3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:22

Noooo Maanlicht wat uiterst verrot van je laars! DeNiro is ook niet het goedkoopste.. Kan de winkel niet iets voor je betekenen? Als die rits zo snel splijt? Garantie? Veel succes ermee, hoop dat er wat op te lossen valt %)

Lekkere lijstjes allemaal weer guys, hou ook gewoon van dit topic voor de inspiratie. :*
Hier gaat het wel oke, dit weekend wel weer wijn gedronken maar qua eten geen gekke dingen gedaan.
Lijstje van vandaag:
Ontbijt: 3 Vitalu volkoren crackers met zelfgemaakte ham/prei salade
Tussendoor: Nog 2 van deze crackers
Lunch: 220 Gram aardappelen uit de airfryer en een vegetarische schnitzel
Tussendoor: 6 Stukjes maki sushi met komkommer, 50 gram sojabonen, 25 gram geroosterde kikkererwten, stukje melkchocolade en een radler 0,0.
Avondeten: 130 Gram pastasaus met 200 gram broccolirijst, 100 gram vegetarisch rolgehakt en 200 gram wokgroenten door elkaar gehusseld. Zo enorm lekker. :~
Beweging: In totaal vandaag 1,5 uur gefietst. Hoef dus niet naar school en mijn enige beweging vandaag was een fietstocht naar het tuincentrum en daarna naar de AH XL, net van 19:00-20:00 nog een uurtje los gefietst. ~~}>

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:38

Maanlicht, wat vervelend!
Waarschijnlijk waren je kuiten wat gespannen? Hopelijk valt er nog iets aan te doen?

Hier een druk weekend, dat niet zo gezond was. Zaterdag en zondag stukje chocolade taart en verse speculaas koekjes. Daarnaast ook vooral brood, eenmaal frietjes bij vis gehad. Wel lekker gaan hardlopen, dat deed goed.
Maar goed, deze week terug gezonder.

Lijstje vandaag:
O: zuurdesem brood met kaas.
L: proteïne bar en keizerbroodje met kaas.
T: colazero
A: zelfgemaakte pizza met groentenbodem en vooral veel groetjes er boven op.
T: paar framboosjes.

Morgen weer kha eten. Darmen liggen overhoop.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 01:44

Zo, daar ben ik weer :+
Het sporten & Fysioën gaat nog steeds lekker! Ik heb een lekker weekendje gehad, met zowel werk als ook een verjaardag en twee dagen wat minder goed eten. Maargoed, ik kan het wel weer goed oppakken merk ik :o

O:
- 3 crackers met hutenkase en komkommer
- 3 cappuccino

L:
- uitsmijter met 3 eitjes, ham/kaas, maisbrood
- bakje salade
- coca cola zero
- kopje Detox thee

A:
- zelfgemaakte nasi
- cappuccino
- gemberthee
- 1.5 glas rode wijn

B: uurtje sporten & aantal uur werken

Klein mijlpaaltje: overgebleven bitterballen laten staan *\o/*

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 08:26

Maanlicht: nee wat balen! Echt een blue monday voor jou dus :(:)

Castilja: lekker lijstje zeg!

Aria: balen van je darmen. Hopelijk gaat het snel beter..

Benthhh: ah jij drinkt ook zoveel koffie zie ik. Ben ik ook schuldig aan haha. Al ben ik wat geminderd. Maar vind het zo lekker en heb het soms ook nodig tijdens een werkdag..

Lijstje vandaag:
O: smoothie met melk, spinazie, boerenkool, banaan, peer, kaneel en havernout
T: cappuccino 2x
L: ? Ik denk sla met tomaat, kool en gekookt ei. 4 rijstwafel met kalkoenfilet.
T: appel en alpro sojayoghurt
A: pasta met tomaat en kaas

B: 20 min fietsen retour werk. Uur fitness

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:23

Jullie gaan hard hier! Gisteravond heb ik wel meegelezen, maar was aan t werk, dus heen post gemaakt. :=

Lijstje van gisteren:

O: havermout, eiwitpoeder, bosvruchten, lijnzaad, amandeldrink
T: energyreep van body & fit
L: krieltjes, broccoli, vivera biefstuck
T: blokje pure chocolade, banaan, monster zero
A: vegan maaltijdsalade van de AH
T: appel, alpro go on, kersen

B: 45 minuten paardgereden (kouddd, maar zo mooi op dw heide)

Kcal: tussen de 2100 en 2200 geloof ik :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:31

Castilja, je eten klinkt lekker! En goed bezig met fietsen.

