Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:19

Heeft er al iemand ervaring met het vervroegen van de tweede prik? Als er bij wijze van een gaatje is eerder kan mijn originele afspraak misschien gaan naar iemand anders die dan de brief gekregen heeft, zodat die sneller geprikt kan worden.

Let op, ik heb het dus over een prikruimte die om wat voor reden dan ook niet voor mensen die een eerste prik moeten krijgen ingevuld is. Het gaat dus niet om voordringen zodat ik zelf sneller klaar ben, maar zodat mijn tweede prik plek misschien naar iemand anders met risico kan, maar nu nog geen brief gekregen heeft.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:21

Ik heb gister de brief gehad en heb 21 mei de 1e afspraak. Het is echt niet zo dat je de brief krijgt en morgen kan gaan prikken. Of nou ja, ik had die keuze niet in ieder geval :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:22

Zebrastreep schreef:
Nou toen ik belde begin januari moest ik zeker nog 3 weken wachten hoor. Dus inplannen kan je zeker al doen en als je het niet uit komt vraag je gewoon of je een andere datum mag plannen.

Ik zat ook met werk dan had ik ook gezegd van nou doe het maar een andere dag , dat kan heus wel niet zo moeilijk denken. Kans is groot dat je nog wel een paar weken moet wachten.

En dat is niet zoals het hoort. Dus ik doe dat niet :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:24

Hier kon ik kiezen tussen morgen maandag of dinsdag. De drie locaties zitten gewoon totaal niet vol :n

Bigone je trekt alweer conclusies die niet kloppen. :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:25

karuna schreef:
Hier kon ik kiezen tussen morgen maandag of dinsdag. De drie locaties zitten gewoon totaal niet vol :n

Bigone je trekt alweer conclusies die niet kloppen. :n

Hoe kan het dat je kon kiezen als je nog niet een brief hebt gehad? Ik snap er nog weinig van hoor van jouw berichten. :')

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:25

Ik heb ook de oproep binnen.
as woensdag bij de huisarts. AstraZeneca, en ik vind het best spannend.
Ik zit in de 60 plus groep. 60.8 jaar. Dus maar net, maar ik ga het toch doen.
Manlief moet as maandag. Die krijg Pfizer.

Baal wel dat je bij AstraZeneca pas na 10 weken de twee prik pas krijgt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:27

Simpel huisarts kreeg gister melding van een ggd medewerker dat er meer dan voldoende plekken vrij waren. Ha heeft geprobeert deze te vullen met risicopatienten door deze op te bellen om de plekken gevuld te krijgen maar dat kon opeens toch niet meer zonder brief. -O- Dus zodoende.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:28

@Cam: Dat is apart, dan ben je dus van 61, ik ook (sinds een maand 60) en ik krijg pfizer volgens de richtlijnen.

Edit: oh nee, van 1960 dus.
Laatst bijgewerkt door mysa op 08-05-21 15:30, in het totaal 2 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:28

Maar waarom denkt jouw HA dat hij buiten het systeem staat? :n

En snap ook jouw klaagzang niet, als je zo'n enorm hoog risico persoon bent. En zo bang bent voor covid? Waarom blijf je dan niet gewoon binnen in plaats van zaken ondernemen. :n

Olympia

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:29

En met het vaccin kan je ook nog steeds corona krijgen. Ik ben het levende bewijs :+

Ik ben alleen niet ziek geworden :)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:30

mysa schreef:
@Cam: Dat is apart, dan ben je dus van 61, ik ook (sinds een maand 60) en ik krijg pfizer volgens de richtlijnen.

Nee ik ben geboren in 1960. En wordt dit jaar in september 61.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:31

karuna schreef:
Simpel huisarts kreeg gister melding van een ggd medewerker dat er meer dan voldoende plekken vrij waren. Ha heeft geprobeert deze te vullen met risicopatienten door deze op te bellen om de plekken gevuld te krijgen maar dat kon opeens toch niet meer zonder brief. -O- Dus zodoende.

Jou huisarts staat niet buiten het systeem hè?
Waarom zou jij eerder mogen dan bijv. Ik.
Ik heb ook nog geen brief gehad, dus kan ik geen afspraak maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:33

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het is strijd is met de Bokt regels.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:35

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de Boktregels geformuleerd
Laatst bijgewerkt door ynskek op 10-05-21 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tegen de boktregels geformuleerd

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:35

Ik had vandaag ook weer wat bizars... ik val soms in bij een broodjeszaak en een oude vrouw die elke dag een kopje koffie mag komen drinken (ik vind haar echt een sekreet maar goed) van mijn baas, was langsgekomen. Zit ze, zegt ze ‘ik hoef mij niet meer te laten testen want ik ben gevaccineerd’. Vervolgens zit ze constant te niezen en te hoesten... ‘ja, beetje verkouden, maar kan geen Corona zijn hoor!’

Ik vind haar al verschrikkelijk want ook al heb je het druk, komt ze nog bijna de keuken in om te kletsen en vooral je van het werk te houden en dan krijg je ook nog dit. Maar mijn baas zei laat maar zitten.

