Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:14

Netjes opgelost!
Welke HM heb je op de planning of ga je de afstand voor jezelf lopen?

Piekosjj

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:25

Nee niks in de planning, ik ben echt geen wedstrijd loper :D Gewoon lekker in m'n eentje er op uit en zelf de afstand voltooien. Ik heb mijn eerste en enigste HM in 2017 gelopen, en daarna kwam het hardlopen eigenlijk een beetje op een laag pitje te staan door afstuderen, verhuizen, werk, etc etc. Ik heb twee weken terug een geweldig fijne 18k gelopen en had eigenlijk op de planning staan om dit weekend m'n 21K te lopen, maar daar gooiden m'n kapotte schoenen dus roet in het eten :+ Volgend weekend dus, desnoods op m'n trail schoenen maar die zijn wel een stuk zwaarder en harder om in te lopen. Of toch op m'n kapotte Hokas. Lopen erop kan nog wel, ik wou even afwachten of ik ze terug moest sturen maar dat lijkt niet nodig te zijn denk ik?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:28

Netjes van Hoka! Ik vind het ook echt heel fijne schoenen.

Ik heb die Strava Summit, maar ik weet niet goed waarom. Heb niet het gevoel dat ik er veel mee doe alleszins.
Geen idee van wat die Peaks kan maar dat trainingen verschuiven idd... Ik kan niet zomaar elke dag onder normale omstandigheden....

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:31

Piekosjj schreef:
Nee niks in de planning, ik ben echt geen wedstrijd loper :D Gewoon lekker in m'n eentje er op uit en zelf de afstand voltooien. Ik heb mijn eerste en enigste HM in 2017 gelopen, en daarna kwam het hardlopen eigenlijk een beetje op een laag pitje te staan door afstuderen, verhuizen, werk, etc etc. Ik heb twee weken terug een geweldig fijne 18k gelopen en had eigenlijk op de planning staan om dit weekend m'n 21K te lopen, maar daar gooiden m'n kapotte schoenen dus roet in het eten :+ Volgend weekend dus, desnoods op m'n trail schoenen maar die zijn wel een stuk zwaarder en harder om in te lopen. Of toch op m'n kapotte Hokas. Lopen erop kan nog wel, ik wou even afwachten of ik ze terug moest sturen maar dat lijkt niet nodig te zijn denk ik?

Balen van de kapotte schoenen. Barefoot lopen dan maar? :))

Ik heb in 2018 de HM van Tilburg gelopen en ben er meteen achter dat wedstrijdlopen op straat niks voor mij is :+
Wil wel nog 1x de Zevenheuvelenloop doen. al kom ik vast niet meer onder mijn tempo van toen :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:38

Haha nee liever niet barefoot. Dan kom je hier niet zo heel ver met alle boomwortels en stenen :')
Ik houd gelukkig altijd m'n oude hardloopschoenen voor bijv op het werk of op stal, dus ik heb sowieso nog wel twee paar afgetrapte schoenen liggen :))

Ik heb in de UK twee keer aan een offroad 'race' meegelopen (lokaal clubje, dus 20-30 andere mensen oid) en dat was wel echt super leuk, maar vnl omdat je dan met vrienden loopt en dan achteraf gezellig een hapje eet en drinkt in de pub. Hier in Zweden heb je echt helemaaaaal geen pub-kultuur dus dat valt sowieso al af. Ook mis ik nog hardlopende vrienden en een auto om in de eerste plaats op die races te komen want die zijn natuurlijk altijd in de middle of nowhere :+ Wedstrijden zijn hier trouwens ook echt belachelijk duur. Zelfs voor een dom 10 k rondje door de stad betaal je al zo 50 euro, echt belachelijk.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:41

Oh dat is echt heel duur ja :oo

ik heb hier een keer een georganiseerde trailrun van 13 km gelopen. Vind ik veel leuker. niet zoveel drukte en een prachtige omgeving (Leenderbos/heide). Dat wil ik wel vaker doen

Ik vond de weg-wedstrijden veel te druk :=

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:00

Da's idd heel wat geld!!!

Ik heb in maart hier een trail meegedaan in de buurt, was super tof! Omdat ik toen herstellende was van een knieprobleem had ik de 14k ingeruild voor de 9, maar 't was echt leuk!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:12

Oh wat een goede service van hoka piekosjj!

Ik vind wegwedstrijden juist wel leuk zo druk. Gewoon de hele sfeer, iedereen die de finish wil halen. Heerlijk.

Ik vind Trenara juist niet fijn. Snap hun tijden die ik moet lopen echt niet.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:46

De service is van de shop (Sportamore) en opzich niet van Hoka zelf. Al heb ik Hoka ook een bericht gestuurd en die zeiden dat als de winkel het niet op wilde lossen, hun ook het een en ander kunnen regelen. Al met al goeie service van beide kanten dus :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:00

Blijft goede service! Dat is tegenwoordig ook niet mee zomaar vanzelfsprekend. Welke kleur krijg je nu?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:04

Goed dat je een nieuw paar krijgt zeg! Ik ga mezelf volgende maand trakteren op een nieuw paar denk ik.

