Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:07

oomens schreef:
Daarvan gaan er nu 2 door de kaasfondue?

Begin nu níet over kaasfondue zeg O:) _O- _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:08

tienus63 schreef:
Yep.

Werkgever kan verklaring downloaden en invullen.

Ik heb kop van loonstrookje met naamwerkgever en naw gegevens van mijn opgeslagen op mijn telefoon.
In de hoop dat dat voldoende is als ik mijn man na ingang avondklok haal of breng naar het werk.
In principe zou onze auto daar de hele week wel kunnen staan, maar stel dat ik moet testen, neem ik liever onze auto mee dan de auto van mijn moeder.
Idem met noodgeval als paard vervoerd moet worden.

Ik heb al sinds maart een werkgeversverklaring.
Hij zal wel aangepast moeten worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:22

bigone schreef:
Dat is wel echt gruwelijk hoog HC , Engelse variant?

Ja.

Het is nog niks vergeleken met sommige dorpen in de omgeving. Het max. is 8.000 maar zoals ik al opmerkte is men hier, hoé zat men het ook is, vol respect voor het virus.

Het complexe is dat niet alles kán stoppen; door de beperkingen staat veel toch al netaan op stationair, en met een besmettelijker variant kan dan de kraan niet dicht genoeg.
Vingers gekruisd en zelf zo voorzichtig mogelijk zijn, maar dan nóg: Residente vriendin doet veel legale rompslomp voor buitenlanders. Nu vooral post Brexit gedoe. Soms is persoonlijk ontmoeten niet te vermijden. Volgende week heeft ze een afspraak met een Brit bij een officiële instantie. Die Brit komt een paar dagen eerder uit London.
Tja.... Kan haar moeilijk twee weken verbannen, maar áls ze onverhoopt de engelse variant oppikt heb ik die dan gegarandeerd ook.
Alternatief is niet perssonlijk ontmoeten = dat werk niet = dat inkomen niet en bij míj is alle rek om dat op te vangen voor haar er inmiddels ook uit.
De werkelijke wereld.

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:41

Wat ik me overigens oprecht nog afvraag. Ik heb soms (vroeger vaak) last van paniekaanvallen. Nu is het al een hele tijd niet voorgekomen, maar ik merk dat het een beetje op gaat spelen met een eventuele avondklok. Het idee van opgesloten zitten maakt het dan in zo'n geval nog veel erger. Stel, het is echt heel erg, mag er dan iemand naar mij toe komen? Is dat medisch? Waarschijnlijk helemaal niet nodig, maar voor het geval dat...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:42

Huertecilla schreef:
Femke_Tweety schreef:
I like your way of thinking :D

Tja, die vier van mij lopen los rond de boerderij, dus de ándere drie ... Covid-therapie heet dat toch? _O-

Nu slechts één trouwens -O- ; het dorp zit boven de 1.000 / 100.000 en dat is nog vóór een massieve testronde komende week. Pffffff :roll:
Gelukkig dat iedereen de situatie heel serieus neemt en de JoJo elke keer weer gelijk daalt.

Hier het dubbele inmiddels ... wel dalende nu,

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:45

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:46

Sheran ik zou zeggen van wel.
En anders de boete maar voor lief nemen. :knuffel:

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:53

Sheran, weet trouwens dat je altijd ook de Luisterlijn kunt bellen: https://www.deluisterlijn.nl/
Dan heb je in elk geval iemand aan de telefoon. Ook 's nachts.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:41

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 02:40

Ik heb al een verklaring ontvangen van mijn werkgever voor de zekerheid. Moet zelf mijn naam invullen op een stuk wit regel. En elke keer ID kaart op zak hebben (heb ik al standaard). Werkgever zei nog verwacht er nog maar een officiële bij.

Wel fijn dat er voor de zekerheid direct actie wordt ondernomen. Zo zijn ze altijd haha maar wel fijn als het wel doorgaat dan kom ik niet in de problemen zaterdag na mijn late dienst.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 04:57

tienus63 schreef:
Wetenschappers proberen Oxford vaccin zodanig aan te passen dat het ook werkzaam is tegen Britse, Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse variant.
Ze verwachten dit heel snel voor elkaar te hebben.

Bron NOS
https://nos.nl/l/2365151#UPDATE-container-50479203

Ik vind het wel eng te lezen dst het huidige vaccin hier dus mogelijk niet tegen werkt. Het voelt echt als een race tegen de klok en dweilen met de kraan open.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:20

Ik dacht dat ik had gelezen dat het wel werkt op de andere varianten, maar als het bijvoorbeeld niet zou werken tegen de Britse variant dan heeft vaccineren voor de variant waarvoor het nu is gemaakt nog maar weinig zin.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:07

Zebrastreep schreef:
Ik heb al een verklaring ontvangen van mijn werkgever voor de zekerheid. Moet zelf mijn naam invullen op een stuk wit regel. En elke keer ID kaart op zak hebben (heb ik al standaard). Werkgever zei nog verwacht er nog maar een officiële bij.

Wel fijn dat er voor de zekerheid direct actie wordt ondernomen. Zo zijn ze altijd haha maar wel fijn als het wel doorgaat dan kom ik niet in de problemen zaterdag na mijn late dienst.

