Ik zou ook graag weer mee kletsen dat heb ik al een tijdje gedaan, 120 pagina's terug ongeveer denk ik haha. Ik heb een beetje bijgelezen. Ik blijf al een tijdje op het zelfde gewicht hangen, en ik ben er nu klaar mee. Ik wil weer regelmaat en structuur in mijn voeding hebben, en natuurlijk het gezonde eten weer oppakken. Het wordt weer kouder, dus heb ik minder energie en ik merkte toen ik heel gezond at ik alleen daar al van meer energie kreeg! Verder wil ik weer meer gaan sporten, maar ik ga niet graag alleen.
Bhodi
Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-15 08:53
Lijstje voor vandaag O: honey rings met melk T: crackers L: komkommer en 50 gram witte kaas en een appel T: perzikstukjes en mueslireep A: kipfilet en nog iets B: paardrijden
Travellust
Geplaatst: 29-09-15 09:58
Yanou ik ga jou recept nog even opzoeken, eens kijken of daar van het weekend tijd voor is, maar dat betwijfel ik
Ik heb mfp er ook af gegooid werd er gek van
Voor de nieuwkomers, als jullie bij ons in de app willen stuur even een berichtje, komen leuke dingen voorbij en het is niet enkel streng maar met allerlei recepten, en motivatie, maar vooral gezellig en niet constante druk wat voor sommige ook wel fijn is
Eulogy
Geplaatst: 29-09-15 10:20
Ik heb vandaag voor het eerst m'n hele dag van tevoren gepland Nu moet ik me er nog aan houden, haha. Zit door de quiche iets te hoog in m'n vetten maar gister had ik juist niet genoeg vet, dus dat is wel prima zo.
O: plak bananenbrood (gisteravond zelf gebakken, mjam. Niet helemaal verantwoord want er zit nog wel suiker, bloem en wat olie in, maar het is niet veel, en ik heb Skyr gebruikt ipv crème fraiche ) en 4 rijstwafels (haha oeps, dat hadden er 2 moeten zijn...) T: 2 vijgen L: salade met cherrytomaatjes, komkommer, kip, avocado en een eetlepel balsamico dressing A: halve quiche geitenkaas/paprika en kopje courgettesoep
B: stofzuigen en ga proberen nog een uurtje naar de sportschool te gaan voor krachttraining
Klinkt lekker je bananenbrood ! Ik had hem zonder toevoegingen gemaakt en dat vonden ze allemaal te gezond..
Dadeltaart daarentegen vonden ze allemaal wel heel erg lekker!
Eulogy
Geplaatst: 29-09-15 10:42
Ja ik zag nog dadels liggen in de supermarkt en overwoog nog even om het helemaal zonder suiker te maken maar toch maar niet Door de olie is het nog redelijk hoog in calorieen maar ik denk dat de olie het juist zo lekker maakt, dus weet niet zo goed waardoor ik dat zou kunnen vervangen... Het is dit recept en dan dus aangepast (zonder noten, de helft minder suiker omdat ik een combinatie van suiker en stevia heb gebruikt en skyr ipv crème fraiche);
Ik maak hem altijd zonder suiker en hij is erg zoet! Heb er laatst twee flinke eetlepels kaneel door gegooid, nog lekkerder! Ook is ie erg smeuïg dus ik mis de 'onverantwoorde' toevoegingen eigenlijk niet.
Zoet? Huhm ze smaakte bij mij niet zoet. Neutraal eigenlijk. kwarkbrood lijkt mij heel erg apart..
Iriscope
Geplaatst: 29-09-15 11:36
Ik wil ook graag mee praten. Was lekker bezig om af te vallen, maar omdat ik verhuisd ben en dus naar een andere sportschool ga is de motivatie een beetje weg (sportschool was vrouwen sportschool incl jacuzzi, zonnebank en sauna, met fijne nieuwe apparatuur en niemand die je aangaapt, lekker rustig ook meestal, huidige sportschool is gemengd, te veel studenten, altijd super super druk, kerels die je aanstaren, wachten op apparatuur, vieze douches, niks aan dus. En geen andere optie's in de buurt) Het wordt hier alleen snel zomer en mn vriend zit onwijs goed en strak in zn vel, straks lig ik weer hele dagen op het strand. Kortom, tijd om echt van die buikblubbers af te komen.
Ik ben 1.62 lang, weeg rond de 52-53kg maar heb rollen op mn buik en heupen waar ik vanaf wil en daarnaast mogen mn armen ook wel wat strakker.
Dieten is erg moeilijk, mn vriend kan eten wat hij wil, met alle stress en 2x in de week sporten houdt hij gewoon z'n sixpack (niet eerlijk!) en dus is het moeilijk om zelf gezonder te eten en de lekkere dingen die hij aanbiedt af te slaan, Echt een dieet volgen heb ik nog nooit gedaan, maar ik probeer wel gezonder en minder te eten.
