[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:15

hebben ze je aangeraden om te stoppen met hormonen in verband met onrustige cellen?
want ik zou dan niet zondermeer gaan rotzooien met hormonen of stoppen zonder goed overleg met een gynocoloog om heel eerlijk te zijn.. vaak wordt bij onrust, zoals vleesbomen, cystes, endomitriose en bepaalde soorten kanker juist hormonale therapie (variërend van gewone pil tot aan het paardenmiddel waar ik nu op sta) voorgeschreven, zodat de boel rustig blijft.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:16

Quebelle schreef:
Enige wat ik momenteel vervelend vind aan de prikpil is dat ik een maand na de eerste prik nog steeds bloedverlies heb :=

Dit heeft bij mij vier prikken geduurd.. en telkens ook heel onregelmatig := om gek van te worden.
Maar nu is het voorbij :D

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:18

elenaMM77 schreef:
hebben ze je aangeraden om te stoppen met hormonen in verband met onrustige cellen?
want ik zou dan niet zondermeer gaan rotzooien met hormonen of stoppen zonder goed overleg met een gynocoloog om heel eerlijk te zijn.. vaak wordt bij onrust, zoals vleesbomen, cystes, endomitriose en bepaalde soorten kanker juist hormonale therapie (variërend van gewone pil tot aan het paardenmiddel waar ik nu op sta) voorgeschreven, zodat de boel rustig blijft.

Oke, nee dit is uit eigen initiatief. Wilde het donderdag overleggen met de huisarts. Omdat ik denk dat het juist door lange tijd die prikpil te gebuiken kan komen.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:15

Macs schreef:
Quebelle schreef:
Enige wat ik momenteel vervelend vind aan de prikpil is dat ik een maand na de eerste prik nog steeds bloedverlies heb :=

Dit heeft bij mij vier prikken geduurd.. en telkens ook heel onregelmatig := om gek van te worden.
Maar nu is het voorbij :D

4 PRIKKEN? -O-

Macs

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:20

Ja.. dacht ook dat het sneller zou gaan.. Voordeel is wel; het is heel licht, en meestal maar 2 dagen. Maar de eerste 3 maanden was het heel onregelmatig, en geen peil op te trekken. Daarna om de 2 weken 2 dagen wel, daarna om de 3 weken 2 dagen wel.. en daarna stopte het. Maar ben er wel even zoet mee geweest :(

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:54

Macs schreef:
Ja.. dacht ook dat het sneller zou gaan.. Voordeel is wel; het is heel licht, en meestal maar 2 dagen. Maar de eerste 3 maanden was het heel onregelmatig, en geen peil op te trekken. Daarna om de 2 weken 2 dagen wel, daarna om de 3 weken 2 dagen wel.. en daarna stopte het. Maar ben er wel even zoet mee geweest :(

Hmmm inderdaad. Ik heb het nu nog iedere dag, meestal gepaard met wat pijn hoewel dat langzaam aan aan het verbeteren is. Nu heb ik af en toe eens een krampje, de eerste dagen was het veel slechter.
Ben je trouwens beschermt tegen zwangerschap vanaf de eerste prik of vanaf je stopt met bloeden?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:24

Dat ligt eraan wanneer je hem hebt laten zetten. :)
Volgens mij is hij net als bij de gewone pil direct veilig bij de eerste dag van de menstruatie. Zo niet, duurt het een week (maar controleer dit zelf even voordat er straks gekke dingen gebeuren :p )
Ik ben dan wel apothekersassistent maar na twee jaar wat anders moet ik altijd even goed nadenken hoe het ook al weer zat :')

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:40

En ik had het wel gevraagd aan mijn huisarts maar ik kan mij niet meer herinneren wat die zei :')
Maar ik heb hem op de eerste dag laten zetten, dus ik ben normaal beschermd dus?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 09:58

Tegen mij werd gezegd wacht nog even 1 a 2 weken. Verder stopte mijn menstruatie na 2 prikken. :j

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:36

Even een vraagje tussendoor. Heb niet het hele topic gelezen dus sorry als het al eens vermeld is! Ik heb sinds +/- een half jaar een koperspiraal. Nergens last van gehad, maar nu heb ik tussen mijn menstruaties door dat ik bloed. Het is niet veel, en echt rood. Dus geen oud bloed van vorige menstruatie. Kan dit? Of kan ik hiermee beter naar de huisarts?

