Nagellaktopic deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:20

Daarom zeg ik bernanadette, het ligt niet aan de consument. De consument hoeft niks te weten over een 100 grit vijl, want die zijn niet voor consumenten bedoelt. (Maar voor het verwijderen van oud produkt (gel/acryl)).
Dus ik snap gewoon echt niet wat dat in zo'n pakket doet, en dan neem ik zo'n pakket al direct niet meer serieus.

Vrijdag had ik weer iemand aan m'n tafel zitten, zwaar beschadigde nagels dankzij de Chinees.... Om te huilen...

Ik weet absoluut niet alles, daarom heb ik 27 feb, 1 mrt en 5 mrt ook weer een (praktijk) workshop.

Stylistes raken steeds gefrustreerder, en dat is alleenaar logisch imo. Want waarom zou he nog veel geld en tijd investeren als men toch liever voor 15 euro naar "Truus op de hoek" gaan, of voor 45 euro een "doe het zelf kit" kopen?
En dan mogen de goede stylistes het weer op knappen, of de branche krijgt een slechte naam.
Stylistes doen niet voor niets hun best om het vak erkend te krijgen, maar dat is gewoon heeeeel erg moeilijk... Helaas...

AvWShots

Re: Nagellaktopic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:26

Wat ik me opeens bedenk..wie gaat er over of je je certificaat/diploma krijgt? Kan iedereen niet zomaar een curus opzetten?
Bij je rijbewijs heb je het CBR bijvoorbeeld.
Misschien is het aanbod van slechte opleidingen wel iets wat eerder (en makkelijker na gaan) aangepakt moet worden...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:27

Dat bedoel ik inderdaad ook.
Laatst bijgewerkt door Tazzey op 02-02-22 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:27

Dat het geen beschermd beroep is, is imo ook wel erg kwalijk. Maar ja, ik moet eerlijk bekennen dat het soms wel makkelijk is als je het gewoon zelf even kunt doen...

Maar ik ben het wel met jullie eens, voor de meeste mensen doet het klooien meer kwaad dan goed...

Maar echt Stef, en tazzey ook, blijf vooral hier posten over het hoe en wat, want ik denk dat de meesten van ons daar wel iets aan hebben. En degenen die het geleuter vinden lezen er dan maar overheen ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:30

Anne, dat kan dus wel.
Jij mag een startsets kopen, iemand het leren, in word een certificaat maken, en hoppa, je hebt een gecertificeerd stylist.

Darom werken veel groothandels met een bepaald merk, en daarmee mogen ze mensen opleiden.
Mijn docent heeft diverse opleidingen gedaan om kinetics docent te mogen worden. Daarnaast zijn ze een erkend kort opleidings instituut (staat lis van de nagelbranche)

Ik kan lid worden van het nagelgilde, betaal ik 80 euro per jaar, en dan krijg ik een mooi muurschild met "lid van het nagelgilde".
Echter erkenning is een heel ander verhaal. Dan komt iemand echt je salon keuren, en betaal je ook flink voor

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:31

Tazzey schreef:
Dat bedoel ik inderdaad ook.

Hier overigens mijn pijn-in-je-ogen-zo-kitsch inzending voor de nailart wedstrijd. In een linkje want hij is te groot.

Hij is wel cute ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:00

Gister trouwens een geweldige stoel van mijn ouders gekregen! Nu hopen dat ik niet meer zoveel last van m'n rug krijg!
Afbeelding

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:03

Geinig Tazzey!

Nog 1 x over zelf kunstnagels/gellak zetten:
Je kunt overal wel eerst een diploma voor moeten halen.
Alcohol richt meer schade aan en is zo verkrijgbaar.
Dus hou op met die betutteling en iedereen over 1 kam te scheren.
Ik heb nog nooit gehoord dat er iemand dood is gegaan door zelf de nagels te gellen.
Dat er een waarschuwing op zou moeten staan en een heel duidelijke beschrijving lijkt me aanbevelingswaardig.
Verder vind ik je niet arrogant Stef,maar wel een betweter die iedereen zijn mening en kennis opdringt.
Als ik dat zou doen met mijn kennis over de rijkunst en paardenhouderij zou iedereen mij ook een vervelende taart vinden.

