Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 14:33

Die eiersalade is echt heel makkelijk.
2 eitjes hard koken
100 ml Griekse yoghurt, of bijvoorbeeld een combinatie van magere kwark en remia Friteslijn.
Bieslook of bijvoorbeeld een beetje fijngesneden prei
Kerrie, zout en peper

Eieren fijnsnijden en alles door elkaar mengen. Voor de variatie kun je er bijvoorbeeld ook zongedroogde tomaatjes of kappertjes door doen, of ipv kerrie poeder paprika poeder.

Pallatin

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 17:37

Hoi dames, ik zat even onder de meeleessteen, had een hectische werkweek met een borrel, lunch en ook nog bioscoop bezoekje. Dat was qua eten niet echt best, dus wilde het dit weekend weer oppakken en het rijden weer oppakken nu paardlief van z’n hoesje af is…heb 2 dagen heerlijk in het bos gereden maar zit nu zelf in de lappenmand….griep! Of Corona, maar voel me iig knudde…alsof er een bulldozer over me heen is gereden…enige positieve punt: trek in snaaien heb ik niet. :+ zal morgen een langere post plaatsen als ik hopelijk wat meer fut heb

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:44

Ik heb vandaag een mindere dag. Zie het even niet meer zitten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:07

purny schreef:
Ik heb vandaag een mindere dag. Zie het even niet meer zitten

:knuffel:
Als je wil mag je een PB sturen!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:33

Als we je ergens mee kunnen helpen @purny? :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:36

Ff globaal. Ik ben aangekomen en kan alleen maar janken.
Ik heb het gevoel dat ik wordt gestraft voor mijn weekje van vorige week en vraag me af of ik wel nog kan genieten in het leven

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:39

Aankomen is ook gewoon echt klote, zeker als je gewoon heel erg goed bezig bent en dan misschien eventjes een paar dagen wat minder en dat dan ineens zorgt voor stijgingen op de weegschaal.

Heb je wel eens gehoord van de Lazyfitgirl methode? Misschien dat dat wat voor je is. Daar wordt meer gekeken naar mindset en nonscale victories. Dus niet de weegschaal, maar bijvoorbeeld meten, kleinere maat, een betere huid, glanzend haar, een beter zelfbeeld enzovoorts...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:54

Ik ga het eens opzoeken.
Vorige week een paar stukjes chocolade gegeten en zaterdag gyros.
Ik wil gewoon niet mijn hele leven lijnen. Het voelt nu als levenslang.
(En waarschijnlijk speelt alle oliebol in de wereld ook behoorlijk mee)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:26

:(:) Soms is het ook gewoon ff poedersuiker Purny. Andere momenten gaat het weer beter. Volgens mij ben je hartstikke goed bezig dus laat 1 weegmoment niet je mindset beïnvloeden.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:26

Purny :(:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:04

purny schreef:
Ik ga het eens opzoeken.
Vorige week een paar stukjes chocolade gegeten en zaterdag gyros.
Ik wil gewoon niet mijn hele leven lijnen. Het voelt nu als levenslang.
(En waarschijnlijk speelt alle oliebol in de wereld ook behoorlijk mee)

Klinkt wel herkenbaar hoor… ik kan me ook mega schuldig voelen na wat gesnoep -O- .
Probeer niet alleen te focussen op het getal op de weegschaal, maar ook op bijvoorbeeld hoe kleding gaat zitten. Dat helpt mij ook :).

Ik zag foto’s van afgelopen weekend en dat gaf goeie motivatie om echt weer aan de bak te gaan. Ik voelde me echt mega chonky op de foto’s, en alle andere meiden die mee waren zagen er veel dunner uit… voelde me het dikkerdje van de groep enzo

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:25

Mijn lichaam is echt even aan het onstuikeren na een week teveel ellende naar binnen duwen.
Echt even verzetten tegen de urge momenteel. Is waarschijnlijk met een paar dagen wel weer weg.. :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:01

Thnx allemaal, ik zat er gister gewoon even doorheen...

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:33

purny schreef:
Thnx allemaal, ik zat er gister gewoon even doorheen...

Knuffel voor jou Purny :(:)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 08:22

Ahh purny herkenbaar hoor.. maar kom op laat je inderdaad door 1 weegmoment niet uit het veld slaan. Je kan dit!

Wauw 17km dames wat goed zeg! Heel knap!

Hier waren er ook 2 weken heel slecht dat ik dacht dat is echt 2 kilo ofzo. Nou dat viel mij mee. 0.8 en vanmorgen nog maar 0.5 die er extra bij zat.
Gisteren ook echt mijn best gedaan. Was pas half 8 thuis(niet zo gepland), supermarkt dicht en ik had dus geen avond eten. Had de friet in mijn hand en zag nog een bakje macaroni liggen. Ook niet super gezond maar beter dan friet!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:45

Bedankt voor het recept Gaucho.

