De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:54

Ik lees net dat er op de Nederlandse Antillen nog geen Corona gevallen zijn, zou de warmte dan toch een gunstig effect hebben? Ze gaan het echter wel merken doordat er geen cruiseschepen meer aankomen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:54

MyWishMax schreef:
Over de ZZPers die in moeilijkheden komen, je hebt ook bijstand voor ZZPers, de BBz regeling.

Dat is een lening hè? Die moet terugbetaald worden.

Bloodymary

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:55

Het is natuurlijk ook zo druk in de winkels nu omdat bijna iedereen vrij is. Oh nee, thuis werkt...

MizzMontana

Norwegian air stuurt de helft van het personeel met onbetaald verlof. Heftige maatregel.

Wat betreft het virus en temperatuur weten we gewoon nog niet wat het gaat doen. Het h1n1 virus had de pandemie in juni/juli en is nu ook een seizoens griep.
Vanwege het ontbreken van weerstand zou het virus zich nu ook wel anders kunnen gedragen dan je verwacht.

Edit typo
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 13-03-20 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Relaxed schreef:
Ik lees net dat er op de Nederlandse Antillen nog geen Corona gevallen zijn, zou de warmte dan toch een gunstig effect hebben? Ze gaan het echter wel merken doordat er geen cruiseschepen meer aankomen.

En Spanje dan waar het afgelopen week ruim 25 graden was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:56

Relaxed schreef:

Nee joh, in alle andere warme landen is het wel.
Misschien is dit het voordeel van een eiland. Totdat het er wel is... Dan is het een groot nadeel.

cursebreaker

knollentuin schreef:
cursebreaker schreef:
Kunnen zoveel mensen tegenwoordig niet meer sparen, dan dat ze zelfs een gedeeltelijk maandloon niet kunnen missen? Best zorgwekkend ook. Geen aanval naar iemand toe, maar ik zie het meermaals voorbij komen dat mensen zo snel een probleem gaan hebben.

In dat opzicht lijkt het me verstandig als je gewoon zegt: ok, nu 2 weken dicht en dan kan misschien weer iedereen aan 't werk. Nu blijft het zich rekken met werkzaamheden die wegvallen en een gedeelte wat door blijft gaan, waardoor je kans hebt dat het zich nog langer gaat rekken allemaal. Dan wordt op de lange termijn het financieel plaatje er idd veel slechter op.

Ik denk dat er meer mensen zijn tegenwoordig die elke maand net genoeg of net niet genoeg hebben om rond te komen. Na de laatste crisis zijn er heel veel mensen als zzp aan het werk en hebben gewoon geen reserve. Verzekeren als zzp is vaak te duur en de voorwaarden tot er uitgekeerd wordt vaak niet reëel.
Veel, heel veel beroepsgroepen komen door deze situatie in de knoop
Gisteren schrok ik weer even van de makkelijke reacties van mensen die in loondienst werken als ze niet kunnen werken door ziekte, of opgelegd door overheid. -Mij raakt t niet ik krijg toch wel uitbetaald- ja wat als je baas het ook niet meer trekt??
Het zou goed zijn voor veel mensen om eens een jaartje eigen baas te zijn of een jaartje verantwoordelijk voor een paar personeelsleden te zijn.
Mensen roepen snel en makkelijk , daaruit blijkt de onkunde of onwetendheid.

Ja dat is zeker waar. Ik zie bij m'n man wat de verzekeringen kosten als ZZP'er en dat is echt niet mis. Gelukkig werkt hij in een sector waarin goed werk te vinden is en zeker als je goed bent in wat je doet, zoals hij. Dus ook nu hoeft hij zich geen zorgen te maken en dat is wel echt heel prettig. Maar ik denk idd ook veel aan de mensen waarbij het financieel niet makkelijk op te vangen gaat zijn. Ik ben van mening dat de gezondheid voorop moet staan, maar het gaat idd wel echt zo vreselijk moeilijk worden voor veel mensen en dat is ook hartverscheurend als je daaraan denkt. Want dat is al in werking allemaal, het heeft nu al veel invloed op veel sectoren en dat zal alleen maar erger gaan worden nog. Maar ik vind het idd alsnog verbazend en erg natuurlijk dat zoveel mensen het financieel toch zo zwaar hebben al en zo weinig kunnen opvangen.

Anoniem

Over handschoenen aan en werken in een winkel: ja, is niet raar. Hier zelfs een supermarkt in de buurt die niet meer werkt met contant geld.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:57

Ik woon in spanbroek. Omgeving hoorn.

Was gekkenhuis bij deen :j

Bambi1995

Ik zit nooit met mijn handen aan mijn gezicht op mijn werk, ik ben vies van geld. Dus dat gaat wel goed komen.

