Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:24

Ik heb net een Garmin suggestie gelopen.
Ik dacht dat het wel goed ging maar m’n uitvoering percentage is 0% :=

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:46

Supervixen schreef:
Heftig die ademhalingssessie, lijkt me bizar om mee te maken. En ook ongemakkelijk, schiet je dan niet in de lach? Dat zou ik hebben denk ik.

Ik heb net nog even een lekkere 8km gelopen met intervallen, ik doe altijd maar wat op gevoel en waar ik zin in heb. Tot nu toe werkt het nog, want ik ben nog steeds productief :D

nee hoor totaal niet. Het is ook niet echt super grappig alleen wel dat je met je oegen rolt en denkt, joe sure. Ik ben geen boom := , Maar het was echt wel een bijzondere ervaring.

Gebruik je nooit een vooraf ingesteld workout van garmin of jezelf? Ik heb er echt veel in mijn horloge staan di eik zelf gemaakt heb. Vind het altijd erg fijn om mezelf zo wat verder te pushen dan ik normaal zou doen. Maar zolang je productief bent en het leuk vind, dikke prima!

Puera goed bezig! En ach toch een klein complimentje van garmin :+
Fijn dat je je weer goed voelt.

Samantha als je echt niet fit bent juist misschien een keer 1 dagje overslaan? Even wat rust pakken kijken of dat helpt?
Hoe kan je nu 0% hebben gelopen?

muppetmayo leuk om te zien dat je zo enthousiast bent. Opzich moet november wel lukken hoor als je nu al aan de 5 zit. Zelf weet ik wel dat het mij meer moeite koste om van 5 naar 10 te gaan de eerste keer. maar dat moet met 5 maanden wel goed komen.

De spinningles was lekker gister en mijn benen voelde prima. De pilates erachteraan was leuk maar de lunge-hold was wel even pittig _O- .
Vanavond weer rennen naar de bootcamp en dan lekker volgas de bootcamp in. *\o/*

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:46

Ik kom weer even zwaaien :wave:

Heb jullie belevenissen meegelezen, de afgelopen dagen. Maar het is redelijk druk/ chaotisch hier. :o dus geen bijleespost gemaakt.

De paarden lijken goed te settelen, al is het natuurlijk afwachten hoe het gaat als ze de kudde in gaan.

Het huis is nog een grote bende. :+
Overal dozen en nog geen keuken. Maar ons bed staat, de wasmachine is aangesloten en de bank is er ook. Dus het voelt al wat meer als wonen ipv kamperen. :)

Vanochtend een rondje gelopen, 1 km inlopen, 3x 2 km marathontempo - 1 km rust, 1 km uitlopen.
Afbeelding

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:06

Snap ik dat het even chaos en druk is Sherivey, maar bed is belangrijkste haha.
Lekker gelopen!

Leonie, de uitvoering is 0% haha. Maar ik zie het al, ik moest 10x 10 seconden op 3:25 lopen. Dat haal ik never nooit, het werd 4 nog wat. Vandaar de 0% denk ik.
Toch weer 8,5 km in de benen denk ik dan maar.

Jij gaat ook lekker, wat een energie! Top zeg!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:33

Lisitano, vakanties met kinderen lijkt me ook lastig om dan nog tot genoeg me-time te komen! En het is ook lastig om jezelf niet te vergelijken, is toch heel menselijk om dat te doen. Maar zo belangrijk om dat te parkeren, in het moment te blijven en te zien wat jezelf doet, wat echt goed genoeg is.

Muppetmayo, wat een lieve woorden weer! Leuke aanwinst ben je in het topic, naast je eigen mooie prestaties, met je reacties en uitgebreide bijleesposts. :D En je eerste 5 km in 35 minuten is heel netjes! En niet over inzitten dat je even moest stoppen, stoppen voor verkeer is doodnormaal, even wandelen voor eten/snotteren/ademhalen/genieten/uitzicht/foto/whatever is ook doodnormaal. :')
In november 10 lopen als je nu 5 loopt is heel haalbaar, dat gaat jou echt wel lukken! En evenementen zijn zo'n goede stok achter de deur om lekker te blijven trainen.

