De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:25

Dit is de Lidl in Maaseik, stond bij een van mijn FB vrienden op de pagina.
Dat zijn de gevolgen van massaal hamsteren.
Afbeelding

moonsparkle

Ik vind het wel erg dat ik nu niet naar m'n oma durf omdat je leest dat je het ook kunt hebben zonder dat je het door hebt, aan de telefoon spreken kan ze niet, ze zit in een verpleeghuis.

Pandora2

Sicayes schreef:
Ik heb hier ook een kleine discussie - ik heb morgen een stal-shoot op een stal in Belgie. Het zijn 'maar' 7 mensen (+paarden en aanhang ofc) dus het is wellicht geen 'grote groep' maar gezien de huidige maatregelen in Belgie t.o.v. Nederlandse richtlijnen.. is het nog wel verstandig om dit door te laten gaan?

Vriend zegt niet gaan want het is niet 'nodig' maarja.. -O- deelnemers zijn voornemens om wel te gaan.

Ik zou het niet doen.

Er wordt al heel vaak gezegd in de debatten dat het op de burgerzin zal aankomen of we deze crisis snel te boven zullen komen of niet.
Ze weten nog te weinig over het virus. Enige is proberen zoveel mogelijk te beperken en daar horen bijeenkomsten niet bij.
Dus een stal-shoot kan later. Als alles weer gewoon is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:26

Arabesk schreef:
Die crisis komt er toch wel. Tijd om het systeem eens kritisch te evalueren. Het over de aardbol slepen van mensen en goederen..... Nu zet het corona virus ho maar straks de klimaatverandering.

Dat denk ik ook. Ik vervloek dat rotvirus en alle ellende die het brengt. Maar ik zie er ook wel dingen door veranderen die niet alleen maar negatief zijn. Ik krijg m'n boomer-collega's eindelijk aan het online vergaderen. Zelf organiseer ik een webinar in plaats van een training. Mensen ontdekken dat het helemaal niet altijd noodzakelijk is om 's morgens in de file te gaan staan. We doen allemaal ervaringen op waar we de toekomst duurzamer mee kunnen maken. We hebben bij dit virus de 'mazzel' dat de intensieve veehouderij geen rol speelt. Maar nu men de impact van een pandemie ervaart en we weten dat intensieve veehouderij in een dichtbevolkt land een enorme risicofactor is, zal ook dit zeker ter discussie komen te staan.

Maar toch...ik zie dat virus graag zo snel mogelijk verdwijnen.

Granoek

Daihyo schreef:
[ [url=m/zXmm14.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed om te weten dat ik daar dus ook al niet meer moet zijn }:0
Als je in de problemen komt met wc-papier, Daihyo, ik heb nog wel een rolletje over en ben ook van maaseik haha

moonsparkle

Daihyo schreef:

Dat klinkt echt of mensen op de vuist gaan voor eten :oo

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:28

Nou CBR is allerheilig boven advies van overheid. Ben al een week verkouden en moet maandag voor een onderzoek naar Zuid-Limburg. Maar ik moet gewoon komen tenzij m’n huisarts verklaart dat ik niet kan komen 8)7
Hebben een mondkapje en evt handschoentjes nut? Want ik zal moeten gaan anders ben ik m’n rijbewijs kwijt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:28

Winged schreef:
_Penotti schreef:
En ik zal er geen vrienden mee maken, maar plezier vluchten voor vakanties mogen van mij ook veel en veel duurder.
En dan al er nu wel als antwoord komen dan Nederland het nu van Italië heeft, maar hoe kwam het in Europa?

Genoeg die vanuit Wuhan nog naar Europa zijn gereisd. Dat is ook voorbijgekomen in de berichtgeving.

ja was eigenlijk ook meer een retorische vraag. :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:30

Wat gokken jullie?
Ik heb een belangrijke meeloopdag in een dierenartsenpraktijk, een plek met goede hygiëne en genoeg desinfectans dus, maar ik hoest en snotter wat. Zal het door gaan of niet? :=

Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:31

Nee. Thuisblijven, als je hoest en snottert.

MizzMontana

casperzazoe schreef:
Wat gokken jullie?
Ik heb een belangrijke meeloopdag in een dierenartsenpraktijk, een plek met goede hygiëne en genoeg desinfectans dus, maar ik hoest en snotter wat. Zal het door gaan of niet? :=

Aan wie vraag je dit? Als jij hoest en snottert ligt de bal toch bij jou?

purny

casperzazoe schreef:
Wat gokken jullie?

Wat denk je zelf? Gezien het advies en jouw klachten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:32

Shiloh schreef:
Bambi1995 schreef:
Is het raar als ik morgen in de winkel met handschoenen ga werken?

Dat heeft alleen zin als je goede handschoen discipline hebt en dus met je handen van je gezicht afblijft. Dat vergt wel wat oefening normaal gesproken. Heb jaren in een immunologisch laboratorium gewerkt en je zag het zelfs bij professionals constant fout gaan.

