Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:06

culaccino schreef:
Haha IMAY :P Je had gelijk, T2T, hij is al weg! Te lang getwijfeld. Maar goed, ik heb qua salaris niet per se het beste beroep gekozen, dus moest het wel even serieus afwegen. Nu op jacht naar iets anders!

Fijn dat je nog mooi 90 km hebt kunnen fietsen, Laura! Succes dit weekend :j

Canyon heeft overigens ook hele mooie prijs/kwaliteit fietsen... Eventueel zijn ze volgens mij in Eindhoven te testen geloof ik :j

https://www.canyon.com/nl-nl/road-bikes ... be=TQ%2FWH

https://www.canyon.com/nl-nl/road-bikes ... enfarbe=TQ

<3

En de iets goedkopere variant...
https://www.canyon.com/nl-nl/road-bikes ... be=SR%2FWH

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:32

Ooooh die zijn onwijs gaaf! <3 Dank voor de tip. Die onderste is het budget dat ik zoek, maar het mag een onsje meer zijn als het écht een goeie deal is.

Bnet

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:43

Lekker hoor, met de kleine naar buiten :D

Oh wat vervelend die krampen! Wat doe je dan, als de ferritine te laag is? Veel Roosvicee Ferro drinken en spinazie eten?

Gisteren weer een klein rondje gefietst, 32 km. Mijn moeder heeft nu een gravelbike, en die moest natuurlijk door haar getest worden! Dus nog maar even rustig aan ;) Vandaag had ik cursus met de pony, dus geen tijd gehad om te rijden.

Helaas gisteren wel ergens processierups tegen gekomen, we zitten nu allebei helemaal onder de dikke rode bulten. En jeuken joh! Heb wat tea tree olie van mijn eczeem-merrie gestolen, dat lijkt toch wel te helpen, maar man, wat afzien!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:00

@ Bnet , het snelste gaat het met een ijzer infuus .
Maar dat kost geloof ik 200 Euro -O-
Met ijzer Tabletten duurt het wel wat langer voordat je waarde weer op peil is .
Heb al eens een jaar ijzer tabletten genomen .

Processierups :(:)... beterschap

Ach ja MuSLi .. heb helemaal over je post heen gelezen Y;(
5 maanden alweer ... wat gaat de tijd toch snel .
En leuk te lezen dat jullie van het ouderschap genieten .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:04

Heb nog een feature op mijn Langma Afbeelding

Prep is alles
Afbeelding

Bidon wissel punt onderweg

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:38

Bnet schreef:

Oh wat vervelend die krampen! Wat doe je dan, als de ferritine te laag is? Veel Roosvicee Ferro drinken en spinazie eten?

Gisteren weer een klein rondje gefietst, 32 km. Mijn moeder heeft nu een gravelbike, en die moest natuurlijk door haar getest worden! Dus nog maar even rustig aan ;) Vandaag had ik cursus met de pony, dus geen tijd gehad om te rijden.

Helaas gisteren wel ergens processierups tegen gekomen, we zitten nu allebei helemaal onder de dikke rode bulten. En jeuken joh! Heb wat tea tree olie van mijn eczeem-merrie gestolen, dat lijkt toch wel te helpen, maar man, wat afzien!

Klinkt misschien heel random, maar hebben jullie ergens nat wegdek met opspetterend water gehad? Schijnt dat voor wielrenners vooral dat de bron is, regenwater met haren op het wegdek

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:02

culaccino schreef:
Klinkt goed, MuSLi! Nu al een buitenmens dus! :D En ja, het zal wel broeien in zo'n fietskar op een warme dag, dat is wel wat sneu. Wel handig!

Vervelend van die krampen, zeg! Ik heb blijkbaar ook wat ijzertekort en heb net een fles Roosvicee Ferro in huis gehaald. Het smaakt wel een beetje apart :o Maar wie weet helpt het een beetje. Ga je morgen weer of even rustig aan?

Vervelend dat je een ijzertekort hebt! Veel moe ook?

Time2Tri schreef:
Morgen heb ik rustdag .
Twee jaar geleden heb ik een ferritine waarde van
33 μg/l gehad . Wat voor een duursporter erg laag is .
Ik vermoed dat hij nu ook weer laag is , dus deze week maar bloed prikken .

Op zich is 33 opzichzelfstaand geen hele gekke waarde. Hoe is je Hb?

