Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 19:11

Busymissy het went wel wat hoor die hoogtemeters als je ze vaker traint.

Muppetmayo goed gedaan ondanks je zware benen! Als het heel moeilijk gaat probeer ik altijd de positieve dingen te zien en daaraan te denken. Zoals: wat fijn dat het droog is, ik de wind mee heb, oh wat een mooie bloemen, enz. Of afleiding met wat muziek in de oren.

Djilna helemaal prima toch als je af en toe binnen valt?

Samantha wat vervelend dat je last hebt van pijn aan je voet en heup.
Snap dat dat dan lastig is op de 22e.

Wij hadden vanmiddag als teamuitje een workshop smeden. Zo leuk om eens te doen, maar moeilijk! Intensief en ook een beetje eng met dat vuur en hete ijzer.

Daarna thuis een herstelrondje gedaan en mijn lijf voelde moe, maar mijn benen gingen lekker!
Onder de 6 min/km gemiddeld en daarbij een hartslag van 133, wat zelfs aan de lage kant is voor mij.
Tevreden dus met het herstel!

Afbeelding

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 20:59

Dus je slaat nu zelf de ijzers onder je paard? Haha. Lijkt me een leuke workshop. Glasblazen deden we vroeger op het lab wel. Dan smolten we pipetjes om en maakten er zelf kerstballen van. Maar smeden heb ik nooit gedaan.

Hier net 10km getraind. Moest 6 keer 800m interval, en helaas en uiteraard (omdat ik zo langzaam ben) weer niet de gewenste snelheid gehaald. Dat begint wel te frustreren. Heb wel alles volgehouden en toen zat ik op 8.5km. Dus nog 1.5km rustigaan doorgelopen zodat ik op 10km kwam in 82 minuten, dat was dus met de wandelintervallen er bij. Maar er zit gewoon 0,0 verbetering in de snelheid in en dat begint aardig irritant te worden. Ik heb als doel gesteld weer naar de 60 minuten te komen, maar lijk dit jaar langzamer dan vorig jaar. En heb echt al tig schema's geprobeerd. Ik vond het niet erg dat ik wat langzamer was toen ik voor de marathon trainde, maar we zijn nu al weer zo veel tijd verder dat ik eigenlijk allang onder de 70 minuten zou moeten zitten. Maar haal gewoon geen km in 7 min/km. Echt heel vervelend. Heb vandaag beslist hard getraind, want voel de pees weer. Dus dat is een teken van goed en flink bezig geweest. Maar dat tempo moet gewoon omhoog. Ik ben weer toe aan een aantal flinke PR's. De 10km is al weer een jaar oud volgens Garmin. De marathon ook al weer enige maanden. De halve marathon ook al weer van oktober. 5km ook van een jaar geleden.

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 21:20

Ik heb al bijna 10 jaar geen paard meer.. en deze smid maakte sowieso geen hoefijzers, maar bijna alleen smeedwerk in opdracht.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 21:51

Supervixen schreef:
Ik heb al bijna 10 jaar geen paard meer.. en deze smid maakte sowieso geen hoefijzers, maar bijna alleen smeedwerk in opdracht.

Zwaarden enzo? Heb wel eens gezien dat mensen dat smeden. Puur voor de fun, dus niet scherp.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 22:30

Fijn dat je je beter voelt met de medicatie, Koekie. Heb je niet een programmaatje van Start to Run?

Wat is jouw vriend nog een eind gekomen, Namiro!
Dure foto’s, snap best dat je twijfelt.

Goed gelopen, Muppetmayo! Ondanks dat het niet met je gevoel strookte.

Ik kan me wel indenken dat mensen voordeel hebben bij wedstrijdschoenen. Welke heb jij gekocht, Leonie?
Ik heb sinds kort een paar Saucony Tempus 2 voor erbij maar die lopen voor mijn gevoel lekkerder als ik wat meer tempo heb.

Oef, knap dat je nog 3 km hebt gelopen na die lunch, Ieris!

Balen dat je weer zo’n last hebt, Samantha. Kan de fysio je daarmee helpen?

