Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:09

lenaa_tje schreef:
@zebrastreep dat heeft toch ook wel met regio te maken. Dan is in het noorden wonen toch nog een gelukje

Zeker waar , dat het hier nog meevalt vindt ik soms ook een wonder hoor!

Ik ben deze week 5 dagen naar de Veluwe geweest , maar eigenlijk was het rustig terwijl je overal las dat elk park zo goed als vol zat. Alle plaatsen leken wel uitgestorven dit kwam ook door het slechte weer natuurlijk.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:09

sureido schreef:
Nou ja, zij zijn allemaal gevaccineerd maar zij kunnen nog steeds covid hebben en meenemen naar huis of naar de winkel en toch andere besmetten.

Toch is die kans vrij klein, maar inderdaad, als zij de enige gevaccineerde in een gezin zijn, dan had ik niet zo'n feestje gehouden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:10

paars schreef:
Gister via de postNL app de brief zien komen. Meteen ingelogd en kan maandagavond heen voor de vaccinatie met Moderna of Pfizer. Geen idee welke het wordt. 5 weken later de tweede.
Ik heb altijd gezegd: ik wacht tot ik de uitnodiging krijg en dan beslis ik. Heb een allergische astma en kom jaarlijks in aanmerking voor de griepprik alleen die haal ik nooit...wel af en toe longontsteking maar griep nog nooit gehad. Ik ben er nog niet uit. Mijn longen en sinussen zijn altijd “onrustig”, momenteel dus ook. Ben toch wel wat huiverig voor een eventuele bijwerking dat mijn immuunsysteem hysterisch op die vaccinatie gaat reageren...ze roepen die groep ook nu pas op dus hoeveel ervaring is er dan vraag ik me af....

Doen. Gaan dus.

Het risico van corona is voor jou gewoon echt groter.
Het risico van de enting niet 0, maar vele malen kleiner dan het risico dat je loopt als je corona krijgt.

nynke55

Ik zie net dat de groep die zich zeker laat vaccineren met 1 % gestegen is in de poll *\o/* *\o/* *\o/*

lenaa_tje

paars schreef:
Gister via de postNL app de brief zien komen. Meteen ingelogd en kan maandagavond heen voor de vaccinatie met Moderna of Pfizer. Geen idee welke het wordt. 5 weken later de tweede.
Ik heb altijd gezegd: ik wacht tot ik de uitnodiging krijg en dan beslis ik. Heb een allergische astma en kom jaarlijks in aanmerking voor de griepprik alleen die haal ik nooit...wel af en toe longontsteking maar griep nog nooit gehad. Ik ben er nog niet uit. Mijn longen en sinussen zijn altijd “onrustig”, momenteel dus ook. Ben toch wel wat huiverig voor een eventuele bijwerking dat mijn immuunsysteem hysterisch op die vaccinatie gaat reageren...ze roepen die groep ook nu pas op dus hoeveel ervaring is er dan vraag ik me af....

Maar juist met een gevoeligheid voor longontsteking wil je toch geen Corona krijgen?

Lotus83

karelien schreef:
Lotus83 schreef:
Ik ga dus aanstaande maandag voor mijn 1e prik van Pfizer

Heb er wakker van gelegen afgelopen nacht -O-
Niet zozeer voor de prik zelf maar eventuele bijwerkingen..

Lees daarom graag de berichten hier dat het allemaal mee valt :=

Hier gisteren de eerste prik gehad. Vannacht wakker geworden met hoofdpijn, beetje misselijk en een zere arm. Paracetamol genomen en weer in slaap gevallen. Nu op wat spierpijn in mijn arm nergens geen last van. Dus hier maar minimale bijwerkingen gehad.

Dat is fijn om te lezen :j

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:15

sureido schreef:
En dit is precies wat iedereen vergeet die voor is om mensen met een vaccinatie voordelen in de regels te geven.

Volgens mij worden er 2 dingen door elkaar gehaald, de maatregelen (mondkapje, afstand en handen wassen) en de mogelijkheid om met een bewijs weer dingen te gaan doen. Als het museum of de dierentuin open gaat voor gevaccineerden/getesten vind ik dat een goed idee, maar ze moeten zich nog steeds aan de maatregelen houden.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:17

pien_2010 schreef:
Lotus83 schreef:
Ik ga dus aanstaande maandag voor mijn 1e prik van Pfizer

Heb er wakker van gelegen afgelopen nacht -O-
Niet zozeer voor de prik zelf maar eventuele bijwerkingen..

