Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 20:09

Ben heel benieuwd naar je verslag Namiro! Utmb, zo cool.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 22:13

Sherivey dat is ook een manier om jezelf te motiveren een wat verdere run te doen :D
En ach Garmin...

Haha tiggs nou ik wil geen hyrox maar ben altijd in voor iets beter te leren!

Suliko wat een goede uitleg ook weer. Ik heb er echt 0 verstand van maar word gewoon enthousiast om te proberen.
Ik was niet echt pace tempo aan het oefenen, dit was mijn tempo met mijn spierpijn _O-

Geen spierpijn van het rijden Ieries! Valt weer alles mee haha.
Ah ik zou zo zeggen ik ga met je mee maar ik ga morgen al met Suliko lopen. Veel plezier maandag!

Omg Sv als je dat gaat doen ben je echt wel beetje gek hoor O:)

BusyMissy het was heerlijk om wer te rijden en bezig te zijn met een paard. Had het echt gemeist.
Veel plezier in de Eiffel ook een prachtig gebied volgens mij!

Jaaa Namiro wat goed *\o/* Benieuwd naar je verslag!

Ik heb alleen bootcamp les gegeven vanmorgen, stond alleen met nabespreken weer nat in de kou af te koelen... Gewoon echt niet fijn voor mijn spieren. Flink gegeten vandaag dus daar ligt het iig niet aan morgen :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 00:10

Bedankt voor jullie complimenten dames! Ik ben momenteel in Center Parcs dus lees even wat lastig bij. Morgenochtend gaan we met de hele familie hardlopen haha. We zitten hier ook met de hele familie, dus leuk uitstapje. Alleen mijn ouders rennen niet mee (en de kleinste van ons natuurlijk ook niet hahaha) maar de oudste van ons doet mee op z'n loopfiets! Een rondje van 800m en dan kan een ieder er zoveel doen als diegene wil. We gaan met 7 man rennen (en 1 kleine man) dus erg gezellig :D

@leonie, ja de ingreep heeft echt wonderen verricht! Een compleet ander ventje is het nu! <3

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:36

Stukje bij beetje steeds meer een thuis. Mooie rondes, Sherivey!

Knap dat je drie dagen rust hebt gehad, Suliko. Van het hardlopen dan. :D Fijn dat je fysio zo goed met je meedenkt!

Sterkte met de drukte, Lies. Schiet het al op met de verbouwing van jullie mooie plek?

Wat gaaf dat jij ook naar Berlijn gaat, Samantha!

Het begin is er weer, Irisje! Lekker gelopen met de familie vandaag?

Wat ben je toch fanatiek Leonie, met je bootcamp, spinning en hardlopen! Misschien carbonschoenen aangeschaft? Ging dat net zo per ongeluk als je inschrijving voor Berlijn? :))

Wat cool dat je ook aan windsurfen doet, Muppetmayo!

Mooie dijktraining, SV! Bedankt voor de inspiratie. Ik wil in maart de Sallandtrail weer lopen en wat beter voorbereid aan de start verschijnen. Dus eind dit jaar wil ik met heuveltraining starten. Dat kan natuurlijk ook heel mooi op een dijk inderdaad!
Lekker gelopen vandaag?

Busymissy, ik krijg ook schuurplekken als ik in een hemdje loop. Ik gebruik een deostick met maximum protect crème. Die had ik nog staan, voldoet me prima. Veel plezier in de Eifel!

Fijn dat je 7 km zo lekker ging, Tiggs! Leuk vooruitzicht, je nieuwe fiets.

Hoppa, PR in de pocket. Super Goof!

Mooie vakantie gehad, Fenn? Altijd leuk, even in een andere omgeving lopen.

Mooie foto’s, Germie.