Dat heeft je baas dan niet goed doordacht... het is niet de bedoeling dat werkgevers eigen verklaringen gaan maken en sowieso... jij kunt hem nu kopieren en aan iedereen doorgeven. Als het goed is gaan de handhavers die verklaring niet serieus nemen en kom je mogelijk alleen maar in de problemen met zo'n verklaring.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:31

Het formulier schijn je te moeten downloaden en uit te printen.

Maar hoe doe je dat als je geen printer heb. Copyshop zijn gesloten en kopieer machine heb je hier niet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:37

Downloaden, mailen, laten onderteken en terug laten mailen en bewaren op je telefoon?

Iets anders: Als je zelf ondernemer bent, dan zul je zo'n formulier voor jezelf moeten maken?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:42

Achterom schreef:
Zebrastreep schreef:

Dat heeft je baas dan niet goed doordacht... het is niet de bedoeling dat werkgevers eigen verklaringen gaan maken en sowieso... jij kunt hem nu kopieren en aan iedereen doorgeven. Als het goed is gaan de handhavers die verklaring niet serieus nemen en kom je mogelijk alleen maar in de problemen met zo'n verklaring.

Dat schrijft ze toch ook? Dat er een officiële bij komt.
Hier heeft de stichting ook verklaring uitgegeven met als opmerking er komt een officiële. Wij hebben toch een schoon gebouw nodig willen we kunnen les geven.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:47

Achterom schreef:
Zebrastreep schreef:

Dat zeg ik ook haha waarschijnlijk komt er nog een officiële bij die zal ik dan ook zaterdag direct ontvangen. En anders kan als ik wordt aangehouden er contact op worden genomen met mijn werkgever voor nog extra bewijs dat ik daar weg kom

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:05

Ik moet eerst maar is zien hoe dit handhaven gaat. De rest wordt ook nauwelijks gehandhaafd. Dus eerst maar eens zien. (Eerst kamer overleg natuurlijk ook nog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:09

Ik help regelmatig schoonouders mee op hun melkveebedrijf. Meestal ben ik voor 8 uur thuis. Maar het wil ook wel voorkomen dat ik pas na half 9 thuis ben.

Mogen hun dan voor zo'n verklaring invullen? Ben officieel niet in dienst. Maar het is voor mij wel essentieel dat ik mee help ivm dat ik volgend jaar zomer het bedrijf overneem. Vriend zit in maatschap, ik nog niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:17

love_western schreef:
Ik help regelmatig schoonouders mee op hun melkveebedrijf. Meestal ben ik voor 8 uur thuis. Maar het wil ook wel voorkomen dat ik pas na half 9 thuis ben.

Mogen hun dan voor zo'n verklaring invullen? Ben officieel niet in dienst. Maar het is voor mij wel essentieel dat ik mee help ivm dat ik volgend jaar zomer het bedrijf overneem. Vriend zit in maatschap, ik nog niet.

Voor de zekerheid zou ik dat wel doen. Je weet maar nooit

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:31

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:36

mensen blijven de indirecte vaccinatieplicht die eventueel door particulieren kan worden opgesteld (dus een festival of een restaurant) in de schoenen van de overheid schuiven en zeggen dat ze "dus verplicht worden".

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:40

secricible schreef:
mensen blijven de indirecte vaccinatieplicht die eventueel door particulieren kan worden opgesteld (dus een festival of een restaurant) in de schoenen van de overheid schuiven en zeggen dat ze "dus verplicht worden".

Dit dus blijf dat ook overal maar tegen komen. En als je het uitlegt lijken ze het alsnog niet te begrijpen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:50

ik las net dat de fysiotherapeuten (en ik neem aan dus ook andere medische beroepen zonder dringende noodzaak) geen toestemming hebben om na 20.30 te werken. Ik ben dus benieuwd of dat indirect betekend dat dus niet iedereen met een werkgeversverklaring op de weg mag zijn na 20.30. Of dat je het uit kan leggen in de vorm van fysio mag aan het werk zijn (want: werkgeversverklaring en is aan het werk), maar de patiënt mag niet op de weg zijn (want: geen direct dringende medische hulp).
Hopelijk wordt dat nog wat duidelijker.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:56

secricible schreef:
ik las net dat de fysiotherapeuten (en ik neem aan dus ook andere medische beroepen zonder dringende noodzaak) geen toestemming hebben om na 20.30 te werken. Ik ben dus benieuwd of dat indirect betekend dat dus niet iedereen met een werkgeversverklaring op de weg mag zijn na 20.30. Of dat je het uit kan leggen in de vorm van fysio mag aan het werk zijn (want: werkgeversverklaring en is aan het werk), maar de patiënt mag niet op de weg zijn (want: geen direct dringende medische hulp).
Hopelijk wordt dat nog wat duidelijker.

Dit vind ik dus wel heel lastig. Wij hebben toch echt wel een schoon gebouw nodig willen we Corona proof kunnen lesgeven maar met het aantal mensen wat wij krijgen als school kan je dit niet ‘even’ ‘s middags doen.
Het hele gebouw wordt gebruikt om 1,5 meter te kunnen behouden maar als fysio bijv. Ook geen nood is. Dan dit ook niet vrees ik.
Handschoenen aan :')