Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:49

Zebrastreep schreef:
Terwijl ik begreep ook bij verkoudheid ondanks mijn vaccinatie laat ik mij testen en blijf ik binnen totdat ik de uitslag heb. Zo ver ik weet moet dat ook nog als je gevaccineerd bent , en ik zal mij daar zeker ook aan houden.

Of überhaupt bij klachten natuurlijk testen , de kans wordt wel kleiner op besmetting maar is zeker nog aanwezig. Ik was mijn handen nog net zo goed stuk en draag mondkapjes waar het moet en hou afstand.

Dat is ook zo als het hoort maar dat zien veel gevaccineerden zelf anders.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:50

Zebrastreep schreef:
Terwijl ik begreep ook bij verkoudheid ondanks mijn vaccinatie laat ik mij testen en blijf ik binnen totdat ik de uitslag heb. Zo ver ik weet moet dat ook nog als je gevaccineerd bent , en ik zal mij daar zeker ook aan houden.

Of überhaupt bij klachten natuurlijk testen , de kans wordt wel kleiner op besmetting maar is zeker nog aanwezig. Ik was mijn handen nog net zo goed stuk en draag mondkapjes waar het moet en hou afstand.

Zo hoort het ook. Maar een hele groep voelt zich nu onoverwinnelijk.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:52

karuna schreef:
Simpel huisarts kreeg gister melding van een ggd medewerker dat er meer dan voldoende plekken vrij waren. Ha heeft geprobeert deze te vullen met risicopatienten door deze op te bellen om de plekken gevuld te krijgen maar dat kon opeens toch niet meer zonder brief. -O- Dus zodoende.

-O- -O- -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:54

sureido schreef:
Zebrastreep schreef:

Zo hoort het ook. Maar een hele groep voelt zich nu onoverwinnelijk.

Hoezo hele groep ? Beetje generaliseren kan ik ook, er is ook een hele groep zonder vaccinatie die zich onoverwinnelijk voelt. Wanneer ouderen zich zo gedragen dan zeg ik er echt wat van, mocht ik ze tegen komen want heb ze nog niet gezien bij ons in de supermarkt. En ik ga tijdens het ouderen uurtje, allemaal alleen, allemaal afstand en allemaal mondkapje op. Extremen vallen ook op.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:55

Die groep groeit wel. En ja als je dus in een winkel of restaurant werkt merk je dat dus wel.
Vriendin gaat volgende week ander werk doen dan de winkel omdat zij dus een risicogroep is en haar veiligheid gewoon niet gewaarborgd kan worden. Nou ik vind dat niet netjes maar goed valt ook niet op te handhaven
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 08-05-21 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:56

cam schreef:
@Cam: Dat is apart, dan ben je dus van 61, ik ook (sinds een maand 60) en ik krijg pfizer volgens de richtlijnen.

Nee ik ben geboren in 1960. En wordt dit jaar in september 61.[/quote]

Ja, ik was even niet zo scherp. ;) Blijft raar en kunstmatig, zo'n scheiding tussen geboortejaren.[/quote]

Vind ik ook. Dat een maand verschil in leeftijd dus blijkbaar genoeg is om wel of niet extra risico te lopen.[/quote]
een vriendin van mij is van september 1960 en zij heeft nog niets gehoord, niet van de huisarts en niet van de GGD. Ze is gewoon 60 en geen risicogroep ofzo

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:57

Een hele groep is nogal een ruim begrip, maar ik merk het wel gewoon, ook bij oma en haar zussen. Die gaan vanavond lekker met zijn allen (9) bij elkaar de verjaardag vieren want ze zijn gevaccineerd. Ik merk het op uitvaarten.

Mensen in het ouderen uurtje gaan dan omdat ze voorzichtig zijn, dan snap ik wel dat iedereen zich aan de regels houdt ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:58

karuna schreef:
Relaxed schreef:

Bovenaan de lijst zelfs en toch gewoon overal heen gaan.. :+

Voel je je nu een stoere meid met dit nonsens verzonnen bericht. 8)7

Nonsens? Je plaatst het hier zelf op bokt.. Toen je voor de 86e keer corona had ging je gewoon naar buiten, je gaat naar de dierentuin, proeflesje met de motor heel recent. Er zijn mensen die al een jaar nergens komen, maar jij doet ons geloven alsof jij de patiënt met het aller allerhoogste risico bent die er is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:00

sureido schreef:
Een hele groep is nogal een ruim begrip, maar ik merk het wel gewoon, ook bij oma en haar zussen. Die gaan vanavond lekker met zijn allen (9) bij elkaar de verjaardag vieren want ze zijn gevaccineerd. Ik merk het op uitvaarten.

