Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:29

Ik heb zowel op de race als MTB een bel zitten soms moet je echt door dringend bellen hebben mensen er geen erg in.
Schaam ik mij zowat zo hard bel ik dan.
In het bos is vaak een begroting goedemiddag al voldoende.

Gelukkig fiets ik niet zo hard maar nu kwamen de mensen ons tegemoet dus ze zagen ons van ver .
Ach sommige mensen zijn wat zuur.

Bnet ik heb sinds een week combi pedalen en ze bevallen echt super tot nu toen.
Bij vertouwde paden zit ik vast en word het beetje spannend pak ik de andere kant even handigheidje dat draaien maar valt mij niks tegen.
Ah de Ardennen lijkt mij prachtig om te fietsen.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 23:33

scooby09 schreef:
ik heb sinds een week combi pedalen en ze bevallen echt super tot nu toen.
Bij vertouwde paden zit ik vast en word het beetje spannend pak ik de andere kant even handigheidje dat draaien maar valt mij niks tegen.

Ik twijfel of ik de pedalen die ik nu leen wil houden of dat ik ook iets hybrid wil. Ik doe dan geen MTB maar weg fietsen aar ik zou de fiets eigenlijk ook willen kunnen gebruiken voor kortere stukjes als ik ergens heen moet. Of voor een MTB pedaal en schoen gaan zodat ik fatsoenlijk kan lopen et fietsschoenen nog aan.

Ik ben vandaag voor het eerst om gevallen met de fiets. Ik wilde een heel kort bochtje draaien en had stomweg het buiten pedaal uitgeklikt en niet het binnen pedaal :') Drie maal raden wat er toen gebeurde...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 06:12

IMAY1990 schreef:
s
Ik ben vandaag voor het eerst om gevallen met de fiets. Ik wilde een heel kort bochtje draaien en had stomweg het buiten pedaal uitgeklikt en niet het binnen pedaal :') Drie maal raden wat er toen gebeurde...

Cliché :(:) , is bij de meeste wel eend gebeurd denk ik .

Eens afwachten wat het weer doet vandaag , anders word het weer Tack . -O-
Maar gisteren voor het eerst weer gaan zwemmen in Nederland .
Voor een half uur een baan geboekt tegen baby tarief _O-
Wel luxe ...1 baan per persoon *\o/*
Maar de gemeentes leggen er op het moment dik geld bij .

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:53

Hihi Imay, klassieker :P Geen zeer gedaan?

T2T, was je bloed goed? Lekker om weer te kunnen zwemmen! Kan je bij jou niet buiten zwemmen in de buurt?

Culaccino, hoe staat het er voor met de fietsenjacht? :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:00

Hier vanavond een ritje op de planning met een vriendin *\o/* heb er helemaal zin in. Dinsdag ging het helaas niet door, door de regen. Maar ik ben toen wel gaan hardlopen, dat was ook fijn..

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:22

Dinsdagochtend de enige in Gieten in het bos.. meer water in de schoenen dan in de vijver na afloop.. doorweekt tot op het bot.. wel lekker 50km gefietst..
Voor wat betreft de bel, ik heb er wel een.. ik betwijfel zelfs of je officieel wel de weg op zou mogen zonder?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:13

martichr schreef:
Dinsdagochtend de enige in Gieten in het bos.. meer water in de schoenen dan in de vijver na afloop.. doorweekt tot op het bot.. wel lekker 50km gefietst..
Voor wat betreft de bel, ik heb er wel een.. ik betwijfel zelfs of je officieel wel de weg op zou mogen zonder?

Een kort uitstapje naar Wikipedia vertelt het volgende:

Afbeelding

Nu ken ik genoeg mensen met een stadsfiets zonder (werkende) bel dus hoe strak dit nageleefd wordt is ook maar de vraag natuurlijk...

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:06

Ik had avonddienst dinsdag en was ook totaal doorweekt toen ik thuis kwam, mijn spijkerbroek kon ik uitwringen :')

Veel plezier vanavond Musli :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:14

Fietsspullen zijn ingepakt voor Ameland *\o/*

Gisteren toch nog even langs de dechatlon voor een mooie fietsjas want het wordt niet zo warm en regenachtig dus die jas zal wel nodig zijn :')

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:06

Leuk Zebrastreep, veel plezier!! Hopelijk valt het mee met het weer.

Hier vanavond ook een heerlijk rondje gedaan met een vriendin.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:25

Lauraennala schreef:
Hihi Imay, klassieker :P Geen zeer gedaan?