Superrrrr Namiro! *\o/*

De laatste intensieve week van m’n schema zit erop. De komende twee weken mag ik rustig aan doen. Vanochtend vroeg vertrokken om toch nog een beetje met redelijk weer te lopen. Na een bui geen droge draad meer aan maar wel lekker gelopen. 20 minuten ingelopen op gemiddeld 6:34/km, toen 16 km op flink tempo. Gemiddeld tempo was 5:52/km zie ik, heel blij mee! En toen nog 30 minuten uitgelopen op 7:18/km. Heb een stukje gewandeld om m’n hartslag te laten zakken en toen weer lekker rustig naar huis gelopen.
Erg blij hoe het gegaan is. Vorig jaar had ik hetzelfde schema en toen was ik compleet stuk na die 16 km en kon ik die 30 minuten niet meer uitlopen. Nu gaat het me zoveel makkelijker af. Kom maar op met die marathon! :):)

Afbeelding

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 14:30

Puera, wat fijn dat het nu zo veel beter gaat! En 16 km volle bak, knap gedaan, gaat vast helemaal goed komen met je marathon!
Fijn dat je nu even lekker rustig aan mag doen.

Leonie, veel plezier morgen met Suliko!
Leuk dat jullie weer samen gaan lopen.

Irisje, leuk zo met de loopfamilie op pad!

Namiro, gefeliciteerd met het finishen van je trail! Ik ben ook benieuwd hoe het was.
Was deze trail nou met alleen maar 2 vp's of was dat een andere?

Busy missy, eifel is gaaf inderdaad! Ben er 2 jaar geleden geweest, en heel mooi gelopen daar, geniet er van.

Bleh vandaag was het echt geen pretje om van huis te gaan, als je zo een koukleum bent als ik.
Ik was nog maar op 1km en zat al in een mega stortbui, hoopte snel tussen de bomen te zijn, daar valt het meestal wel mee.
Kreeg echt koude handen, maar gelukkig werd het halverwege droog! Dat was echt even genieten, liep toen ook net op een open stuk op de Loenermark, echt genoten van het bloeiende vingerhoedskruid, zo mooi!
Ik liep lekker en was bijna thuis, toen er weer een dikke stortbui over mij heen kwam, echt niks meer was droog, ik moest nog 2km, en op sommige stukken zag ik bijna niks, de regen kwam flink hard in mijn ogen.
Tempo van 3.07 was echt een raar verzinsel van Garmin, heb ik helemaal niet gelopen, niet eens in de buurt :)
Thuis meteen onder de warme douche gesprongen, en nu heerlijk bijkomen!

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-25 15:43

Lekker gelopen ieris, mooie kilometers gemaakt. Ik denk dat wij vandaag een stuk dezelfde route hadden als jij haha. Wat een weer hè..

Puera fijn dat het zo goed ging! Welke marathon ga je ook alweer lopen, ik ben het even kwijt. Was dat die van Sneek?

Mijn vriend en ik startten vanmorgen iets over achten met trailen op de Loenermark. Ik merkte meteen al dat het vandaag pittig zou worden.
Eerst een ronde van 23km over de Loenermark. Ik zweette me na 2km alweer kapot :+. Totaal geen koukleum hier.
Na bijna 20km begon het enorm te regenen. Na 23km weer terug bij de auto, in de regen wat gegeten, drinken bijgevuld en door naar het Deelerwoud. Daar werden we weggespoeld door enorme hoosbuien. Ik had mijn regenjas mee, maar die heb ik niet aangehad. Ik had het ondanks de regen warm zat en was toch al doorweekt.
In het Deelerwoud ook nog ruim 20km gelopen met veel regen en modder. Toen was het wel op bij mijn vriend en ik vond het ook wel welletjes.
Ruim 43km gelopen met meer dan 600 hoogtemeters.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 19:08

Het weer was vandaag echt prut. Welverdiend, die warme douche, Ieris!

Prachtige omgeving, SV. Genieten weer, die foto’s van jou.

Ik loop Sneek inderdaad. :j Mogelijk volgend jaar weer want er zit een kans in dat de originele route weer toegankelijk is.