Goof, superknap dat je toch de intervallen gedaan hebt terwijl alles zo matig voelde, ook nette tempo's gelopen. Heuveltraining is superwaardevol, maar de conditie en kracht die je voor heuvels nodig hebt kan je ook goed trainen met intervallen, sprintjes en vooral krachttraining. Het is dus niet dat je per se heuvels op moet rennen om aan zo'n trailrun mee te kunnen doen. :) Plus, dat maakt het weer een stuk behapbaarder, veel van die zware hoogtemeters wandel je toch en de vlakkere stukken ren je. Juist bij trailruns met hoogtemeters ga ik voor het genieten en rustig aan doen, omdat ik toch weet dat ik stukken ga wandelen, ik ben vooral langer onderweg, maar het uitlopen maak ik me geen zorgen over. Natuurlijk maakt heuvels rennen je sterker en doe je het dan makkelijker, maar het is mijns inziens echt geen vereiste. Wat ik wel kan aanraden is gericht je enkels sterker maken met kracht- en balansoefeningen vanwege meer technisch terrein. :')
Misschien helpt dat om het minder als een ver-van-je-bed-show te zien. Hoogtemeters in zulke omgevingen zijn vooral heel erg leuk, dus geef je gewoon een keer op voor zo'n run en maak er een mooi weekend van. :D

Namiro, dat ziet er ook uit als een leuke trail, ga ik even opslaan! Een tijdslimiet van 19 uur op 45 km met 1800 hoogtemeters? Dat is wel erg overdreven, ik mag toch hopen dat mensen daar niet langer dan 10 uur over doen, dan gaat er iets niet goed hoor. :')

Leonie, wat een nette sprintjes! En interessant de Wim Hof cursus! Ik heb ook ooit een keer zo'n ademhalingsworkshop gevolgd, wel vanuit een ander methode, maar ik begon me opeens partijtje te janken, wel heel interessant. En leuk de halve in Berlijn, zo'n geweldige stad is dat. <3

ieris, jij bent ook weer lekker bezig!

Germie, vervelend van je enkel, hopelijk valt het mee.

SV, jij bedenkt ter plekke zelf je intervallen? Dat vind ik knap! Ik doe wel eens tempowisselingen tijdens een run of wat sprintjes, maar als ik echt een training wil voer ik van tevoren iets in anders ga ik er te veel over nadenken en komt er weinig productiefs van. :')

Sherivey, ook weer lekker gelopen! Lijkt me heerlijk om zo je nieuwe woonomgeving te ontdekken. :D

Puera, fijn dat het weer goed gaat!

Las dat het over middagdutjes ging. Die ben ik ook steeds meer aan het implementeren met het dagelijks sporten, vooral op dagen dat ik zowel naar studie als werk moet. Het lukt me ook steeds beter om daadwerkelijk in slaap te vallen, maar merk ook dat even liggen soezen al helpt in energie krijgen.

Ik heb heel brief drie dagen niet gerend! Ik voelde me heel onrustig met niet hoeven te rennen, niet eens als moetje, maar omdat mijn dag gewoon niet compleet voelde zonder en ik er zin in had. :')
Gelukkig was ik zondag en maandag druk met klussen in het nieuwe huis van mijn moeder, verven en laminaatvloeren leggen, dat was fysiek ook nog best zwaar om daar een hele dag mee in de weer te zijn. Gister rustig aan gedaan, in de avond eindelijk weer eens naar krav maga, dat was een leuke technische les met veel soorten stoten en trappen en toen thuis nog even krachttraining en stretchen.
Vanochtend vroeg gaan lopen, ik had er echt zin in! Het ging ook wel lekker. Maar, ik voel dat mijn benen nog niet helemaal hersteld zijn. Vooral mijn kortere been voelt nog wat stijf en had ook spierpijn van het klussen. Dus mijn loopje waarin alles hersteld is en ik vlieg, moet nog komen, tenzij dat een illusie gaat zijn. :+
Deze week doe ik dan ook nog rustig aan, morgen weer langs de fysio. Ik denk dat mijn kortere been vooral baat gaat hebben bij wat meer krachttraining.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-25 15:52

Toch nog 3 dagen rust, ik vind het heel wat Suliko. Lekker gelopen alweer.
Ja ik bedenk mijn intervallen pas als ik begonnen ben. Ik kijk van tevoren vaak even naar mijn trainings load en wat voor training garmin aanbeveelt.
En dan hoe mijn eerste versnelling voelt en hoe mijn lijf voelt.

