Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:18

Iedereen is ooit begonnen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:24

Ik heb vanavond meegedaan met de Veluwezoomloop. Mooi parcours door het bos. 5 km gedaan, ik train zelf 2-3 keer in de week tussen de 6-10 km.
Ik had een zware dag, was al erg moe van het werken, dus het lopen ging voor mijn gevoel minder. Toch een mooie 5e plek van de 23 deelneemsters gehaald met 28.52. Bij de Marikenloop heb ik sneller gelopen.

Ik warm trouwens nooit op. Ik begin gewoon. Nog nooit blessures gehad.

Volgende loop wordt waarschijnlijk de colorrun in Doetinchem voor de lol. En voor het serieuze de midzomerrun en de posbankloop.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 00:07

Greetje63 schreef:
Kiwipitje schreef:
Overigens heb ik diverse regionale wedstrijden gelopen, maar hier is echt niet bijna iedereen binnen 30 min. over de finish. Heb zelfs tijden van 40-45 minuten gezien op de 5k. Ligt gewoon heel erg aan het soort wedstrijd denk ik, maar niet nodig om iemand onnodig zenuwachtig te maken ;)

Hebben wij vast een snelle regio want hier is het wel zo bij de kleinere regionale wedstrijden. Maar bij grote evenementen zeg ik toch dat de tijden behoorlijk oplopen. gewoon even kijken bij de uitslagen.nl en dan kun je terug zien wat er het voorgaande jaar op betreffende wedstrijd is gelopen.
Sommige wedstrijden hebben ook duidelijke sluitingstijden of doorkomst tijden. Maar die zijn dan altijd op de site terug te vinden. Maar in het algemeen hoe massaler het evenement hoe langer je de tijd krijgt voor een bepaalde afstand.

Ik weet nog wel, toen ik vorig jaar me zonder al te veel na te denken inschreef voor een klein regionaal wedstrijdje (georganiseerd door een AV) was ik bijna de sloomste op de 10K met een tijd van 52 nogwat -O-. In de kleedkamer hoorde ik ook iemand zeggen dat ze tussendoor moe werd en daarom even had gejogd. Maar alsnog in 46min finishen he :')
Toch vond ik het vele malen leuker lopen dan een massaal evenement.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 06:55

De veluwezoomloop was ook klein en regionaal, maar de snelste vrouw op de 5 km liep iets van 25 min. Dat vind ik niet zo snel.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:38

Was dat een zwaar offroad parcours?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:44

Gaaf Supervixen! lijkt me echt heel leuk, een loop op/rond de Veluwe! Mooie omgeving enzo, lijkt me extra genieten. En ik kan alleen maar dromen van jouw tijd nog ;)
Maar idd, kom je dan niet heel snel op een zwaar parcours?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:23

Nee, een deel was over verhard fietspad, een deel over bospaden, maar die waren goed te doen. Niet heel zwaar. Ik loop zelf eigenlijk nooit door het bos, terwijl ik er vlak blij woon.

Misschien nog een leuke hardlooptip. Op 24 oktober wordt in Bussloo een glow in the dark run gehouden. 7.5 of 15 km. Je kunt ook 7.5 km wandelen opgeven.
Je loopt dan dus in het donker en de paden zijn verlicht met duizenden lichtjes. Zelf ga ik natuurlijk ook een mooie outfit aantrekken.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:22

Leuke tip Supervixen! Ik ga kijken om daarbij te zijn!
Na mijn 5km run wil ik even rustig aan doen. Gewoon lekker blijven lopen, looptechniek verbeteren en lol hebben. Die 7,5km in Oktober is dan wel een heel leuk volgend doel :D

Ik heb gisteren voor t eerst met armband voor mijn telefoon en muziek gelopen :) Muziek is toch wel heel fijn. Nu dus snel op zoek naar hardloopmuziekjes. Misschien hebben jullie nog goeie tips?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:52

Ik weet niet of je Spotify hebt, maar daar heb ik zelf (vind ik) wel een leuke playlist in van ong. 2 uur.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:05

je kunt ook kijken waar je lekker op loopt (beats per minuut) en vanuit daar op zoek naar een playlist met ongeveer dezelfde beats per minuut. Zo kun je constant lopen en toch lekkere muziek hebben.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:22

jog.fm is ook een aanrader!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:01

Als interval heb ik een hardstyle podcast van een uur. Wandelen op het eerste,rustige deel, joggen op het tweede hardere deel,sprinten op het laatste knallende deel :D
Elk nummer is zo opgebouwd en duurt voor mij lang genoeg. Je moet er wel van houden :+

Hallo trouwens :wave: :D
Ik ben Lindsay en ik loop af en toe hard. Niet zo fanatiek als de meesten van jullie hoor, maar ik kijk hier weleens voor trics en tips

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:39

Ik heb zondag nog bijna 9 km gelopen in 53 minuten en vanmorgen even een korte run van 5.6 km.
Ik ben nog steeds op zoek naar goede oordopjes. Liefst met van die dingen achter je oren langs (geen idee hoe dat heet). Ik had een setje bij de action gekocht van panasonic maar die zijn niet fijn. Ik kan ook echt niet lopen zonder muziek. Iemand tips?