Hahaha nou idd.
Ik krijg altijd spontaan jeuk aan mn neus als ik handschoenen draag of mn opgestoken haar valt ineens in mijn gezicht :+

Net brood en fruit gehaald, geen bijzonderheden hier. Gewoon mensen die hun weekboodschappen halen en geen lege schappen.

Anoniem

Hoesten en snotteren is thuisblijven tenzij je in de zorg werkt want dan moet er koorts bij. Ik snap eigenlijk niet dat mensen daar nu nog over twijfelen zeg.. was duidelijk zat in het nieuws.

Ninx

safina schreef:
We hebben bij dit virus de 'mazzel' dat de intensieve veehouderij geen rol speelt. Maar nu men de impact van een pandemie ervaart en we weten dat intensieve veehouderij in een dichtbevolkt land een enorme risicofactor is, zal ook dit zeker ter discussie komen te staan.

Maar toch...ik zie dat virus graag zo snel mogelijk verdwijnen.

We weten nog niet hoe het virus kan muteren, en wellicht ook dieren kan besmetten.... alhoewel de kans niet groot is, is het niet uitgesloten.
Al dat gekloot met dieren heeft ook al bergen mensen besmet met Q-koorts.....

Ik hoop in vredesnaam dat we kappen met de intensieve dierhouderij en dat dat idiote hobby-gevlieg overal naartoe eens klaar is,....

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:33

Pandora2 schreef:
Ik zou het niet doen.

Er wordt al heel vaak gezegd in de debatten dat het op de burgerzin zal aankomen of we deze crisis snel te boven zullen komen of niet.
Ze weten nog te weinig over het virus. Enige is proberen zoveel mogelijk te beperken en daar horen bijeenkomsten niet bij.
Dus een stal-shoot kan later. Als alles weer gewoon is :D

Het is inderdaad geen moetje, het kan allemaal ook later. Gisteren kort overleg gehad met de organisator vanuit de stal en die wilde het wel door laten gaan. Deelnemers ook. Maar inderdaad.. ik sta er ook een klein beetje in van 'als het niet hoéft..'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:34

Daihyo schreef:

Wat erg zeg....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:35

Granoek schreef:
Daihyo schreef:

Goed om te weten dat ik daar dus ook al niet meer moet zijn }:0
Als je in de problemen komt met wc-papier, Daihyo, ik heb nog wel een rolletje over en ben ook van maaseik haha

Dank je :*
Maar nee, ik kom niet uit Maaseik. FB vriend/collega van mij.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:41

Hanafubuki schreef:
Hoesten en snotteren is thuisblijven tenzij je in de zorg werkt want dan moet er koorts bij. Ik snap eigenlijk niet dat mensen daar nu nog over twijfelen zeg.. was duidelijk zat in het nieuws.

Dat is het probleem bij mij, ik heb het CBR gebeld en moet gewoon gaan, ondanks verkoudheid/snotteren. En m’n rijbewijs wil ik echt niet kwijt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:42

Sicayes schreef:
Ik heb hier ook een kleine discussie - ik heb morgen een stal-shoot op een stal in Belgie. Het zijn 'maar' 7 mensen (+paarden en aanhang ofc) dus het is wellicht geen 'grote groep' maar gezien de huidige maatregelen in Belgie t.o.v. Nederlandse richtlijnen.. is het nog wel verstandig om dit door te laten gaan?

Vriend zegt niet gaan want het is niet 'nodig' maarja.. -O- deelnemers zijn voornemens om wel te gaan.

Wat begrijpen ze niet aan het advies sociale onthouding?
Dit is een niet noodzakelijke bijeenkomst, dus gewoon aflasten.

Enige die noodzakelijk is om op stal te komen is degene die voert.

Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:44

Ik denk dat de meeste bokkers ( ik wel) gewoon naar stal gaan?
Daar waren in mijn geval gisteren een man of 8 toen ik er zelf ook was...
Of gaan jullie daar ook niet meer heen...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:45

Ik moet wel want ik zet ze buiten haha. Wij staan doe het zelf dus zijn er eigenlijk nooit samen. Op grotere stal zou ik ook nog wel gewoon gaan nu, maar dan wel goed rekening houden met elkaar en gewoon zelf je eigen ding doen. Dus samen tafelen enz.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:47

in mijn omgeving nu 4 zieken, 1 positief getest, 1 wacht op uitslag (ligt in het ziekenhuis met zware longontsteking) en 2 ziek in bed met griepklachten. De 3 die nog niet weten of ze het hebben, hebben contact met elkaar gehad.... :(

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:48

Anoniem schreef:

Je dieren zullen toch eten moeten hebben en een keer de benen moeten strekken, je kunt ze geen maand ophokken ofzo.

Maar een fotoshoot is natuurlijk wel weer totaal andere koek. Niet nodig, niet noodzakelijk, prima te verplaatsen naar een andere keer. Zou ik ook niet doen nu.

Mag, wat spannend en verdrietig. Veel sterkte.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:49

Anoniem schreef:

Voorlopig wel. Ik probeer toch al de hoeveelheid mensen te ontlopen door rond etenstijd te gaan en vroeg in het weekend :+
Dus daar zie ik nog niet zo'n groot risico. Is buiten, niet te dicht bij elkaar.