Lekker bezig geweest hoor gisteren! Was het een georganiseerde training? (gezien de post onderweg)

Bnet schreef:

Wat leuk jullie samen op pad zijn geweest :D

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:41

Pfoe, dat ijzertekort kan ook nog lang duren dan!

IMAY1990, nee, afgelopen weekend was eigenlijk alles droog. Ik vrees dat het vooral op/bij ons pauzebankje zat -O-
Heel mijn knieholtes en onderbenen zitten onder. Ook wel iets op de armen, maar in vergelijking met mijn benen is dat minimaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:35

Lauraennala schreef:
culaccino schreef:
Klinkt goed, MuSLi! Nu al een buitenmens dus! :D En ja, het zal wel broeien in zo'n fietskar op een warme dag, dat is wel wat sneu. Wel handig!

Vervelend van die krampen, zeg! Ik heb blijkbaar ook wat ijzertekort en heb net een fles Roosvicee Ferro in huis gehaald. Het smaakt wel een beetje apart :o Maar wie weet helpt het een beetje. Ga je morgen weer of even rustig aan?

Vervelend dat je een ijzertekort hebt! Veel moe ook?
Ja, geen megatekort, hoor! Gelukkig geen bloedarmoede en kreeg geen staalpillen, dus het zal wel meevallen. Inderdaad wel snel moe, beetje slapjes en erg snel buiten adem. Dacht dat ik me niet zo moest aanstellen en die conditie eens moest verbeteren :o

Irritant, Bnet! Die haartjes verwijderen met ducttape o.i.d. helpt zeker al niet meer, of wel? Jeuk is zo vervelend :(:)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:13

@ Laura : ik antwoord vanavond wel op jou post .
Gaat iets handiger op de laptop .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:30

Lauraennala schreef:
Op zich is 33 opzichzelfstaand geen hele gekke waarde. Hoe is je Hb?
Lekker bezig geweest hoor gisteren! Was het een georganiseerde training? (gezien de post onderweg)

33 is geen gekke waarde voor een vrouw die het huishouden doet en misschien 1 x per week aan aerobics :o
Maar voor een duursporter is dat veel te laag .
Twee jaar geleden zeiden ze bij de HA ook dat alles okay was .
En degene die het bloed afnam zei dat de verminderde prestatie kwam doordat ik ouder geworden was 8)7
Sorry ...maar bij de HA word je als sporter niet altijd voor vol genomen ..
Trouwens ca 53 % van de vrouwelijke sporters heeft een tekort heb ik wel eens gelezen .
En er schijnen marathonlopers te zijn die niet starten als hun waarde niet boven de 200 is :roll:
Verschillende lichamen , verschillende behoeftes denk ik dan maar .
Ik hoop iig deze week nog een afspraak te krijgen .

Ja :j gisteren was idd een georganiseerde training . :D

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:02

Culaccino, hopelijk gaat een beetje meer ijzer je daarin goed helpen :D Ga je alleen maar harder fietsen :P

T2T, het hangt een beetje van het lab/ziekenhuis af welke waardes als normaal aan worden gehouden. Vrouwen hebben vaak een iets lager ferritine (niet perse tekort) door menstruatie etc. Zolang je Hb goed op pijl is, hoeft het echt geen probleem te zijn. Tja en die marathon lopers.. dat voelt dan toch een beetje als de grens op zoeken als je blijkbaar externe factoren nodig hebt om je prestatie te bevorderen.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:03

Balen T2T dat de training niet ging zoals gehoopt/verwacht. Aan de andere kant wel handig dat je waarschijnlijk al weet waar het aan ligt. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent iig.

Bnet, ook balen zeg van die processierupsen. Proberen met plakband of doorzichtig ductape de haren eraf halen en vervolgens koelen met een nat washandje oid als het alsnog gaat jeuken/branden.
Ik ben inmiddels al weer een paar weken muggenbulten, inclusief bijbehorende jeuk, aan het verzamelen. Die zijn toch wel duidelijk anders vergeleken met processierups bultjes.

Ik heb afgelopen zondag weer even naar de Posbank kunnen zwaaien. Ik ging van Doesburg naar Arnhem dus dan kun je net zo goed even een paar klimmetjes meepakken. 's Avonds weer terug van Arnhem naar Enschede na het avondeten. Toch handig als het zo lang licht is :) Ook voor het eerst met een grote zadeltas/bikepack gefietst. Zo eentje van 16L waar dus wat kleren, schoenen en toiletspul in kan. Beviel best goed, alleen je voelt wel berg op dat je zwaartepunt wat meer naar achter ligt en staand fietsen moet je ook wat meer gecontroleerd doen.