En nu weer gezellig.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:06

Stef ik zal ook echt niet zomaar mn gelnagels zetten maar word ook geholpen door mijn buurvrouw die aangemeld is ervoor en heel veel opleidingen ervoor heeft gedaan ;) verder ben ik alleen maar blij met de waarschuwingen hoor ambre

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:09

Dood niet ambre, permanente schade wel...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:20

O de horror...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:27

Tja betweterig.... Ook stef heeft ooit als hobbystyliste wat gezet.... en agh iedereen moet het voor zich weten denk ik dan.
Wel vind ik het erg storend dat je "de chinees" zegt want er kan ook een chinees meisje zijn wat gewoon een opleiding heeft gevolgd, en om zo maar alle chinezen over 1 kam te scheren vind ik wel heel ver gaan. Ds laat dat in het vervolg maar achterwege :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:34

Ik heb voor mijn opleiding één set op mezelf gezet yonker...
Maar t is me best zo....

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:40

Die stoel ziet er apart uit Stef! Zit het fijn?
*negeert discussie*

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:01

Mooie stoel Stef! Dat lijkt me prima te zitten :D

Edit: mijn rant weggehaald over het stylisten gezeur :o

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:32

Goeiemorgen, lekker weertje he :P.

Ik snap het wel hoor. Het is (denk ik) niet arrogant of betweterig bedoeld, maar juist informatief.
Maar soms door de puntjes en smileys komen berichten minder over dan dat je bedoelt Stef. Ik weet van het andere topic toen je daar nog in zat, dat ik me daar ook weleens over heb geërgerd. Nu lees ik over die punten heen, omdat ik denk ik wel weet dat je het met een hele andere toon bedoelt :).
Ach, dat blijft denk ik toch wel het "dingetje" van internet, je hebt er immers geen toon bij.

Mooie stoel, hopelijk helpt het voor je rug, zou fijn zijn! Is dat die ene die je had gezien of een totaal andere?

Wow tazzey, hij is ehm... glitterig :'). Hou er zelf niet zo van, maar vind de kleurencombi toch wel weer leuk!

Ik had vrijdag een chip in mn gellak. Niet in mn gellak zelf, maar van m'n nagel peelde een stukje af. Net in de week gezeten, even verzorgend spulletje erop gedaan en straks de Simpler Sheer erop, zodat ik gewoon leuke kleurtjes erover kan lakken :D. Heb de topcoat van gellish staan die ik mag proberen, ben erg benieuwd.

Was vrijdag met Skessa sushi eten en die had een paar kleurtjes van Bluesky bij zich. Toen ik dat zag, wasi k persoonlijk wel blij dat ik voor de gelish was gegaan, omdat ik ze toch wel vrij dik vond. Maar eigenwijs als ik ben, ga ik toch een kleurtje ervan bestellen binnenkort denk ik. Jullie zijn er zo positief over, dat ik gewoon moet proberen haha :').

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:50

Hoe doen jullie dat precies met dat theezakje? Ik heb mn nagel weereens gescheurd

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:02

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:12

Laatst bijgewerkt door AvWShots op 16-02-14 21:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:15

Oh heeel erg bedankt! :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:45

Ik heb hem gekocht, dus even afwachten! Zodra hij binnen is plaats ik uiteraard een foto :) *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:00

AnneXxX schreef:
http://www.beauty-product.nl/Listview.a ... Gellak2014

Kijk hier eens onderaan. Daar zou die bij moeten staan :) ik ken de webshop niet. Maar kan je wel zien welk nummer het is.

Edit: Google geen afbeeldingen "bluesky Nude" :')

Verkopen ze daar nou fake mac lipsticks? :=

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:02

My thoughts! Ze lijken er verdacht veel op he.. Zon zelfde 'tampon' verpakking :=

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:06

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:07

Op eBay is er ook een seller die de Rihanna fake macs verkoopt. Geloof dat dat meisje er nog geen 10 euro voor had betaald en het waren onwijs leuke kleurtjes! jammer dat ik nauwelijks lippenstift gebruik :).

Ik weet het niet met dat dikke spul hoor.. Met die top van bluesky kan ik echt niets..
Net die van gelish gebruikt en die was echt zoveel fijner :j. Ging gewoon op als gewone nagellak :).
Ach, zal het binnenkort wel merken, de prijs is zodanig gunstig dat mn nieuwsgierigheid toch wel weer de overhand krijgt :')