Ik volg hetzelfde schema als vorig jaar. Uit nieuwsgierigheid heb ik even opgezocht wat ik vorig jaar gelopen heb met die 16 km. Beetje teleurstellend want toen heb ik gemiddeld 5:53 gelopen en heb ik halverwege ook nog een stukje gewandeld om een gelletje te nuttigen. :+ Maar toen was het weer wel veel beter!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 07:08

Ik ben gisteren niet gegaan, het is volgens mij geen moment droog geweest. En ik heb vreselijke spierpijn (nu nog) van die trail van zaterdag, dat vele traplopen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 09:56

Nou het verslag van de Mozart Trail! :D
We zijn donderdag richting Salzburg gereden waar we een appartement geboekt hadden op ongeveer 1 km van de start.
Vrijdag stond in het teken van startnummer ophalen en een beetje door de stad lopen en zaterdagochtend was het zover!
We werden met bussen naar de start gebracht. Mijn start was om 9 uur en mijn vriend en de vriend die mee ging mochten om 7 uur aan de bak.
Na 40 min in de bus kwamen we aan bij de start op een prachtige plek bij het meer in St. Gilgen.

Afbeelding

Een leuke groep mannen uit Eindhoven ontmoet die ik gedurende de trail met regelmaat tegen ben gekomen, dus nog gezellig staan kletsen.
Toen klonk het startschot!
Het eerste stuk was 7,7 km met 335 hm.
We gingen meteen de hoogte in met single tracks maar dat resulteerde in:

Afbeelding

File! Dat was jammer, maar na de eerste klim werd het rustiger op de trail.

Ik heb verder nauwelijks (eigenlijk geen!!) foto’s meer gemaakt. Ik heb heel relaxed gelopen en echt genoten van het lopen, het klimmen en het rennen waar mogelijk.
De verzorgingsposten waren onwijs goed georganiseerd. Heel veel eten in de vorm van fruit (ontdekt dat ik enorm goed ga op watermeloen!), groente, soep, bier (!), en allerlei spul van Naäk als grote sponsor.
De kilometers vlogen voorbij en mijn lijf en benen voelde goed. Geen last van mijn blessure *\o/*

Superveel leuke mensen ontmoet tijdens de trail want uiteindelijk loop je een beetje in eenzelfde groep van mensen die je steeds blijft tegenkomen.
Twee dames uit Noordwijk maar ook een man uit Singapore die mij uiteindelijk bij de finish nog stond op te wachten.

Uiteindelijk 5 verzorgingsposten met steeds ongeveer 300-400 hm ertussen. En het einde nog als toetje een stuk van 3 km met 200+ hm volledig met trappen. Eerste 200 hm trap op en toen weer allemaal omlaag..

En dan ren je Salzburg in en finish je op het grote plein vol met publiek. Allemaal juichende mensen en kids die high fives uitdelen en een omroeper die dan vol enthousiasme je naam roept! Onwijs gaaf! :):)
44,95 km met 1900 hm! In 8:08 uur. Check! :#

Conclusie: ik heb onwijs lekker gelopen. Heel tevreden over mijn race. Ik weet ook dat er veel meer in zit als ik beter ga trainen en vooral in de downhill stukken is veel winst te behalen.
Normale paadjes kan ik echt lekker naar beneden vliegen maar zodra het technisch wordt (en dat was dit!!) vol met boomwortels en rotsen word ik te voorzichtig..

Nu lijf even rust geven en dan pakken we de draad weer op! :))
Smaakt naar meer!!

