Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 23:05

tita schreef:
Greetje zo leuk en grappig dat wij in zelfde gebied lopen alleen jammer dat jij zo snel en flinke afstanden loopt

Wat vond je van de smokkelroutes?
Ik vind dat zandpad en door de weiland niks. Verder een super route
Ik deed de smokkelroutes en rode route ineen ong 11,50km en de rode route vond ik die mulle zand aan bosrand niks

De gele route is de elsakker een kloostertuinen die leek me saaaaai

Vandaag heb ik stukje rood gedaan om bij blauw te komen, heb blauw voltooid en van de week ga ik afwijken om richting ulvenhoutse bos te gaan lopem

Wie weet zijn wij elkaar dan wel tegengekomen vandaag. Op het heide stuk (waar ik een aantal rondjes heb gedaan) ben ik wel een paar hardlopende dames tegengekomen. Ik liep vandaag in fel blauw rokje.
Ja dat lange stuk mul zand op de rode route was ploeteren. Maar wel een mooi pad. Echter door het losse zand is altijd ploegen en daar hielp het ook niet om helemaal aan de rand te lopen. Maar voor extra kracht ben ik dan weer wel dat pad nog een keer op en neer gegaan.
De gele route vond ik op zich wel leuk hoor. Is ook maar een stukje van 4 km. Ik hoef ook niet op iedere km spectaculaire veranderingen in omgeving. Ik vond blauw dan wat minder. Met name dat stuk langs (of over maar net waar je ging lopen) het fietspad. Dacht daar ook de route kwijt te zijn. Tot ik ineens in een zijpad wel weer een pijl zag.
Maar stukjes natuur waar je niet wekelijks komt zijn zijn altijd wel leuk. De eerste keer ben ik bij het smokkelaartje gestart en dat eerste stuk van de smokkelroute is eigenlijk gelijk het mooiste van het hele gebied. Vandaar ook dat ik daar vandaag toch nog even naar toegelopen was.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 05:18

Morgen,

De blauwe route staat iets minder goed aangegeven iid, ik twijfelde bij die bosrand-pad wat eigenlijk bestond uit een al wortels.
Vond dat echt gevaarlijk pad, zag her en der paardenvijg dacht echt serieus := mijne zou daar niet levend uitkomen of paard op hol, breekt zijn benen, was juist blij dat fietspad te zien daar wilde ik oversteken wij moesten rechts pad in maar je kon ook links

Pad nog keer lopen := voor training was blij dat ik de bocht om kon moest ik weer zo’n poedersuiker route van 4km en dan zowat 2km mul zand vind ik niet fijn

Ik start op parkeerplaats waar je gelijk de heide op loopt, dan is de smokkelroutes zo gaaf, vooral dat stukje aan de overkant de weg Goudbergh alsof je op Safari bent......met veel fantasie.....
Was er om 7:15 en ik heb de ochtend 2 lopers gezien en 4 mensen met honden ben jou niet tegen gekomen :D

Greetje63

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:34

Hebben we het over hetzelfde stukje wat we het mooiste vinden tita. Ik was er pas om tien uur.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:26

Vandaag een mooie route vanuit huis. Het losse zand van gisteren was er niets bij. Maar na de 47,6 van zaterdag en de 18 van gisteren toch weer 27,5km in de benen. En tot de conclusie gekomen dat mijn eigen bos ook schitterend is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:52

Wat is jouw bos Greetje, de pannenhoef?

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:38

Hoi!

Ik wil hier graag meekletsen! Zou me even snel voorstellen: ik ben Roos, 25 jaar en woon in de achterhoek. Na de virtuele boktrun ben ik toch verder gegaan met hardlopen! Vind het toch leuk om te doen, ik loop nu 5km in ongeveer 31 minuten. Mijn eerste doel is het onder de 30 minuten te lopen, jullie misschien tips om dit op te bouwen? Ik zit ook op strava zou het leuk vinden om jullie te volgen voor motivatie!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:00

R00s schreef:
Hoi!