Aria, lekker genoten van weekend dus ook :D hopelijk helpt kha snel voor je klachten.

Benthe, vind je het niet jammer om zoveel kcal-houdende dranken te drinken? Dat tikt best wel aan namelijk.

En verder zag ik nog wat lijstjes van mensen die goed bezig zijn :D

Ik heb vannacht gedroomd dat ik heel ver gefietst heb. Telt dat ook als beweging? :+

L: skyr met muesli en whey crispy
T: appel, 3 rijstwafels met chocolade
A: salade met zalmfilet, croutons, pijnboompitten, saladekaas, truffelmayonaise
T: 2 gekookte ei, rookvlees

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:37

Linoleum: Ik reken het goed :D
Drankjes van Benth vallen wel mee toch? Alleen cappuccino (maar misschien is die met magere melk? dat weet ik niet) en 1,5 wijntje.
Je lijstje ziet er heerlijk uit, vooral je avondeten! <3

Ik heb vanmorgen toch stiekem nog even gewogen: 78,8! *\%/* Ik moest bijna huilen haha. Dat is lang geleden..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:47

Gaat hier inderdaad hard! Sorry dat ik niet iedereen bijgelezen had, gister een examen.

Benth, er inderdaad gewoon weer gezond invliegen. Als als je in een calorieoverschot blijft is het ook niet zo een probleem. Sterk dat je de bitterballen liet staan, die zijn zo lekker :D

Frummels, stevige smoothy maak je voor het ontbijt zeg! Smaakt die ook?

Dilan, hopelijk had paardje wel lekker warm om je handen aan op te warmen :brr:

Linoleum, ja dat heb ik dus als ik een weekend bij mijn moeder ben :+ moet eten wat er is, en winkel is niet in de buurt (op de buiten) dusja. Wel aan IF kunnen houden.

Heb nu ook besloten vandaag even niet te eten om het gerommel in mijn buik wat te laten stoppen. Ik hou het op thee en water en eventueel een koffie vandaag. Morgen gewoon weer kha eten. Weet dat het extreem klinkt, maar voelt gewoon als een dag dat het even nodig is. Heb zeker voldoende calorieën op van het weekend dus dat dagje kan mijn lichaam prima.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:07

Frummels, goed bezig hoor! :D

Aria, succes vandaag. Ik heb een jaar of 2 geleden een vast van 36 uur gedaan. Ging eigenlijk prima, tot ik die ochtend erna mn eerste eiwitshake nam. Misselijk, kramp in mn buik, beroerd :')

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:35

Ik ben echt gek op koffie :o
Kan de hele dag koffie drinken en me daarna afvragen waarom ik hoofdpijn heb. Heb heel weinig dorst dus dan drink ik dus gewoon niets wat vocht in brengt :')

@linoleum
Ik kijk altijd naar wat ik over heb als ik alles ingevoerd heb en neem dan bijvoorbeeld dat wijntje alleen als de getalletjes nog groen zijn!
Het is wel het eerste wat ik laat staan als ik nog minder dan de 100zoveel over heb (dus een wijntje haha)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:58

Welkom Madison! Is 57 kilo niet een beetje weinig bij 170?

Zie ontzettend veel lekkere lijstjes voorbij komen!

Wat ontzettend balen Maanlicht, ik zou idd even terug naar de winkel gaan met je laarzen. Ze zijn per slot van rekening op maat gemaakt.

Wat goed dat je de bitterballen hebt laten staan Benth!

Wat goed Frummels van je gewicht!

Succes vandaag Aria

--

Hier een super raar weekend gehad. Vrijdag bij Happy Italy gegeten, pizza gehad. Kreeg hem niet op dus dat was ook mijn lunch voor zaterdag. Zaterdagavond verjaardag van mijn vriend gevierd, flink wat bier gehad en wat borrelnootjes. Helaas eindigde de avond op het politiebureau en in het ziekenhuis. Er was een kleine vechtpartij met wat geduw en getrek in een kroeg waar mijn vriend's vriendengroep ook bij betrokken was. Het duurde maar enkele seconden en we dachten dat het snel klaar was met weinig schade. Totdat ik zag dat 2 jongens mijn vriend op z'n knieën hielden waarna 3 andere hem in zijn gezicht schopten. -O- Gelukkig konden de jongens niet schoppen en is ie er met een lichte hersenschudding en gekneusde kaak vanaf gekomen. Had veel erger kunnen aflopen. (Aangifte is uiteraard gedaan, volgens de uitsmijter waren het jongens van Vindicat. Die leuke studentenvereniging die wel vaker in het nieuws komt voor mishandeling etc.)