Mijn vriend is uitgestapt na 58 km. Hij was heel tevreden gezien zijn blessures en slechte voorbereiding.
En de vriend die meeging heeft zijn race gefinisht met maar liefst 92 km en 4700 hm! Echt te gek!!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 10:01

Superleuk verslag, Namiro!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 10:14

Wat een toffe ervaring Namiro en fijn dat je zo genoten hebt!
Die files in het begin zijn altijd jammer ja. Stonden er nog fotografen langs de route?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 10:17

met de hele familie hardlopen lijkt me echt hilarisch Irisje. Zie ik mijn familie niet doen hahahaha.
En heel fijn dat de ingreep geholpen heeft! Kun je eindelijk gaan genieten. <3

Puera wat goed! Jij bent er helemaal klaar voor zo *\o/*
En vorig jaar dus bijna hetzelfde maar wel dat je daarna echt niet meer kon en nu had je energie over. En idd met echt slecht weer nu.

mehh ieris niks aan als je ZO nat bent al helemaal in het begin. Fijn dat je erna wel gelijk de douche in kon! Als je dan nog uur in de auto moet ofzo is ook balen.
Wel mooi rondje gemaakt en toch nog kunnen genieten.

omg Sv... wat een afstand en dan met het weer wat jij beschrijft. je hebt wel weer mooie paadjes gelopen en idd grappig, bijna dezelfde plek als ieris.

omg die fiel -Namiro- :') maar het klinkt wel als een hele toffe en mooie ervaring. En een stuk meer posten dan voorspeld. Wat kanp ook van jou vriend en die vriend van jullie 92, wauw. Mega respect voor jullie alle 3 want wat een afstanden zeg. Heel gaaf, lekker even uitrusten en een nieuwe uitdaging uitzoeken <3 En misschien stonden er af en toe nog een fotograaf onderweg?

Suliko en ik zijn gister niet helemaal de goede kan uit gelopen. We liepen opeens in de Loonse drunense duinen ipv Utrecht naar Hilversum :') . Mijn dochter was ziek dus mijn man kon mij niet afzetten zoals gepland om vervolgens naar een speelpaleis te gaan. Dus Suliko naar Den bosch gekomen en ik haar daar opgepikt om naar de Duinen te rijden.
Nu was de weersverwachting het zuiden wel vele malen beter dan het noorden dus heel erg vond ze het niet := . En het zonnige zuiden deed zijn naam eer aan want tijdens onze 27km hielden we het gewoon droog!
We liepen een hele toffe en diverse route door het bos, duinen en de weilanden (incl koeien waar ik dus net aan het vertellen was dat die vorige keer allemaal aan kwamen rennen en dat wel spannend was :+). Het liep voor mij iig een heel stuk beter dan vorige week in Berg en dal en op het einde voelde ik me ook gewoon nog goed.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot onze eigen verbazing hadden we nog wel 240hm gemaakt terwijl we echt niet persee iedere bult mee hadden genomen.
Afbeelding

En in het kader van, ik snap garmin niet. Ik stond tot gister in Productief. Voor de run zegt hij, doe rustig aan je hebt slecht geslapen. De afstand van gister staat in mijn top 5 langste afstanden en garmin springt naar aanhouden 8)7 . Hij gaf er ook bijna geen waarde aan in de trainingsbelasting. Ik denk omdat ik grotendeels in zone 2 heb gelopen dat hij er geen meerwaarde in zag :+ Ook korte stukjes lopen, bootcamp en spinnen vind hij ook niet spannend deze week dus hij loopt alleen maar omlaag :') .
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 10:26

Wat een gaaf verslag Namiro en mooie prestatie ook. Klinkt alsof je hebt genoten.

SV, ik werd getriggerd door je 'eerst een ronde van 23km...'. Dat is al een hele ronde op zich, maar je maakte er 43 van. Mooie foto's, natte loop zeg.

Ieris, ook al zo'n afstand. Mooi gelopen zeg. En jeetje, dat je het met dit weer nog zo koud hebt joh. Ik zou het graag iets kouder hebben.

Puera, ook een mooie afstand. En klaar voor de marathon, gaaf!

En Sherivey sluit ook aan met 20km. Jullie hebben allemaal zo goed gelopen zeg.