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:24

Ik heb gister mijn mirena spiraal laten zetten. En ja even doorbijten was het wel maar de pijn was ook al snel weg dus uiteindelijk vond ik het wel meevallen. Controle was niet echt nodig volgens de huisarts maar wel als ik dat graag wou.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:24

Lisa__Beau schreef:
Even een vraagje tussendoor. Heb niet het hele topic gelezen dus sorry als het al eens vermeld is! Ik heb sinds +/- een half jaar een koperspiraal. Nergens last van gehad, maar nu heb ik tussen mijn menstruaties door dat ik bloed. Het is niet veel, en echt rood. Dus geen oud bloed van vorige menstruatie. Kan dit? Of kan ik hiermee beter naar de huisarts?

Dit kan inderdaad bij de spiraal horen. Als het meer wordt of het langer dan een paar maanden aanhoudt en je vertrouwt het niet kan je evt naar de huisarts, maar je hoeft je er in principe geen zorgen over te maken :)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 18:43

Niet alles gelezen, sorry!

Ik moet stoppen met de pil vanwege een hoge bloeddruk, heeft iemand nog tips of dingen waar ik op moet letten? Dankjewel alvast! :)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:43

SuzanH schreef:

Ik moet stoppen met de pil vanwege een hoge bloeddruk, heeft iemand nog tips of dingen waar ik op moet letten? Dankjewel alvast! :)

Heb ik ook moeten doen, ligt er aan of je een kinderwens hebt.
Bij niet, kun je vragen of je partner zich wil laten steriliseren.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:45

Morris schreef:
SuzanH schreef:

Heb ik ook moeten doen, ligt er aan of je een kinderwens hebt.
Bij niet, kun je vragen of je partner zich wil laten steriliseren.

Ben zelf 18 dus nu geen kinderwens :D Maar dat komt goed!

Zat meer te denken aan of je ontwenningsverschijnselen krijgt o.i.d.?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:14

Ontwenningsverschijnselen....ik heb nergens last van gehad.
Alles kwam weer netjes op gang.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:25

Ow jee.. ik zat leuk te zeggen dat de menstruatie na 4 prikken weg was.. :=
En vorige week postte ik nog over de verschrikkelijke buikpijn die ik had.. Nou dat verklaart dus een hoop :(
Dus uhhh ja het kan nog langer duren :D

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:52

Heeft iemand ervaring met een mirena die na een jaar pijn gaat doen ?
En hebben jullie na het zetten ook nog een controle afspraak gehad om te checken of het goed zat?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:51

Ik heb een controle afspraak gehad na 3 weken.
Heb nu ongeveer 4 maand een spiraaltje.
In het begin héél veel pijn, dan wat minder en nu steekt het weer terug op. Pijn waar geen enkele pijnstiller bij helpt. Dus ik weet niet of het voor mij een goede oplossing is. -O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 11:14

Kan het dan niet zijn dat de touwtjes je zijn gaan irriteren? Misschien even na laten kijken, kan zo verholpen worden door ze iets korter te laten knippen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 11:26

Volgens mij heeft het niets met de touwtjes te maken. Het voelt echt als een verkramping van de baarmoeder.
Ben wel van plan om eerstdaags toch eens langs de dokter te passeren, ga het dan eens navragen van de touwtjes.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 11:50

Kan ook aan de vorm van je spiraal liggen, daar heb je ook verschillen in.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 11:55

Kirrr schreef:
Ik heb een controle afspraak gehad na 3 weken.
Heb nu ongeveer 4 maand een spiraaltje.
In het begin héél veel pijn, dan wat minder en nu steekt het weer terug op. Pijn waar geen enkele pijnstiller bij helpt. Dus ik weet niet of het voor mij een goede oplossing is. -O-

dat is wel vervelend -O- tot nu was ik zeer tevreden, wel soms 2/3 dagen wat zeurderig pijn maar niet erg.

Aria_zz schreef:
Kan ook aan de vorm van je spiraal liggen, daar heb je ook verschillen in.

Dacht dat er 1 standaard mirena was :+

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:20

Poehhh... vanochtend eindelijk de mirena laten zetten helaas was de dokter onwijs chaotisch en voelde ik mij niet snel op mijn gemak.

Pijn vond ik meevallen maar nu wel last van krampen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:43

Kirrr schreef:
Volgens mij heeft het niets met de touwtjes te maken. Het voelt echt als een verkramping van de baarmoeder.
Ben wel van plan om eerstdaags toch eens langs de dokter te passeren, ga het dan eens navragen van de touwtjes.

Zeker even checken idd, die dingen zijn vrij stug en als er net een om een hoekje ligt en je baarmoedermond prikt dan kan je baarmoeder reageren door krampen te geven. Ze dan net iets korter knippen kan dan al een hoop schelen :j