Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:58

Mooi Wijslander! Bij andere vind ik korte nagels wel mooi..

Tutorial kan ik niet vinden.. als ik zoek op sjablonen krijg ik enkel filmpjes van verlengingen. Anders ga ik het gewoon proberen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:01

Wijslander schreef:
Gelukt met je eigen nagels Glossi?

Ik bestel ook vaak bij Ten Nail Supplies en gebruik ook de Diva Titanium topcoat. :)

Namiro, zulke sjabloontjes heb ik zelf nog nooit gebruikt dus geen idee, sorry! Misschien kun je een tutorial vinden?

Van het weekend een poging gedaan mijn eigen nagels te verlengen (met sjablonen) maar ben halverwege gestopt, het wilde even niet pff haha. Nu dus shorties, hier met rubber base Nude Peach van Diva en She Rules van Néonail. En de Titanium topcoat.

[ [url=m/CiAK8P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi <3.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 09:28

Mooi! Verlengingen vind ik ook lastig, vooral het sjabloon plaatsen als je geen mooie ronde nagels hebt :=

Hier gisteravond nog een setje gezet bij schoonmoeders. Ging echt voor geen meter. We begonnen met bronzed nude van PG (met het idee de ringvingers zo te panteren), maar die kwam helemaal raar onder de lamp uit, dus die er weer afgehaald en toen maar alle nagels zo gedaan. Het is totaal niet naar m’n zin qua kwaliteit, maar in daglicht ziet het er gelukkig niet slecht uit en schoonmams was er superblij mee. En dat voor iemand die de eerste keer nog zei ‘doe maar een rustig kleurtje, ik ben niet zo van de gekke dingen’ :+

Afbeelding
Dit is Diva rubberbase, Diva pure white, PG bronzed nude, PG chestnut brown en Diva titanium topcoat.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 09:37

Hip setje Britt! Daar zie ik mijn schoonmoeder niet mee lopen! Haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 09:48

Oeh, leuke set :D.

Ik ga vandaag voor een nieuw kleurtje, maar ik weet nog niet welke :').

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 07:11

Oh wat mooi Wijslander!! Is she rules de flakes?? Jammer dat de sjablonen niet mee werkten. Gelukkig zijn shorties ook super leuk.

Ik heb toevallig ook weer rubberbase van Diva gebruikt. Die is net wat harder dan de meeste andere rubber bases. Hmm ja gelukt.. kinda.. Het is niet super netjes geworden. Had ook ruzie met de matte top. Heb nog gebuft en weer opnieuw matte top gedaan. Deze kleur wil gewoon niet super mat ofzo.
Afbeelding

Britt, wat een super leuk en gedurfd setje! Jammer dat het niet zo lekker ging. We hebben allemaal ons week niet :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 07:14

Oeh, ik vind m mooi! Ik wil ook een matte topcoat :D.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 07:36

Ik vind m wel mooi hoor! Mat blijft toch ook lastig..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:25

Mag ik hier gezellig meekletsen? :D ik heb vroeger altijd veel mn nagels gelakt en zette ook bij mezelf gel nagels. Toen ik in de zorg ging werken mocht ik niks meer op mijn nagels. Daar recent mee gestopt dus ik kan weer aan de gang met mijn nagels. De gel is inmiddels oud. Lamp en dergelijke heb ik nog wel. Met die gellak heb ik nooit gewerkt maar ziet er tof uit! Ik zie in het topic verschillende merken voorbij komen. Wat is een leuk start setje? Ik las ook iets over rubber base en dan zonder schade het weer van je nagels kunnen pulken, dat lijkt me ideaal.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:46

Bij Mardy’s nailshop zijn starters setjes te koop van Semilac, goede lamp zit daarbij en alles wat je nodig hebt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:30

Rubber base kun je niet zonder schade afpulken hoor %) bedoel je misschien Peel off base?

Er zijn diverse starterssets te krijgen, die van PinkGellac zou ik persoonlijk overslaan.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 12:21

Welkom Wendy :) De enige base die je eraf kunt pulken is Peel off base en zelfs dat is afhankelijk van je nagels. Het is niet geschikt voor zwakke nagels. Ik kan het er bij mij zelf ook niet zo afpeelen (ik heb die van Diva)

Semilac is idd een fijn merk. Heb daar maar 3 kleuren van maar lakt prima. Ik vind Indigo, Black by Vanessa, Slowianka en Victoria Vynn fijn. Diva heeft fijne rubberbase en uhm Neonail is ook goed. Veel merken zijn wel goed eigenlijk. Zou alleen geen Pink gellak nemen. Geen fijn merk is mijn ervaring (ook op hun fb staan dagelijks negatieve berichten van ontevreden klanten)

Lamp is trouwens ook na een tijdje toe aan vervanging. Heb je een led/uv lamp?
Laatst bijgewerkt door Glossi op 14-10-22 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 12:21

Ik kan de peel ook niet zo afpeelen. Ik gebruik er aceton bij, dat werkt super :).