Het valt mee. Ik heb een blauwe plek op mijn handpalm, een schaafje op de elleboog en een giga blauwe plek/bult op de zijkant van mijn bovenbeen

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:27

Lauraennala schreef:
T2T, was je bloed goed? Lekker om weer te kunnen zwemmen! Kan je bij jou niet buiten zwemmen in de buurt?

Op tijd erbij denk ik , moet op mijn ijzer en eiwitten letten . :roll:
Ja buiten zwemmen kan hier ook , heb ik afgelopen weekend
ook gedaan .

Dinsdag was het inderdaad bagger weer , toen heb ik op de Tacx
gezeten .Alleen duurde de Zwift update mega lang , dus maar zo een rondje getrapt op HF .

Veel plezier Zebrastreep :j

Ik heb vandaag een kort rondje gedaan volgens schema
( rustweek)
Afwachten wat er volgende week op de planning staat .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:00

Ik ben op zoek naar een site/app die e redelijk nauwkeurig de windrichting, voorspelling en van de afgelopen dagen, kan vertellen. Ik heb nu afgelopen woensdag en gister het zelfde rondje gefietst met wat volgens buienradar beide een ZW wind windkracht 4 was, maar gister stond de wind beduidend anders dan woensdag en moest ik er toch een stukje harder voor werken zegmaar. Is niet erg, maar ik had het misschien wel vooraf willen weten of achteraf met zekerheid kunnen zeggen en vergelijken.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:14

De wind is wel je beste trainingspartner ;) Ik had er ook altijd een gruwelijke hekel aan, maar dankzij een bokker fiets ik met dit mantra in mn hoofd een stuk fijner tegen de wind in.

Het blijft heel lastig hoor, meestal zijn de surf apps de beste windvoorspellers. Of gewoon naar de bomen kijken. Alhoewel sommige wind eeg vlagerig is en het ook nog uit kan maken of je in een dorp/stad of platteland bent.

Hier bijvoorbeeld: https://www.windfinder.com/?utm_source= ... 612/5.5756

Ik let er nu niet teveel meer op en denk eerder mooi meegenomen in de training. Dan maar iets langzamer...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:16

Sakura789 schreef:
De wind is wel je beste trainingspartner ;) Ik had er ook altijd een gruwelijke hekel aan, maar dankzij een bokker fiets ik met dit mantra in mn hoofd een stuk fijner tegen de wind in.

Het blijft heel lastig hoor, meestal zijn de surf apps de beste windvoorspellers. Of gewoon naar de bomen kijken. Alhoewel sommige wind eeg vlagerig is en het ook nog uit kan maken of je in een dorp/stad of platteland bent.

Ik let er nu niet teveel meer op en denk eerder mooi meegenomen in de training. Dan maar iets langzamer...

Zit wel wat in op Ameland blijft het de komende 3 dagen met windkracht 7 behoorlijk trappen. Heb nog geen fiets maar ben benieuwd hoe het hier gaat

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:21

Wij hadden op fietsvakantie het stuk Harlingen-Lauwersoog tegen. Alleen maar dijk, suizen van wind en schapen. Klinkt hels, maar ik denk dat die rit de meeste voldoening gaf :+

Ik zie dat daar nu windmee is, dat stuk zou ik nog graag eens met windmee fietsen om te kijken hoeveel sneller het dan is.

Op eilanden vind ik het wel leuk om juist wat wind te hebben, meestal moet je wel meerdere rondjes maken om een beetje aan wat kilometers te komen. Probeer altijd wel de tegenwind eerst te hebben :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:38

Het gaat me er ook niet om dat ik met wind niet wil fietsen, maar dat ik wil weten of het een vergelijkbare effort gaat zijn en idd ook of ik het laatste stukje innieder geval geen wind tegen ga hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:30

Zo scooby, jij vreet ook aardig wat km met je mtb-tochten!

@Zebrastreep, wat heftig dat er al iemand is overleden en iemand zwaar gewond is geraakt op die track, zeg. En bizar dat je veel mensen zonder helm ziet fietsen! Mensen onderschatten toch snel hoe gemakkelijk je lelijk onderuit kunt gaan, blijkbaar… Ik ben een totale leek op mtb-gebied: is bij die routes ook de moeilijkheidsgraad aangegeven, zoals ze dat bij skipistes doen? :+ Zou misschien niet gek zijn, als ik jouw verhaal zo lees… Veel plezier op Ameland! :))

@IMAY, pfoeh, dat was een pittige training op je beginnerscursus, zo te lezen! Wel erg leuk dat je trainingen al begonnen zijn en dat het je goed bevalt!