Mijn grootste probleem is dat ik normaal al gezond en vrij weinig eet. Ik drink geen frisdrank, eet geen fastfood, eet veel salade, vrij gebalanceerd, beweeg elke dag zeker een half uur.
Er zijn dus maar weinig dingen die ik kan doen om er echt een verschil in te maken. Snoep en chips laat ik grotendeels ook staan, heel af en toe 1tje voor de smaak, alcohol drink ik niet meer (god wat mis ik de wijn) en nog gebeurd er gewoon NIKS.
Ik moet dus vrij extreem gaan dieten en sporten, wil ik een verschil zien.
Yanou, ik weet dat jij ook al een mooi lijntje hebt maar nog strakker wil, wat doe jij nog om af te vallen? Zijn er hier nog meer meiden die de laatste paar kilo's kwijt willen en hoe doen jullie dat?
Lijstje van vandaag; L: Spinazieblaadjes, half gekookt ei, sperzieboontjes, kip, cashewnoten, wat mie en javaanse pinda dressing T: Zo'n grote protein cookie van body&fit A: Blikje tonijn, een tomaat, een rode uit, limoensap, koriander, huttenkase en een meergranen wrap T: 450gr Skyr met een questbar
Eulogy
Geplaatst: 29-09-15 12:07
Nou de laatste week dramatisch weinig... Zo'n twee jaar geleden woog ik 10kg meer (ik ben ongeveer even lang als jij, misschien 2 cm langer, maar wel 3 kg zwaarder trouwens ) en toen was er op zich wel veel om te veranderen... At geen fastfood en zo, mijn hoofdmaaltijden waren altijd gezond maar ik snoepte toen veel en dronk ook best veel alcohol. Toen ben ik ook wel teveel afgevallen (15 kilo, woog ongeveer een jaar geleden rond de 51 kilo en dat is echt te licht voor mij) en nu zit er dus weer zo'n 4 kilo bij Op het moment ben ik tevreden, ik wilde een tijdje heel graag terug naar die 51 kilo maar als ik foto's van toen vergelijk met foto's van nu zie ik er nu gewoon veel beter uit dan toen, ik was toen echt mager.
Maar ik denk dat je het beste kunt kijken naar wat je bmr is (in totale rust) en misschien eens een weekje of 2 weken alles wat je eet invoeren op een app als my fitness pal of fat secret? Ik vind dat heel handig om inzicht te krijgen in wat je eet en waar het misschien fout gaat, zolang je er niet in doorslaat (daarom doe ik het ook niet langer dan 1-2 weken). Kun je ook meteen naar de voedingswaarden kijken My fitness pal zal je alleen wel vertellen om heel laag in je calorieen te gaan zitten en dat zou ik echt niet doen, hou echt in elk geval je bmr aan. Qua sport kun je op YouTube (als je internet snel genoeg is haha) heel veel body weight workouts vinden, die vind ik vaak nog fijner dan naar de sportschool gaan want je kan niet afgeleid worden tussen je sets door Insanity of zo kun je vast ook wel een torrent voor vinden! Zulk soort dingen werken in elk geval beter dan cardio, zoals hardlopen of zo
Iriscope
Geplaatst: 29-09-15 12:13
Ik heb zelf inderdaad die app maanden bijgehouden maar zelfs als ik dus minder calorien eet dan ik verbrand op een dag val ik nog steeds niet af! Body weight workouts ga ik even opzoeken, we hebben in de sportschool wel een fijne zaal die vaak leeg is, dus dan kan ik het daar wel doen in ieder geval!
Ik besef wel dat je ook aankomt als je spieren krijgt trouwens, maar ook in mn figuur zag ik geen verschil.
Travellust
Geplaatst: 29-09-15 12:20
Toevallig een recept Nadine? Mag ook op de app sla ik hem gelijk op
Welkom Iris! Ik vind je een prachtige meid Herken je probleem, ik weeg mij meestal om de 6 weken en dan is er 0,6 af
Ik zit te denken aan een detox kuur vriendin is echt heel wat kilo's kwijt en centimeters in 9 dagen! Enkel heb ik de komende weekenden veel uitjes, etentjes dus of het handig is om er dan aan te beginnen..
Dat is het ook een beetje Kim, ik werk fulltime daarnaast nog sporten, paarden etc... En dan is het best wat geld als je er niet volledig voor kunt gaan.
Ik had een boek van 18 euro geloof ik dus dat viel gelukkig mee.
Yaralisa
Geplaatst: 29-09-15 14:05
Welkom Iris!
Kim345, hoe lang heb je die detox nog volgehouden? Ben je toen wel veel afgevallen?
Mijn lijstje van vandaag: O: Crackers met kipfilet en komkommer en een glas melk T: Banaan L: Wrap met rookvlees en rucola T: Worteltjes A: Nasi volgens mij
B: Paardrijden en 6 km hardlopen
Morgen ben ik jarig, maar heb mezelf toch een gebakje beloofd