De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:03

Bo_Y schreef:
cursebreaker schreef:
AH zet alles aan de deur en dat werkt prima - ik liet normaal alles in de gang zetten, sowieso niet naar binnen. Enige dingetje is natuurlijk dat al die mensen dat pin ding in handen hebben. Een optie om vooraf online te betalen zou nu wel handig zijn.

Je kunt met de app betalen.
Dan scan je met de app de qrcode op het apparaat van de bezorger en dan kun je via je eigen bank op je telefoon betalen

Bedankt voor de tip, dat wist ik niet xD

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:03

_O-
PSvanLot schreef:
Arabesk schreef:
Nee geen tien pakken wcpapier. Dat snap ik überhaupt niet. Als dat op is dan veeg je je kont toch af met washandjes en je draait vaker een was. Of is dat te simpel?

Of 8 pakken spaghetti, 15 dozen vlees..

Het eerste wat ik dacht: je kont afvegen met spaghetti? _O-

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:04

Die crisis komt er toch wel. Tijd om het systeem eens kritisch te evalueren. Het over de aardbol slepen van mensen en goederen..... Nu zet het corona virus ho maar straks de klimaatverandering.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:04

Matheno schreef:
Als iedereen even wegblijft uit de NOP.. _O- Hier is nog niks, en de mensen zijn te nuchter om te hamsteren.

Mijn ouders zijn gisteravond nog wezen boodschappen doen. Niks gehoord dat mensen aan het hamsteren waren. Denk ook te nuchter hier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:05

PSvanLot schreef:
Relaxed schreef:
Ik lees net dat er op de Nederlandse Antillen nog geen Corona gevallen zijn, zou de warmte dan toch een gunstig effect hebben? Ze gaan het echter wel merken doordat er geen cruiseschepen meer aankomen.

En Spanje dan waar het afgelopen week ruim 25 graden was?

Ja geen idee, ik vraag me oprecht af hoe het kan..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:09

knollentuin schreef:
MyWishMax schreef:
Over de ZZPers die in moeilijkheden komen, je hebt ook bijstand voor ZZPers, de BBz regeling.

Dat is een lening hè? Die moet terugbetaald worden.

Ja, maar dan heb je in ieder geval nu wel een inkomen om alles te betalen, zonder rente op de lening. Daarnaast kan de gemeente eventueel bepalen of er een deel niet terugbetaalt hoeft te worden. Het is geen wondermiddel, maar voor de mensen die geen 2 weken kunnen stoppen met hun werkzaamheden wel een mogelijk tijdelijke oplossing.

EDIT: Het is niet altijd een lening trouwens. De gemeente bepaalt, ook naar aanleiding van je inkomen van het hele jaar.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 13-03-20 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:10

Ik kan pas vanaf dinsdag bij Picnic mn boodschappen weer laten bezorgen.. nou dat wordt dan toch maar naar de AH voor mn versproducten :')

Nuchtere Hollanders.. mehoela :))

En AH, Jumbo, Plus, Coop.. alles zit vol _O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-20 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:10

PSvanLot schreef:
https://petities.nl/petitions/corona-vr ... ?locale=nl

Ik zag dit net voorbij komen.

Petitie om de scholen te sluiten.

Normaal zou ik dit nooit doen maar toch ondertekend. Ik ben echt niet iemand die gewoon 2 weken vrij wil maar ik vind dat de scholen gewoon dicht moeten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:11

moonsparkle schreef:
Ik denk dat veel mensen een korte periode van twee weken zonder loon misschien wel kunnen overbruggen, maar je weet nu niet hoe lang dit gaat duren, vooral zolang de besmettingen nog toenemen. Nu er ook te weinig testen zijn en niet iedereen getest word is er ook geen idee hoeveel mensen er besmet zijn.

:= :n

Dan kan ik onder een brug gaan wonen.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:11

Er is gister wel een motie in de kamer aangenomen dat je geen boete krijgt als je je kinderen thuishoud.
Echter is de achterstand denk ik dus weer wel je eigen probleem :\

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:12

knollentuin schreef:
Over de ZZPers die in moeilijkheden komen, je hebt ook bijstand voor ZZPers, de BBz regeling.

Dat is een lening hè? Die moet terugbetaald worden.[/quote]

Ja, maar dan heb je in ieder geval nu wel een inkomen om alles te betalen, zonder rente op de lening. Daarnaast kan de gemeente eventueel bepalen of er een deel niet terugbetaalt hoeft te worden. Het is geen wondermiddel, maar voor de mensen die geen 2 weken kunnen stoppen met hun werkzaamheden wel een mogelijk tijdelijke oplossing.[/quote]
Als ik kijk naar China zijn we er met twee weken niet, gaat het zeker 3 maanden duren, daar ga ik vanuit. Hier geen beroepen die in de sectoren vallen die er last van gaan krijgen, maar het gevolg van de drie maanden daar moet je ook rekening mee gaan houden.

LaPluche

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:14

Ik heb na 3 winkels eindelijk een pak wc papier op de kop getikt.
Het was een chaos in de winkels...