Maar goed, zondag was dus zijn verjaardag maar we hebben niks gedaan behalve op de bank films en series kijken. S'middags kwamen zijn ouders langs met heerlijke luxe tompoucen en s'avonds hebben we ouderwets flink gebruik gemaakt van de airfryer. Ultime cheatdag zegmaar.

Sinds gisteren het gezondere eten weer goed opgepakt. Vanochtend even op de weegschaal gestaan en het weekend heeft gelukkig amper invloed gehad. Vandaag ook weer even een workout gedaan. :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:21

Frummel, dan reken ik het fietsen ook goed :+
En lekker dat getal op de weegschaal!

Aria, klinkt heel krom, niet eten om rommelen te voorkomen. Maar jij kent zelf je lichaam het beste.

Benthe, aaah wel tracken dus. Dan zit het wel goed! En dat wijntje inpassen snap ik heel goed O:)
En koffie ben ik ook gek op, maar drink alleen zwart. Dus geen kcal om te moeten tellen.

Sanne, wat een schrik! Heel veel beterschap voor je vriend. Dan is een dag als zondag ook wel te begrijpen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:25

Oh Sanne.... wat een heftig weekend :(:)
Gelukkig is het niet erger gegaan maar toch. Dan is gezond eten wel even het laatste waarmee je bezig bent.
Beterschap voor je vriend.

Oja, koffie is zo heerlijk.
Benth, haha, waar komt die hoofdpijn dan vandaan ja := maar goeie koffie, oh, hemels!

Dilan, jaaaah ik vermoed dat vezels dan wel erg belangrijk zijn. Ben ook een beetje aan het denken hoe ik morgen ga eten zodat mijn lichaam positief reageert.
Ik was aan het denken aan uitgebreid ontbijt met eitje, zalm, ricotta, slatje...
morgen avond pannenkoekenavond hier, maar ik maak dan gezonde versie.

Linoleum, ja inderdaad. Maar soms kan het wel een mooie reset zijn denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:31

Jeetje Sanne wat een heftig weekend zo :\ Niet echt een leuke manier om een avond te eindigen.

Hier nog een koffie verslaafde. Probeer het tegenwoordig echt te houden op 1 kop per dag want anders blijf ik drinken, maar als ik straks weer stage ga lopen zie ik het wel weer mis gaan :=

Lekker bezig allemaal! Balen Frum, dat het sporten ff niet zo gaat als je zou willen, maar je komt er vast wel weer uit. Het klinkt alsof je Crossfit wel echt aanzienlijk leuker vond dan wat je nu doet, is het het dan niet waard om daar wat langer voor onderweg te zijn?

Hier gaat het mwah. Hou me elke keer een paar dagen netjes aan mijn schema en laat het dan weer een beetje vieren. Kwam vanmorgen bijna in een binge maar heb hem weten te stoppen dus dat is wel positief, gebeurt bijna nooit dat ik dat voor elkaar krijg. Mijn lijstje voor vandaag ziet er dus zo uit:

O: 35 gram kaasknabbels van de AH, een roze koek en een bifi worstje (540)
L: 75g penne met een beetje light kookroom, pesto en tonijn (633)
T: Koninginne cup a soup (79)
A: Bonne femme met kip in een zelfgemaakt honing-knoflook-roomsausje (884)
Totaal: 2136, ~150 over doel.

Ik baal best wel van m'n 'ontbijt', maar heb besloten om de rest van de dag wel te eten zoals gepland, zodat ik in ieder geval geen honger krijg later.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:35

Emma, misschien rare vraag... maar waarom haal je die dingen zoals kaasknabbels en roze koeken in huis? Als je het gewoon niet koopt dan eet je het ook niet. En als je weg gaat eten meenemen en geld thuislaten werkt hier ook. :j

Hier gaat het goed, inmiddels -3,7. Zondag wel een pizza gehad (vegan) dus dat viel mee qua kcal. En wat lekkers op een babyshower. Maar alsnog afgevallen. :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:52

Emma, wat ontzettend goed dat je zelf de rem erop hebt gezet! Dat is toch zeker vooruitgang :D en je avondeten klinkt heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:56