Leuk Germie. En mooie foto's van de Jan van Genten.

Lekker gelopen Leonie en Suliko samen. Mooi daar. Wat een mazzel dat jullie het droog hielden, ik had de hele dag regen gisteren.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 10:38

Er stonden 4 fotografen langs de route en twee ervan stonden op hun mobiele telefoon te kijken dus die hebben in ieder geval geen foto van mij gemaakt! Haha

Bij de finish stond een fotograaf en ik hoop dat hij een gave finishfoto heeft gemaakt.
Ik kwam in ieder geval met een big smile over de finish want de omroeper kondigde mij aan als ‘de girl with the biggest smile i have seen today!’ Haha

Leonie, de volgende trail in november heeft maar 2 verzorgingsposten. Deze gelukkig iets meer. Ook gezien de temperatuur. Het was behoorlijk benauwd met af en toe een druppel regen. In de avond begon het heel hard te regelen.

Overigens groot respect voor de toprenners van de 100 en 120 km.
De winnaar van de 100 (=92 km) kwam in 8:33 uur over de finish. En de winnaar van de 120 km met 5800 hm in 11:36 uur.
Bizar als je ziet hoe zij over dat parcours gaan. Wij liepen op een stijl stuk met stokken naar boven en toen moesten we aan de kant omdat de nr 1 langskwam… zonder stokken en rennen naar boven! _/-\o_

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 11:21

Ik vind dat echt bizar. En waanzinnig knap. En bizar haha. Hoe dan?!

Ik had een tempotraining klaar staan, maar heb sinds zaterdag last van mijn voet en helaas kwam ik de straat niet uit door de pijn, dus ik ben na 200mtr weer omgekeerd -O-
Jammer, maar beter zo.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 12:01

Hè, balen Goof! Hopelijk zakt de pijn snel weer af.

Hopelijk heb je die finishfoto, Namiro!

Heerlijke loop, Suliko en Leonie!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 12:52

Leuk dat jullie vaker samen lopen, Suliko en Leonie!

Jullie zijn allemaal lekker bezig! Ik probeer nog mee te lezen maar jullie gaan zo snel :D

Ik heb de afgelopen tijd toch nog wat bloeddruk problemen en benauwdheid gehad. Inmiddels is mijn medicatie weer wat aangepast en voel ik me een stuk beter.
Wat hardlopen betreft moet ik wel echt opnieuw beginnen en ik heb wat moeite die drempel over te gaan.

Deze week ga ik mezelf maar eens een schop geven om gewoon te gaan en eens rustig aan te beginnen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:22

Ai Goof, enig idee waar het door komt?

Nou mijn foto’s staan online. Twee superleuke, maar nagenoeg dezelfde, finishfoto’s.. en twee foto’s van de start waar ik in de massa op ga..
€34,00… ik snap echt dat de fotografen ook betaald moeten worden.. maar moet er ff over nadenken hoor.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 17:07

Bizar hè die toptijden van die bergtrails, niet te begrijpen hoe hard die mensen de bergen op lopen. Hoe dan?!
Jammer dat er zo weinig goede foto's bij zijn, voor dat geld zou ik ook twee keer nadenken.

Succes koekie, gewoon gaan!

Leonie gezellig met Suliko in de zandbak gespeeld. Altijd pittig lopen daar en inderdaad van die mini heuvels die uiteindelijk ook aantikken. Beetje jaloers wel dat jullie het droog hadden. Als wij het droog hadden gehad waren we denk ik nog verder gelopen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 09:41

Wauw Namiro wat een tijden voor die eerste lopers! Wel tof dat je ze even langs mag zien komen dan. Vind ik iig altijd inspirerend (en jaloersmakend).
Wel balen dat er maar weinig mooie foto's zijn en dan zo duur... Snap dat je daar over na wil denken. 3/4 jaar geleden waren alle foto's nog altijd overal gewoon bij inbegrepen. Persoonlijk betaal ik liever €5 meer startgeld en heb dan gewoon foto's beschikbaar.