Gisteren wilde garmin bijvoorbeeld een drempeltraining en ik moest meer hoog aeroob, maar die drempeltrainingen vind ik te zwaar. Dus dan doe ik bijvoorbeeld kortere intervallen waarbij ik wel in hoog aeroob kom. Maar inplannen 15x200m ofzo, dat is niks voor mij. Dat werkt in mijn hoofd niet ofzo, krijg ik een soort van faalangst.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 16:23

Supervixen schreef:
Volgende keer beter inderdaad. Kan gebeuren toch.

Lies gefeliciteerd met je nieuwe huis!

Ik heb ook een paar brooks ghost gehad, prima doorsnee schoen. Bij het tweede paar wat ik kocht kreeg ik last van mijn hallux valgus, dus ik koop ze niet meer.

Lekker gelopen leonie!

Ik blaf ondertussen lekker door :roll:. Hopelijk is het zondag wat minder. Morgen rustig aan doen.

pb gedaan.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 16:52

Ik lees inmiddels nog mee, maar ik moet mij helaas afmelden voor over 2,5 week. Door de gigantische verbouwing ben ik nog geen één keer aan hardlopen toegekomen en ga ik dat weekend even ontspannen een weekendje weg want ruim 40 uur werken samen met ieder vrij uurtje klussen is een beetje veel :+

En nu kruip ik weer onder de meeleessteen :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:24

Ik ga ook naar Berlijn! *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-25 18:38

Jammer lies!
Ik ga volgende week donderdag, is het plan, de route even lopen om te kijken of hij nog klopt.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 22:44

Ik heb inmiddels 3x hardgelopen sinds de bevalling! De eerste keer 1min rennen 1min wandelen. De keer erna 2min rennen 1min rust. Vandaag 3min rennen, 1,5min wandelen. Telkens iets van 20min bezig. Het gaat echt super goed! Ik merk alleen wel dat ik conditioneel wel een tik heb (duh....). Rustig aan opbouwen met run walk run. Run steeds meer opbouwen! En straks de rust steeds meer afbouwen. Maar voor nu houd ik wel minimaal 1min rust tussendoor nog aan!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:06

Sherivey ah weer lekker in het ritme gaan komen straks als alles een plekje heeft. Verhuizen, nieuwe baan, kost allemaal veel energie.

Samantha :') ja ik zou ook denken doei garmin hahahah. Je hebt toch lekker gelopen en je best weer gedaan dus ach wat zou het. Wel apart dat hij het dan voorstelt. Misschien leer hij van zijn fouten en past hij zich wat meer aan...

Suliko ik hoor jou nog zeggen, denk dat ik een week niet ga rennen. Ik zei toen al, k geef het 3 dagen. Nou dat is gelukt haha }> En ook gelijk 12km :Y) En dan wel krav maga doen. Hilarisch.

Sv vind dat toch wel knap hoor dat je het zo op gevoel kan. Ik zou dus juist het tegenovergesteld hebben van faalangst, ik ga mezelf dan toch minder hard pushen denk ik.

Sterkte Lies!

Wat tof dat je ook gaat Samantha! Wie weet zie ik je daar ook weer :D

Goed bezig iirrssjjee. Fijn dat het goed voelt ook. En de kleine, gaat het beter na de ingreep?

Zelf gister naar de bootcamp gerend (kleine 3km) en toen met het zwaarste lvl meegegaan. Ik was bang dat ik achteraan zou lopen maar het viel gelukkig alles mee. We waren met 8 en ik heb maar 1 x echt achteraan gelopen. De afstand in de training viel deze keer ook mee want ik had met teruglopen erbij 11km. Nu wel beetje spierpijn in mijn armen en zware beentjes maar dat vind ik altijd wel een lekker gevoel zo na een pittige training. Feeling alive _O-

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:11

Nou dames jullie zijn het er iig allemaal over eens dat ik het met de 10km gewoon moet doen, wat lief <3 Dit soort motivatie vind ik echt zo leuk aan dit topic. Ook al kom ik pas net om de hoek kijken met mijn paar kilometertjes, toch motiveren jullie ook mij, dank jullie wel <3

Ik had het er gister nog met een aantal over na de training van het windsurfen dat ik in november voor de 10 ging, toen kreeg ik gelijk terug, ja in september kun je toch ook gewoon 10 kilometer doen met die en die run? Euhhh nee want ik wil rustig opbouwen.
Vervolgens maakte iemand de opmerking dat ze in februari na onze wintersport de 1e 5 km had gelopen en met pasen al 13 kilometer liep. Alleen moest ik haar er wel even op wijzen dat ze momenteel helemaal niet loopt vanwege een heupblessure :+ Dat was dus precies wat ik wil voorkomen hihi.
Merkte met de oefeningen tijdens het windsurfen wel bij onverwachtse balans dingen dat ik hier en daar iets vermoeide kuitjes had, dus blijkbaar wel goed getraind dinsdag :D

Puera wat fijn dat je weer helemaal hersteld bent en je je maar heel kort niet fit voelde.