Lees daarom graag de berichten hier dat het allemaal mee valt :=

Lotus probeer er niet eraan te denken van te voren en ga met verstand op nul en blik op oneindig.
Ik ga vrijdag voor de 2de keer en ik ben zo dankbaar dat normaal leven dichterbij komt . Het perspectief is zo tof, want ik die zeer kritisch ben op vaccineren verwelkom deze en zeker pfizer die ik heb gehad, want covid vind ik heel erg naar.
Je weet waar je het voor doet en je kunt het.

Drinken erna en ervoor en erna paracetamol nemen. Dat is hier het officiële advies in Frankrijk.

Ervoor en erna drinken . Dat is vast geen wijn ondanks het officiële advies in Frankrijk? :')

Nee zonder dollen, ik zal er zeker op letten en die paracetamol zal ik ook aan denken :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:21

nynke55 schreef:
sureido schreef:
En dit is precies wat iedereen vergeet die voor is om mensen met een vaccinatie voordelen in de regels te geven.

Volgens mij worden er 2 dingen door elkaar gehaald, de maatregelen (mondkapje, afstand en handen wassen) en de mogelijkheid om met een bewijs weer dingen te gaan doen. Als het museum of de dierentuin open gaat voor gevaccineerden/getesten vind ik dat een goed idee, maar ze moeten zich nog steeds aan de maatregelen houden.

Dan moeten ze dat wel doen. Valt niet te handhaven dus

nynke55

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:23

Maar dat geldt voor iedereen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:26

Waarom valt dat niet te handhaven?
Op straat is het lastiger, juist in een dierentuin kun je iemand er ook gewoon uitzetten lijkt mij?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:31

Femke_Tweety schreef:
Het risico van de enting niet 0, maar vele malen kleiner dan het risico dat je loopt als je corona krijgt.

Klopt, alleen...geen idee hoe groot het risico is dat ik Corona krijg...we leven al diep in de 3e golf, mijn werk in de ziekenhuizen gaat door en ik ben gelukkig nog niet besmet en ws mede door de social distancing gaat het met mijn longen/sinussen een stuk beter.
Denk dat de vaccinaties en de thuistesten er ook voor zorgen dat sommigen (lees hier ook de voorbeelden daarvan) slordiger worden mbt het naleven van de maatregelen. Dat wel.
Zucht.
Ik denk serieus dat ik een Corona infectie niet overleef.
In mijn werk echter heb ik (steeds meer) gevaccineerden met mondmaskers om mij heen, en ik heb een heel klein (maar fijn ;-) ) sociaal kringetje om me heen die allemaal enorm pro-vaccineren zijn en dus allemaal aan de beurt komen.

Covid-19 daar wordt je mee besmet, dat overkomt je. Terwijl een vaccinatie...die neem je bewust. Dat maakt het denk ik voor mijn gevoel anders. Dat ik me dus laat inspuiten met iets waar een kleine groep toch heel ziek van wordt...dat risico aanga terwijl ik een corona besmetting (letterlijk) uit de weg kan houden door mij aan de maatregelen te houden, tenminste...dat hoop ik dan...

Aan de andere kant; ook wel aso om te denken: als de anderen zo graag willen dan hoef ik mooi niet... B-)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:37

cam schreef:
Morrie schreef:
Vind ik ook. Dat een maand verschil in leeftijd dus blijkbaar genoeg is om wel of niet extra risico te lopen.

een vriendin van mij is van september 1960 en zij heeft nog niets gehoord, niet van de huisarts en niet van de GGD. Ze is gewoon 60 en geen risicogroep ofzo

De huisartsen moeten wachten tot ze inenting geleverd krijgen en dat gaat per provincie.
Dus jouw vriendin woont in een provincie die nog geen entingen geleverd krijgt. Ze zijn in het noorden begonnen. Ik woon in brabant.[/quote]
Zij woont in dezelfde plaats als ik en ik ben al 3 weken geleden gevaccineerd voor de eerste keer bij de huisarts, ze heeft alleen een andere (nogal alternatieve) huisarts

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:37

paars schreef:

Hier hetzelfde, paars. Ik heb ook een allergische astma. Ik ben ook gevoelig voor longontsteking en ik hoest en snotter een beetje op het moment.
Toch heb ik hem gehaald, of beter gezegd juist omdat ik wat gevoeliger ben. Ik wil je niet overhalen om iets te doen dat erg tegen jouw gevoel in gaat. Neem het maar mee in je overwegingen ;).

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:38

Als jij serieus denkt dat je een corona infectie niet overleeft, begrijp ik niet dat je twijfelt over een vaccinatie. Juist omdat je het bijna niet in de hand hebt dat je besmet raakt. Even onvoorzichtig zijn of iemand in jouw buurt die even onvoorzichtig is....

