[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:03

Roosch schreef:
Ik ga morgen trouwens shoppen voor nieuwe zomerkleding. Ik ga eind april naar Turkije maar van zomerkleren past me nog bar weinig. (sterker nog, ik heb laatst grote opruiming gehouden :D )

Zo leuk! Ik kijk ook echt uit naar het moment dat ik kan gaan shoppen voor nieuwe kleding haha :D

Roosch

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:05

Nouja ik zit nog niet op mijn streefgewicht, sterker nog.. nog lang niet.. maar ik moet wel nieuwe kleren hebben voor Turkije. :D

Wat ik wel al kan meenemen zijn 2 jurkjes die ik een week of 2 geleden heb besteld. Nu nog een korte broek, wat t-shirtjes en ik ben er voorlopig klaar voor.
Lang leve de Primark, ik kom vast met nog veel meer terug. :')

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:07

Ja hopelijk gaat de Primark in Nijmegen snel open! Heb ergens gelezen eind mei/begin juni maar dat is maar gokken.. zou wel mooi zijn, hoop dan bijna klaar te zijn!
Gister trouwens een oude tregging gepast, en die past weer bijna *\o/*
Alleen.. toen ik die kocht was ik al vrij vettig :') maar het is wel weer een stap in de goede richting haha

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:10

Eleionomae schreef:
Goedzo! *\o/*

Ik ga naar bed, ik heb een snaai gevoel en dat moet ik maar voor zijn :))

Haha dit herken ik zo! Ik merk ook dat ik soms ‘honger’ krijg wanneer ik gewoon moe ben :)

Goed bezig N0a! :D

Ook herkenbaar Roosch brrr! Wat leuk, veel shopplezier :D Ik ga shoppen ergens begin aug. dan hoop ik ook in elk geval een gezond gewicht te hebben bereikt :)

Iris, heerlijk zo’n vakantie (grappig, bij Portugal heb je een eilandje dat Madeira heet, net als mijn paard haha :D). Goed van je dat je je zo hebt weten in te houden :D

Mootje, thanks! Ga de linkjes is bekijken :D

Goed bezig Cassandra, KarinW86, Frummels en Mandy! :D

Welkom Adin en Chessie :)

Adin schreef:
ik heb mijn crackers alweer op...
nog steeds trek.
heb gelukkig nog wel een appel, sinaasappel en plakje ontbijtkoek voor vanmiddag :)

Misschien crackers vervangen voor brood? Ik heb altijd veel langer een verzadigd gevoel als ik brood eet.

Vanmorgen 80,5 :D gaat lekker! Nog 3,9 voor 'officieel overgewicht' (heb dan een bmi van 25). Wil bij de diëtiste ongeveer 74 wegen en dan weeg ik thuis ongeveer 72 :)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:12

Ik sta echt iedere dag obsessief op de weegschaal
in de ochtend en in de avond

sta nu een week al echt bijna stil qua gewicht

kom gewoon niet onder mijn nieuwe streefgewicht -O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:14

Mag ik je een tip geven, Wendy? Niet zo vaak wegen.. werkt alleen maar demotiverend.

Ik weeg maar heel weinig, een keer in de twee weken, en daar ben ik alleen maar blij om. Dan kan ik me niet zo vreselijk onzeker maken, blij zijn als ik eens wat meer ben afgevallen en de teleurstelling de dag erna als ik dan tóch weer bijgekomen zou zijn..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:44

Roosch schreef:
Mag ik je een tip geven, Wendy? Niet zo vaak wegen.. werkt alleen maar demotiverend.

Ik weeg maar heel weinig, een keer in de twee weken, en daar ben ik alleen maar blij om. Dan kan ik me niet zo vreselijk onzeker maken, blij zijn als ik eens wat meer ben afgevallen en de teleurstelling de dag erna als ik dan tóch weer bijgekomen zou zijn..

Ga ik in mee :)

Ik woog mezelf altijd 1x per dag, maar mam heeft de weegschaal even verstopt voor me :P nu wegen we samen, 1x per week (en soms 2x, zoals morgen krijg ik narcose vandaar dat ik vandaag mij extra heb gewogen). En het werkt motiverend!! Ben nu zoveel meer gemotiveerd :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:01

Ik vind elke dag weten ook echt niet gezond. Ik weeg 1x per week of 1x per twee weken. Zo hou ik het voor mezelf ook leuker

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:07

Ik meld me ook even.....wil graag 3 kilo eraf hebben maar ik blijf maar hangen.
Mijn probleem is dat ik bij het avondeten teveel neem....heb dan ook echt berehonger......
Weet iemand een site of zo waar wat lichte avondmenus op staan? Die ook wat makkelijk te bereiden zijn?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:08

Heeft voor mij niet zo veel met wel of niet gezond te maken trouwens. Het is een beetje een deel van mijn ochtendritueel geworden. Soms sta ik er op en 10 minuten later kan ik denken: Wat woog ik nou eigenlijk?? :+
het is een gewoonte geworden.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:09

mamendt schreef:
Ik meld me ook even.....wil graag 3 kilo eraf hebben maar ik blijf maar hangen.
Mijn probleem is dat ik bij het avondeten teveel neem....heb dan ook echt berehonger......
Weet iemand een site of zo waar wat lichte avondmenus op staan? Die ook wat makkelijk te bereiden zijn?

