Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebrastreep schreef:Nou toen ik belde begin januari moest ik zeker nog 3 weken wachten hoor. Dus inplannen kan je zeker al doen en als je het niet uit komt vraag je gewoon of je een andere datum mag plannen.
Ik zat ook met werk dan had ik ook gezegd van nou doe het maar een andere dag , dat kan heus wel niet zo moeilijk denken. Kans is groot dat je nog wel een paar weken moet wachten.
karuna schreef:Simpel huisarts kreeg gister melding van een ggd medewerker dat er meer dan voldoende plekken vrij waren. Ha heeft geprobeert deze te vullen met risicopatienten door deze op te bellen om de plekken gevuld te krijgen maar dat kon opeens toch niet meer zonder brief.Dus zodoende.
cam schreef:Ik heb ook de oproep binnen.
as woensdag bij de huisarts. AstraZeneca, en ik vind het best spannend.
Ik zit in de 60 plus groep. 60.8 jaar. Dus maar net, maar ik ga het toch doen.
Manlief moet as maandag. Die krijg Pfizer.
Baal wel dat je bij AstraZeneca pas na 10 weken de twee prik pas krijgt.
sureido schreef:Ik had vandaag ook weer wat bizars... ik val soms in bij een broodjeszaak en een oude vrouw die elke dag een kopje koffie mag komen drinken (ik vind haar echt een sekreet maar goed) van mijn baas, was langsgekomen. Zit ze, zegt ze ‘ik hoef mij niet meer te laten testen want ik ben gevaccineerd’. Vervolgens zit ze constant te niezen en te hoesten... ‘ja, beetje verkouden, maar kan geen Corona zijn hoor!’
Ik vind haar al verschrikkelijk want ook al heb je het druk, komt ze nog bijna de keuken in om te kletsen en vooral je van het werk te houden en dan krijg je ook nog dit. Maar mijn baas zei laat maar zitten.
Ik ben niet in haar buurt geweest en dit is nu EXACT waarom ik vind dat mensen met een vaccinatie niet meer voordelen mogen hebben, want ze kan mij nog wel gewoon aansteken met haar geblaf en zelf Corona hebben ook al meent ze van niet.
bigone schreef:cam schreef:Ik heb ook de oproep binnen.
as woensdag bij de huisarts. AstraZeneca, en ik vind het best spannend.
Ik zit in de 60 plus groep. 60.8 jaar. Dus maar net, maar ik ga het toch doen.
Manlief moet as maandag. Die krijg Pfizer.
Baal wel dat je bij AstraZeneca pas na 10 weken de twee prik pas krijgt.
Is zelfs 12 weken ertussen maar het verschil in bescherming is niet zo heel groot , na de booster komt er nog zo’n 10 a 15 % bij. Na drie weken na de eerste prik bescherming van zo’n 65 % en meer tegen het krijgen van ernstige symptomen en ziekenhuisopname. Het blijkt dat AZ de meeste bescherming bied wanneer er drie maanden tussen de twee prikken zit, succes !!
Lotus83 schreef:Ik ga dus aanstaande maandag voor mijn 1e prik van Pfizer
Heb er wakker van gelegen afgelopen nacht![]()
Niet zozeer voor de prik zelf maar eventuele bijwerkingen..
Lees daarom graag de berichten hier dat het allemaal mee valt
lenaa_tje schreef:@marlindeRoozWaarschijnlijk
@sureido dat geeft mijn vriendin in de schoenenwinkel ook aan. Na de volle week met dat soort klanten is zij dus snip verkouden en wacht ze op de uitslag van de test.
Bejaarden die aangeven dat ze wel kunnen voelen of hun schoenen goed passen want zij zijn toch gevaccineerd. Doe even zeg..