Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:58

Zijn er mensen die na 20.30 naar een fysio gaan? Ik heb echt geen idee, is dat zo?
Die mensen willen toch ook een keer klaar zijn met werken zou je denken? Ik dacht dat de meeste van dat soort werk ook uiterlijk 18.30 wel ophield?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:59

Ja echt, werken jullie schoonmakers nog na half 9? Bij ons zijn ze altijd klaar om half 7.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:00

Cer schreef:
Zijn er mensen die na 20.30 naar een fysio gaan? Ik heb echt geen idee, is dat zo?
Die mensen willen toch ook een keer klaar zijn met werken zou je denken? Ik dacht dat de meeste van dat soort werk ook uiterlijk 18.30 wel ophield?

Nee, veel fysiotherapeuten (maar ook bijvoorbeeld diëtisten) hebben 1 of meerdere avonden een avondspreekuur, voor mensen die overdag aan het werk zijn :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:02

Van schoonmakers kan ik me soms wel voorstellen dat ze s'avonds nog werken.. Je kunt meestal pas beginnen als het gebouw leeg is.. En nu met Covid moet je mensen helemaal ontwijken.. geen idee hoe laat een schoolgebouw leeg kan zijn.. of in ieder geval leeg genoeg..
(en dan denk ik dat zij misschien wel ontheffing krijgen.. kan ik me zomaar voorstellen)

@Secricible: nooit zo over nagedacht :)
Zouden dat dan mensen zijn die ook nog eens een eind uit de buurt van de Fysio wonen... ?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:08

Sheran schreef:
Ja echt, werken jullie schoonmakers nog na half 9? Bij ons zijn ze altijd klaar om half 7.

Tot 9 Laatste lessen zijn bij ons om 5 uur.
Maar wij hebben ook wel een groot gebouw, inclusief praktijk ruimtes.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:10

Cer schreef:
Van schoonmakers kan ik me soms wel voorstellen dat ze s'avonds nog werken.. Je kunt meestal pas beginnen als het gebouw leeg is.. En nu met Covid moet je mensen helemaal ontwijken.. geen idee hoe laat een schoolgebouw leeg kan zijn.. of in ieder geval leeg genoeg..
(en dan denk ik dat zij misschien wel ontheffing krijgen.. kan ik me zomaar voorstellen)

@Secricible: nooit zo over nagedacht :)
Zouden dat dan mensen zijn die ook nog eens een eind uit de buurt van de Fysio wonen... ?

De fysio waar ik ging werkte niet op vrijdag (mijn vrije dag), dus ik ging vaak einde van de dag ja. Dat spreekuur duurde tot 21.00. Voor mij was dat een klein half uurtje rijden.
Gelukkig kan ik nu creatief met werk zijn (moet toevallig weer naar de fysio), maar ik kan me best voorstellen dat het een uitkomst is voor mensen die de hele dag werken en wel hulp nodig hebben.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:11

Het is vaak ook mogelijk om in plaats van de avond, wat vroeger in de ochtend te beginnen. Schoonmaakdiensten zouden dat kunnen inroosteren wellicht? Om 6 uur ‘s morgens is een schoolgebouw ook leeg.

Wat betreft het melkvee bedrijf, half uurtje eerder beginnen met melken en voeren, krijgen de koeien niks van.

Ik vind een avondklok vanaf 21.00 uur wel wat logischer trouwens, veel beroepen werken inderdaad nog wel een aantal uurtjes in de avond.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 21-01-21 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:12

Hier zijn ze wat ouderwets qua medische afspraken. Tandarts, fysio kan allemaal tot 6 en daarna niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:12

MoniqueT schreef:
Het is vaak ook mogelijk om in plaats van de avond, wat vroeger in de ochtend te beginnen. Schoonmaakdiensten zouden dat kunnen inroosteren wellicht? Om 6 uur ‘s morgens is een schoolgebouw ook leeg.

Wat betreft het melkvee bedrijf, half uurtje eerder beginnen met melken en voeren, krijgen de koeien niks van.

Ze hebben natuurlijk al andere klussen die ‘s ochtends zijn. Daar loop je nu wat op vast.
Ik gok dat het hier nu gewoon nog minder grondig gaat gebeuren en dat vind ik ivm. Corona een slechte zaak.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:14

Nou ja hier ook hoor :j
maar het is wel een soort 'in de stad' dus je struikelt hier over de huisartsen, tandartsen en fysio's, alles op loopafstand.. Alleen de EHBO is wat verder weg tegenwoordig...

Met de gebouwen die nu leeg staan, zou je denken dat ze ruimer in hun tijd komen... Hier is de schoonmaker ook vroeger aan het werk en sneller klaar (want er wordt amper iets gebruikt in dit gebouw)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:14

Klopt Lena, net ook al mijn bericht aangepast. Misschien iets meer rek in die tijd. Hier in Spanjeis het al maanden 11 uur. Op veel plekken nu 10 uur en daar hoor je niemand over.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:15

Maar dan nog kunnen ze toch een aanpassing doen!? Begin om half 6 smorgens bijv ipv een avond spreekuur. Schoonmaken kan ook prima vanaf 5 uur smorgens...
Je moet dan enkel vroeg uit de veren. Daar tegen over kun je savonds lekker thuis blijven. Mensen moeten eens meer in oplossingen denken ipv overal problemen in te zien.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:16

lenaa_tje schreef:
MoniqueT schreef:

Ze hebben natuurlijk al andere klussen die ‘s ochtends zijn. Daar loop je nu wat op vast.
Ik gok dat het hier nu gewoon nog minder grondig gaat gebeuren en dat vind ik ivm. Corona een slechte zaak.