Owjeej Goof, hoe is het nu met je voet?

Fijn dat het weer opgelost lijkt Koekie. Kan me voorstellen dat lopen dan gewoon ook beetje spannend voelt.

Puera schreef:
Wat ben je toch fanatiek Leonie, met je bootcamp, spinning en hardlopen! Misschien carbonschoenen aangeschaft? Ging dat net zo per ongeluk als je inschrijving voor Berlijn? :))
Haha nee Berlijn was echt mega impulsief, hier heb ik wel echt even goed over nagedacht omdat ze echt wel duur zijn. Maar met 20% korting en mijn man die al zijn pr's aan het breken is, kon ik het niet meer aan. ik had ze gewoon nooit moeten proberen in de winkel :')

Berlijn moet ik wel wat mee want dat is wel echt ver weg maar wil hem graag lopen. Alleen met mijn dochter niet ideaal door de afstand. En 2 of 3 nachten oppas regelen gaat hem ook niet worden. Dus nog geen idee hoe we dit gaan aanpakken.

Sv wij waren ook heel blij dat het droog was. In de auto naar het station kreeg ik nog een mega hoosbui over de auto heen en op weg naar Utrecht om Suliko af te zetten, ook :7 . Kortom, we hebben er echt tussendoor gelopen.

Hier gister zelf een uurtje kracht training gedaan (voelde mijn billen wel een beetje van het spelen inde zandbak) en daarna 2,5 uur gewandeld met een vriendin. Zo weer een korte interval lopen want vanavond weer spinnen en pilates *\o/*

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 10:55

Druk begin inderdaad Namiro, maar jullie hebben top gelopen!
Ik vind het onvoorstelbaar, dit weekend een klein stukje in de Eifel gerend, maar mijn benen vinden het nu al niet leuk haha. Denk niet dat ik ooit voor mijn plezier hoogtemeters ga lopen, terwijl ik ern gewone bergwandeling dan wel weer leuk vind.

Blijft mooi die zandbak van Drunense Duinen, maar ik ga er liever doorheen van op een paardenrug.

Ik was heel blij met de regen, de wei had het heel hard nodig. Maar toch wel fijn dat het nu wat droger gaat worden. Motorrijden en hardlopen in de stromende regen is toch echt minder aantrekkelijk.

Begrijpelijk spannend Koekie, gewoon eens beginnen met run-walk-run en dan 1-2-1 minuten beginnen? Zodat je heel rustig kunt voelen of het goed gaat? En dan met héle kleine stapjes uitbreiden?
En als het echt niet goed voelt dan het misschien gewoon bij wandelen houden? Maakt niet uit hoe je beweegt toch. Alles wat je doet is gezonder dan niets doen.

Gaat je voet al beter Goof? Weet je wat ermee aan de hand is?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:12

Germie wat een mooie foto's! En wat een leuke run! Gelukkig ging het redelijk met je enkel.

Ieris lekker gelopen de afgelopen dagen, ondanks alle stortbuien op je hoofd.Flinke afstanden weer!

Supervixen die marathon op een rotonde :') Mij niet bellen hoor pfffff. En wat hebben jullie goed en ver gelopen, zeker met al die plensbuien! Ik ben altijd wel jaloers op je mooie omgevingen hoor <3

Leonie87 jij bent ook weer druk geweest de afgelopen dagen zeg! Heel leuk dat je ook weer paard hebt gereden. Voor herhaling vatbaar weer?
Wat gezellig samen met Suliko, en wat fijn dat jullie het zo droog hebben gehouden ook. Heerlijke omgeving ook bij jou. Ik ben blij om te lezen dat ook jij toch af en toe nog wat spierpijn hebt met alles wat je doet :')