Mensen in het ouderen uurtje gaan dan omdat ze voorzichtig zijn, dan snap ik wel dat iedereen zich aan de regels houdt ...

En oma luistert niet naar haar kinderen of kleinkinderen ?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:00

Als de hele groep gevaccineerd is heb ik er ook geen problemen mee, het is wat anders als er niet-gevaccineerden bij komen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:02

Morrie schreef:
cam schreef:
@Cam: Dat is apart, dan ben je dus van 61, ik ook (sinds een maand 60) en ik krijg pfizer volgens de richtlijnen.

Nee ik ben geboren in 1960. En wordt dit jaar in september 61.

Ja, ik was even niet zo scherp. ;) Blijft raar en kunstmatig, zo'n scheiding tussen geboortejaren.[/quote]

Vind ik ook. Dat een maand verschil in leeftijd dus blijkbaar genoeg is om wel of niet extra risico te lopen.[/quote]
een vriendin van mij is van september 1960 en zij heeft nog niets gehoord, niet van de huisarts en niet van de GGD. Ze is gewoon 60 en geen risicogroep ofzo[/quote]

Dan kan ze toch nu online een afspraak maken hoor!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:02

Oma is nogal eigenwijs :=

Maar nynke55, als dadelijk heel veel mensen gevaccineerd zijn maakt het me ook niet uit. Maar bijvoorbeeld oma, maar ook haar zus wonen aan huis, en dus bij een heel gezin waarvan nog niemand een vaccin heeft ..

Edit; grap, pap heeft net een vaccin gehaald! :D
Laatst bijgewerkt door sureido op 08-05-21 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:03

Tot 1962 kan toch gewoon een afspraak maken?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:03

Veldbloem schreef:
Kop op, Lotus! Ik mag ook maandag. Ik zie je hier wel weer na afloop, kunnen we onze bijwerkingen en blauwe plekken vergelijken.
:j

Ja laten we dat doen :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:04

sureido schreef:
Oma is nogal eigenwijs :=

Maar nynke55, als dadelijk heel veel mensen gevaccineerd zijn maakt het me ook niet uit. Maar bijvoorbeeld oma, maar ook haar zus wonen aan huis, en dus bij een heel gezin waarvan nog niemand een vaccin heeft ..

Nee, inderdaad, dat bedoel ik ook.

Lotus83

nynke55 schreef:
Ik heb de grootste bewondering voor mensen die erg tegen de prik opzien, maar hem desondanks wel gaan halen. Zelf heb ik er niet zo'n angst voor, maar als ik het vergelijk met mijn angst voor de tandarts, dan kan ik alleen maar zeggen dat ik blij ben dat er ook deze dappere mensen zijn.

Dat is echt heel lief dat je dat zegt :j

Zebrastreep

sureido schreef:

Dat komt denk ik ook van een nieuws bericht wat dacht ik 2 weken geleden ongeveer op NOS stond van een dacht ik Europees onderzoek dat gevaccineerde onder elkaar geen afstand hoeven te houden. Was hier overigens in Nederland nog niet van toepassing.

Nu moet ik wel zeggen waar ik werk is iedereen gevaccineerd en houden we al minder afstand ( zonder vaccinatie ook al wel , iemand douchen om 1,5 meter afstand gaat een beetje moeilijk). Maar iedereen laat zich netjes testen bij twijfel. Het zou mij ook niet lekker zitten om verkouden naar mijn werk te gaan.

Voel mij absoluut nu niet onsterfelijk. Ik ben mij er juist heel erg van bewust dat het nog steeds mogelijk is. Het verbaasd mij soms alleen wel dat ik eigenlijk nog nooit met het virus in aanraking ben geweest ( heel hard afkloppen). Scholen zijn soms best risicogebied wat dat betreft maar op de school waar ik zit gaat het gelukkig echt om enkelingen omdat we maar 1x per week op school komen en het contact moment is dan toch nog vrij kort.