Samantha_ 0% is wel heel weinig bij uitvoeringspercentage := Gelukkig heb je wel al uitgevonden waar het aan lag. 10x10 sec op 3:25 is echt wel heel heel snel, 4 nog wat vind ik al heel erg netjes! En 8.5 kilometer in de benen vind ik echt al heel wat. En je had ook die tijd op de bank kunnen zitten, goed bezig! En wat tof dat ook jij naar Berlijn gaat! *\o/*

Sherivey ik geloof direct dat het druk en chaotisch daar is met al het verhuizen etc. Iig wel lekker weer je eigen bedje. Hoe bevalt je nieuwe werk? Jij hebt ook weer lekker gelopen!

Suliko wat een lief compliment <3 Ik word er een soort van verlegen van hihi. Ik vind het zo leuk om al jullie mooie uitgebreide verhalen te lezen, het minste wat ik kan doen is er dan op reageren.
Ik vind het zo mooi om te zien dat je na al die kilometers het nog steeds leuk vind om te lopen, en ook echt een soort van niet kon wachten om weer te mogen.
Gelukkig hoefde je niet stil te zitten zo te lezen met al het klussen en weer naar krav maga.

Supervixen wat knap dat je pas tijdens het lopen je intervallen kunt bedenken en je dat echt op je gevoel kunt doen. Dat zou juist bij mij niet werken denk ik. Ik heb nu al stress nu ik mijn schema een klein beetje probeer los te laten :')
Wat lief dat je de route van de meeting eerst voor gaat lopen om te kijken of alles nog klopt.

Succes met verbouwen lies_sparkle! Is de meeting over 2.5 week? Wat is dat snel gegaan!

Iirrssjjee wat goed dat je al 3x hebt gelopen na je bevalling! Lijkt me wel lastig hoor om te merken hoe ver je conditie achteruit is gegaan. Al is dat uiteraard volkomen logisch en voor een goed doel geweest :D Je conditie was volgens mij wel heel goed voor je bevalling toch? Dan denk ik dat je nu binnen no time ook weer op die 5 kilometer zit. Goed dat je rustig opbouwt en je niet te snel gaat.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:12

Iirrssjjee die conditie komt vanzelf wel, lekker weer verder uitbouwen. Je bent goed bezig!

Leonie wat doe je allemaal voor een oefeningen met bootcamp? Is dat altijd buiten?

Muppetmayo die 10 gaat jou zeker lukken hoor. Gewoon doen. Doe je nou ook aan windsurfen? Dat lijkt me zo tof als je dat goed kunt! Is het moeilijk om te leren? En is het niet heel zwaar voor je armen of valt dat mee?

Samantha wat leuk dat jij ook naar Berlijn gaat!

Ik heb vanmorgen een korte heuveltraining gedaan bij de dijk hier in de buurt. Ging fijn. 27x de dijk op en af, waarvan de laatste 5x gesprint.
Zondag wil ik ver gaan lopen, dus vandaar dat ik niet te lang heb gelopen vandaag. Het wordt goed weer, niet te warm en maandag nog vrij om bij te komen. We gaan zien wat erin zit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:52

Kijk, zo laat je maar weer zien dat je ook met een dijk prima uit de voeten kan voor heuveltraining en dijken hebben we genoeg! :D
Ik kwam er laatst achter dat er bij Nieuwegein een skipiste zit, op de heuvel (zo'n 13 hoogtemeters) waar die op zit lopen paden die volgens mij vrij toegankelijk zijn, als een soort parkje aan een meer. Waaronder wat zigzaglijnen en ook directe paden. 7 km lopen, dus ik ga binnenkort eens die kant op rennen en kijken of dat wat is voor heuveltrainingen bij mij in de buurt.

Heel benieuwd wat je zondag gaat lopen!