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:14

1 geluk is wel dat ik altijd de koelkast vol groenten heb zitten voor de cavia's :') Misschien moet ik die maar even op dieet zetten dan haha

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:15

Granoek schreef:
1 geluk is wel dat ik altijd de koelkast vol groenten heb zitten voor de cavia's :') Misschien moet ik die maar even op dieet zetten dan haha

Of... geroosterde cavia! :Y)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:16

knollentuin schreef:
MyWishMax schreef:
Ja, maar dan heb je in ieder geval nu wel een inkomen om alles te betalen, zonder rente op de lening. Daarnaast kan de gemeente eventueel bepalen of er een deel niet terugbetaalt hoeft te worden. Het is geen wondermiddel, maar voor de mensen die geen 2 weken kunnen stoppen met hun werkzaamheden wel een mogelijk tijdelijke oplossing.

Als ik kijk naar China zijn we er met twee weken niet, gaat het zeker 3 maanden duren, daar ga ik vanuit. Hier geen beroepen die in de sectoren vallen die er last van gaan krijgen, maar het gevolg van de drie maanden daar moet je ook rekening mee gaan houden.

Daarom deel ik het juist. Misschien zijn er mensen die er gebruik van moeten gaan maken, maar de regeling niet kennen. Als je 2 weken niet redt, dan red je 3 maanden zeker niet. In plaats van alleen maar roepen dat je het niet kan (niet jij) is het handig om zulke dingen uit te zoeken voor wanneer het nodig is. Als je in aanmerking komt is het beter dan failliet gaan, lijkt mij. Zelfs als het een lening zou worden.

Het is niet altijd een lening, he? De gemeente kijkt ook naar inkomen van het hele jaar.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 13-03-20 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Arabesk schreef:
Die crisis komt er toch wel. Tijd om het systeem eens kritisch te evalueren. Het over de aardbol slepen van mensen en goederen..... Nu zet het corona virus ho maar straks de klimaatverandering.

Ik ben het niet altijd met je eens.... maar deze mening deel ik volkomen!

moonsparkle

In China werd het eerst ook ontkent waardoor er denk ik al snel veel besmettingen waren, en met zoals ze het nu noemen draconische maatregelen hebben ze een manier gevonden om het aantal besmettingen terug te dringen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:18

Whale schreef:
Granoek schreef:

Of... geroosterde cavia! :Y)

Dan denk ik dat ik nog eerder tomaten, paprika en andijvie leer eten :')

brr krijg er al kippenvel van haha

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:20

Ninx schreef:
Arabesk schreef:

Ik ben het niet altijd met je eens.... maar deze mening deel ik volkomen!

Hier ben ik het ook mee eens hoor.
Tomaten van hier gaan naar het buitenland en de Spaanse liggen hier.
Even 1 voorbeeld.

En ik zal er geen vrienden mee maken, maar plezier vluchten voor vakanties mogen van mij ook veel en veel duurder.
En dan al er nu wel als antwoord komen dan Nederland het nu van Italië heeft, maar hoe kwam het in Europa?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:22

Ik heb hier ook een kleine discussie - ik heb morgen een stal-shoot op een stal in Belgie. Het zijn 'maar' 7 mensen (+paarden en aanhang ofc) dus het is wellicht geen 'grote groep' maar gezien de huidige maatregelen in Belgie t.o.v. Nederlandse richtlijnen.. is het nog wel verstandig om dit door te laten gaan?

Vriend zegt niet gaan want het is niet 'nodig' maarja.. -O- deelnemers zijn voornemens om wel te gaan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:23

Hier viel het erg mee met hamsteren bij de supermarkt. Er waren wel wat meer mensen dan normaal, maar ik heb geen lege rekken gezien en kon direct mijn boodschappen op de band leggen bij de kassa.
Ik heb vandaag alleen Vivera gehamsterd, omdat die voor 1 euro zijn nu :Y)

Winged

_Penotti schreef:
En ik zal er geen vrienden mee maken, maar plezier vluchten voor vakanties mogen van mij ook veel en veel duurder.
En dan al er nu wel als antwoord komen dan Nederland het nu van Italië heeft, maar hoe kwam het in Europa?

Genoeg die vanuit Wuhan nog naar Europa zijn gereisd. Dat is ook voorbijgekomen in de berichtgeving.

moonsparkle

Sicayes schreef:
Ik heb hier ook een kleine discussie - ik heb morgen een stal-shoot op een stal in Belgie. Het zijn 'maar' 7 mensen (+paarden en aanhang ofc) dus het is wellicht geen 'grote groep' maar gezien de huidige maatregelen in Belgie t.o.v. Nederlandse richtlijnen.. is het nog wel verstandig om dit door te laten gaan?

Vriend zegt niet gaan want het is niet 'nodig' maarja.. -O- deelnemers zijn voornemens om wel te gaan.

Ik dacht eerst vraag de deelnemers wat ze willen, maar als je je er zelf niet goed bij voelt en jij organiseert het dan zeg je het toch af.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:24

Ik zou niet gaan

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:25

Ja bij mij slaat de twijfel toe, wil ook niet onnodig 'paniek' zaaien in een kleinere groep :Y) Dus ik zit een beetje in dubio.