Sherivey langs je oude woonplaats gelopen. Lijkt mij ook echt heel naar om te zien dat je oude huis zo vervallen en in slechte staat is. En lopen met volle blaas pffff, ik zou ook ergens een bosje in duiken ofzo denk ik (gelukkig nog niet gehad)

Tiggs lesjes roeimachine klinken altijd leuk! Heb je zelf veel geroeid?
En ik denk dat het november toch Gouda wordt, die lijkt me wel redelijk gezellig en nog een soort van kleinschalig (ookal is het een groot stuk al bekend terrein)

Suliko jij loopt die marathon rotonde samen met Supervixen hoor ik al _O- Dat mentale stukje zou ik echt niet kunnen hoor! Dat stuk over technieken enzo bij Krav klinkt wel echt super interessant :)

Busymissy klinkt wel heerlijk zo lekker in de Eifel, rijd je zelf ook motor? Wel echt balen van het weer :\ Ik vind het trouwens net zo onvoorstelbaar als jij hoor al die hoogtemeter lopers _O- Ik vind het ook super knap hoeveel duinen jij loopt!

Namiro wat een mooie run zeg! :D Heel knap gedaan! Klinkt wel echt heel mooi maar ook heel pittig. Gaaf gezicht denk ik om alle "prof" lopers zo voorbij te zien komen. Geen last gehad van de warmte uiteindelijk? Heel leuk verslag om te lezen! Die file de berg op :=
Wat hebben je vriend en die vriend het ook goed gedaan zeg! 92 km :oo
Wat een prijzen trouwens voor die foto's :wow: Ik snap dat de fotograven ook niet gratis werken, maar wat een geld!

Iirrssjjee Wat leuk dat jullie zo met zijn allen hebben gerend.

Puera ook al zo verregend :\ Volgens mij ben jij meer dan klaar voor de marathon!

Goof wat vervelend van je voet zeg, ineens uit het niks? Is de pijn alweer wat afgezakt?

Koekie73 wat vervelend dat je toch nog bloeddruk problemen en benauwdheid had de afgelopen tijd. Ik hoop dat de medicatie nu goed is ingesteld. Misschien weer beginnen met rustig run walk run idd?

Hier heb ik gister ochtend weer gelopen, 5 kilometer. Volgens mij ben ik toch niet echt een ochtend loper :') Ik vond het maar zwaar, mijn benen wilden echt niet ook. Achteraf gezien heb ik zondag de hoeven van mijn paardjes gedaan en veel gehurkt gestaan, misschien waren ze daar moe van want ik vind dat altijd wel pittig. Had het gevoel dat ik totaal niet vooruit kwam met lopen, maar uiteindelijk was ik toch minder langzaam dan ik dacht, bijna dezelfde tijd als de vorige keer. En tot mijn verbazing zag ik achteraf ook dat ik ineens 80% van de tijd in zone 4 heb gelopen in plaats in zone 5 *\o/* Alleen de laatste kilometer in zone 5 omdat ik snel naar huis wilde kennelijk haha. Dus ergens verbetert het wel, tot nu toe heb ik eigenlijk steeds in zone 5 gelopen.
Moet alleen wel echt aan mijn mindset gaan werken, ik geloof dat ik echt meer dan de helft steeds dacht, ik ga lopen ik ben moe mijn benen willen niet. Daar heb ik niet aan toegegeven, en blijkbaar ging het dus wel want alles gewoon hardgelopen.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:44

Muppet Mayo, wat goed dat je niet opgegeven hebt! Ja hoef bekappen is echt mega zwaar, heb dat ook wel eens gedaan, en dan voelde ik dat ook behoorlijk.
Goed dat je weer iets in je zone omlaag bent gegaan, zo word je conditie toch maar mooi steeds beter!

Busy missy, jammer dat jullie zo een slecht weer hadden in de Eifel, maar wel lekker kunnen wandelen!