Ik wil hier graag meekletsen! Zou me even snel voorstellen: ik ben Roos, 25 jaar en woon in de achterhoek. Na de virtuele boktrun ben ik toch verder gegaan met hardlopen! Vind het toch leuk om te doen, ik loop nu 5km in ongeveer 31 minuten. Mijn eerste doel is het onder de 30 minuten te lopen, jullie misschien tips om dit op te bouwen? Ik zit ook op strava zou het leuk vinden om jullie te volgen voor motivatie!

Welkom!
Om sneller te worden wil intervaltraining nog wel eens helpen :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:38

En we hebben een boktgroep! Even op Strava zoeken in dit topic.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:51

Zijn er meer mensen die de motivatie helemaal kwijt zijn en die elkaar wat willen motiveren?
Het mag via pb hoor, misschien kunnen we elkaar wat supporter om te gaan!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:15

tita schreef:
Wat is jouw bos Greetje, de pannenhoef?

Ja en alles wat er op aansluit. Vandaag via Pannenhoef naar De Moeren, Oude Buisse Heide, Lange Maaten door de Pannenhoef weer naar huis. Soms pak ik dan een paar km weg erbij en ga ik via de Ruchpense bossen terug. (eventueel via Horendonkse bossen maar dat kan momenteel met de corona niet).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:01

poes schreef:

Oh die ga ik eens opzoeken :D

Liespower, hoe komt het dat he motivatie kwijt is?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:50

Ik heb vorig jaar ook een tijd onregelmatig gelopen. Nu met een goed schema juist super gemotiveerd. Nog maar 1 training gemist de voorbije 13 weken. Heb ook echt een ritme erin nu. Vrees wel voor de wintermaanden. Dan vind ik zelf minder veilig.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:07

Ik vind in de winter meestal fijner lopen. Heb het boven de 20 graden gewoon benauwd en vrijwel het hele voorjaar en de zomer last van poller :+

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:14

Oh Tita en Greetje, ben zo jaloers op al die bossen daar!

Hoi Roos! Gewoon blijven lopen, je snelheid betert wel als je conditie betert. Af en toe een intervaltraining kan ook zeker helpen!

Hier nog eens de link naar de Strava-groep:
https://www.strava.com/clubs/bktnl?utm_ ... m=referral

Mijn loopdoel op Trenara is ingesteld op de trailrun die we in Noorwegen zouden doen 18juli. Zaterdag lazen we op de toeristische site van Noorwegen dat het zijn grenzen toe houdt, dus onze reis valt in het water en m'n doel is geen echt doel meer. Het schema zo goed, ik word er echt veel sneller/beter van, maar het is ook wel intensief. Ik weet niet goed wat te doen nu.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:17

Dankje voor de link :) heb een aanvraag gedaan om lid te worden

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:17

Ik loop ook liever in wat kouder weer en ik loop meestal in de dag tussen het werk door, dus geef mij maar de winter (voor het hardlopen dan toch). Kan me wel voorstellen, als je altijd s avonds loopt, dat de zomer veel leuker is. In het donker lopen is af en toe eens fijn, maar niet altijd he.
Laatst bijgewerkt door Katharinaa op 19-05-20 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:19

In het donker lopen vind ik alleen fijn als ik op een pad kan lopen waar geen auto's rijden. :)

Deed ik voorheen heel vaak als ik voor het werk wilde lopen. Was altijd heerlijk rustig.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:48

Dilan93 schreef:
poes schreef:

Oh die ga ik eens opzoeken :D

Liespower, hoe komt het dat he motivatie kwijt is?

Ik ben al mijn ritme verloren en ik kan mij er gewoon al weken niet meer toe zetten om te gaan.
Ik ben alle dagen ook heel moe maar dat komt waarschijnlijk omdat ik zo weinig buiten ben

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:27

Ik loop wel graag in het donker! Gezellig :+

Gisteren "moest" ik later, omdat de smid kwam en ik daarvoor nog wat gedaan wou hebben. Ben rond de middag vertrokken en thuisgekomen mt hoofdpijn. Toch maar terug water meenemen denk ik.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:51

Oh wat balen Katharina dat je reis naar noorwegen niet meer doorgaat! Hopelijk kun je volgend jaar, het is echt een prachtig land.