Mijn vader is al wel 4x in quarantaine geweest en elke keer de dans ontsprongen , en dat terwijl hij in de risicogroep zit.... Het blijft een apart virus en ook met vaccinatie is het belangrijk om heel bewust te blijven dat het zeker nog mogelijk is om ziek te worden. Alleen is erg ziek worden en overlijden een heel stuk kleiner tot bijna 0 geworden.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:05

Morrie schreef:
Vind ik ook. Dat een maand verschil in leeftijd dus blijkbaar genoeg is om wel of niet extra risico te lopen.

een vriendin van mij is van september 1960 en zij heeft nog niets gehoord, niet van de huisarts en niet van de GGD. Ze is gewoon 60 en geen risicogroep ofzo[/quote]

De huisartsen moeten wachten tot ze inenting geleverd krijgen en dat gaat per provincie.
Dus jouw vriendin woont in een provincie die nog geen entingen geleverd krijgt. Ze zijn in het noorden begonnen. Ik woon in brabant.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:06

Nou ja, zij zijn allemaal gevaccineerd maar zij kunnen nog steeds covid hebben en meenemen naar huis of naar de winkel en toch andere besmetten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:06

@zebrastreep dat heeft toch ook wel met regio te maken. Dan is in het noorden wonen toch nog een gelukje

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:07

Komt goed @Lotus!

Hier nog een bangerd voor prikken en de bijwerkingen vond ik ook heel erg spannend. Maar ik heb de laatste prik 13 februari al gehad en ik ben er ook nog. De bijwerkingen kan ik mij nog wel herinneren ( het heeft dus in druk gemaakt) maar ik heb wel eens meer pijn gehad en ik ben echt wel zieker geweest dan van de bijwerkingen.

pien_2010

Lotus83 schreef:
Ik ga dus aanstaande maandag voor mijn 1e prik van Pfizer

Heb er wakker van gelegen afgelopen nacht -O-
Niet zozeer voor de prik zelf maar eventuele bijwerkingen..

Lees daarom graag de berichten hier dat het allemaal mee valt :=

Lotus probeer er niet eraan te denken van te voren en ga met verstand op nul en blik op oneindig.
Ik ga vrijdag voor de 2de keer en ik ben zo dankbaar dat normaal leven dichterbij komt . Het perspectief is zo tof, want ik die zeer kritisch ben op vaccineren verwelkom deze en zeker pfizer die ik heb gehad, want covid vind ik heel erg naar.
Je weet waar je het voor doet en je kunt het.

Drinken erna en ervoor en erna paracetamol nemen. Dat is hier het officiële advies in Frankrijk.

lenaa_tje

sureido schreef:
Nou ja, zij zijn allemaal gevaccineerd maar zij kunnen nog steeds covid hebben en meenemen naar huis of naar de winkel en toch andere besmetten.

Nou dit... prima hoor dat zij niet ziek worden maar dan moeten ze ook alleen in contact zijn met elkaar en niet met anderen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:08

Gister via de postNL app de brief zien komen. Meteen ingelogd en kan maandagavond heen voor de vaccinatie met Moderna of Pfizer. Geen idee welke het wordt. 5 weken later de tweede.
Ik heb altijd gezegd: ik wacht tot ik de uitnodiging krijg en dan beslis ik. Heb een allergische astma en kom jaarlijks in aanmerking voor de griepprik alleen die haal ik nooit...wel af en toe longontsteking maar griep nog nooit gehad. Ik ben er nog niet uit. Mijn longen en sinussen zijn altijd “onrustig”, momenteel dus ook. Ben toch wel wat huiverig voor een eventuele bijwerking dat mijn immuunsysteem hysterisch op die vaccinatie gaat reageren...ze roepen die groep ook nu pas op dus hoeveel ervaring is er dan vraag ik me af....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:09

lenaa_tje schreef:
sureido schreef:

Nou dit... prima hoor dat zij niet ziek worden maar dan moeten ze ook alleen in contact zijn met elkaar en niet met anderen

En dit is precies wat iedereen vergeet die voor is om mensen met een vaccinatie voordelen in de regels te geven.