Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
scooby09 schreef:ik heb sinds een week combi pedalen en ze bevallen echt super tot nu toen.
Bij vertouwde paden zit ik vast en word het beetje spannend pak ik de andere kant even handigheidje dat draaien maar valt mij niks tegen.
IMAY1990 schreef:s
Ik ben vandaag voor het eerst om gevallen met de fiets. Ik wilde een heel kort bochtje draaien en had stomweg het buiten pedaal uitgeklikt en niet het binnen pedaalDrie maal raden wat er toen gebeurde...
martichr schreef:Dinsdagochtend de enige in Gieten in het bos.. meer water in de schoenen dan in de vijver na afloop.. doorweekt tot op het bot.. wel lekker 50km gefietst..
Voor wat betreft de bel, ik heb er wel een.. ik betwijfel zelfs of je officieel wel de weg op zou mogen zonder?
Lauraennala schreef:T2T, was je bloed goed? Lekker om weer te kunnen zwemmen! Kan je bij jou niet buiten zwemmen in de buurt?
Sakura789 schreef:De wind is wel je beste trainingspartnerIk had er ook altijd een gruwelijke hekel aan, maar dankzij een bokker fiets ik met dit mantra in mn hoofd een stuk fijner tegen de wind in.
Het blijft heel lastig hoor, meestal zijn de surf apps de beste windvoorspellers. Of gewoon naar de bomen kijken. Alhoewel sommige wind eeg vlagerig is en het ook nog uit kan maken of je in een dorp/stad of platteland bent.
Ik let er nu niet teveel meer op en denk eerder mooi meegenomen in de training. Dan maar iets langzamer...
Sakura789 schreef:Haha, die uitspraak is bij mij ook blijven hangen en sindsdien vind ik het ook minder vervelendDe wind is wel je beste trainingspartnerIk had er ook altijd een gruwelijke hekel aan, maar dankzij een bokker fiets ik met dit mantra in mn hoofd een stuk fijner tegen de wind in.
scooby09 schreef:Het fijne van een fiets uit de buurt is toch wel de garantie als er wat mee is.
Lekker Zebrastreep..Hoe groot ben jij dan?
Weer is idd frisjes en nat.
Ook niet gefietst vandaag.
Wind tegen moet ik mij altijd even op voorbereiden mentaal.
Dank je Culaccino...Stiekem gaat dat best snel voor bij als je eenmaal onderweg bent.
Imay...Kan je bij Komoot niet zoiets aangeven windrichting?
Vorige keer van mijn moeder af naar huis gefietst heen en terug vond ik alleen te gek enkele reis 60 km.
Maar ze woont in de polder dus even kijken of ik heen of terug moest op de fiets geen zin in 60 km wind tegen te fietsen.
Hebben jullie morgen nog fiets plannen...Weer is niet heel best geloof ik.
IMAY1990 schreef:Ik ben op zoek naar een site/app die e redelijk nauwkeurig de windrichting, voorspelling en van de afgelopen dagen, kan vertellen. Ik heb nu afgelopen woensdag en gister het zelfde rondje gefietst met wat volgens buienradar beide een ZW wind windkracht 4 was, maar gister stond de wind beduidend anders dan woensdag en moest ik er toch een stukje harder voor werken zegmaar. Is niet erg, maar ik had het misschien wel vooraf willen weten of achteraf met zekerheid kunnen zeggen en vergelijken.
culaccino schreef:Mijn fietsenjacht gaat stabiel door! Ik heb via via contact gekregen met een fietsenhandelaar in Limburg die nog twee kleine tweedehands carbon frames van een Bianchi en een (hele mooie) Carrera heeft liggen die hij nog moet opbouwen; qua maat zou het kunnen passen. Maar hij zit in Limburg, ik in Overijssel en heb geen auto. Met mijn vorige tweedehands racert moest ik na aanschaf nog even terug omdat er iets niet goed was; dat doen ze dan natuurlijk gewoon gratis, maar als ik dan weer een rit naar Limburg zou moeten regelen voor reparatie... Ik vind het te veel gedoe. Mijn zoekrange is nu vooral Groningen, Drenthe, Friesland, Overijssel, Gelderland, Utrecht en eventueel Zuid-Holland; daar kom ik nog wel eens!
Ik mis het fietsen nu al, maar met die beginnerscursus roeien kom ik ook wel aan mijn beweging, pfoeh!
![]()
Wat is jullie kennis/ervaring met tweedehands carbon frames en eventuele haarscheurtjes? Ik lees wat spookverhalen en juist verhalen dat dat wel meevalt. Al hoef ik ook niet per se carbon.
Veel plezier iedereen die dit weekend nog gaat fietsen!