Viruswaanzin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:40

bigone schreef:
Er zijn inderdaad mondkapjes op de markt geweest waar bepaalde stoffen inzaten die er niet hoorden. In Nederland word getest voor kapjes op de markt komen maar wanneer je ze zelf bij bvb Alibaba besteld weet je het niet. Ik vind het artikel zeer algemeen waarbij allesbepalend een hoop word gegooid . Maar natuurlijk is zo’n artikel wel weer koren op de molen van tegenstanders van het beleid.
En de zwarte schimmel ? Dat speelt in India en dat zet ze er niet bij dus faalt ze wat mij betreft compleet.

Ik heb mijn maskers allemaal bij een Nederlands bedrijf besteld, die ze bij een Nederlandse producent vandaan haalden. Dus ik ga ervan uit dat mijn maskers niets bevatten.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:47

Als je in NL koopt komen ze in de meeste gevallen ook uit China. Dat geeft ook eigenlijk niets want nog steeds moeten CE (niet de nep versie) en ook KN95 maskers aan de regels voldoen om verkocht te mogen worden. Echter was de navraag zo enorm dat er ook veel rotzooi met CE binnenkwam.
Als je ze in NL/Europa koopt dan worden meestal wel weer op redelijke termijn van de markt gehaald zoals deze:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... gezondheid

Het verkopen van chirurgische maskers zonder europees CE via een europese tussenhandelaar is sowieso niet toegestaan.

Een specifiek geval van zware metalen was gevonden bij europees geproduceerde stoffen maskers die een anti-virus werking zouden hebben. Dit kwam door een productiefout en die zijn teruggeroepen.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:19

Hier bij ons ( BE ) zijn de mondmaskers die de overheid vorig jaar via de apotheek gratis ter beschikking stelde van de hele bevolking, ook niet helemaal in orde.
Het was al een dubieuze aankoop en dan blijken ze ook nog niet zo zeker te zijn of ze geen kwaad kunnen voor de gezondheid. :x
't Is te zeggen...de Hoge Gezondheidsraad heeft geadviseerd ze in de vuilbak te gooien en gewone wegwerpmaskers te kopen.
Paar miljoen op de mesthoop :+

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/25 ... -overheid/

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:24

Wij hebben het live kunnen meezien hoe ineens ondernemers uit de grond gepopt zijn en binnen 3 maanden uit het niets zonder ervaring een volledig gecertificeerd product op de markt wilden brengen.
Daar komen altijd afgesneden bochten bij kijken.

Maar hoe dan ook, de hoeveelheid luchtvervuiling met zware metalen die we ‚normaal‘ vinden om in te ademen is echt heel veel hoger dan een af en toe mislukt consumentenproduct.

Ik ben geen masker supporter maar dat heeft niets te maken met onveiligheid. Een masker kun je gewoon als veilig product betrachten en heeft je potentieel zelfs beschermt tegen schadelijke uitlaatgassen en smog.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:28

Afgesneden bochten... :') :')
Anyway, die topman van dat dubieuze bedrijf waar onze overheid ze besteld had, is ondertussen opgepakt in Cannes lees ik hier.
https://www.hln.be/buitenland/zaakvoerd ... ~a89e68cf/

De luchtvervuiling is inderdaad een schrijnend verhaal ja.
Binnenkort geen maskers meer tegen covid, maar tegen luchtvervuiling :x

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:33

In de UK liepen voor covid al studies met maskers voor basisschool kinderen in steden als Londen om hun verwachtte levensduur te verlengen.
Ben daar in pubmed toevallig een keer tegenop gelopen.
Maar dat is weinig boeiend zolang je maar meteen weer naar het buitenland kan vliegen voor vakantie, toch?

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:50

:oo In de UK ? Jeetje...

En dat vliegen is dan ook nog met kerosine waar geen halve eurocent taks op betaald hoeft te worden. :x
Maar ik ga een beetje off topic. sorry :')

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:29

Sizzle schreef:
In de UK liepen voor covid al studies met maskers voor basisschool kinderen in steden als Londen om hun verwachtte levensduur te verlengen.
Ben daar in pubmed toevallig een keer tegenop gelopen.
Maar dat is weinig boeiend zolang je maar meteen weer naar het buitenland kan vliegen voor vakantie, toch?

Dergelijke studies zijn wel interessant! Van de week was ik even in IJmuiden met zicht op de Hoogovens (TaTa). My lord, nergens in het land mist maar daar waren de bovenkanten van de schoorstenen niet te zien. Zó goor!
En dan dat vliegen inderdaad. Vroeger was ik wel eens jaloers op mensen die wel eens vlogen voor vakantie. Nu ik erop terugkijk ben ik blij dat ik nog nooit gevlogen heb, weet ik ook niet wat ik mis ;)

BigOne
Berichten: 38687
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:35

Broer heeft in een miljoenenstad in zuid Amerika gewoond. De filters van de airco werden elke week gewassen, pik en pikzwart.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:51

bigone schreef:
Broer heeft in een miljoenenstad in zuid Amerika gewoond. De filters van de airco werden elke week gewassen, pik en pikzwart.

