Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Die ontbrak nog in m’n vocabulaire maar ga m opslaan, hahaha
Magrathea schreef:Van de week liep ik in de supermarkt en was er een peutertje met zo'n mandje op wielen aan het klieren en blokkeerde daarmee het gangpad. Toen ik er langs wilde kwam er een meisje van zo'n 6 jaar die zegt "Nee ga maar even aan de kant hoor" en trekt het kleine kind weg zodat ik er langs kan, terwijl ze verontschuldigd naar mij kijkt. Moeder stond er intussen naast op haar telefoon te koekeloeren, had helemaal niks door![]()
Ik heb het meisje maar even vriendelijk bedankt.
Magrathea schreef:Van de week liep ik in de supermarkt en was er een peutertje met zo'n mandje op wielen aan het klieren en blokkeerde daarmee het gangpad. Toen ik er langs wilde kwam er een meisje van zo'n 6 jaar die zegt "Nee ga maar even aan de kant hoor" en trekt het kleine kind weg zodat ik er langs kan, terwijl ze verontschuldigd naar mij kijkt. Moeder stond er intussen naast op haar telefoon te koekeloeren, had helemaal niks door![]()
petraaken schreef:Magrathea schreef:Van de week liep ik in de supermarkt en was er een peutertje met zo'n mandje op wielen aan het klieren en blokkeerde daarmee het gangpad. Toen ik er langs wilde kwam er een meisje van zo'n 6 jaar die zegt "Nee ga maar even aan de kant hoor" en trekt het kleine kind weg zodat ik er langs kan, terwijl ze verontschuldigd naar mij kijkt. Moeder stond er intussen naast op haar telefoon te koekeloeren, had helemaal niks door![]()
Nou, dikke pluim voor de grote zus dan. Een smartphone is handig maar bij de meesten lijkt hij wel aan hun hand of oor geplakt te zijn.
[***] schreef:Dit zag ik net voorbij komen op Facebook. Moeder die stemmen probeert te krijgen door zo'n bericht te plaatsen in een Facebook groep die daar totaal niet voor is. Iemand heeft daaronder zo lomp gereageerd dat ik echt heel hard moest lachen maar eigenlijk is het ook sneu voor dat kind als je dan zo op het internet staat.![]()
[ [url=m/8vIZ4O.png]Afbeelding[/url] ]
oomens schreef:[***] schreef:Dit zag ik net voorbij komen op Facebook. Moeder die stemmen probeert te krijgen door zo'n bericht te plaatsen in een Facebook groep die daar totaal niet voor is. Iemand heeft daaronder zo lomp gereageerd dat ik echt heel hard moest lachen maar eigenlijk is het ook sneu voor dat kind als je dan zo op het internet staat.![]()
Nou ja! Schandalig die reacties![]()
Het is friet!
[***] schreef:Dit zag ik net voorbij komen op Facebook. Moeder die stemmen probeert te krijgen door zo'n bericht te plaatsen in een Facebook groep die daar totaal niet voor is. Iemand heeft daaronder zo lomp gereageerd dat ik echt heel hard moest lachen maar eigenlijk is het ook sneu voor dat kind als je dan zo op het internet staat.![]()
Sizzle schreef:Echt?
Ik heb nooit opgezocht wat kapoen betekend, maar dan zingen we dus Sinterklaas gecastreerde haantje![]()
Hoe castreer je eigenlijk een vogel![]()
Daar hangt niets onder toch?
Citaat:Op de een of andere manier is de naam van Klaas Kapoen overgegaan naar Sinterklaas kapoentje. Dat een bisschop celibatair leeft en dus geen seksueel leven heeft net als een kapoen, zal hebben bijgedragen aan de associatie, maar belangrijker is waarschijnlijk dat "schoentje" rijmt op kapoentje.
Daarnaast is kapoen of kapoentje de benaming voor het lieveheersbeestje in bepaalde streektalen. De haantjes in de biologie zijn een groep van vegetarische bladkevers, met elk hun eigen waardplant, maar in het spraakgebruik staat haantjes vaak voor kleine kevers in het algemeen, waaronder het lieveheersbeestje.