[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UhNee

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:00

Mijn huisarts zegt inderdaad ook dat een spiraaltje op elke periode in je cyclus gezet kan worden....

Als het goed is ga ik over een paar dagen een afspraak maken voor het plaatsen. Heb er zelfs over gedroomd :+

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:16

NikkiDeKerf schreef:
Wacht jij ook al >1 jaar, en heeft de huisarts dan inmiddels iets van onderzoeken in gang gezet bij jou?

Nee ik heb het waarschijnlijk een beetje verkeerd omschreven. Maar ik had iets meer dan een week geleden ongesteld moeten worden. Als ik een jaar niet ongesteld zou zijn prima maar vind die bevestiging van niet zwanger toch wel erg fijn merk ik nu..

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 07:59

Hier vorige week mirena laten plaatsen door de huisarts.
Viel mij reuze mee!!

Helaas werkte het koper spiraal bij mij niet, kreeg er erg veel last van.
Waarschijnlijk allergie.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:17

Iemand recente ervaring met de prikpil? (ik ben bezig met het topic door te lezen)
Ik heb hem nu bijna een maand geleden laten zetten. Geen gewichtstoename of andere klachten maar wel al bijna constant bloedverlies := Meestal erg weinig, maar soms ook erg veel.
Had iemand hier dezelfde problemen? Ging dat weer over of de prikpil gestopt?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:24

Ik heb 3 jaar geleden de prikpil gezet, na een maand werd ik niet meer ongesteld met af en toe een dag dat ik wat bloed verloor.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:41

Dus na een maand was het over voor jou?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:52

Kon ook een week meer of minder zijn, is al weer een tijd geleden. :=

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:36

Binnenkort zal bij mij voor de tweede keer een spiraal geplaatst worden tijdens een kijk operatie.. Spannend :oo Ben erg benieuwd of het weer het zelfde zal gaan als de vorige keer..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:39

waarom tijdens een kijkoperatie Edking?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:42

hier inmiddels ruim een week na mijn tweede spuit..
volgens het boekje zou ik nu ongeveer mijn periode moeten hebben..
geen enkel teken dat er ook maar op wijst dat er een cyclus gaande is
en alle aanverwante symptomen die ik rond die tijd heb zijn afwezig, of zeer mild..

voor nu lijk ik voor 1 keer alle benifits van een middel te hebben en geen enkele bijwerking.
ja mijn thermostaat flikkert af en toe een beetje. maar zeer goed op te vangen door even iets uit te trekken of gewoon diep en rustig te ademen.. ik houd wel in de gaten dat ik zo 'koud' mogelijk leef (dus geen dikke truien in huis, slaapkamer goed luchten, op stal bezig, dan jas uit en alleen dikke trui), zodat mijn lichaam niet ineens het idee krijgt dat de temperatuur omlaag moet
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 11-11-16 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:44

De kijkoperatie zal zijn voor Endometriose. Ik loop al heel lang met veel klachten, en wil nu wel is graag weten wat er aan de hand is. Alle gynaecologen waar ik ben geweest denken aan Endometriose, maar ik wil het graag zeker weten. Ben nu wel een beetje klaar met iedere keer met m'n benen wijd liggen en echo's down under :')
Het spiraaltje wordt geplaatst tijdens de kijk operatie omdat ik dan mooi onder narcose ben, ik heb al een keer eerder een spiraal laten plaatsen en dat ging niet helemaal goed. Maar van de pil krijg ik alleen maar meer klachten dus ik wil graag weer een spiraal proberen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:47

ahh op die fiets, ja dan kan dat gelijk mooi ook gedaan worden..

hier bleek ik zo schoon te zijn dat mijn buikholte zo het schoolboekje in kon van hoe het hoorde te zijn.
hopelijk vinden ze bij jou wel iets.. niet dat dat direct alles oplost, maar dan kunnen ze wel eventueel wat haarden of verklevingen weghalen of een operatie inplannen waarin ze alles schoon kunnen maken.. verlicht in ieder geval de klachten dan wat..

mocht je endo hebben, er is een facebookpagina voor lotgenoten, helpt wel wat om mee te lezen, omdat het natuurlijk iets is dat je dan altijd bij je zult hebben

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:49

Ah jeetje, jij hebt ook een kijkoperatie gehad (en dus klachten?) ik heb me veel ingelezen maar wat is het rot zeg. Maar ook zo veel meiden/vriendinnen om me heen die klachten hebben. Het komt echt zo veel voor.

Dankje, volgens mij volg ik al een Facebookpagina maar daar wordt niet echt veel gepost. Ik zal nog een keer zoeken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:56

Ik ben in augustus voor een kijkoperatie geweest idd Edking.. omdat spiraal hier tot twee maal toe zeer snel faalde (en ik de tweede keer ongeveer bij de gyno over de vloer kroop, dat helpt ook wel) ben ik met voorrang onderhanden genomen omdat ze verwacht hadden dat er of massieve haarden waren of een hoop verklevingen. maar dat was dus niet het geval..

nu vrijwel nergens last meer van, helaas geen lange termijn oplossing, maar even tijd om te herstellen en weer conditie op te bouwen voor er gekeken moet worden wat de beste definitieve oplossing is (of meer daarmee in het reine komen).

betreffende facebookpagina
https://www.facebook.com/groups/endomet ... n/?fref=ts

ik ben nog altijd lid, ook al heb ik blijkbaar geen endo.. het is wel fijn om mee te kunnen lezen hoe anderen met continue problemen omgaan, problemen die ik zelf ook heb, maar dan uit nog onbekende oorzaak.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:00