Ik ben niet in haar buurt geweest en dit is nu EXACT waarom ik vind dat mensen met een vaccinatie niet meer voordelen mogen hebben, want ze kan mij nog wel gewoon aansteken met haar geblaf en zelf Corona hebben ook al meent ze van niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:37

cam schreef:

Is zelfs 12 weken ertussen maar het verschil in bescherming is niet zo heel groot , na de booster komt er nog zo’n 10 a 15 % bij. Na drie weken na de eerste prik bescherming van zo’n 65 % en meer tegen het krijgen van ernstige symptomen en ziekenhuisopname. Het blijkt dat AZ de meeste bescherming bied wanneer er drie maanden tussen de twee prikken zit, succes !!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:38

sureido schreef:
Ik had vandaag ook weer wat bizars... ik val soms in bij een broodjeszaak en een oude vrouw die elke dag een kopje koffie mag komen drinken (ik vind haar echt een sekreet maar goed) van mijn baas, was langsgekomen. Zit ze, zegt ze ‘ik hoef mij niet meer te laten testen want ik ben gevaccineerd’. Vervolgens zit ze constant te niezen en te hoesten... ‘ja, beetje verkouden, maar kan geen Corona zijn hoor!’

Ik vind haar al verschrikkelijk want ook al heb je het druk, komt ze nog bijna de keuken in om te kletsen en vooral je van het werk te houden en dan krijg je ook nog dit. Maar mijn baas zei laat maar zitten.

Ik ben niet in haar buurt geweest en dit is nu EXACT waarom ik vind dat mensen met een vaccinatie niet meer voordelen mogen hebben, want ze kan mij nog wel gewoon aansteken met haar geblaf en zelf Corona hebben ook al meent ze van niet.

Laat maar zitten? Je baas moet zorgen voor een veilige werkomgeving dus zeg dat tegen hem.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:39

@marlindeRooz :') Waarschijnlijk

@sureido dat geeft mijn vriendin in de schoenenwinkel ook aan. Na de volle week met dat soort klanten is zij dus snip verkouden en wacht ze op de uitslag van de test.
Bejaarden die aangeven dat ze wel kunnen voelen of hun schoenen goed passen want zij zijn toch gevaccineerd. Doe even zeg..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:41

Nou ja, ze vind het lastig het te zeggen tegen haar (komt er al 20 jaar), ik snap het ergens wel maar het is haar zaak, ik heb er verder zelf weinig over te zeggen. Ze is zelf ook niet zo heel nauw met de regels :o.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:41

bigone schreef:
cam schreef:

Is zelfs 12 weken ertussen maar het verschil in bescherming is niet zo heel groot , na de booster komt er nog zo’n 10 a 15 % bij. Na drie weken na de eerste prik bescherming van zo’n 65 % en meer tegen het krijgen van ernstige symptomen en ziekenhuisopname. Het blijkt dat AZ de meeste bescherming bied wanneer er drie maanden tussen de twee prikken zit, succes !!

Oké, vond 10 weken al lang. :j
Ben blij als het straks allemaal achter de rug is. Mijn beste vriendin is in december naar Hongarije geëmigreerd, en als ik ben geënt kan ik eindelijk naar haar toe. We missen elkaar zo erg. Zij moet wachten tot ze 9 maanden in Hongarije woont. Dat mag ze pas een inenting halen

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:42

Lotus83 schreef:
Ik ga dus aanstaande maandag voor mijn 1e prik van Pfizer

Heb er wakker van gelegen afgelopen nacht -O-
Niet zozeer voor de prik zelf maar eventuele bijwerkingen..

Lees daarom graag de berichten hier dat het allemaal mee valt :=

Hier gisteren de eerste prik gehad. Vannacht wakker geworden met hoofdpijn, beetje misselijk en een zere arm. Paracetamol genomen en weer in slaap gevallen. Nu op wat spierpijn in mijn arm nergens geen last van. Dus hier maar minimale bijwerkingen gehad.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:42

lenaa_tje schreef:
@marlindeRooz :') Waarschijnlijk

@sureido dat geeft mijn vriendin in de schoenenwinkel ook aan. Na de volle week met dat soort klanten is zij dus snip verkouden en wacht ze op de uitslag van de test.
Bejaarden die aangeven dat ze wel kunnen voelen of hun schoenen goed passen want zij zijn toch gevaccineerd. Doe even zeg..

Ja, het is de jeugd hè ..... :n

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:44

cam schreef:
mysa schreef:

Nee ik ben geboren in 1960. En wordt dit jaar in september 61.

Ja, ik was even niet zo scherp. ;) Blijft raar en kunstmatig, zo'n scheiding tussen geboortejaren.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:47

[/quote]

Nee ik ben geboren in 1960. En wordt dit jaar in september 61.[/quote]

Ja, ik was even niet zo scherp. ;) Blijft raar en kunstmatig, zo'n scheiding tussen geboortejaren.[/quote]

Vind ik ook. Dat een maand verschil in leeftijd dus blijkbaar genoeg is om wel of niet extra risico te lopen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:48

Terwijl ik begreep ook bij verkoudheid ondanks mijn vaccinatie laat ik mij testen en blijf ik binnen totdat ik de uitslag heb. Zo ver ik weet moet dat ook nog als je gevaccineerd bent , en ik zal mij daar zeker ook aan houden.

Of überhaupt bij klachten natuurlijk testen , de kans wordt wel kleiner op besmetting maar is zeker nog aanwezig. Ik was mijn handen nog net zo goed stuk en draag mondkapjes waar het moet en hou afstand.