Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:01

Zo, ik heb mijn vriend ook mee :D We gaan samen op ons eten letten, minder snoepen en gezonder eten dus. Ook hebben we een McDonalds verbod ingesteld :') Dus ik ben benieuwd of het nu nog beter zal gaan. Hij gaat zelfs mee sporten, dus ik hoef voortaan niet meer alleen. Tenminste, in de weekenden niet want door de week wonen we 1,5 uur uit elkaar.

Mooi Britt, je ziet er goed uit!
Linoleum, succes!

Eulogy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:12

Wauw Britt wat een verschil! Echt heel knap :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:55

Britt: knap hoor! Je ziet het enorm, mooi!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:13

Bedankt allemaal!

Ben na een eeuwigheid weer wezen sporten. Iets te fanatiek geweest en alle been apparaten 2 kilo zwaarder gezet. Trilbeentjes en het naar huis fietsen duurde een eeuwigheid haha! Maar ik begin het eindelijk wat leuker te vinden. Ik denk dat ik vaker het gewicht iets zwaarder moet zetten om ergens naar toe te werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:14

Wauw, super Britt! Je ziet er goed uit, knappe meid ben je :j

Ik heb vorige week een weekje vrij gehad van sporten. Ga vandaag wel weer direct na het werk. Ga beginnen met een hip thruster training, die ik 2x per week ga doen. De ene training weinig herhalingen met zwaar gewicht, de tweede training weinig gewicht en veel herhalingen. Zo train je de bilspier optimaal en hoop ik komende zomer helemaal strak in m'n velletje te zitten O:)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:54

Ik heb een beetje een dipje gehad (op andere vlakken) dit weekend en ik heb vanavond mijzelf een avondje serie-kijken in de zetel beloofd ipv na het lesgeven nog naar de BBB te rennen. Heb er nood aan.

Alleen heb ik ook erg veel zin om frieten te halen of chips (maar dat ga ik gelukkig niet goed kunnen eten denk ik :') ), en denk ik dus nu al een uur na wat ik dan wél kan halen, heel veel zin in ijs halen dus. Of koekjes. Of snoep.
Als ik zielig ben wil ik eten, is de conclusie. Ga het niet proberen doen hoor, maar 't zit wel in mijn hoofd.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:21

Bedankt kaileigh!

@stral als je behoefte heb aan iets lekkers haal iets waar je heel erg zin in hebt maar wat niet super slecht is zodat je er morgen geen spijt van hebt! Je kan best iets van chips of snoep halen maar dan een handje en niet een hele zak (zeg ik terwijl ik van de week een halve zak chocoladepepernoten op heb haha! Had erna wel spijt)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:40

Inderdaad gedacht aan een klein potje B&J, dat valt op zich nog mee (anders koop ik die grote potten :P ). Met chips zou ik dat niét kunnen, daar ben ik te zwak voor :)

't komt trouwens door mee te lezen in 't confession-topic en mensen daar over cookies en vreetbuien bezig te horen, 't is besmettelijk :P

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:41

Ik heb tips nodig! Mn ouders hebben een kook dag in de week ingelast dat ik moet gaan koken. Nu eten wij heel vaak het zelfde eten omdat de een dit niet lust en de ander dat weer niet (ben ik zelf ook schuldig aan)
Nu wil ik wat nieuwe dingetjes gaan proberen om te kijken of we wat variatie in het eten kunnen krijgen!
Hebben jullie lekkere gezonde en vooral simpele recepten of ideeën? Haha help!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 16:44

Britt_Sisi schreef:
Ik heb tips nodig! Mn ouders hebben een kook dag in de week ingelast dat ik moet gaan koken. Nu eten wij heel vaak het zelfde eten omdat de een dit niet lust en de ander dat weer niet (ben ik zelf ook schuldig aan)
Nu wil ik wat nieuwe dingetjes gaan proberen om te kijken of we wat variatie in het eten kunnen krijgen!
Hebben jullie lekkere gezonde en vooral simpele recepten of ideeën? Haha help!

Wraps! Kan je echt van alles ingooien :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:52

Hier ook een slechte periode gehad... Baan kwijt.. Stress etc.

Vanaf morgen weer knallen.. Vandaag is al verpest :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:57

Baan kwijt? Jeetje.. dat is poedersuiker :(:)

@Britt; Wraps zijn inderdaad ideaal.. zelf vind ik gele rijst met kip, sperzieboontjes en wat spekjes ook heeeerlijk <3 En uh ik maak heel veel salades :'D

Lijstje van vandaag;
L: Spinazieblaadjes, half gekookt ei, sperzieboontjes, kip, cashewnoten, wat mie en javaanse pinda dressing
T: 2x Snack A Jack wafel
A: Blikje tonijn, een tomaat, een rode uit, limoensap, koriander, huttenkase en klein beetje olijfolie
T: 450gr Skyr met een questbar <3

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:02

Britt Sisi wat een verschil!

