:54

Nou, ik zit met zilvershampoo in m'n haar :Y) Gister een toner erin gehad en het gele is er wel iets uit gegaan, maar nog niet zo veel als ik zou willen. Nu ff kijken hoe ver ik kom met zilvershampoo en als het dan nog te geel is haal ik nog even een andere toner. Denk dat ik dan die van Directions probeer, of misschien dat ik het wel gelijk gewoon echt zilver/grijs verf... Twijfeltwijfel :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:11

Emma, ik werd echt wit of zelfs grijs / zilver van de Zilvershampoo van Guhl!! Het lag eraan hoe lang ik het liet zitten.. alleen met dit merk werkte het echt :j

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:12

Heb je foto's emma? ik ben namelijk super benieuwd!
Maar jij doet het dus gewoon thuis je haar ontkleuren? vind je dat niet ongelofelijk spannend?

Ohh bij de kinky kapper in arnhem hebben ze een nieuw middel dat ze door de ontkleuring gooien waardoor je haar niet zo ontzettend beschadigd dus ik ben heel benieuwd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:13

Amber_ schreef:
[naam], ik werd echt wit of zelfs grijs / zilver van de Zilvershampoo van Guhl!! Het lag eraan hoe lang ik het liet zitten.. alleen met dit merk werkte het echt :j

Ik heb nu gewoon de zilvershampoo van de Kruidvat erin zitten, dus ik blijf even checken en ik laat het erin zitten tot het echt zilver is :')

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:15

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:16

woow! dat is goed wit! heb je dat ook thuis ontkleurd?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:19

Ja :D Al 5 jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:21

JamieShanin schreef:
Heb je foto's [naam]? ik ben namelijk super benieuwd!
Maar jij doet het dus gewoon thuis je haar ontkleuren? vind je dat niet ongelofelijk spannend?

Ohh bij de kinky kapper in arnhem hebben ze een nieuw middel dat ze door de ontkleuring gooien waardoor je haar niet zo ontzettend beschadigd dus ik ben heel benieuwd :D

Klopt, dat is Olaplex. Zag het nog staan bij de kapperswinkel maar vond het te duur om mee te nemen.

Ja, ik heb het thuis gedaan. Heb jammer genoeg echt verkeerd advies gekregen. Ze zeiden tegen mij dat als ik het wit wou krijgen ik echt 9% peroxide moest gebruiken. Dus spul erin gesmeerd, zag het gelijk verkleuren waar ik bij stond, helemaal gelukkig natuurlijk. Vrouw had gezegd dat ik er tegen het druppelen enzo even een plastic tas omheen moest wikkelen. Daar kwam het onder vandaan, dus nog een handdoek om mijn hoofd heen gedaan. En daar is er echt iets gigantisch fout gegaan. Ik hoorde het op een gegeven moment heel erg knetteren, en tegelijkertijd werd het echt ontzettend heet. Gewoon echt zo heet dat ik het niet meer kon aanraken, zelfs niet met een handdoek er omheen. Heb toen m'n huisgenoot gevraagd of zij snel de koude kraan aan wou weten en toen alles eruit gespoeld. Stond onder de douche en kon toen letterlijk plukken van mijn haar meetrekken. Heb echt een dot ter grote van mijn hele hand uit het putje getrokken en het bleef maar komen. Gewassen, ingesmeerd met kokosolie en gaan slapen. Volgende ochtend leek het nog niet gezonder, kon het er nog steeds uit trekken, dus heb de schaar erin gezet. Achteraf heel jammer want ik had het waarschijnlijk nog wel een stuk langer kunnen laten, maar ja. Groeit wel weer terug. Geföhnd (koud wel, is al dood genoeg) en toen even gekeken. Was gewoon felgeel met op sommige plekken zelfs oranje. Dus snel naar de winkel gegaan met een muts op en daar een pakje middenblond gehaald als back-up. Mocht het tonen morgen nog niet gelukt zijn gooi ik er middenblond in en an is het jammer van mijn afgebroken haar.

Zo zag het er gister uit:

Afbeelding

En zo zit ik er nu bij:

Afbeelding

Hoop dat die zilvershampoo nu niet m'n uitgroei paars aan het maken is en de rest geel blijft := maar dat zien we dan wel weer

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:21

oh haha, beter! wat is je eigenhaar kleur blond of juist donker?

Ik heb vrij donker haar, de kinky kapper zei dat ik lichtbruin haar heb met wat rood er in van me zelf,
Het is nu alleen donker koper geverfd dus ik durf het niet zelf thuis te doen haha.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:24

Jeetje emma!! wat heftig klote zeg!!
De kinky kapper zei juist dat ze met 6% gaan ontkleuren omdat dat ook beter voor je haar was.

Een andere kapper had mij eens uitgelegd dat dat heet worden de chemische reactie is waarbij het peroxide de laagjes verf en kleur er letterlijk uit brand. Vandaar dat het zo heet werd.

maar het ziet er alsnog niet slecht uit!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:25

Niet te lang laten zitten hoor!!!
anders ben je idd paars haha. Weet ik uit ervaring

Overigens deed ik altijd met 12% ontkleuren :j

Nu hou ik uitgroei bij met Platina blond van Loreal
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 22-04-15 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:25

Klopt, ik had ook nooit moeten luisteren toen zij zei dat ik 9% nodig had. Maar zij beargumenteerde dat ik super dik haar heb met heel veel verschillende lagen verf, dus dat ik met minder dan 9% niet door alle lagen heen zou breken.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:27

Emma, ik vind het echt zonde zo :oo . Het lijkt dunner en pluiziger. Hopelijk wil de damagecontrol snel zijn werk doen. :(:)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:31

Echt super balen zeg!!!
heb je er veel af moeten knippen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:39

Ja, het was eerst tot ruim over m'n schouders en nu is het tot mijn oren.

Het is inderdaad een stuk dunner geworden, maar dat maakt me nog niet eens zo heel veel uit. Heb altijd heel dik haar gehad en het is ook wel een verademing om dat eens een keer niet te hebben haha. Maar neemt niet weg dat het zonde is dat ik het zo kort heb moeten knippen, vooral omdat het achteraf (denk ik) niet echt nodig was

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:41

Zo heftig Emma!! Hier weer de bedoeling om naar witblond te gaan, weet je zo nog wat die olaplex kost Emma?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:51

Nee zou ik niet meer weten eigenlijk. Maar vond het echt te duur voor die ene keer dat ik het witblond verf

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:44

Omdat ik het bij de kapper laat doen betaal ik maar voor het beetje dat gebruikt word en nog voor zo'n heel flesje dat is wel prettig.

Ik weet nog goed dat ik naar de kapper ging om het te doneren en toen kwam mn haar tot mn navel en toen naar korte bob tot onder mn oren heerlijk was dat! nu laat ik het weer groeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:11

Zo ziet het er nu uit! Wil het nog wel wat minder geel maar dat kan ook geleidelijk, het heeft nu eerst echt even wat tijd nodig om te herstellen. Op sommige plekken is het net stro :=
Afbeelding

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:11

Zag het resultaat net op insta Emma, ziet er goed uit! :D

Ik wilde ook maar nu durf ik niet meer _O-