Anoniem

Volgensmij zit de luchtmacht in het complot :D
Ik vind de callsign verdacht...
Afbeelding
(Scannernet, uur als 10:55)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:58

cursebreaker schreef:
AH zet alles aan de deur en dat werkt prima - ik liet normaal alles in de gang zetten, sowieso niet naar binnen. Enige dingetje is natuurlijk dat al die mensen dat pin ding in handen hebben. Een optie om vooraf online te betalen zou nu wel handig zijn.

Je kunt met de app betalen.
Dan scan je met de app de qrcode op het apparaat van de bezorger en dan kun je via je eigen bank op je telefoon betalen

marius

Ik snap de maatregel wbt het zorgpersoneel niet helemaal (nog).
Wanneer ik verkouden, snotterig, ziekig ben.. kan ik toch beter nú uitzieken dat ik straks weer fris en fruitig aan het werk kan wanneer het écht losbarst?

Matheno

Als iedereen even wegblijft uit de NOP.. _O- Hier is nog niks, en de mensen zijn te nuchter om te hamsteren.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:59

Bambi1995 schreef:
Is het raar als ik morgen in de winkel met handschoenen ga werken?

Zou het zin hebben?
Jij raakt met je schone handschoenen vieze dingen aan zonder het te weten en vervolgens je neus of mond. Dan doe je niets anders dan met de gewone hand.

tienus63

Afbeelding

germie

Cer schreef:
Sheran schreef:
Bij mij ging er ineens een licht op door een vriend: die toiletrollen worden natuurlijk gewoon als zakdoekjes/schoonmaakdoekjes gebruikt :)*
Advies is namelijk om wegwerpdoekjes etc te gebruiken.

Wat gaan ze allemaal schoonmaken dan? (ben oprecht benieuwd)..

Ik stel het dweilen van mijn huis uit tot volgende week. Heb het nu druk zat, dan meer tijd.

Zit er ook over te denken om maar een ikeakast te kopen. Toch nog nodig, maar als ik op donderdagavond niet meer naar het zwembad hoef heb ik daar ook mooi tijd voor.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:00

Bambi1995 schreef:
Ik zit nooit met mijn handen aan mijn gezicht op mijn werk, ik ben vies van geld. Dus dat gaat wel goed komen.

Ik ga straks nog proberen te pinnen, heb cash nodig.

Anoniem

tienus63 schreef:
[ [url=m/j7KikL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahahahhaha.

Bubblewrap, wat betekent jouw afbeelding?

tienus63

Bubblewrap schreef:
Volgensmij zit de luchtmacht in het complot :D
Ik vind de callsign verdacht...
[ [url=m/67yFvd.png]Afbeelding[/url] ]

(Scannernet, uur als 10:55)

Die heli wil gewoon met rust gelaten worden.
Niezen kan ie niet.

Bambi1995

_Penotti schreef:
Bambi1995 schreef:
Is het raar als ik morgen in de winkel met handschoenen ga werken?

Zou het zin hebben?
Jij raakt met je schone handschoenen vieze dingen aan zonder het te weten en vervolgens je neus of mond. Dan doe je niets anders dan met de gewone hand.

Dat doe ik dus nooit aan mijn gezicht komen op het werk. Ik heb lichtelijk smetvrees.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:01

knollentuin schreef:
MyWishMax schreef:
Over de ZZPers die in moeilijkheden komen, je hebt ook bijstand voor ZZPers, de BBz regeling.

Dat is een lening hè? Die moet terugbetaald worden.

Dat niet, tenzij je inkomen boven de bijstandsnorm zit. Maar je moet er wel heel erg aan toe zijn wil je voor die regeling in aanmerking komen....

Cookies

Jaaaaaaaaaaaaaaa, tis de schuld van de Kluchtmacht!

Bloodymary

MizzMontana schreef:
Norwegian air stuurt de helft van het personeel met onbetaald verlof. Heftige maatregel.

Wat betreft het virus en temperatuur weten we gewoon nog niet wat het gaat doen. Het h1n1 virus had de pandemie in juni/juli en is nu ook een seizoens griep.
Vanwege het ontbreken van weerstand zou het virus zich nu ook wel anders kunnen gedragen dan je verwacht.

Edit typo

Ja die vliegen heel veel op de USA. Ben er pas nog mee naar New York geweest. Dus die hebben nog maar weinig vluchten nu.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:02

germie schreef:
Bambi1995 schreef:

Ik ga straks nog proberen te pinnen, heb cash nodig.

Ooo, zo begon de financiële crisis ook.
Iedereen die dsb rekening had, ging massaal pinnen.