Wat een origineel teamuitje, SV, heel gaaf! Mooie herstelloop!

Wat jammer dat het lopen je zo frustreert, Germie. We zijn pas halverwege het jaar dus wie weet!

Vanavond met de loopgroep getraind. Weer heerlijk buitenuit gelopen. Ik heb best wel fijn gelopen maar voelde m’n bovenbenen nog wel van zondag. Al
Met al, best tevreden, ook qua tempo.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het vanaf morgen zo warm wordt. := Vandaag was het echt guur! Hoop dat het niet zo benauwd wordt.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 23:07

Djilna schreef:
-Namiro- schreef:
Nou het verslag van de Mozart Trail! :D

Ah tof! Die heb ik een paar jaar terug ook gelopen! Toen was hij alleen later in het jaar vanwege Covid...
Zo gaaf die finish op dat plein!
Ik vond die laatste klim met al die trappen echt een ellende. Had er trillende benen van. Zo blij dat ik aan de andere kant weer omlaag kon :+

Super gedaan! +:)+

En de rest, grotendeels bijgelezen, :') maar mensen wat is dit topic actief! Ik kom echt maar heel sporadisch op Bokt en moet nog steeds weer opstarten. Zou gisteren gaan, maar weer uitgesteld :') dus ik reageer niet zo heel vaak. Hopelijk vinden jullie dat niet erg :=

Wat leuk Djilna! Welke afstand heb jij gelopen?
Die trappen aan het einde inderdaad.. pff.. laatste waterpost en dan hoef je nog maar 3 km maar wel met nog 250 hm en dat blijken dan alleen maar trappen te zijn.
En trappen in alle soorten en maten. Met vierkante houten blokken, met ronde palen, beton, ijzer… hoe krijgen ze het verzonnen! :')
Dat was ook het eerste wat onze vriend zei na zijn 92 km finish: die trappen!!! :D

Wat een origineel uitje SV! Zag de foto’s op insta en zag er erg leuk uit!

Puera, precies wat ik dacht. Ik heb vandaag nog een vest aangetrokken toen ik buiten bezig was.. vond het gewoon fris! En overmorgen vallen de mussen van het dak… na het weekend worden de temperaturen wel weer normaler geloof ik.. 20 tot 24 graden..

Samantha, spierpijn valt heel erg mee gelukkig.
Ben wat stijf wat ik vooral merk als ik lang stil gezeten heb. Heb meer last van mijn schouders van het lopen met de stokken dan van mijn benen. Ben ook nog een keer gevallen op 1 schouder en dat helpt ook niet mee. Maar eigenlijk mag ik niet klagen.

Germie, ren je ook wel eens zonder coach die zegt wat je moet doen? Gewoon simpel kilometers maken door het bos.. verstand op nul en zien waar je uitkomt? Dat helpt misschien ook om het plezier terug te krijgen..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 06:27

Dat plezier wat er toch al nooit was?

Lekker gelopen Puera, ik heb een paar saucony triumph en daar loop ik ook lekkerder op als ik wat sneller ga, grappig.

Wat fijn dat je zo weinig spierpijn hebt Namiro. Fijn om te merken dat je lijf dit gewoon aankan hè.

Nee Germie, vooral hekken, hang- en sluitwerk, versieringen en dergelijke.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:56

Ieris wat super leuk dat je dat zo samen kunt met je zoontje op de fiets! Die laatste 3 kilometer na lunch lijken me ook enorm zwaar met een volle maag en idd tussendoor stil zitten. Volgens mij heel mooie omgeving waar je hebt gelopen <3

Djilna wat last van het opstart drempeltje volgens mij ;) Al wel iets begonnen toch?

Samantha_ wat enorm balen dat je weer zo'n last hebt van heup/bil en dat ook je voet nog niet helemaal over is :\ Heeft de fysio enig idee hoe het komt? Wel goed dat je die trap ook tussendoor 4 keer hebt gedaan.