De vakantie is hier ook geboekt *\o/* 10 dagen naar Winterberg. De racefietsen, de mountainbikes en de bergschoenen gaan mee dus we hoeven ons vast niet te vervelen daar.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:56

Op vakantie momenteel, naar het oosten en via de grens omhoog naar het noorden.

Afbeelding

Leuk Susan met spullen op pad, was gisteren ook weer even wennen voor ons met achtertassen. Gelukkig hele week mooi weer, dus we hebben amper wat mee.

Komende dagen maar vroeg op pad vanwege de warmte.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:01

Bnet schreef:
Pfoe, dat ijzertekort kan ook nog lang duren dan!

IMAY1990, nee, afgelopen weekend was eigenlijk alles droog. Ik vrees dat het vooral op/bij ons pauzebankje zat -O-
Heel mijn knieholtes en onderbenen zitten onder. Ook wel iets op de armen, maar in vergelijking met mijn benen is dat minimaal.

Echt heel vervelend! Ik check alles dubbel bij eiken. Gisteren ook gepakt door een prikbeest, toen ik hem doodsloeg was mn hand rood, denk van mn eigen bloed :')

Ducktape en coolinggel helpen meestal, als het heel erg is, de koude kraan erop.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:32

Mountainbike staat weer in de winkel voor een reparatie hopelijk gaat het schakelen hierna goed en wordt de 4de versnelling niet meer overgeslagen.

Nog even een vraagje voor de mtb'ers die wel eens een fiets hebben gehuurd op Ameland. Ik ga binnenkort een weekje en wou graag ( als het mogelijk is door corona natuurlijk) een mtb gaan huren. Liefst heb ik mijn eigen fiets mee maar dat gaat helaas niet passen in de auto... Extra auto kan ook niet mee omdat er maar beperkt plek is op de boot en de reserveringen al de komende weken compleet vol zitten.

Iemand nog tips waar je een goede mtb kan huren op Ameland? ik hoef geen elektrische. Ik weet dat er geen officiële routes zijn op Ameland maar mocht iemand nog een leuk rondje weten?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:46

Past de MTB ook zonder de wielen niet in de auto?
Meestal moet dat wel gaan. Zou namelijk zelf ook het liefst met mijn eigen fiets fietsen.
Zeker op een locatie waar ik de route/ondergrond niet ken...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:49

MuSLi schreef:
Past de MTB ook zonder de wielen niet in de auto?
Meestal moet dat wel gaan. Zou namelijk zelf ook het liefst met mijn eigen fiets fietsen.
Zeker op een locatie waar ik de route/ondergrond niet ken...

Probleem is dat we met zen 4en gaan en er ook tassen en eten mee moet. Vooral omdat je natuurlijk ook meer zelf gaat koken nu. Anders had het wel gekund. Achterwiel durf ik er niet meer zo goed af te halen ging er erg lastig weer op

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:06

Als alternatief zou je nog kunnen kijken naar een fietsendrager die je op de achterklep bevestigt. Wij hebben deze: https://www.thule.com/nl-nl/bike-rack/t ... 2-_-991001
Maar past niet op alle auto’s en daar is de handleiding / internet niet altijd even duidelijk over. Zo past hij wel op onze Volkswagen polo (bouwjaar 2018) en golf (2019) maar niet op een Renault megane (2019). Ik vind het wel een ideaal ding!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:19

Noeps schreef:
Als alternatief zou je nog kunnen kijken naar een fietsendrager die je op de achterklep bevestigt. Wij hebben deze: https://www.thule.com/nl-nl/bike-rack/t ... 2-_-991001
Maar past niet op alle auto’s en daar is de handleiding / internet niet altijd even duidelijk over. Zo past hij wel op onze Volkswagen polo (bouwjaar 2018) en golf (2019) maar niet op een Renault megane (2019). Ik vind het wel een ideaal ding!