Dat zou inderdaad slecht zijn... Het is bij ons ook wel veranderd hoor. Eerst kwamen ze na schooltijd, nu lopen ze de hele dag rond en maken ook de hele dag door schoon. Misschien scheelt dat. Dan is het na de laatste lessen minder vies.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:18

Popstra schreef:
Maar dan nog kunnen ze toch een aanpassing doen!? Begin om half 6 smorgens bijv ipv een avond spreekuur. Schoonmaken kan ook prima vanaf 5 uur smorgens...
Je moet dan enkel vroeg uit de veren. Daar tegen over kun je savonds lekker thuis blijven. Mensen moeten eens meer in oplossingen denken ipv overal problemen in te zien.

Dat ontken ik ook nergens, ik denk ook dat er prima een oplossing is voor de fysio's. Of bijvoorbeeld 2 avondspreekuren tot 20.00 ofzo.
Het maakte me alleen nieuwsgierig of dit betekend dat je dus niet met ieder beroep met een werkgeversverklaring op de weg mag zijn. Of dat je het kan uitleggen dat je patiënt niet op de weg mag zijn maar de fysio in theorie wel omdat het werk is (maar die heeft daar dan dus niks aan). Hopelijk komt daar na het debat van vandaag duidelijkheid over.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:40

Cer schreef:

Mijn zoon is fysio ( Belgie avondklok 24.00 dus niet van toepassing ) en heeft makkelijk 4 x per week patienten tot 21 uur in de praktijk en moet dan nog naar huis :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:43

Jeetje ik zit het debat te volgen, en val binnen bij Wilders... Phoei.... %)
Niet te doen, zo'n overleg.. t lijkt engeland wel met dat gegil...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:56

Wilders zou echt zijn mond moeten houden, probeert er de laatste weken echt een verkiezingsdebat van te maken. Nederlanders geen avondklok maar moslims mogen van hem het land niet eens in, hypocriete geblondeerde schreeuwer.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:58

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat vallen.. het gaat uiteraard niet alleen over de avondklok..(maar over ondernemers, slachterijen etc)
Zou het kunnen zijn dat de avondklok er niet doorkomt?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:00

in theorie zou dat kunnen ja, als er geen meerderheid voor zal stemmen. Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren, hoogstens nog een aanpassing.

Ik vind het wel fijn dat GL en CDA nu ook de focus in het debat leggen op werkgevers die moedwillig hun personeel nog naar kantoor laten komen.
Als ik dan hoor dat er winkels zijn die verwachten dat hun personeel allemaal naar de winkels komen, waardoor er meer mensen binnen zijn dan met klanten zou mogen, dan schrik ik daar wel heel erg van.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:01

Kan maar zo maar dan kun je een situatie krijgen dat het zonder avondklok wel gierend uit de hand loopt ( of het nu wel of niet daar aan ligt) en de partijen die het wegstemmen daar goed op afgerekend worden. En de meesten halen bakzeil en proberen er lichte wijzigingen i te krijgen. Zoals vanaf negen uur , dan kunnen ze zich toch nog op de borst kloppen .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:04

secricible schreef:
Als ik dan hoor dat er winkels zijn die verwachten dat hun personeel allemaal naar de winkels komen, waardoor er meer mensen binnen zijn dan met klanten zou mogen, dan schrik ik daar wel heel erg van.

Ik vond de uitkomst van dat heen en weertje bijzonder teleurstellend ... ?
Ik had niet het idee dat Klaver antwoord kreeg?

D66 stelt meer vragen over de klok, Geert zegt 'niet doen'..
Overigens, ik erger me zo aan dat roepen van cijfers... Duizenden reizigers etc... Ik denk dan 'is dat zo?'

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:21

Cer schreef:
secricible schreef:

Ik vond de uitkomst van dat heen en weertje bijzonder teleurstellend ... ?
Ik had niet het idee dat Klaver antwoord kreeg?

D66 stelt meer vragen over de klok, Geert zegt 'niet doen'..
Overigens, ik erger me zo aan dat roepen van cijfers... Duizenden reizigers etc... Ik denk dan 'is dat zo?'

Nou ik vind dat bij handhaving wel een punt. Er worden gewoon heel weinig bekeuringen uitgedeeld maar het is wel heel zichtbaar hoe mensen zich niet aan de regels houden. Dat lees je hier op bokt al. Ik zie weinig verkeersovertredingen maar bijna iedereen ziet wel mensen zonder mondkapjes, te veel mensen op straat, geen 1,5 meter etc. Toch zijn er veel en veel meer verkeersboetes. Ik vind het dus twijfelachtig hoe strenger zijn helpt als je niet handhaaft

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:36

Zijn de vragen die ingediend worden aan de kamer, ergens terug te lezen? Ik vind dat een aantal kamerleden echt zo'n onsamenhangend verhaal hebben.... %)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:37

Cer schreef:
Zijn de vragen die ingediend worden aan de kamer, ergens terug te lezen? Ik vind dat een aantal kamerleden echt zo'n onsamenhangend verhaal hebben.... %)

achteraf in de verslagen volgens mij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:00

MoniqueT schreef:
Klopt Lena, net ook al mijn bericht aangepast. Misschien iets meer rek in die tijd. Hier in Spanjeis het al maanden 11 uur. Op veel plekken nu 10 uur en daar hoor je niemand over.

Sterker nog veel (o.a. Andalucía) wíllen 20.00 zoals in Castilla en Leon.