Bij de Garmin plannen kun je de trainingen wel verschuiven, wel zo handig. Lukt dat met trenara niet? Eventueel omzeilen door datum op je telefoon te veranderen?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:24

@ Piekosjj: oh, van de shop dan idd! Iig fijn! Ben benieuwd naar je nieuwe stappers, we zien ze wel verschijnen hé?

@ poes: in de betalende versie kan dat wel!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:05

Wat fijn dat je nieuwe schoenen krijgt Piekosjj! :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:53

Hoppaaa mag ik even opscheppen, ik heb net een p.r. op de 10km gelopen, met zere rib en moe van het werk.
Heel blij mee en ik ga het nog een keer proberen als ik echt goed uitgerust ben :D

Oud 53.35
Nieuw 51.06

Er staat in uitslagen.nl nog wel een snellere tijd, maar dat was bij een loop die wel staat genoteerd als 10km, maar lang geen 10km was.

Heel blij met deze verbetering. Dat krijg je met 15 uur sporten per week in de lockdown.
Onder de 50 minuten voelt haalbaar nu!

Piekosjj wat fijn, zo'n goede service!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:54

Zo dan, dat is snel! :wow: Goed hoor :j

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:41

Wat lekker SV! *\o/* *\o/* *\o/*

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:53

Proficiat SV!!! Wat ben je goed bezig!!!!

Ik was net alsnog een kort rondje gaan lopen, want morgen heb ik les met paard + wandelen met vriendin + wsn hooi binnenhalen... Even 5 km, onderweg een Doodlestone tegengekomen. Ik kende het niet maar wel leuk concept!

Afbeelding

Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:16

Wow wat een goede tijd zeg SV!

Ik ben gewoon kapot na weer twee volle dagen werken, niks meer gewend _O- wil ergens nog wel gaan maar heb m’n knie verdraaid vanmiddag, dus weet niet of het heel erg verstandig is. Gister hebben we wel ff lekker gewandeld in onze pauze.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:47

Proficiat SV mooie tijd

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:49

Bedankt voor de adviezen.
Ik denk dat ik probeer het schema nog te volgen.. Misschien zal ik eens wat vaker een training overslaan, maar so what. Ik hoop alleen dat ik in het midden van een zware training niet te vaak ga denken: 'den boom in ermee' en terug naar huis loop.
Ik woon in België, hier mogen voorlopig nog geen sportwedstrijden doorgaan tot eind juli, dus ik wacht nog even geduldig af tot ik een nieuw doel kan zoeken. Qua vakantie wordt het waarschijnlijk wandelen of trailen in de Ardennen, daar zal ik ook wel een goede condtitie voor kunnen gebruiken.

Ik heb ook de niet-betalende versie van trenara. Ik denk dat ik wel de peak ga nemen wanneer de connectie met polar er is.

Piekosjj wat goed van je schoenen!! Ik hoop dat ze er snel zijn!

SV proficiat met je nieuwe PB!!

Memuska, ook nog nooit van gehoord. Heb je de steen een nieuw plaatsje gegeven?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:06

Ik ga donderdag ook weer lekker lang lopen. Heb een leuke wandelroute gevonden, het pad van Ad , met sculpturen van dode eikenbomen. Het is een uur rijden en het wordt warm, dus de wekker zal vroeg staan haha!

Liespower: dit is voor mij ultiem waarvoor ik loop: mooie natuur rustig ontdekken. Nieuwe paden, alleen ik. Voor mij speelt tempo geen rol.
Pas op de tweede plaats loop ik voor mijn lichamelijke conditie en shape.
Pas als laatste komt dan snel lopen, en tempo opbouwen.

Dus om mij gemotiveerd te houden moet ik focussen op haalbare trainingen, het ‘diep gaan’ erg kort houden en vooral richten op lange lopen die ik plan in onbekende omgevingen.

Mss helpt het je om te kijken waarom je loopt en daar je schema op aan te passen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:21

Hee wat leuk die steen, zoiets kwam ik vorige week tegen.

Afbeelding

Ik loop donderdag de virtuele strongviking 19km met een maatje. Zin in!

Ontherun klinkt pijnlijk!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:47

Poes, vroeg opstaan is wel handig donderdag idd :j Denk dat wij 's avonds gaan lopen, als het wat koeler is.

Supervixen, ohh ook een Strong Viking liefhebber? Ik heb er in 2018 een aantal gelopen, en ook een Spartan Run. Mis het best wel. Hoop eind van het jaar, of anders volgend jaar weer een keer te kunnen meedoen :)

Ik heb net mijn krachttraining achter de rug. Vind hardlopen leuker, maar met het oog op blessures is krachttraining wel handig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:54

Ik heb een paar strong vikings gedaan obstacle en trails, een keer de mudmasters en drie keer de spartan race.
Ik sta ingeschreven voor de 21km spartan race in Zandvoort. Hoop zo erg dat het doorgaat!!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:15

Katharinaa schreef:
Memuska, ook nog nooit van gehoord. Heb je de steen een nieuw plaatsje gegeven?

Jep!
Ik had geen rondje voor ogen en heb dan besloten om tot de grens met het volgende dorp te lopen en hem daar bij een bankje achter te laten! Morgen heb ik een wandeling gepland met een vriendin en dan komen we langs dat punt, dus kan ik mooi checken of hij al weg is!