Supervixen wat een enorm tof uitje! Dat lijkt me echt super gaaf <3 Doen ze daar ook losse workshops of alleen groepen? (mag ook pb hoor ;) )
En wat goed gelopen na zo'n dag ook nog! Mega lage hartslag ook!

Germie misschien moet je stapjes wat kleiner maken qua training? Als ik nu vind dat ik ook hele kilometers op 6.00 min/km ga lopen dan red ik dat ook niet. Dat is puur mezelf frustreren. Het latje misschien iets lager leggen? Je bent ook niet zo lang geleden weer begonnen met sneller trainen toch? Zoiets kost volgens mij best wel veel tijd. Jij loopt ook met horloge of hartslagband toch? Misschien kun je ook eens kijken wat je hartslag doet en daarmee gerichter trainen. Of idd zoals Namiro zegt, even alles helemaal los laten, die druk kan er ook voor zorgen dat je minder presteert.

Puera weer gezellig met de hardloopgroep :) En ik vond t gister ook nog wel fris, niet voor te stellen dat we de 30 graden aantikken van de week idd.

Namiro fijn dat de spierpijn meevalt! Iets stijf is na die enorme inspanning niet gek denk ik.

Hebben jullie tips voor een fijn 10 kilometer schema? Ik hoor jullie steeds roepen, Ben Parkes, zijn dat fijne schema's?
Ik zie zoveel verschillende schema's, ik zie door de bomen het bos niet meer. Er lijkt echt een splitsing te zijn, de ene helft heeft heel veel intervallen en gaat later pas "langere" stukken hardlopen, de ander bouwt gelijk flink op in de duurloop. Is er ook een schema die hier een beetje een mooie combinatie van heeft?
Het liefste met 2x per week trainen, de ene keer interval en de andere keer duurloop. Ik heb de tijd dus als het wat minder snel gaat qua opbouw is dat prima.
Ik merk dat ik het spannend vind om zelf iets op te bouwen, zo'n schema geeft mij houvast.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:33

Twee keer per week lopen zijn bij mijn weten niet veel schema's voor.

Maar je zou die van Runnersworld kunnen pakken en bvb een van de duurlopen schrappen. Dan heb je een interval en een duurloop per week. :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:15

Drie keer per week is volgens mij standaard inderdaad (en snap ik ook volledig). Zoals het nu gaat, loop ik meestal ook 3x, maar ik weet dat de komende tijd vrij druk is en dan vind ik het lastig om die 3e los te laten hihi.
Maar super bedankt voor de tip van Runnersworld, want ik heb daar nu een schema (ofja, combi van 2 schema's) gevonden die heel erg bij mijn gevoel passen :) Die had ik nog niet gevonden, en is eigenlijk precies wat ik zoek! Dus heel erg bedankt <3

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:37

Muppetmayo: ik ben sinds m'n studententijd actief in de roeiwereld! Vooral als stuurvrouw en als coach (tegenwoordig alleen nog dat laatste), en een enkele keer zelf in de boot. Maar ik kan dus heel goed aan mensen vertellen hoe ze moeten roeien :')
Gouda is inderdaad een leuke kleinschalige loop, mijn broer heeft een paar jaar terug de halve daar gelopen.
Qua schema: als je het niet erg vindt ervoor te betalen, dan kan ik je de app Runna aanraden. Daar kun je ook zelf aangeven hoeveel dagen je in de week wilt lopen.

Koekie! Welkom terug! Gewoon lekker rustig opbouwen :)

Ik ben een weekje weg en veel te lui om te lopen, bovendien is het al een paar dagen erg warm hier. Maar ik voel me heel fit dus heb zin om het thuis weer op te pakken.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:43

BusyMissy ja op een paardenrug is het echt ideaal gebied. Super veel mooie paardenpaden in de bossen E de duinen <3 . Hardlopend blijf ik meestal ook wat aan de randen want het is gewoon echt loeizwaar,
Wat Sv zegt, hoogtemeters is echt trainen en aan wennen. Ik kan het ook nog niet en ga er echt op stuk maar vind het wel heel erg leuk, Om die reden wil het dus wel meenemen af en toe. Maar hier in NL lopen is ook niet te vergelijken met de Eifel.

