oomens schreef:Daarvan gaan er nu 2 door de kaasfondue?
Begin nu níet over kaasfondue zeg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tienus63 schreef:Yep.
Werkgever kan verklaring downloaden en invullen.
Ik heb kop van loonstrookje met naamwerkgever en naw gegevens van mijn opgeslagen op mijn telefoon.
In de hoop dat dat voldoende is als ik mijn man na ingang avondklok haal of breng naar het werk.
In principe zou onze auto daar de hele week wel kunnen staan, maar stel dat ik moet testen, neem ik liever onze auto mee dan de auto van mijn moeder.
Idem met noodgeval als paard vervoerd moet worden.
bigone schreef:Dat is wel echt gruwelijk hoog HC , Engelse variant?
Huertecilla schreef:Femke_Tweety schreef:I like your way of thinking
Tja, die vier van mij lopen los rond de boerderij, dus de ándere drie ... Covid-therapie heet dat toch?![]()
Nu slechts één trouwens; het dorp zit boven de 1.000 / 100.000 en dat is nog vóór een massieve testronde komende week. Pffffff
![]()
Gelukkig dat iedereen de situatie heel serieus neemt en de JoJo elke keer weer gelijk daalt.
tienus63 schreef:Wetenschappers proberen Oxford vaccin zodanig aan te passen dat het ook werkzaam is tegen Britse, Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse variant.
Ze verwachten dit heel snel voor elkaar te hebben.
Bron NOS
https://nos.nl/l/2365151#UPDATE-container-50479203
Zebrastreep schreef:Ik heb al een verklaring ontvangen van mijn werkgever voor de zekerheid. Moet zelf mijn naam invullen op een stuk wit regel. En elke keer ID kaart op zak hebben (heb ik al standaard). Werkgever zei nog verwacht er nog maar een officiële bij.
Wel fijn dat er voor de zekerheid direct actie wordt ondernomen. Zo zijn ze altijd haha maar wel fijn als het wel doorgaat dan kom ik niet in de problemen zaterdag na mijn late dienst.
Achterom schreef:Zebrastreep schreef:Ik heb al een verklaring ontvangen van mijn werkgever voor de zekerheid. Moet zelf mijn naam invullen op een stuk wit regel. En elke keer ID kaart op zak hebben (heb ik al standaard). Werkgever zei nog verwacht er nog maar een officiële bij.
Wel fijn dat er voor de zekerheid direct actie wordt ondernomen. Zo zijn ze altijd haha maar wel fijn als het wel doorgaat dan kom ik niet in de problemen zaterdag na mijn late dienst.
Dat heeft je baas dan niet goed doordacht... het is niet de bedoeling dat werkgevers eigen verklaringen gaan maken en sowieso... jij kunt hem nu kopieren en aan iedereen doorgeven. Als het goed is gaan de handhavers die verklaring niet serieus nemen en kom je mogelijk alleen maar in de problemen met zo'n verklaring.
Achterom schreef:Zebrastreep schreef:Ik heb al een verklaring ontvangen van mijn werkgever voor de zekerheid. Moet zelf mijn naam invullen op een stuk wit regel. En elke keer ID kaart op zak hebben (heb ik al standaard). Werkgever zei nog verwacht er nog maar een officiële bij.
Dat heeft je baas dan niet goed doordacht... het is niet de bedoeling dat werkgevers eigen verklaringen gaan maken en sowieso... jij kunt hem nu kopieren en aan iedereen doorgeven. Als het goed is gaan de handhavers die verklaring niet serieus nemen en kom je mogelijk alleen maar in de problemen met zo'n verklaring.
love_western schreef:Ik help regelmatig schoonouders mee op hun melkveebedrijf. Meestal ben ik voor 8 uur thuis. Maar het wil ook wel voorkomen dat ik pas na half 9 thuis ben.
Mogen hun dan voor zo'n verklaring invullen? Ben officieel niet in dienst. Maar het is voor mij wel essentieel dat ik mee help ivm dat ik volgend jaar zomer het bedrijf overneem. Vriend zit in maatschap, ik nog niet.
secricible schreef:mensen blijven de indirecte vaccinatieplicht die eventueel door particulieren kan worden opgesteld (dus een festival of een restaurant) in de schoenen van de overheid schuiven en zeggen dat ze "dus verplicht worden".
secricible schreef:ik las net dat de fysiotherapeuten (en ik neem aan dus ook andere medische beroepen zonder dringende noodzaak) geen toestemming hebben om na 20.30 te werken. Ik ben dus benieuwd of dat indirect betekend dat dus niet iedereen met een werkgeversverklaring op de weg mag zijn na 20.30. Of dat je het uit kan leggen in de vorm van fysio mag aan het werk zijn (want: werkgeversverklaring en is aan het werk), maar de patiënt mag niet op de weg zijn (want: geen direct dringende medische hulp).
Hopelijk wordt dat nog wat duidelijker.