IsaCalixa schreef:Hoi, ik kom hier even binnen vallen.
Ik ben sinds een paar weken begonnen met hardlopen. (twee keer per week). Ben nu in totaal zo'n 6 keer geweest denk ik. Maar ik heb sinds de laatste paar keer telkens last van een spier aan de binnenkant van mijn onderbeen. Ik denk dat dit de ''soleus'' is (staan wel plaatjes op google). Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Het is echt een stekende pijn.
Misschien wat informatie: ik rek en strek altijd voor en na het hardlopen. Ook ga ik voor het hardlopen altijd een paar minuten wandelen en erna ook, om op te warmen en af te koelen. Ik heb wel echte hardloopschoenen gekocht. Deze draag ik met corrigerende zooltjes. Verder loop ik gewoon op de stoep of op de straat. En oh ja, ik probeer altijd tussendoor minstens 1 rustdag te hebben.
Als je schoenen zijn aangemeten en dus echt goed zijn zou het daar dus niet aan kunnen liggen.
Wanneer rek je voor het hardlopen? Rekken voor je warming up is niet goed voor je spieren, wij lopen altijd eerst 5 a 10 minuten langzaam, dan rekken en strekken (zodra je spieren al wat opgewarmd zijn dus) en dan echt beginnen met hardlopen.
De pijn die je noemt is een bekende pijn, heb er zelf ook regelmatig last van (gehad). Ik zou voor nu even rust houden totdat de pijn 100% weg is, dus ook niet weer gaan rennen als je nog iets voelt ervan. Het lijkt wat geïrriteerd/overbelast. Als je langer last houdt dan even je schoenen laten nakijken of deze nog geschikt zijn voor je. Je kunt ook bij eens je looptechniek laten nakijken, maak je bijvoorbeeld te grote passen (meer kans op blessures). Ik zou je voor nu even rust aanraden en over een week verder kijken.