muppetmayo ik ga 1 á 2 keer per week weer rijden. Mis het heel erg. Betekend wel andere keuzes maken maar daar ben ik nog even mee bezig.
Wat goed dat je al richting zone 4 gaat! progressie *\o/* En mindset. de ene training is gewoon makkelijker dan de andere. Doordat je wel doorzet word je vanzelf sterker in je mind omdat je gaat leren dat je het gewoon kan.

ieris haha ik kan me voorstellen dat die laatste 3 km niet heel aangenaam waren. Wel in een mooi gebied lopen. Ik wil een keer mee hoor!

Samantha_ wat vervelend dat je toch weer last heb van beide. Misschien toch even stapje terug? Of wat vaker op date met Scott in de plaats?

Ah Sv dat ziet er heel tof uit! Kan me ook voorstellen dat het in het begin een beetje spannend is haha. En daarna nog lekker gelopen *\o/* . Fijn dat je hartslag ook mooi laag bleef.

Puera ah fijn ook weer gelopen. Mis dat wel echt met de loopgroep maarja.
Ik heb de suacony Elite gekocht. De pro vond ik niet fijn (zijn wel goedkoper uiteraaaard). Ze komen vrijdag binnen. Ze zullen ook echt alleen voor tempo runs zijn.

Ahh Namiro, trappen in alle soorten en maten, ik kan me voorstellen dat dat er enorm inhakt, zeker na zo een afstand. Des te knapper.

muppetmayo ik maak mijn schema's altijd zelf dus hier niet echt ervaring met wie je zou moeten kiezen. Met 2 trainingen zal je er idd niet zo heel veel vinden maar je kan ze natuurlijk ook weer zelf aan passen. Als je hulp nodig hebt mag je me altijd pb doen.

Tiggs, lekker lopen als jij zin hebt he. Zo is het gewoon. Een keer een training wat minder zin kan altijd maar als het niet persee hoeft van jezelf, lekker even laten gaan.

Ik heb gister nog een kleine "interval" gelopen. 3x4:30 was het idee. De eerste km had ik wind echt vol tegen. Je ziet daar ook dat ik et meeste vermogen heb gelopen maar de minste snelheid :+ .
De andere 2 km liep ik te hard vond mijn horloge, maar te hard vind ik bij zo een training, nooit erg. Ik loop deze km's voor tempo hardheid, dus hoe hoger, hoe beter.
4:24/4:12/4:16 werd het.
Afbeelding
De hartslag kwam mooi mee.
Afbeelding

In de avond nog een spinning les gegeven en daarna de pilates. Ik voelde mijn billen nog wel van zondag en dat hielp niet mee. Tel daar nog heel veel slechte nachten bij op sinds vrijdag. Ik ben best een beetje moe vandaag :+ . Ook nog de hele dag in de efteling gelopen met dochter en vriendinnetje. En vanavond wil ik gaan bootcampen maar ben nog in twijfel of ik niet beter gewoon naar bed kan gaan :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:35

Lekker gelopen Leonie!
Leuk dat je weer gaat rijden, is dan inderdaad puzzelen. Ik ga nu naar m’n paard om te rijden.

Ja Gouda is leuk, ik heb daar in november de halve gelopen.

Ik heb al contact met fysio want heb nu pas afspraak op 23e. Maar is nogal lastig plannen in drukke periode op werk.
Ik ga inderdaad veel op date met Scott, gisteravond nog 16 km, maar dan voel ik het ook. Eigenlijk met alles.
Vanochtend kort rondje gelopen, morgenochtend nog wat langer. Vandaag niet thuisgewerkt maar morgen, m’n zoon krijgt z’n examen uitslag.
De vlag staat al klaar! *D

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:06

Echt gaaf dat smeden SV, ziet er wel gevaarlijk heet uit inderdaad.
Ik houd het voorlopig nog maar even bij vlakke afstanden, voel pas sinds vandaag mijn benen niet meer

Ik loop regelmatig maar 2x per week uit een 3x per week schema muppetmayo, ik vind het geen probleem om er langer over te doen, wil vooral niet geblesseerd raken, dus zodra mijn lijf (of mijn hoofd) nog niet fit voelt sla ik soms een training over of verzet hem 1 of 2 dagen. Bevalt me prima. Loop wel altijd 1 lange afstand en 1 interval iedere week.