21 juni doe ik mee met een color run in Doetinchem :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:46

Eigenlijk geen tips, kan die zelf niet in m'n oren houden. Ik wil heel graag draadloze dopjes, maar kan alleen die stengels goed inhouden, niet die met zo'n anatomische vorm bijv.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:55

Supervixen ik heb de oortjes van apple (goh, wie niet :+ ) en ik vind deze echt heel fijn voor het hardlopen. Blijven fijn zitten en je kan je muziek harder/zachter/pauzeren met zo'n knopje op de zijkant. :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:56

De oordopjes van Apple vind ik echt vre-se-lijk. Die heb ik aan mijn vriend gedoneerd zodat ie een extra paar heeft. Wát een k-dingen :=, maar ligt gewoon heel erg aan de vorm van je oren of ze fijn zijn of niet.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:05

Ik heb urbanears medis! Dat zij rare oordopjes die je zegmaar in je oor haakt en die blijven bij mij goed zitten! Heerlijk :)

Ze laten trouwens ook nog goed geluid door van buitenaf, dus je bent niet totaal afgesloten van de buitenwereld zodat je scooters en auto's goed aan hoort komen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:08

Hmm ik zal er eens op googlen. Apple oordopjes.. ik heb een samsung telefoon. Is dat dezelfde aansluiting?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:45

Yep, tegenwoordig hebben alle oortjes wel dezelfde aansluiting. Ben alleen bang dat dat knopje a/d zijkant voor volume en pauze niet werkt bij een samsung.
Kiwipitje, zou kunnen! Vind ze zelf heerlijk zitten :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:38

Ik heb niet alles gelezen hoor in dit topic en het zal vast besproken zijn, maar wie heeft er ervaring met whey shakes na het lopen?
Ik heb nu wat proefpakketjes besteld , omdat ik nu ik wat verder ga lopen wat eerder wil herstellen.
Ik ben alleen heel bang dat ik het smerig vind.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:41

Vind het prima te doen. Drink wel eens smart protein / whey perfection na zware crossfit training. Vind het prima smaken alleen sommige smaken zijn wel goor. Na het hardlopen neem ik het eigenlijk nooit. Soms wat BCAA's.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:16

Ik neem eigenlijk niets na het lopen voor herstel, tenzij ik echt duurtraining heb gedaan (lees meer dan 2 uur).. Bij krachttraining bouw je spieren op in volume, bij duursport bouw je spieren op in de lengte. Dan heeft het andere voedingstoffen nodig, namelijk koolhydraten. Dus weet niet zo goed of eiwitten echt bijdrage,tenzij er amonizuren inzitten.. Die koolhydraten zijn belangrijk voor het herstel (omdat je spieren energie op slaan die je verbruikt hebt met lopen en dus moet aanvullen, bij krachttraining verbruik je relatief weinig van die reserves maar maar vergroot je het verbruik over de tijd heen zeg maar door je spieren groter te maken en daarom moet je bouwstoffen aanvullen..), evenals vocht!! Zou dus eerder voor een isotopen herstel drank gaan met koolhydraten en amonizuren

Volgens mij een mega vaag verhaal geworden of niet?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:20

Ik vind 'm duidelijk maar wist het al dus ben geen graadmeter :+

Volgens mij zitten er wel aminos in die shakes.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:07

En jij bent gewend aan mijn warrige verhalen ;) haha

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:29

Hallo Allemaal Ik Ben Kimberly En 21 Jaar Ik Ben Sinds 3 Weken begonnen met fanatiek hardlopen. Ik loop om de dag 5 km. Soms duur soms met interval. Dan loop ik 500 meter hard en 500 meter joggen (9km per uur) ik loop op de band omdat ik op de straat last krijg van me knie en niet meer lopen kan. Ik moet naast het fitnessen ook nog de hele dag werken dus veel meer als 5 km ga ik nu niet lopen want dan ben ik veel te moe om nog +- 10 uur te werken. Ik doe naar het hardlopen wel altijd nog een half uur krachttraining. Ik ben ook bezig met mijn voeding. Ik ben voor 6 maanden in italie want ik werk hier op een camping. En ze eten hier dus veel kohlydraten maar ik ben op een kohlydraten arm dieet gegaan. Weet iemand hier nog goede tips voor lekkere gerechten?

Alvast bedankt voor jullie reacties!