Sakura, leuk om te lezen, al jouw mooie tochten. Wat heb jij ook alweer voor fiets waarmee je dat doet? Haha, Harlingen-Lauwersoog heb ik ook wel eens gefietst, daar heeft de wind vrij spel := Maar het heeft wel wat, hè?

Bnet, leuk van je vakantieplannen! Wat erg dat die lui niet eens stopten toen je schoonzus onderuit ging...

Susan88, bedankt voor het artikel! Dat helpt me zeker met zoeken, dankjewel!

Sakura789 schreef:
Haha, die uitspraak is bij mij ook blijven hangen en sindsdien vind ik het ook minder vervelend :D

Oh, ik heb net de rest van mijn bijleespost gedelete, sorry dames. -O-

Mijn fietsenjacht gaat stabiel door! Ik heb via via contact gekregen met een fietsenhandelaar in Limburg die nog twee kleine tweedehands carbon frames van een Bianchi en een (hele mooie <3 ) Carrera heeft liggen die hij nog moet opbouwen; qua maat zou het kunnen passen. Maar hij zit in Limburg, ik in Overijssel en heb geen auto. Met mijn vorige tweedehands racert moest ik na aanschaf nog even terug omdat er iets niet goed was; dat doen ze dan natuurlijk gewoon gratis, maar als ik dan weer een rit naar Limburg zou moeten regelen voor reparatie... Ik vind het te veel gedoe. Mijn zoekrange is nu vooral Groningen, Drenthe, Friesland, Overijssel, Gelderland, Utrecht en eventueel Zuid-Holland; daar kom ik nog wel eens! :j Ik mis het fietsen nu al, maar met die beginnerscursus roeien kom ik ook wel aan mijn beweging, pfoeh! :=

Wat is jullie kennis/ervaring met tweedehands carbon frames en eventuele haarscheurtjes? Ik lees wat spookverhalen en juist verhalen dat dat wel meevalt. Al hoef ik ook niet per se carbon.

Veel plezier iedereen die dit weekend nog gaat fietsen!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:54

Dat is wel een eind weg, tenzij het echt een hele goede deals is, zou ik een fiets toch liever uit de buurt halen.

Zelf doe ik het nog met een ‘oudje’ Merida Crossway, denk de één na laagste klasse. Mn wederhelft heeft een nieuwe Merida uit de hoogste klasse.
Hier met bepakking:
Afbeelding

Nu pakken we meestal ook wel echt de fietspaden, dus hebben iets bredere banden nodig. Vooral in het oosten van het land vond ik dat er veel stenenpaadjes waren.

Niet echt lekker fietsweer vandaag, pak mn levende ros maar.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:39

Hallo allemaal ...

Wat een verschil qua weer hé , vorige week hartstikke heet .
En nu lijkt het wel herfst .
Moet nog een droog momentje vinden om mijn looptraining te doen . -O-

@Imay ; ik zou het niet weten , laat me altijd verrassen :=

@Sakura ; ha ha wie was dat ?
Nu vind ik op Watt trainen met de wind best lastig .
Krijg dan een bepaalde Watt zone voorgegeven , en met
wind tegen trap je al snel meer .

@Culaccino : succes verder met je zoektocht .

Even een ander dingetje ( beetje reclame maken , weet niet of dat mag ? )
Volgend jaar ga ik een triatlon doen om voor Kika geld op te halen . Zie link in onderschrift ...(mag graag gedeeld
worden :D )
Zou ook graag een mening horen hoe de eerste opzet
over komt . :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:45

Pff nog de laatste 2 mtb fietsen kunnen scoren maar ook gelijk wel een hele fijne alles werkt en geen gekraak.

En gelijk eens een focus 29er uitproberen ik heb zelf een 27,5 maar moet wel zeggen dat een 29 ook wel fijn fietst. Misschien een beetje te groot ben zelf vrij klein.

En stiekem een een soort duin op het park naar beneden gefietst toch nog fijn een beetje regen denk dat ik toch leuke stukjes ga tegenkomen hier alleen dan wel even met helm op en fietskleding aan :')

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:55

Het fijne van een fiets uit de buurt is toch wel de garantie als er wat mee is.

Lekker Zebrastreep..Hoe groot ben jij dan?

Weer is idd frisjes en nat.
Ook niet gefietst vandaag.
Wind tegen moet ik mij altijd even op voorbereiden mentaal.

Dank je Culaccino...Stiekem gaat dat best snel voor bij als je eenmaal onderweg bent.

Imay...Kan je bij Komoot niet zoiets aangeven windrichting?
Vorige keer van mijn moeder af naar huis gefietst heen en terug vond ik alleen te gek enkele reis 60 km.
Maar ze woont in de polder dus even kijken of ik heen of terug moest op de fiets geen zin in 60 km wind tegen te fietsen.