Hier ontkom je er niet aan om in de winter in het donker te lopen. Ik heb vorig jaar een mooie hoofdlamp gekocht wat het mogelijk maakt om ook in het donker het bos in te gaan, maar ik vind het wel spannend. Ik hoop dit jaar echt wel actief door te blijven lopen!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:15

Ondanks dat ik op het Friese platteland woon, is het hier niet vertrouwd om in je eentje in het donker te lopen.

In het verleden zijn wel eens vrouwen lastig gevallen. Leuk detail: dat kreeg ik te horen toen in nog in m’n eentje naar huis moest lopen. Was rap thuis!
En op de gewone weg wordt je plat gereden omdat mensen te hard rijden en niet uit hun doppen kijken, ondanks dat je er als een kerstboom bij loopt.

Wat balen van je Noorse trailrun, Katharinaa!

Liespower, en als je nu stapje voor stapje begint? Mooi weer werkt voor mij altijd heel motiverend, of samen met iemand lopen. Op gepaste afstand weliswaar.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:19

Lies, samen met iemand lopen helpt vaak wel. Wat bij mij ook helpt is heeeeel klein beginnen.

Afgelopen week ben ik begonnen met meer wandelen als hardlopen. Deels vanwege dat ik net hersteld ben, en een klein beetje om de drempel laag te houden.

Mijn vorige loopje:
- 5 minuten wandelen om op te warmen
10x
- 1 minuut joggen/hardlopen
- 1 minuut wandelen
- +/- 5 minuten uitwandelen.

Deze week wil ik het volgende gaan proberen:
- 5 minuten wandelen
6x
- 2 minuten joggen/ hardlopen
- 1 minuut wandelen
- uitwandelen

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:22

Katharinaa schreef:
Mijn loopdoel op Trenara is ingesteld op de trailrun die we in Noorwegen zouden doen 18juli. Zaterdag lazen we op de toeristische site van Noorwegen dat het zijn grenzen toe houdt, dus onze reis valt in het water en m'n doel is geen echt doel meer. Het schema zo goed, ik word er echt veel sneller/beter van, maar het is ook wel intensief. Ik weet niet goed wat te doen nu.

Da's wel heel zonde... Kan je het eventueel bijstellen zodat je deze vorm kan behouden maar momenteel wat rustiger traint?
Ik vind Trenara wel fijn overigens, na de 10M ga ik daar terug een schema laten maken. Heb jij de gewone of de Peaks, en in het geval van dat laatste, heeft dat veel voordelen?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:25

Memuska schreef:
Katharinaa schreef:

Da's wel heel zonde... Kan je het eventueel bijstellen zodat je deze vorm kan behouden maar momenteel wat rustiger traint?
Ik vind Trenara wel fijn overigens, na de 10M ga ik daar terug een schema laten maken. Heb jij de gewone of de Peaks, en in het geval van dat laatste, heeft dat veel voordelen?

Is het geen optie om een trailrun in Nederland te doen rond die tijd? Weet niet of die in juli wel weer mogen?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:57

Ik loop ook met de Trenara app en zou ook wel graag peaks willen, hun eigen schema komt me nl vaak niet echt uit. Vind het alleen wel érg duur, tien euro per maand. Dan zou ik bijv liever strava voor 5 euro p/m kiezen, al hebben die niet echt training plans geloof ik.

Ik had hier vorige week gepost dat ik m'n fijne Hoka Rincons vond met een gigantische scheur in de stof. Ik heb direct de webshop gemailed en kreeg vandaag het nieuws dat ik een nieuw paar opgestuurd krijg! Echt zó blij mee! *\o/* Ik krijg ze ook nog eens in een kleur die ze vorige keer niet hadden, dus dat is ook wel leuk. Echt super klantenservice! Ik wil voor het eind vd maand m'n halve marathon lopen (mijn persoonlijke goal voor dit voorjaar) dus ik hoop dat ze daarvoor binnen zijn :)