Wat eet je overdag dan? Je kunt overdag meerdere kleine porties van iets nemen, dan hoef je bij het avondeten minder op te scheppen :) 's avonds eventueel nog een bakje zuivel

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:11

Ik neem gewoon een kleiner bord. Langer kauwen voor je doorslikt en een glas lauw water van te voren doen wonderen voor je eetlust savonds :j en echt maar 1x opscheppen :j verder door de dag iets meer eten, dan is je honger savonds ook minder :)

Ik neus vaak tussen de slank recepten van de appie, maar logisch nadenken dat elke dag aardappels of witte pasta ook niet echt gezond zijn scheelt ook al de helft :)

Ik heb een fles berry blaster gekocht om te detoxen. Nu ik zo goed bezig ga met mn eten en sporten wil ik ook dat van binnen weer eens echt alles schoon raakt :) heb het spul in het verleden ook al een keer gebruikt en het werkte toen heel positief voor mijn stoelgang :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:13

Mijn stoelgang heb ik niet meer zo veel problemen mee, nu ik veel sport en gezond eet gaat het als een trein :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:14

Ik vind die recepten van de Appie erg handig, ziet er lekker uit en heb er al vaak een paar gemaakt, maar ze zijn wel een beetje smakelijloos, dus moet je ze zelf wel een beetje op weten te peppen met kruiden.
Maar zeker een aanrader. En witte rijst vervangen door zilvervliesrijst.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:18

Jup en geen witte pasta maar meergranen :) idd ze zijn vaak wel wat flauw, maar met peper en knoflook kom je vaak al een heel eind :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:20

Zo ben effe rijden en jullie zijn weer bladzijdes verder. Hier vandaag weer gereden, buitenbak. En man wat was dat lekker weer. Paar flinke galopjes gepakt, paardlief had er ook zin in. Heb keurig een appel gegeten als tien uurtje en heb net 2 geroosterde bruine bth op. Een met httenkase en bieslook, dat was best lekker. En een met kipfilet en komkommer. Heb op stal ook braaf mijn flesje water geledigd en nu een beker melk op. Ik verwacht morgen krom te lopen van de spierpijn, maar ja. Het is voor een goed doel. Nu effe lekker douchen.

Welkom aan de nieuwen trouwens. Idd is meergranen pasta en zilvervliesrijst beter. En vooral groenten toevoegen. Vind de recepten van Appie ook altijd wel leuk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:53

Stoelgang is bij mij ook van 1x per 2 dagen naar 3x per dag gegaan sinds ik let op wat ik eet (met name volgens Amber Albarda) :+

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:41

blijkbaar had het sporten in Portugal niet veel zin... Er is 500g bij :( achja, dan wordt het deze week wat meer op mijn eten letten en nog wat gaan lopen ;)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:49

Ik eet door de dag heen weinig..waarschijnlijk te weinig maar heb dan gewoon weinig honger omdat ik zo druk ben.
Bij het avondeten lekker alle rust...hele dag hard gewerkt ( paardenbedrijf) en dan heb ik echt reuzehonger..eet wel gezond maar teveel en natuurlijk een glasje wijn erbij...eet wel nu sinds een week volkoren pasta ipv aardappelen en idd zilvervliesrijst.......

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:50

CrazyIris schreef:
blijkbaar had het sporten in Portugal niet veel zin... Er is 500g bij :( achja, dan wordt het deze week wat meer op mijn eten letten en nog wat gaan lopen ;)

500gram valt mee :) ik kreeg het voor elkaar om in 2 week bijna 3 kilo aan te komen :') je moet ook genieten van het leven!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:50

mamendt schreef:
Ik eet door de dag heen weinig..waarschijnlijk te weinig maar heb dan gewoon weinig honger omdat ik zo druk ben.
Bij het avondeten lekker alle rust...hele dag hard gewerkt ( paardenbedrijf) en dan heb ik echt reuzehonger..eet wel gezond maar teveel en natuurlijk een glasje wijn erbij...eet wel nu sinds een week volkoren pasta ipv aardappelen en idd zilvervliesrijst.......

En niet altijd een glaasje wijn erbij, dat slaat aan!

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:52

Eleionomae schreef:
CrazyIris schreef:

500gram valt mee :) ik kreeg het voor elkaar om in 2 week bijna 3 kilo aan te komen :') je moet ook genieten van het leven!

haha, dat is ook waar! :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:00

Iris, vind idd 0,5 kg heel erg mee vallen :D is er zo weer af.

Ik hou mij keurig aan mijn lijstje, maar moet morgen nuchter zijn voor mijn oogoperatie. Mag niets meer eten na 24.00 uur. Denk dat ik rond 11 uur nog gauw 1 of 2 boterhammen ga eten :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:00

:+ Ik kom ook eerder 2 tot 3 kilo aan als ik op vakantie ben :o

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:04

Eleionomae schreef:
CrazyIris schreef:

Je kunt ook zo denken: het was meer geweest als je niet gesport had :)