MarlindeRooz schreef:
[naam], misschien rare vraag... maar waarom haal je die dingen zoals kaasknabbels en roze koeken in huis? Als je het gewoon niet koopt dan eet je het ook niet. En als je weg gaat eten meenemen en geld thuislaten werkt hier ook. :j

Hier gaat het goed, inmiddels -3,7. Zondag wel een pizza gehad (vegan) dus dat viel mee qua kcal. En wat lekkers op een babyshower. Maar alsnog afgevallen. :)

Zo makkelijk gaat het helaas niet. Als ik een binge heb rij ik gerust nog om 3 uur 's nachts naar het dichtstbijzijnde tankstation voor vreten. In dit geval had ik het nog in huis van een vorige binge en dan is het inderdaad wel een grote trigger, maar het maakt niet heel veel uit want ik ga gerust de deur uit voor meer, en als dat niet kan binge ik op dingen die ik wel in huis heb.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:00

Aria: Geen koffie drinken hoor met maag/darm/buik klachten! :oo Wordt het heel onrustig van..

Sanne: Jeetje wat heftig! Veel sterkte voor je vriend :(:) Hopelijk knapt hij snel op.

Linoleum: Yes :D

Em: Ja ik denk inderdaad dat ik me er gewoon even overheen moet zetten om wat verder te rijden. Ik denk alleen dat ik dan misschien nog een verzorgster voor mijn pony moet zoeken, want het kost me meer tijd om naar crossfit te gaan en het is compleet uit de richting van zowel huis als stal.. Nog even bedenken hoe ik dat ga doen. :)
Goed dat je de rest van de dag niet laat beinvloeden door je ontbijt! Lekker volhouden zo.
Ik begrijp wel wat je bedoelt met dat bingen. Ik heb daar helaas ook jaren mee te maken gehad en reed zelfs snachts naar de macdonalds als ik niks in huis had := Maar ik heb er nu vrijwel geen last meer van, dus het kan echt weg gaan. Je kunt het :)

MarlindeRooz: Geld thuis laten werkt hier ook goed. Nu kan ik me inmiddels goed beheersen, maar in het begin lukte het me echt niet om geen dingen in de kantine te halen op werk. Dus toen heb ik mijn pinpas thuis gelaten en dat werkte echt goed :j
En lekker bezig met afvallen! :) Ik had vrijdag ook pizza op, maar was ook alsnog afgevallen. Als het in je dag past en je meer verbrandt dan je eet, dan maakt het helemaal niet zoveel uit wát je precies eet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:23

Sanne, jeetje, wat een kl**tzakken! :oo Sterkte voor je vriend (en jou natuurlijk)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:42

Maanlicht :(:)

Ahhh Castilja sushi <3

Benthe, hou op over bitterballen, die ga ik echt inhaleren als ik in maart in Nederland ben :')

Wat goed Frummels gefeliciteerd!

Sterkte Aria, maar zoals Dilan zegt, bij mij is het daarna meestal alleen maar erger? Nou ja jij kent je lichaam idd het beste :)

Jeetje Sanne heftig, sterkte voor je vriend (en voor jou natuurlijk, jij zal ook wel flink geschrokken zijn!) :(:)

Emma wat positief dat je hebt kunnen stoppen! Je lijstje klinkt heel erg lekker

Vandaag:

O: /
T: collega trakteerde en er zaten Costco chocolate chip cookies bij, die kan ik echt niet laten liggen :+ Was het imo helemaal waard, rest van de dag gewoon op aan gepast want ik gok dat 1 zo'n ding zo'n 350 calorieen is
L: 2 paprika/chili boterhammen met kip, chorizo, spinazie en gerookte paprika mayonnaise, paar losse stukjes kip, paar handjes Graze veggie protein power, bakje meloen
A: linguine met pesto, philadelphia, kapperappeltjes, tonijn, tomaatjes en parmezaanse kaas

B: 45 minuten kracht, 20 minuten cardio, 45 minuten lopen

Rond de 2000 calorieen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:48

Chocolate chip cookie <3 snap dat je dat het waard vind!

En Emma, ik ga met frummel mee. Ook ik kon eerder bingen als een gek. Bak ijs, zak chips, reep chocola en dat in een uurtje opeten. Inmiddels totaal niet meer, dus het kan zeker beter worden :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:46

:wave: Ik kom ook weer eens voorbij zwaaien. Blij vlagen vind ik weer iets van motivatie, en ga ik weer vliegend uit de startblokken :+ Nou ja, wellicht als ik dat vaak genoeg doe, dat mn gewicht dan uiteindelijk toch zakt.