Hebben jullie morgen nog fiets plannen...Weer is niet heel best geloof ik.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:39

scooby09 schreef:
Het fijne van een fiets uit de buurt is toch wel de garantie als er wat mee is.

Lekker Zebrastreep..Hoe groot ben jij dan?

Weer is idd frisjes en nat.
Ook niet gefietst vandaag.
Wind tegen moet ik mij altijd even op voorbereiden mentaal.

Dank je Culaccino...Stiekem gaat dat best snel voor bij als je eenmaal onderweg bent.

Imay...Kan je bij Komoot niet zoiets aangeven windrichting?
Vorige keer van mijn moeder af naar huis gefietst heen en terug vond ik alleen te gek enkele reis 60 km.
Maar ze woont in de polder dus even kijken of ik heen of terug moest op de fiets geen zin in 60 km wind tegen te fietsen.

Hebben jullie morgen nog fiets plannen...Weer is niet heel best geloof ik.

Ik ben 1,65/1,67 opzich niet mega klein maar 9 van de 10 keer zijn de mensen die ik ken groter :')

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:59

Ik ben 1.67 fiets ook op een 29 gaat prima alleen scherpe bocht naar rechts is wel eens een dingetje maar dat zegt meer over mijn handigheid... :D

Voordeel van grote vind ik fietst makkelijker over de weg enzo..

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:25

@T2T, fijn dat je er optijd bij bent!

IMAY1990 schreef:
Ik ben op zoek naar een site/app die e redelijk nauwkeurig de windrichting, voorspelling en van de afgelopen dagen, kan vertellen. Ik heb nu afgelopen woensdag en gister het zelfde rondje gefietst met wat volgens buienradar beide een ZW wind windkracht 4 was, maar gister stond de wind beduidend anders dan woensdag en moest ik er toch een stukje harder voor werken zegmaar. Is niet erg, maar ik had het misschien wel vooraf willen weten of achteraf met zekerheid kunnen zeggen en vergelijken.

Ik kijk vaak op Windy.com :D

Wind is inderdaad een fijne trainingspartner, maar moet wel zeggen dat ik er ook op let als ik een intervaltraining ga doen. Als ik dan eerst wind mee heb, dan doe ik de intervallen op de terugweg. Bij eerst wind tegen, doe ik de intervallen zoveel mogelijk op de heenweg.
Maar met die wind als vandaag (windkracht 5-6) moet ik zeggen dat ik in combinatie met regen niet zo graag buiten fiets.

culaccino schreef:
Mijn fietsenjacht gaat stabiel door! Ik heb via via contact gekregen met een fietsenhandelaar in Limburg die nog twee kleine tweedehands carbon frames van een Bianchi en een (hele mooie <3 ) Carrera heeft liggen die hij nog moet opbouwen; qua maat zou het kunnen passen. Maar hij zit in Limburg, ik in Overijssel en heb geen auto. Met mijn vorige tweedehands racert moest ik na aanschaf nog even terug omdat er iets niet goed was; dat doen ze dan natuurlijk gewoon gratis, maar als ik dan weer een rit naar Limburg zou moeten regelen voor reparatie... Ik vind het te veel gedoe. Mijn zoekrange is nu vooral Groningen, Drenthe, Friesland, Overijssel, Gelderland, Utrecht en eventueel Zuid-Holland; daar kom ik nog wel eens! :j Ik mis het fietsen nu al, maar met die beginnerscursus roeien kom ik ook wel aan mijn beweging, pfoeh! :=

Wat is jullie kennis/ervaring met tweedehands carbon frames en eventuele haarscheurtjes? Ik lees wat spookverhalen en juist verhalen dat dat wel meevalt. Al hoef ik ook niet per se carbon.

Veel plezier iedereen die dit weekend nog gaat fietsen!

Ik zou geloof ik eerder voor een goede aluminium fiets gaan, dan een goedkoop carbon frame.
Je zou eens bij Plieger Sport in Meerkerk kunnen vragen. Ook wel wat uit de richting, maar verkopen zowel Liv, als tweedehands fietsen. Ze hebben voor een vriendin een keer een overjarig super goed carbonframe (wel nieuw) opgebouwd met een relatief goedkope groepset. Ze was goedkoper uit dan met een nieuwe aluminiumfiets. Voordeel is dat je de groepset later altijd nog een upgrade kan geven en Tiagra is tegenwoordig ook zo slecht niet meer (zeker als je net begint).