Klopt die had ik ook al gezien. Maar ik ga met mijn ouders mee en die hebben een Volvo v60 en ik zelf een Ford fiesta 1.3 wel uit hetzelfde jaar maar ander model. Ik wil uiteindelijk nog wel iets aanschaffen maar die dan past op mijn eigen auto. Mijn vader is een beetje erg zuinig op zijn auto en heeft er liever geen fietsen meer in. Maar ik zou het altijd nog eens kunnen vragen of hij zich bedacht heeft :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:44

Haha thanks, Laura! Dat zou fijn zijn :D

Ahh Susan, leuke ritten heb je gemaakt! Arnhem-Enschede is nog een flinke afstand, of niet? Kan me voorstellen dat het weer even wennen was met bagage. Supertof van Winterberg! Gaan jullie al snel? *\o/*

Oh Sakura, cool! Ga je langs de IJssel? Stukje langs de Berkel richting het oosten is ook heel mooi, ik weet alleen niet of/hoe er fietsroutes lopen. Veel plezier nog! :)) lekker, dat bloed :')

Mountainbiken op Ameland, cool! Ik huurde altijd een (gewone) fiets bij de eerste of tweede zaak die je tegenkomt als je net de boot af komt. Is al even geleden, maar volgens mij hebben zij ook mtb's.

Ik heb een fietsenwinkel hier in de buurt een zoekopdracht laten uitvoeren naar een racefiets. Hij heeft alles en iedereen afgebeld en allerlei merken geprobeerd, maar tot zijn eigen frustratie kon hij geen enkele fiets vinden in mijn maat, budget en met een redelijke afmontage. := Pas in september verwachtte hij weer wat frames. Heel Holland fietst opeens! :P

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:21

Ja het is waanzinnig, fietsen vliegen als warme broodjes over de toonbank. Fietsreis was een beetje last minute en ze moesten nog wel even een beurt krijgen, dat ging allemaal net.

Nee, niet de IJssel, richting het oosten en vanaf morgen pakken we vanuit oosten naar het noorden de LF route rondje Nederland.

Win zitten nu in de buurt van Enschede Susan :D morgen gaan we langs de duitse grens omhoog.
Laatst bijgewerkt door Sakura789 op 23-06-20 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:30

Leuk, zo'n spontane tocht! Klinkt als een mooie route; veel plezier!

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:48

@Sakura, leuk! Ik ga het net op Strava. Tip van de local: ga morgen een ijs(je) halen bij Van der Poel in het centrum van Enschede. Heerlijk ijs, veel verschillende smaken, grote bollen en prima betaalbaar. Het zit aan redelijk dicht bij het station en aan de oude markt. Gaat jullie route morgen over de Tankerberg (is meer een heuvel dan een berg)? Vanaf daar heb je mooi uitzicht over de omgeving.

@culaccino, Arnhem-Enschede is 84km op z'n kortst zonder pondjes. Iets meer binnendoor (=leuker) is zo'n 90 a 95 kilometer. Dit keer de korte versie gedaan ivm licht en 's ochtends had ik ook al bijna 30km gedaan over de Posbank. We gaan begin augustus naar Winterberg dus nog iets meer dan een maand.

Lokale fietsenmaker/winkel inschakelen is altijd een goed idee inderdaad. Meestal hebben die wel de connecties en kunnen ze via via wat vinden. Balen dat hij net niet de fiets voor jou kon vinden.

Fietsen is inderdaad helemaal in. We krijgen nu ook allemaal mailtjes/berichtjes van studenten die een racefiets hebben gekocht en toch wel willen gaan trainen bij de vereniging. Ook best wel wat meiden dus dat vind ik zelf extra leuk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:42

AnnexUdith schreef:
Mountainbike staat weer in de winkel voor een reparatie hopelijk gaat het schakelen hierna goed en wordt de 4de versnelling niet meer overgeslagen.

Nog even een vraagje voor de mtb'ers die wel eens een fiets hebben gehuurd op Ameland. Ik ga binnenkort een weekje en wou graag ( als het mogelijk is door corona natuurlijk) een mtb gaan huren. Liefst heb ik mijn eigen fiets mee maar dat gaat helaas niet passen in de auto... Extra auto kan ook niet mee omdat er maar beperkt plek is op de boot en de reserveringen al de komende weken compleet vol zitten.

Iemand nog tips waar je een goede mtb kan huren op Ameland? ik hoef geen elektrische. Ik weet dat er geen officiële routes zijn op Ameland maar mocht iemand nog een leuk rondje weten?

Ik ben op het moment in Ameland met onze eigen racefietsen. We hebben 2 fietsen plus bagage voor 5 dagen verblijf op de camping achter in de Skoda fabia. fietsen huren is geen probleem, maar racefietsen of goede mountainbikes heb ik niet gezien. Alleen maar ebikes en gewone fietsen.