Femke_Tweety schreef:Het risico van de enting niet 0, maar vele malen kleiner dan het risico dat je loopt als je corona krijgt.
Klopt, alleen...geen idee hoe groot het risico is dat ik Corona krijg...we leven al diep in de 3e golf, mijn werk in de ziekenhuizen gaat door en ik ben gelukkig nog niet besmet en ws mede door de social distancing gaat het met mijn longen/sinussen een stuk beter.
Denk dat de vaccinaties en de thuistesten er ook voor zorgen dat sommigen (lees hier ook de voorbeelden daarvan) slordiger worden mbt het naleven van de maatregelen. Dat wel.
Zucht.
Ik denk serieus dat ik een Corona infectie niet overleef.
In mijn werk echter heb ik (steeds meer) gevaccineerden met mondmaskers om mij heen, en ik heb een heel klein (maar fijn

) sociaal kringetje om me heen die allemaal enorm pro-vaccineren zijn en dus allemaal aan de beurt komen.
Covid-19 daar wordt je mee besmet, dat overkomt je. Terwijl een vaccinatie...die neem je bewust. Dat maakt het denk ik voor mijn gevoel anders. Dat ik me dus laat inspuiten met iets waar een kleine groep toch heel ziek van wordt...dat risico aanga terwijl ik een corona besmetting (letterlijk) uit de weg kan houden door mij aan de maatregelen te houden, tenminste...dat hoop ik dan...
Aan de andere kant; ook wel aso om te denken: als de anderen zo graag willen dan hoef ik mooi niet...