O volkoren boterham met een halve plak 30+ kaas
T 1 cappuccino
L krentenbol met oude kaas meergranen beschuit met aardbeien jam, appel en handje druiven
T handje nootjes en een paar macho's :o
A hutspot met draadjesvlees, klein stukje
T yoghurt met bessen en frambozen

B: op de fiets naar mijn werk

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:04

navatu: salades zijn bij mij altijd zo saai! :D

Tip van een vriendin dit weekend: aubergine nemen, snedes in maken, opvullen met tomaat en mozarella, oven in. Et voila! 'k ga het binnenkort eens testen, echt zo'n gerecht dat voor mij gemaakt is: geen ingrediënten en de oven doet het werk :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:06

Ik vind het lastig om de motivatie er in te houden.. :x
Alles is zo lekker.. :oo

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:09

Gezond eten is ook heel lekker! Vaak met meer smaak, puurder, vind ik! :)

Wat niet wegneemt dat andere dingen niet ook lekker zijn natuurlijk ;) Je moet je niet àlles willen ontzeggen, gewoon proberen standaard gezonder te eten en het lekkere maar ongezondere wat meer sparen voor de momenten dat je moeilijk anders kan of echt écht heel veel zin hebt in iets.

Zoals ik straks lasagne ga eten ipv een omelet dus :p 't kon erger, denk ik dan maar, chips en ijs ben ik dus niet gaan halen ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:43

Ik ben ook lasagne aan t maken, die courgette lasagne :D

Edit: goedgekeurd! Met ricotta enzo <3

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:05

Wauw ziet er goed uit britt!

Hier ook en vreselijk weekend achter de rug qua eten.. Vandaag beter, moest eten op werk, dus dat was makkelijk.. Ook niet kunnen sporten, omdat ik aan een gesloten van 8 tot 20 uur weg ben geweest voor school en werk, zo nog huiswerk. Morgen dan maar weer een uurtje de sportschool in denk.

O: 250 ml magere yoghurt, 25 gram superfood muesli, flesje yakult
T: appel, pakje melba toastjes
L: 5 crackers met kipfilet, 2 losse plakjes kipfilet
T: /
A: 2 bruine pistoletjes, 100 gram rosbief, pakje vifit met extra proteïne
T: 2 plakjes kipfilet

B: 5 uur afwisselend zittend/staand werk, kwartiertje wandelen, stal mesten.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:23

Ja wij ere wel eens wrap maar het is zo lastig dat ik mn broer en vader alle 3 geen vis lusten en mijn vader lust ook geen kip hHaha! We eten wel kip maar hij vind het niet lekker. Ik wil echt iets zoeken wat iedereen lekker vind. Zo lastig..

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:29

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:11

Oh daar ga ik morgen eens mee bezig! Thanx!!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:50

IMANDRA schreef:

Dat recept dat ik hier had geplaatst? Lekker is die he, als die het is haha :D Ik maak het altijd voor 3 dagen, de 2e en 3e dag is het nog lekkerder.

Ik ga weer even stoppen met alles bijhouden op mfp, merk dat ik weer echt obsessief word :o Mijn caloriedoel op mfp zit rond de 1350 en ik weet dat dat te weinig is want dat is min of meer m'n bmr, en nog steeds word ik er heel chagrijnig van als ik er dan overheen zit :+ Dus ja, ga weer even op gevoel door, dat werkt voor mij veel beter.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:51

Goed bezig Britt!

Vandaag uit eten geweest
we moesten vergaderen voor een comissie en hadden een 3 gangen menu. Lekker!

De rest van de dag alleen een paar crackers en een kopje soep gehad. Ik had dus we nog 1100 calorien over voor de avond dus de schade zal wel meevallen

Eulogy, ik had dat ook dus ik heb gewoon mijn doel aangepast in mfp dan gaf hij meer calorien aan

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 00:12

Eulogy schreef:
IMANDRA schreef:

Dat recept dat ik hier had geplaatst? Lekker is die he, als die het is haha :D Ik maak het altijd voor 3 dagen, de 2e en 3e dag is het nog lekkerder.

Ik ga weer even stoppen met alles bijhouden op mfp, merk dat ik weer echt obsessief word :o Mijn caloriedoel op mfp zit rond de 1350 en ik weet dat dat te weinig is want dat is min of meer m'n bmr, en nog steeds word ik er heel chagrijnig van als ik er dan overheen zit :+ Dus ja, ga weer even op gevoel door, dat werkt voor mij veel beter.

Oh heeeerlijk! Ja we waren vandaag met 7 man dus helaas was het in 1 x op.. Bij mij was het overigens wel heel waterig, maar misschien had ik de courgette niet droog genoeg gezout/gegrillt ofzo.. Maar zeker voor herhaling vatbaar!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 00:21

Ja de 2e dag is ie ook altijd een stuk minder waterig haha :P De courgette moet inderdaad heel goed droog zijn, dan valt het meestal mee!