Spannend Samantha, maar begrijp dat de kans groot is dat de vlag uit mag?
Jammer dat je steeds last blijft krijgen met lopen en fietsen, hopelijk weet de fysio een goede oplossing.

Ik zou gaan slapen Leonie, je wordt uiteindelijk alleen maar sterker als je ook voldoende rust. Maar denk dat je al onderweg bent naar de bootcamp ;)

Ik heb nog niet gelopen deze week. Wilde gisteren gaan maar mijn PRE stond op bevallen, dus ik moest waken. Veulentje is rond half 5 geboren vanmiddag. Prachtig valk merrietje, dus ik kan zometeen weer een rondje weg en daarna heerlijk naar bed
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:29

Aaah wat lief! Gefeliciteerd met dit mooie veulentje! <3
Alles goed met mama ook?

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:36

Ja ze doen het beide super goed. Moeder is ook heel lief voor het veulen. Is haar eerste, ik blijf dit iedere keer weer opnieuw zo bijzonder vinden!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:39

Wat een droppie, gefeliciteerd.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:40

Wauw, gefeliciteerd <3

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:44

Gefeliciteerd, ze is prachtig! <3

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:21

Bussy missy, gefeliciteerd wat leuk zeg, en ook nog een gave kleur en een merrie, wat een mazzel!
Goed dat je sowieso 2x per week loopt, inderdaad beter steady opbouwen dan blessure leed.

Leonie, haha wat doe jij toch weer mega veel, ik zou echt 0 twijfel hebben om naar bed te gaan, en de bootcamp mooi laten schieten! Maar denk ook dat jij het wel gedaan hebt!
Wat een mega snelle kilometers heb je trouwens gelopen!
En leuk dat het paardrijden bevalt, ga je dan ook op dezelfde route een mooie buitenrit maken?

SV, ziet er gaaf uit dat smeden!
Leuk uitje zo van je werk.
Mooi herstel rondje gemaakt.

Puera, ja raar hé dat weer, dan weer warm, onweer regen etc.
Ik had het afgelopen weekend ook best fris.

Gister naar de fysio geweest, en ik voelde me al een beetje misselijk.
Daar aangekomen voelde ik me nog slechter, denk iets verkeerd gegeten.
Met moeite thuis gekomen, en verder de hele dag op bed gelegen.
Voel me vandaag nog wel slapjes maar wel wat beter gelukkig.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:13

O bah wat naar, beterschap!
Gelukkig al iets opgeknapt.

Ik heb net een tempo loopje gedaan. 10 min inlopen, 5 km rond de 5:45-5:55, en 10 min uit. In de laatste 200m van mn tempo loop kwam ik mn fysio tegen die even naast me bleef fietsen haha. Fijne pacer, maar hij moest verder. Wel grappig dat dat stukje het snelste was.
Blij dat ik al gelopen heb, het wordt warm en nu was het nog lekker om te lopen.
Misschien einde middag nog even sportschool.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:26

Wat naar Iris, hopelijk zet het beteren door. Je bent wel veel ziek geweest of niet?

Samantha, heerlijk als iemand net even vlotter naast je komt meedoen. Of het nou lopend of op de fiets is. Fijn dat je al gelopen hebt.

Ik ben ook nog bezig met hardlopen maar wel ietsje minder. Beetje druk en ik heb de lat even lager gelegd. Gewoon lekker lopen en die Ardennen trail komt vast alsnog wel goed. Ik moet vooral even beter eten want ik heb er ineens 2,5 kg bij - oops :=
Gisteren 12 km naar huis gerend met de kinderwagen want ik had geen vervoer vanaf de garage waar ik de auto net had gebracht.
Straks ga ik even een korte loop doen in het zonnetje.
Wel lekker om te merken dat ik veel makkelijker comfortabel onder die 6:00/km ga lopen. Dat was altijd een tempo waarin ik toch wel mijn best moest blijven doen.