Jeetje wat heftig! Dus je lichaam accepteerde de spiraal echt niet? Ik ben een beetje bang dat het bij mij ook het geval is. Ik heb de eerste laten plaatsen bij de huisarts en pas na 4 maanden super veel pijn (en ik kon het ding voelen hangen in m'n baarmoederhals :') een controle echo laten maken omdat de huisarts het niet helemaal serieus nam. Ze denken nu dat het gewoon verkeerd geplaatst is, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker. Het kan ook gewoon zijn dat mijn baarmoeder het er uit perst. Wat denk ik bij jou ook gebeurt is?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:22

Mijn baarmoeder werkte m er inderdaad uit. eerste keer in een maand tijd.. tweede keer daarom bij gyno geplaatst direct echo, zat perfect.. en een week later kroop ik door z'n behandelkamer :') en was was hij al voor 75 procent geboren..

bij mij dacht de gyno ook dat de huisarts m verkeerd geplaatst had.. hij kwam daarop terug toen ik dus een week later weer bij hem voor z'n neus stond.. Toen kreeg ik dus ook met voorrang een kijkoperatie (twee weken daarna).

omdat ik geen endo heb (alhoewel, endo patienten krijgen het ook voor hun schoonmaakoperatie) sta ik nu voor een jaartje op lucrin.. dus totaal geen cyclus meer, want een heerlijke rust, jammer dat het geen blijvende oplossing kan zijn (overigens is dat niet echt een aan te raden middel hoor, ik heb gewoon razende mazzel dat ik gewoon geen bijwerkingen heb)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:56

Oh jeetje wat naar zeg! Nouja duimen maar dat het bij mij niet hetzelfde gaat :oo
Lucrin heb ik wel is voor bij horen komen inderdaad! Fijn dat het nu goed gaat!!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:05

Nou mijne gaat er volgende week vrijdag in dus hopen op het beste. :')

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:26

Pffff nadat ik 2 keer naar de ha ben geweest om te vragen of ik aub een andere pil mocht zit ik nog met dezelfde.. Mevrouw denkt dat het toch niet helpt tegen mijn stemmingswisselingen ook al heb ik ze pas sinds deze pil.. Fijn dat ik dat ook zelf mag bepalen, nee een lichtere pil mag wel, dus ik zeg nee dank je dan krijg ik doorbraak bloedingen ( het enige wat ze zei is ja klopt) WTf is ze dom ofzo? alsof ik dat wil...

Nja de nuvaring is ook geen optie meer, dus als ik moet stoppen stop ik er ook gwn helemaal mee.
Ben er ondertussen een beetje klaar meer :-P

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:21

Even een vraagje.. misschien heeft iemand ervaring :o
Ben nu bijna een jaar aan de prikpil, maar sinds vorige week heb ik af en toe (altijd 's nachts) pijn in mijn onderbuik en benen, alsof mijn baarmoeder verkrampt (beetje de ongesteldheidspijnen maar dan wel anders). Vannacht ging ik echter kapot van de pijn, heb naar mijn idee uren wakker gelegen. Er was een constante kramp die soms wat heviger werd. Als ik me omdraaide werd het erger.
Herkent iemand dit? Ik ben al lang niet meer ongesteld geweest, en verwacht het ook niet meer te worden nu. De pijn is nu wel over maar ben helemaal kapot van deze nacht :(

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 01:07

Na lang uitstellen en twijfelen nu toch maar een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag om de mirena spiraal te laten plaatsen. Vandaag de verpakking opgehaald bij de apotheek en moest toch wel even slikken van het bedrag, word gelukkig vergoed via verzekering.

Nu toch best wel in spanning wachten tot het zover is! Reden dat ik de spiraal wil is omdat al 10 jaar de pil slik,geen libido heb en het hopelijk een goede werking heeft op mijn chronische (darm) ziekte.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:41

Valerie93 schreef:
Na lang uitstellen en twijfelen nu toch maar een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag om de mirena spiraal te laten plaatsen. Vandaag de verpakking opgehaald bij de apotheek en moest toch wel even slikken van het bedrag, word gelukkig vergoed via verzekering.

Nu toch best wel in spanning wachten tot het zover is! Reden dat ik de spiraal wil is omdat al 10 jaar de pil slik,geen libido heb en het hopelijk een goede werking heeft op mijn chronische (darm) ziekte.

Ik kreeg de spiraal nieteens mee omdat het niet 100% zeker was of de afspraak door ging omdat ik nog niet ongesteld was. Mag hem dus blijkbaar maar 1 dag voor het zetten ophalen omdat het anders een te groot risico is voor de verzekering ivm terugbrengen..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:26

@lelberse, een apotheek neemt sowieso geen spiralen (uberhaupt medicatie) terug ivm de veiligheid. Alles wat de deur uit is geweest komt niet meer terug in de la.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:32

Ik ben gelukkig zeker te weten ongesteld als m laat zetten, ben aan de pil en weet dus precies wanneer ik moet stoppen enzo ermee.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:34

Macs schreef:
@lelberse, een apotheek neemt sowieso geen spiralen (uberhaupt medicatie) terug ivm de veiligheid. Alles wat de deur uit is geweest komt niet meer terug in de la.

Nee maar ik hoef hem ook niet terug te brengen want hij gaat er sowiezo in tijdens mijn menstruatie. Maar vond het gewoon apart dat je die niet een week van te voren kunt halen.

Valerie93 schreef:
Ik ben gelukkig zeker te weten ongesteld als m laat zetten, ben aan de pil en weet dus precies wanneer ik moet stoppen enzo ermee.

Ik hoorde van de apotheker dat het beter is als je al een tijdje gestopt bent met de pil ivm met de hormonen die nog in je lichaam zitten