Oh gets…!

Bij mijn werk werden vorig jaar toen wij weer ‘open’ gingen ook vooraf de luchtinstallatie gereinigd. Dit was, op z’n zachts gezegd een ‘poosje’ niet gedaan :n gatver de gatver!
Is corona toch nog ergens goed voor geweest :')

Eleeke

Berichten: 2067
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:38


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:48

Extra sneu omdat die regio als het goed is het enige gebied is waar polio nog voorkomt.
Als dit soort wappies zich nu wat meer gedeisd zouden houden, dan zou polio na de pokken de volgende ziekte kunnen worden die wereldwijd uitgeroeid is.

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:39

En polio is daarnaast een vreselijke rotziekte, helemaal in die contreien. Echt heel jammer dit.

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:42

Ik zit trouwens ook nog steeds te wachten op “ jullie gaan wel merken wat er gebeurt”.
Zoals onder andere net voor de Amerikaanse verkiezingen zoveel gedeeld werd…
Ik heb nog weinig gemerkt, jullie?

Femke_Tweety

Berichten: 12073
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:46

Muze schreef:
Ik zit trouwens ook nog steeds te wachten op “ jullie gaan wel merken wat er gebeurt”.
Zoals onder andere net voor de Amerikaanse verkiezingen zoveel gedeeld werd…
Ik heb nog weinig gemerkt, jullie?



Heb je dat écht gemist?

Mensen zijn ineens magnetisch, de aarde draait de andere kant op en de tijd gaat ineens achteruit ipv vooruit....

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:47

Echt? Sjips. Lepels blijven bij mij anders nog niet aan m’n arm hangen…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:48

Muze schreef:
Echt? Sjips. Lepels blijven bij mij anders nog niet aan m’n arm hangen…


Dan heb je het verkeerde vaccin gehad denk ik -O-

Sandra_H

Berichten: 2722
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:56

AmyII schreef:
Van de week was ik even in IJmuiden met zicht op de Hoogovens (TaTa). My lord, nergens in het land mist maar daar waren de bovenkanten van de schoorstenen niet te zien. Zó goor!
En dan dat vliegen inderdaad. Vroeger was ik wel eens jaloers op mensen die wel eens vlogen voor vakantie. Nu ik erop terugkijk ben ik blij dat ik nog nooit gevlogen heb, weet ik ook niet wat ik mis ;)


Ehhh ik woon al mijn hele leven in Velsen/IJmuiden, en heb in al die jaren (ben 53) de uitstoot toch al heel erg zien verminderen. Vroeger waren de wolken grijs, zwart en soms zelfs goorgeel. Nu alleen nog maar wit, en veel minder dan het was. Dagelijks als ik van stal kom rijd ik langs de tata, en zie altijd de hele schoorstenen. Overigens staat de wind meestal van IJmuiden af, richting Wijk aan Zee. Als het al mistig is in IJmuiden komt dat eerder van zeedamp dan van de Tata. Waarmee ik trouwens niet wil beweren dat Tata schoon is ofzo, maar zo overdreven als jij beschrijft heb ik het in de laatste 20 jaar niet meer gezien.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:19

Ik ben een oorbel verloren dus mijn vaccin heeft blijkbaar niet gewerkt |(

BigOne
Berichten: 38687
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:23

Sandra h , gezien de zwarte sneeuw benijd ik je niet.

Cowboy55
Berichten: 8574
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:31

Sizzle schreef:
Ik ben een oorbel verloren dus mijn vaccin heeft blijkbaar niet gewerkt |(



_O-

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:49

Sizzle schreef:
Ik ben een oorbel verloren dus mijn vaccin heeft blijkbaar niet gewerkt |(

Hoezo? Wordt vergeetachtigheid daar niet door veroorzaakt? Waar had je hem voor het laatst neergelegd?

Sandra_H

Berichten: 2722
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:05

bigone schreef:
Sandra h , gezien de zwarte sneeuw benijd ik je niet.


de enige zwarte sneeuw hier lag aan de kant van de wegen. Kwam niet van Tata. IJmuiden ligt wat dat betreft echt aan de minst slechte kant.
Overigens niet dat ik zo gehecht ben aan de Tata hoor, maar er eten hier in de omgeving zoveel gezinnen van dat ik opdoeken ook wat overdreven vind.

Maar goed da's allemaal wel offtopic

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:40

Sizzle schreef:
Ik ben een oorbel verloren dus mijn vaccin heeft blijkbaar niet gewerkt |(


Was het geen zilveren oorbellen? Zilver is niet magnetisch

Roodvos

Berichten: 6768
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:28

secricible schreef:
Sizzle schreef:
Ik ben een oorbel verloren dus mijn vaccin heeft blijkbaar niet gewerkt |(


Was het geen zilveren oorbellen? Zilver is niet magnetisch

:j
En koper, brons, aluminium, goud, platina en titanium zijn ook niet magnetisch.