Zebrastreep

paars schreef:
Femke_Tweety schreef:

Klopt, alleen...geen idee hoe groot het risico is dat ik Corona krijg...we leven al diep in de 3e golf, mijn werk in de ziekenhuizen gaat door en ik ben gelukkig nog niet besmet en ws mede door de social distancing gaat het met mijn longen/sinussen een stuk beter.
Denk dat de vaccinaties en de thuistesten er ook voor zorgen dat sommigen (lees hier ook de voorbeelden daarvan) slordiger worden mbt het naleven van de maatregelen. Dat wel.
Zucht.
Ik denk serieus dat ik een Corona infectie niet overleef.
In mijn werk echter heb ik (steeds meer) gevaccineerden met mondmaskers om mij heen, en ik heb een heel klein (maar fijn ;-) ) sociaal kringetje om me heen die allemaal enorm pro-vaccineren zijn en dus allemaal aan de beurt komen.

Covid-19 daar wordt je mee besmet, dat overkomt je. Terwijl een vaccinatie...die neem je bewust. Dat maakt het denk ik voor mijn gevoel anders. Dat ik me dus laat inspuiten met iets waar een kleine groep toch heel ziek van wordt...dat risico aanga terwijl ik een corona besmetting (letterlijk) uit de weg kan houden door mij aan de maatregelen te houden, tenminste...dat hoop ik dan...

Aan de andere kant; ook wel aso om te denken: als de anderen zo graag willen dan hoef ik mooi niet... B-)

Er zijn ook wel mensen die geen bijwerkingen hebben van de vaccins of in hele lichte mate. Of zoals mij eigenlijk maar een halve nacht het ergste. Bij mij viel het echt wel mee en ik heb er geen spijt van. Het vaccin is niet iets gevaarlijks , ik had bij hepatitis vaccinaties precies dezelfde bijwerkingen dus het is niet zo dat je alleen van dit vaccin opeens ziek wordt. Ik heb vaak genoeg bijwerkingen gehad van vaccins die al jaren op de markt zijn.

BigOne

paars schreef:

Altijd onrustige longen zou juist een reden zijn om wel zsm te prikken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:43

bigone schreef:
paars schreef:

Altijd onrustige longen zou juist een reden zijn om wel zsm te prikken.

ik heb ook altijd onrustige luchtwegen, astma, ben zelfs al een poosje aan de prednison en heb 3 weken geleden AZ gekregen en alleen een beetje vage hoofdpijn gehad als bijwerking, verder niets

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:52

Juist als je longproblemen hebt zou ik hem halen.
Mijn tante ligt op dit moment op de ic met corona. Ze kan amper praten van de benauwdheid. Dus alsjeblieft haal hem gewoon

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:55

Vind het heel fijn om er hier even over te kunnen “chatten”! Ik las al mee, vanonder een steen...
Ik doe mee aan het covid RED onderzoek. Daar krijg ik na een tijdje een antistoffen test. Mijn verstand wilde daarop wachten dus ik vond het ook wel verbazingwekkend van mezelf dat ik meteen online sprong en een afspraak maakte. Dat zegt ook wel iets vanuit mijn gevoel denk ik.
Ik doe mijn best daar naar te luisteren en neem jullie berichten zeker ook mee. Dank dus daarvoor _/-\o_

Dit stond gister in Medisch Contact, heel goed nieuws!
https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... riant-.htm

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:59

nynke55 schreef:
sureido schreef:

Maar er werken veel mensen die niet gevaccineerd zijn + vele hebben mensen in het gezin die niet gevaccineerd zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:02

Ik heb ook allergische astma en daardoor al vaker longotsteking gehad.
In december 2019, nog een longonsteking gehad, ondanks griepprik,
met eerst een prednisonkuur en daarna nog een antibioticakuur.
Eind januari Corona gehad, behoorlijk ziek geweest, ook erg hoesten en benauwd, maar toch niet zo erg hoesten/benauwd als in november 2019. Wel meer lamlendig gevoel en langer koorts dan toen.
Ik vind dat ik er goed vanaf ben gekomen.

Maar ik ga gelijk het vaccin halen, zodra ik de uitnodiging krijg.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:02

Als er vijf weken tussen je prikken zit krijg je Pfizer. Bij Moderna is het 3-4 weken, bij Pfizer 5-6.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:54

Sureido, maar wat wil je dan? Wachten tot iedereen gevaccineerd is? Dat worden er volgens de berichten zo'n 70%, dus dat probleem hou je. En dan krijg je dat iedereen tegelijk op stap wil, terwijl dat nu gefaseerd kan. Kijk bv naar de winkelopening, enorme rijen voor de deur.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:06

purny schreef:
Ik vind het zeer bijzonder dat er bij karuna altijd alles anders loopt....
Alles gaat bij iedereen hetzelfde alleen bij karuna niet

Of niet iedereen vindt het nodig om iedere gebeurtenis breed uit te meten op Bokt.