Es_ther en Purny: ik heb dat ook echt van dat schuldig voelen. Gisteren werden me bonbons aangeboden, heb er 1 genomen maar voelde me daar ook best schuldig over. Terwijl ik eigenlijk trots moet zijn, want er werd gezegd: neem er gerust meer. En ik heb het gewoon bij 1 gehouden, zou ik voorheen zeker niet gedaan hebben. En heb eigenlijk het idee dat ik van die ene bonbon veel meer genoten heb.

Dustinlover: fijn dat de “schade” meeviel, en knap dat je gisteren de betere keuze hebt gemaakt. Is het misschien een optie voor je om wat goede maaltijden in de vriezer te hebben liggen voor als je laat thuiskomt? Voor mij zijn dat soort momenten ook altijd de keren dat het fout gaat met mijn eten.

Ik ga lekker op schema, deze week weer 0,6 kg er af. Gaat niet snel, maar op deze manier hopelijk wel blijvend. Heb ook niet echt het idee dat ik aan het diëten ben, maak meer bewustere voeding keuzes.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 10:04

Goed bezig Sharani!

Hier zelfde gewicht als vorige week, maar wel -0,3% vet. Is ook iets toch?
Straks in de pauze lekker wandelen, even bewegen :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 11:09

Wat goed Sharani!

Esther dat is ook knap!

Sharani probleem is dat ik niet wist dat ik laat thuis was dus dan is het niet ontdooit. Pasta kan je opzich nog wel ontdooien in de magnetron dan, maar wat vries jij in wat je dan zo kan ontdooien?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 11:23

Ik heb ook nog eten in de vriezer. Spaghetti en nasi.

Schijnbaar heb ik zo'n goede vriezer dat mijn soep die ik zondagavond uit de vriezer had gehaald maandagavond nog bevroren was...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 11:50

Dustinlover: lastig als het onverwachts is inderdaad. Een maaltijd soep vind ik in dat soort situaties makkelijk, dat kan gewoon bevroren in de pan om zachtjes te ontdooien en opwarmen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:42

Even ego-post, druk gesport en vanmorgen de -11 aangetikt *\%/* We gaan gewoon lekker door :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:04

Top zeg *\o/*

Hier begon de dag met een ontbijt van meer dan 600 kcal :roll: iets met gezellig samen met de kids ontbijten. Na de heel gezonde havermout dus ook nog een broodje met speculoos en pure hagelslag. Het smaakte wel erg lekker :=

Wat ik eerder al gemerkt had bleek vandaag ook weer, als ik zo uitgebreid ontbijt heb ik de rest van de dag weinig trek. Ben verder prima de dag doorgekomen zonder tussendoortjes. Lunch van 300 kcal met magere kwark, verse frambozen en een klein beetje muesli. Nu net geroosterde wortels, een vega schnitzel en een sausje van kwark voor totaal 500 kcal en ik zit echt hardstikke vol :j Kan ook bijna niet anders na 500 gram wortels :')

Afbeelding

Verder ook nog gewandeld en een zolder workout van 40 minuten. Al met al dus helemaal geen slechte dag maar ben wel blij dat er morgen bij mijn ontbijt geen hagelslag en speculoos op tafel staat :o

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:08

Hahaha. Toch fijn inderdaad als je bepaalde dingen gewoon zelf niet in huis hebt :') scheelt worstelen met jezelf.

Hier vandaag netjes gegeten, ondanks dat we weg waren met de kleine. Had gewoon lekkere en redelijk gezonde tussendoortjes mee en niks gehaald daar :j

Wel ongesteld geworden vandaag. Zat eraan te komen, dus mooi dat het er nu is. Hopelijk zakt de weegschaal daarna ook weer :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:51

Tarzan *\o/* *\o/* *\o/* !

Haha Gaucho, maar toch goed opgelost!
Hier ook wel prima gegeten, wel wat geïmproviseerd, maar prima :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 09:25

Hier juist niet zo goed gegeten en bewogen. De dag begon prima maar mijn zoon kwam thuis met appeltaart, slagroom en aardbeien die hij had gehad als bedankje voor een klusje dat hij gedaan had. Nu ben ik lactose intolerant dus die slagroom hoef ik niet, maar de rest :9 .
En ‘s avonds ook nog frietjes uit de airfryer… . En mijn wandeling viel ook nog in het water want werd gebeld door iemand die ik al lang niet gesproken had, dus dat duurde even :o .

Vandaag er maar weer vol voor gaan :j .