Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:Ik lees net dat er op de Nederlandse Antillen nog geen Corona gevallen zijn, zou de warmte dan toch een gunstig effect hebben? Ze gaan het echter wel merken doordat er geen cruiseschepen meer aankomen.
knollentuin schreef:cursebreaker schreef:Kunnen zoveel mensen tegenwoordig niet meer sparen, dan dat ze zelfs een gedeeltelijk maandloon niet kunnen missen? Best zorgwekkend ook. Geen aanval naar iemand toe, maar ik zie het meermaals voorbij komen dat mensen zo snel een probleem gaan hebben.
In dat opzicht lijkt het me verstandig als je gewoon zegt: ok, nu 2 weken dicht en dan kan misschien weer iedereen aan 't werk. Nu blijft het zich rekken met werkzaamheden die wegvallen en een gedeelte wat door blijft gaan, waardoor je kans hebt dat het zich nog langer gaat rekken allemaal. Dan wordt op de lange termijn het financieel plaatje er idd veel slechter op.
Ik denk dat er meer mensen zijn tegenwoordig die elke maand net genoeg of net niet genoeg hebben om rond te komen. Na de laatste crisis zijn er heel veel mensen als zzp aan het werk en hebben gewoon geen reserve. Verzekeren als zzp is vaak te duur en de voorwaarden tot er uitgekeerd wordt vaak niet reëel.
Veel, heel veel beroepsgroepen komen door deze situatie in de knoop
Gisteren schrok ik weer even van de makkelijke reacties van mensen die in loondienst werken als ze niet kunnen werken door ziekte, of opgelegd door overheid. -Mij raakt t niet ik krijg toch wel uitbetaald- ja wat als je baas het ook niet meer trekt??
Het zou goed zijn voor veel mensen om eens een jaartje eigen baas te zijn of een jaartje verantwoordelijk voor een paar personeelsleden te zijn.
Mensen roepen snel en makkelijk , daaruit blijkt de onkunde of onwetendheid.
cursebreaker schreef:AH zet alles aan de deur en dat werkt prima - ik liet normaal alles in de gang zetten, sowieso niet naar binnen. Enige dingetje is natuurlijk dat al die mensen dat pin ding in handen hebben. Een optie om vooraf online te betalen zou nu wel handig zijn.
Cer schreef:Sheran schreef:Bij mij ging er ineens een licht op door een vriend: die toiletrollen worden natuurlijk gewoon als zakdoekjes/schoonmaakdoekjes gebruikt![]()
Advies is namelijk om wegwerpdoekjes etc te gebruiken.
Wat gaan ze allemaal schoonmaken dan? (ben oprecht benieuwd)..
_Penotti schreef:Bambi1995 schreef:Is het raar als ik morgen in de winkel met handschoenen ga werken?
Zou het zin hebben?
Jij raakt met je schone handschoenen vieze dingen aan zonder het te weten en vervolgens je neus of mond. Dan doe je niets anders dan met de gewone hand.
knollentuin schreef:MyWishMax schreef:Over de ZZPers die in moeilijkheden komen, je hebt ook bijstand voor ZZPers, de BBz regeling.
Dat is een lening hè? Die moet terugbetaald worden.
MizzMontana schreef:Norwegian air stuurt de helft van het personeel met onbetaald verlof. Heftige maatregel.
Wat betreft het virus en temperatuur weten we gewoon nog niet wat het gaat doen. Het h1n1 virus had de pandemie in juni/juli en is nu ook een seizoens griep.
Vanwege het ontbreken van weerstand zou het virus zich nu ook wel anders kunnen gedragen dan je verwacht.
Edit typo