Supervixen schreef:Ik heb een paar strong vikings gedaan obstacle en trails, een keer de mudmasters en drie keer de spartan race.
Ik sta ingeschreven voor de 21km spartan race in Zandvoort. Hoop zo erg dat het doorgaat!!
Ohh gaaf hoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poes schreef:Ik ga donderdag ook weer lekker lang lopen. Heb een leuke wandelroute gevonden, het pad van Ad , met sculpturen van dode eikenbomen. Het is een uur rijden en het wordt warm, dus de wekker zal vroeg staan haha!
Liespower: dit is voor mij ultiem waarvoor ik loop: mooie natuur rustig ontdekken. Nieuwe paden, alleen ik. Voor mij speelt tempo geen rol.
Pas op de tweede plaats loop ik voor mijn lichamelijke conditie en shape.
Pas als laatste komt dan snel lopen, en tempo opbouwen.
Dus om mij gemotiveerd te houden moet ik focussen op haalbare trainingen, het ‘diep gaan’ erg kort houden en vooral richten op lange lopen die ik plan in onbekende omgevingen.
Mss helpt het je om te kijken waarom je loopt en daar je schema op aan te passen?
Dilan93 schreef:Eet en drink je genoeg? En je vitamine b12 en ijzer, dat kun je eventueel laten testen als je dit vaker hebt.
ontherun schreef:De warmte nu is echt wel killing hoor! En ik ben ook kapot als ik een lange afstand gelopen had, volgens mij nog wel meer hier. En wil je zover lopen zul je toch goed moeten eten, je eet vrij weinig als je zo'n afstand loopt. Halve liter water vult misschien wat vocht aan, maar meer ook niet.
Ik heb lekker gelopen weer, 4.6 kmHet was al half 9 maar nog steeds warm zeg.
IsaCalixa schreef:Hoi! Ik kom even binnenvallen hoor![]()
Ik ben nu zo'n 4 maanden serieuzer bezig met hardlopen, heb het de afgelopen tijd opgebouwd vanaf 5, naar 6 en 8 km. De 8 km ging steeds makkelijker dus wilde ik vandaag 10 proberen. Op zich ging het goed (behalve dat het wel erg warm was) en uiteindelijk ben ik zelfs op 12 km uitgekomen! Voor Het eerst dat ik zo ver heb gelopen
Echter ben ik daarna echt de hele dag kapot.. Ik kon de hele middag haast niet van de bank komen en ik heb zelfs even geslapen,omdat ik zo moe was.. de vermoeidheid trekt eigenlijk ook niet weg (pas de volgende dag weer).
Is dit normaal om te hebben? Of wordt dat minder zodra je de lange afstand gewend bent?
Het was overigens niet zo dat ik echt te snel heb gelopen oid, gewoon rustig en op mijn eigen tempo. Het enige dat misschien wel uitputtend was was de warmte. Maar ik ben benieuwd of anderen dit ook ervaren
Dilan93 schreef:400 a 500 kcal ondee behoefte en dan lange afstand lopen is ook best zwaar, zeker als het ook nog warm is.
Water meenemen voor onderweg is ook een idee.
Neem je vleesvervangers nu je vegetarisch eet? En eventueel andere supplementen?
Ik eet zelf vegetarisch, waarbij ik bvb ook amandeldrink en sojayoghurt kies ipv dierlijke zuivel. Ik slik daarnaast op aanraden van PBP nog vegetarische D3 en Omega3 tabletten
Piekosjj schreef:Ik ben ook regelmatig best moe na het hardlopenZeker bijv na een trail met veel technische stukjes, dan ben ik ook echt moe in m'n hoofd van het constant opletten en aanpassen van m'n lichaam.
En na 12k kan je lichaam inderdaad best wel iets extra's gebruiken! Zeker als je het niet gewend ben. Ik vind het altijd lekker om een bakje yoghurt met banaan (on chocolate chips als we ze hebben) te eten na het hardlopen.
Oh enneee, stuur die lekkere temperaturen eens hierheen mensen!!
IsaCalixa schreef:Hoi! Ik kom even binnenvallen hoor![]()
Ik ben nu zo'n 4 maanden serieuzer bezig met hardlopen, heb het de afgelopen tijd opgebouwd vanaf 5, naar 6 en 8 km. De 8 km ging steeds makkelijker dus wilde ik vandaag 10 proberen. Op zich ging het goed (behalve dat het wel erg warm was) en uiteindelijk ben ik zelfs op 12 km uitgekomen! Voor Het eerst dat ik zo ver heb gelopen
Echter ben ik daarna echt de hele dag kapot.. Ik kon de hele middag haast niet van de bank komen en ik heb zelfs even geslapen,omdat ik zo moe was.. de vermoeidheid trekt eigenlijk ook niet weg (pas de volgende dag weer).
Is dit normaal om te hebben? Of wordt dat minder zodra je de lange afstand gewend bent?
Het was overigens niet zo dat ik echt te snel heb gelopen oid, gewoon rustig en op mijn eigen tempo. Het enige dat misschien wel uitputtend was was de warmte. Maar ik ben benieuwd of anderen dit ook ervaren