Oja! Ik kom nog terug op de techno-yoga. Je gaat eerst heel rustig en als normaal die ontspanning zoeken met een yoga-les. Dat bouwt langzaam op met muziek. Degene die de yoga geeft is ook dj en ze heeft zo’n relaxte stem, ik was mentaal helemaal weg. Ze neemt je mee in die opbouw waarbij je eerst langzaam mee beweegt op de muziek. Ik heb al heeeel lang niet op techno gedanst en het is ook niet helemaal mijn muziek maar omdat je mentaal al zo lekker zweeft voel je de klanken tot in je tenen en voor je het weet sta je tussen wildvreemde mensen met je ogen dicht als een malle heel je lijf los te springen <3 Ik kan het echt niet vergelijken met een dansje tijdens een feestje. Je bent helemaal in jezelf gekeerd en ik vond het zo lekker alles even helemaal los te laten. Niemand let op jou, dus je danst echt like nobody’s watching. Echt ontspannen en los.
Ik kan het eigenlijk niet uitleggen denk ik. Zoiets moet je gewoon ervaren. Ik ga nog eens terug en ook een keer met mijn moeder van 65.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:32

Oe spannend Samantha, examen uitslag vandaag!
Wel balen dat je er ook met fietsen last van hebt... Hopelijk kan de Fysio toch weer iets voor je betekenen want het ging een tijdje wel weer beter toch? Of denk je dat het door het tempo werk komt?

BusyMissy ahhh is ze helemaal PRE ook je merrie? En voor de heb of voor de verkoop? Ik wil een mooie droog foto in de wei <3

ieris oei wat verkeerd gegeten misschien dat niet even niet helemaal lekker is gevallen?
Hopelijk knap je snel weer wat op.
Het paardrijden is voor mij ook een beetje hersteltraining. Wel bezig zijn maar niet meteen TE intensief }>

Lisitano ah lisitano dat klinkt wel goed! Ondanks dat je dus ven los laat, wel meer progressie. Soms denk ik ook dat het gewoon beter is wat momenten in te bouwen waar je een rust pakt.
Klinkt heel apart die techno-yoga! Wel grappig zoals je het omschrijft.

Zoals jullie al zeiden, ik ben wel naar de bootcamp gegaan hahaha. Ik dacht, doe ik wel beetje rustig aan. Iig met de fiets erheen ipv lopend. Vond ik al best goed van mezelf. Maar de trainer had bedacht, kom we gaan een grote ronde en in plaats van aantallen of trainen op tijd, moesten we 6 oefeningen steeds herhalen, tot falen... Tja dat kun je nu niet echt rustig aan doen. En tussendoor ligt het hardlooptempo echt heel hoog (rond de 04:00). Mijn enige voordeel was dat er 2 arm oefeningen bij zaten, daar ben ik niet zo sterk in en dan moest ik even wachten tot andere klaar waren waardoor ik even rust had :o . Maar ik ben bang dat ik vooral spijt ga krijgen van die jumping lunges morgen :') .
Vannacht wel een goede nacht gemaakt eindelijk en vandaag heb ik iig rust O:)

Want mijn pacing avontuur gaat morgen echt beginnen! De briefing kwam vorige week en toen zag ik dat ik helemaal alleen was ingedeeld! Zeker ook gezien de voorspelde temperatuur van ik dat wat spannend en dus heb ik dinsdag de organisatie even gebeld om te overleggen. Zij hebben super lief een 2de pacer geregeld die het 15 jaar doet, die mee gaat pacen. Ik heb er veel zin in maar vind het wel echt spannend hoor! je wil het toch graag goed doen maar met deze temperaturen, geeft het wel direct een extra uitdaging. Ik ben er niet zo bang voor dat ik geen 10km in een uur kan lopen, het is meer, je wilt het zo vlak mogelijk doen zonder dat mensen gaan omvallen.
En de NS rijd weer niet dus ik moet naar Adam gaan rijden met de auto. Ook niet mijn hobby maar goed. Ook dat zal allemaal vast wel goed komen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:58

O spannend Leonie, welke loop ga je pacen?
Je mag mij ook wel eens pacen haha.