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 12:24

Dat werkt bij die van Diva niet. Ik moet soms alsnog met de vijl aan de slag :+ Op me teen nagels pulk ik het soms wel, daar ben ik iets minder voorzichtig mee.. oepsie :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 12:27

Glossi schreef:
Dat werkt bij die van Diva niet. Ik moet soms alsnog met de vijl aan de slag :+ Op me teen nagels pulk ik het soms wel, daar ben ik iets minder voorzichtig mee.. oepsie :o

Stukje losmaken en dan met een kwast aceton eronder? Dat werkt bij de peel off van PG echt top.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 12:53

donnar schreef:
Bij Mardy’s nailshop zijn starters setjes te koop van Semilac, goede lamp zit daarbij en alles wat je nodig hebt.

Lamp, wipes, vijlen en dergelijke heb ik allemaal nog. De gel durf ik alleen niet meer te gebruiken omdat die oud is. Was van magnetic oid volgens mij.
Gaat dus puur om primer, base, gellak en top coat :)

Dan zal het peel of base zijn inderdaad. Ik heb al wat in het topic zitten lezen maar ook wat dingen door elkaar gehaald denk ik.

Van mezelf heb ik vrij zwakke nagels waarbij soms ook laagjes van de nagel afbladderen zeg maar dus wil mijn eigen nagels zo weinig mogelijk schade toedoen. Heb ook wel gelezen over soak of gel, werkt dat echt makkelijk?

Ik gebruikte mijn lamp alleen voor mezelf dus is niet super veel gebruikt. Zou die na een tijdje ongebruikt in de kast zoveel achteruit gaan dan? Volgens mij heb ik er zelfs nog losse lampen bij maar dat moet ik even checken.

Zal ook eens zoeken of ik nog oude foto's van creaties heb.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:04

CND kun je ook gebruiken, die laat heel goed los van de nagel en hoef je ook niet open te vijlen. Maar die is wel behoorlijk prijzig in aanschaf.

Diva rubberbase krijg ik zelf met geen mogelijkheid volledig van mijn nagel af. Die laatste paar stukjes moet ik echt helemaal afvijlen. En ik moet dus wel opletten dat ik mijn eigen nagel niet beschadig met het afkrabben/afvijlen.

Lampen kunnen wel slechter worden door leeftijd, ongeacht gebruik. Maar daar kom je alleen maar achter door te testen!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:42

Vijlen kun je ook nog 2x weg gooien. Tenzij je bitjes hebt, die gaan langer mee.

CND schijnt idd super makkelijk te zijn met soaken. Ik wil die base binnenkort voor mijn moeder halen, kijken of dat wat is omdat bij haar niets lang blijft zitten maar ze vind mooie nagels wel leuk.

Maar heb je een led/uv lamp? Want uv lampen harden niet alle merken uit.

En gellak is eigenlijk altijd soak off. Je moet daar de tijd voor nemen. Bovenlaag vijl je er zo veel mogelijk af. En daarna 10 min soaken in aceton.

Edit: nee aceton werkt echt niet bij Diva Peel off. Ook olie geprobeerd en soaken in warm water. Maar mijn nagels zijn zwak dus kan er geen ‘druk’ tussen de Peel off en nagel zetten want dan beschadig ik ze. Plus alles hecht giga bij mij dus idk. Ze zijn er gewoon niet geschikt voor :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:03

Ik heb nooit problemen gehad met het soaken (rubberbase) Ik vijl eerst flink wat af, dan watjes met aceton en knijpers om mn vingers. 10 min laten zitten..verwijderen wat verwijderd kan worden en wat nog vast blijft langer blijven soaken...

Komen gave nagels onder vandaan.

Ik gebruik altijd nude/rose milky kleuren. Soms vijl ik enkel zonder te soaken en doe er gewoon nieuwe laagjes over. Scheelt tijd en werk en het ziet er ook goed uit

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:06

Afbeelding
Ik las iets over mat, ik heb ook een mat zwarte combi nu :))

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:58

Mooi Roosch! Ik hou echt van mat <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:59

Matzwart vind ik zo glamour/luxe staan <3.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:34

Oeh leuk roosch.

Ik ben denk ik in de minderheid maar ik hou totaal niet van mat :') vind het mooi bij anderen maar kies er zelf echt nooit voor

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:53

Ik heb eigenlijk geen idee of ik het mij mezelf mooi vind :)). Misschien ook wel niet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:54

Ik vind het ook mooi bij een ander, maar zelf ga ik me dan toch storen aan kleine foutjes. Glanzende randjes die je gemist hebt of dat het toch slijt waardoor randjes opnieuw gaan glanzen. En ik vind het niet fijn aanvoelen :o ik hou van gladde nagels.

Ohh ik heb gisteren besteld bij Tennails, ik hoop dat dpd het morgen nog komt brengen, maar ik zal wel weer pech hebben. Zal wel weer pas dinsdag worden ofzo :+