Namiro, leuk verslag! Wat goed van jullie ! Wat een kilometers zeg, echt onvoorstelbaar op dat terrein.
Daar mag je zeker trots op zijn!
Fijn dat de vp's zo goed gevuld waren, watermeloen heb ik nog nooit ergens gezien, klinkt wel heel lekker als je het warm hebt.

Sv, ja grappig hé, door het weer was het echt mega rustig, bijna geen dagjesmensen en toeristen, zag alleen een paar andere actieve trail lopers en wat mountainbikers.
Wow knap hoor de afstanden die jullie gelopen hebben!

Leonie en Suliko, wat een mazzel dat jullie in het zonnige zuiden liepen!
Ziet er mooi uit daar, leuk dat jullie zo lekker gelopen hebben.

Goof, baalen van je voet, beterschap ermee!

Gister en vandaag gelukkig ook geen regen hier in Limburg! Toch wel fijn dat het in het zuiden meestal wat beter weer is.
Heb op de Mookerheide gelopen en vandaag een stukje in Groesbeek.
Mijn zoontje fietste mee vandaag, en op ongeveer 17km kwamen we bij een heel leuk lunch cafe midden in het bos.
Daar hebben we even lekker gegeten, en toen was het nog 3km naar huis, oei dat was wel even zwaar, met een volle maag, en stijve benen, gelukkig was het wel allemaal naar beneden.
Maar de volgende keer ga ik toch liever lunchen als de hele route er op zit!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 17:01

-Namiro- schreef:
Nou het verslag van de Mozart Trail! :D

Ah tof! Die heb ik een paar jaar terug ook gelopen! Toen was hij alleen later in het jaar vanwege Covid...
Zo gaaf die finish op dat plein!
Ik vond die laatste klim met al die trappen echt een ellende. Had er trillende benen van. Zo blij dat ik aan de andere kant weer omlaag kon :+

Super gedaan! +:)+

En de rest, grotendeels bijgelezen, maar mensen wat is dit topic actief! Ik kom echt maar heel sporadisch op Bokt en moet nog steeds weer opstarten. Zou gisteren gaan, maar weer uitgesteld :') dus ik reageer niet zo heel vaak. Hopelijk vinden jullie dat niet erg :=

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:16

Zo jullie hebben veel gekletst zeg! Ik zal proberen een bijleespost te maken.

Leuk dat je lekker hebt paardgereden Leonie!
Hier ook team altijd spierpijn haha.

Lekker Suliko je theekrans loopje!
Wat stom die jongens op de fatbike, heel irritant.

Wat leuk muppet dat je windsurfen doet!
Lekker gelopen ook!

Mooie foto’s Germie!

Lekker gelopen Sherivey, wat zonde dat je oude huis zo vervallen is zeg.

Ik duik ook altijd de bosjes in, kan echt niet lopen als m’n blaas vol is, soms moet ik dus gewoon na 3 km al plassen terwijl ik thuis 3x van tevoren ga.

Wauw super gelopen Namiro!
Knap ook van je vriend en die vriend zeg!
Hoe is het nu met de spierpijn?

Wat leuk Iris om met de familie hard te lopen. Hier zou ik dan in m’n eentje moeten haha, ik heb een niet sportieve familie.

Lekker gelopen Puera, nog even en je mag knallen!

SV ook lekker gelopen, mooie foto’s weer!

Leuk dat jullie weer samen hebben gelopen Suliko en Leonie!

Balen van je voet Goof, hoe is het nu?

Ik heb zaterdag en gisteren gelopen. Zaterdag afwisselend 1 km op ongeveer 5:00, dan 1 km op 6:00, totaal 7 km. En gisteren 10 km totaal met m’n trap 4x en wat heuvels erbij.
Baal wel want de pijn in mn heup/bil is weer flink aanwezig. En de pijn aan mn voet is er ook nog wat.
22e wordt hierdoor lastig, maar ook is mn bijrijdster op vakantie dus ik moet die dag paard ook doen.