Ik weet niet hoe het komt. Of m’n bekken schuift weer terug naar scheef, of het is gewoon nooit helemaal weg geweest.
De pijn is ook nooit 100% weggegaan. Lastige hiermee is dat het door lopen/fietsen etc niet erger wordt. Het is er gewoon altijd. Ook nu ik achter mn pc zit voel ik het, niet zo erg als begin van het jaar gelukkig.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:12

Tiggs o wat leuk dat je zo actief bent in de roeiwereld ook! Lekker off topic, ook bij de Roei en Zeil toevallig? Tnx voor de tip van de Runna app!
En lekker toch, even te lui om te lopen. lekker van genieten, volgens mij zit het met je conditie wel goed!
Mijn vriend heeft al een paar keer de halve meegelopen met de halve van Gouda. In het begin was het echt nog veel kleinschaliger, vind het leuk om te zien dat ze het voor elkaar hebben gekregen om groter te worden, zonder volgens mij echt te groot te worden.

Leonie87 ik las je bericht over te moe en ik dacht net als de rest, die gaat vast gewoon bootcampen :') Gelijk ook een super pittige training ook nog na alles wat je al gedaan hebt de afgelopen dagen! Je gaat niet toevallig maandag ook naar de Efteling? :D Dan weet ik of ik moet zwaaien hahaha.
En wat een lief aanbod om mee te kijken naar het schema <3 Ik denk dat ik nu een fijn schema heb gevonden, maar als het toch minder fijn is dan gedacht klop ik misschien even bij je aan :)
Wat fijn dat je er de 1e keer gelijk met die warmte ook een ervaren pacer met je kan meelopen, is voor jou denk ik ook fijn om te ervaren. Al denk ik dat jij het prima kunt.

Samantha ook al eerder de halve van Gouda gelopen. Ik voel een meeting aankomen in november met meerdere van hier tijdens de halve :')
Wat super vervelend dat je ook last hebt tijdens dates met Scott :\ Spannende dag bij jullie vandaag! Leuk dat je je fysio onderweg bent tegengekomen en dat hij een stukje mee op reed! Zo met die afleiding een goede pacer denk ik!

Busymissy gefeliciteerd met de mooie merrie! *\o/* Ik sluit mij aan bij Leonie, spam vooral ook droog foto's! Wat een knapperd zeg! Mama mag er trouwens ook zijn <3
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die liever 2x per week rustig opbouwt ivm blessures.

Ieris niet lekker :\ Hoop dat je je snel beter voelt! Gelukkig vandaag wel iets beter dan gister.

Lisitano klinkt alsof je al wat meer rust hebt in je hoofd wat betreft hardlopen :) Die Ardennen trail komt zeker wel goed! Leuk om te lezen dat je steeds comfortabeler wordt met die snelheid.
Dat techno yoga klinkt wel echt heel erg tof, wil je delen waar je dat hebt gedaan?

Gister besloot ik last minute dat ik toch nog maar even wilde lopen voordat het vandaag en vrijdag echt te warm zou worden. Had al vrij veel gedaan gister, helaas was het hardlopen denk ik toch een tandje teveel. Ik begon enthousiast met intervallen, maar na een paar intervallen begon mijn knie ineens lastig te doen. Toch nog even volgehouden, maar ik merkte na 4,5 kilometer dat ik onregelmatig ging lopen en dat mijn enkel/voet daar ook iets van vond, dus ik ben maar gestopt en nog een klein stukje naar huis uitgewandeld. Knie ineens vol vocht, en voet en enkel bleven ook vervelend doen :\ Na een nachtje slapen is het vocht iig weer uit mijn knie en is de pijn iets minder, nog niet weg helaas. Dus maar even rustig aan doen de komende dagen.