Jeeetje Sanne, wat heftig!

Verder wel bijgelezen, maar ff geen tijd voor een uitgebreide bijleespost.

Vandaag op de goede weg, alleen 2 celebrations op die me aanstaarden.

O: aardbeien skyr met walnoten en lijnzaad
L: Salade met tomaat, komkommer, kipreepjes, kikkererwten en beetje halfvolle slasaus, kom maissoep met chorizo
T: 2 celebrations
T2: bakje druiven en blauwe bessen
A: bloemkool, gehaktbal en aardappelen volgens mij (bij mn moeder)
T: rijstwafel met hummus

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:20

Bedankt allemaal <3 Bij mij zat de schrik er inderdaad ook goed in. Maar dat kwam eigenlijk zondag er pas echt uit. Denk iets met adrenaline en alcohol op het moment zelf. Zondag in ieder geval heel veel knuffels gegeven.

Wat is jouw idee van een gezonde pannenkoek Aria? Wat doe je er dan op?

Wat goed dat je hebt kunnen stoppen Emma! Zo valt je dag al met al nog heel erg mee.

Hier een heel saai dagje qua eten. Morgen tentamen wiskunde (*#^$^&$ vak) dus ben zit de hele dag al achter mijn bureau te oefenen. Vanochtend wel weer even benen en billen getraind gelukkig.
O: twee volkoren boterhammen met 23 gram pindakaas + koffie
L: twee volkoren boterhammen met 21 gram pindakaas
T: pakje LU olijf oregano crackers
A: Pasta (gevulde pasta of volkoren spaghetti) met champignons, parmezaanse kaas, pijnboompitjes en zure room of kruidenroomkaas

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:56

Balen maanlicht van jouw laarzen! Misschien toch te klein aangemeten?

Jeetje Sanne dat lijkt me schrikken zeg! Gelukkig valt het achteraf gezien mee, het had veel erger kunnen uitpakken...

Wat sterk van jezelf Emma dat je hebt weten te stoppen!

Ik lust en drink dus ook geen koffie, dus geen problemen mee :+

Mijn lijstje van vandaag:
L: 4 crackers waarvan twee met kruidenkaas en runderrookvlees en twee met kipkerrie salade en drie rijstwafels met gerookte kipfilet + een glas dubbelfriss water met een smaakje ofzo :Y)
T: Warme chocolademelk, want het sneeuwt dus tja :9
A: Kip Jambalaya van Knorr
T: Misschien nog een koekje of een paar plakjes gedroogde worst

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:24

Och Sanne, wat een narigheid... Van die suffe, banketstaaf studentjes die dan met 3 tegen 1 gaan als ze iets teveel bier in hun mik hebben gegooid. Hoop dat je vriend zich snel weer beter voelt en niet teveel overhoudt van het incident!
Emma; neig je altijd naar kcal rijke producten of kun je in zo'n bui ook genoegen nemen met producten die minder lekker, maar wel 10 keer verantwoorder zijn? Hoe heb je daar mee geëxperimenteerd, of nog niet echt? Ik herken dat gevoel echt niet he, dus het zijn oprechte vragen om meer info te verkrijgen :)

Hier gaat het qua eten prima, beweging.. minder. Ga vanavond weer een uur fietsen maar heb echt niets te doen (vanaf morgen sta ik weer een week volgepland dus dat is fijn) en mijn enige beweging was vandaag even naar de supermarkt fietsen en wandelen door mijn studio hahaha.

Ontbijt: 3 Vitalu crackers; 1 ei over 2 verdeeld en 1 cracker met vegetarische filet americain
Tussendoor: Zelfgemaakte chocolademelk (200 ml amandelmelk en 2 EL cacao, 5 zoetjes), 50 gram sojabonen
Lunch: 2 Tosti's uit de airfryer met lightlife kaas, wat pesto, ui en sla
Tussendoor: Blikje Jupiler blue, 25 gram geroosterde kikkererwten
Avondeten: Zelfde als gisteren: bijna 500 gram groenten in pastasaus en vegetarisch rul gehakt. Had gisteren na het fietsen wel weer enorm veel trek dus heb nog een vegetarische schnitzel liggen als het niet genoeg blijkt te zijn.