Grappig dat vooraf ingestelde intervallen voor jou niet werken. Ik bedenk ze ook zelf of baseer ze op garmin aanbevelingen of van het ben parkes schema of wat ik hier tegenkom, maar zet ze dan wel vooraf in mijn horloge, ik krijg juist een soort faalangst als ik in het moment zelf moet bijhouden wat ik loop. :')

Leonie, een week niet rennen was inderdaad mijn meest ambitieuze plan :') Maar zolang kan ik niet stilzitten joh. Plus dat ik van te weinig beweging echt stijf wordt als een malle en last krijg van mijn bilspieren, dus ik moest wel. O:)
Zo grappig, mijn Krav instructeur liep op me af en gaf me zo'n hand "dus jij moet Zowie zijn denk ik?" _O- Hij was blij me weer te zien! En vond me koekoek (hij volgt me op instagram).
Jij bent ook weer lekker hard aan het gaan!

Muppetmayo, tof dat je aan windsurfen doet! En lekker doen waar jij je goed bij voelt qua tijd tussen nu en een 10 evenement. Dikke kans dat je voor die tijd al een keer 10 km rent, maar dan ga je met zelfvertrouwen naar zo'n evenement en kan je daar genieten en eventueel wat sneller rennen als dat erin zit.
Hoe meer je rent en consistent traint, hoe leuker het wordt is mijn ervaring. :D

iirriissjjee, lekker bezig en goed dat je rustig aan doet, niet gek dat het moeizaam gaat met alle veranderingen waar je lichaam doorheen is gegaan!

Ik was vanochtend naar de fysio en mijn kuiten zijn volledig lekgeprikt. Ooh man, wat een hel is dat. :') Weer lekker liggen vloeken. Maar los van strakke spieren (vooral dus in mijn kuiten), ben ik oké! Plekje in mijn linkeronderbeen is inderdaad wat overbelasting, maar sinds het gister tijdens en na het rennen weinig last gaf en niet verder opspeelde, zou het in principe weg moeten trekken met deze en volgende week wat meer rust pakken tussen het rennen en trainen door en niet gelijk weer 100+ per week gaan rennen. Het losprikken van mijn kuiten zou ook moeten helpen. Maar ze waarschuwde al, vandaag en morgen gaat heel oncomfortabel worden.
Verder heeft ze een schema gestuurd die ik in kan vullen met de krachtoefeningen die ik nu zelf al doe en gaat ze die voor mij aanvullen en verbeteren. Want dat mijn onderbeen opspeelt, betekent wel dat het een zwakke plek is. Mijn eigen analyse van kortere been + bewegingsbeperking in mijn enkel, daardoor strakkere kuitspier waardoor er te veel aan mijn achillespees en scheen wordt getrokken, vond ze heel logisch. Echt fijn een fysio die ook naar je eigen kennis/ervaring luistert! Ze zei dat daarin met krachttraining ook veel winst te behalen valt, maar stelde me ook gerust, dikke kans dat het nu opspeelt door de plotse toename van het rennen in mei en dat als ik het nu geleidelijker opbouw naar dat hoge volume, het geen probleem hoeft te geven.

Nu ben ik nog even aan het puzzelen hoe ik deze en volgende maand vorm ga geven richting de ultra eind juli en de 44 km trail in Slovenië. Ik vind het fijn om weer vrijheid in mijn planning te hebben, maar ik ging afgelopen maand ook wel heel goed op x kilometers moeten lopen qua focus die het me bracht, dus misschien dat ik voor mezelf een planning ga maken in x kilometers die ik ongeveer per week wil lopen met wat gerichtere trainingen (interval/heuvels/kracht) erbij.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:57

Gefeliciteerd met je ticket Samantha! Heel tof, gave stad. Enige stad in Europa (buiten Nederland) waar ik me veilig heb gevoeld (zelfs op de fiets). Weet niet waardoor het komt maar Berlijn straalt een bepaalde rust uit.

Fijn dat je weer aan het opbouwen bent iirrssjjee, zo rustig aan gaat dat weer helemaal goed komen.

Ik word steeds al moe als ik jouw activiteiten alleen al lees Leonie. Heerlijk om zoveel energie te hebben!

Ik sluit me aan bij de rest muppetmayo, die 10km in november moet zeker gaan lukken, dan heb je een mooie rustige opbouw.

Grappige grafieken geeft het zo SV, je hebt mooie dino's gecreëerd :D

Ik kijk alweer uit naar jouw plannen Suliko. Gelukkig kun je met wat extra rust gewoon weer verder met trainen.

Ik heb nog een vraag
Ik heb vrij gespierde bovenarmen en als het warmer is met het hardlopen krijg ik pijnlijke schrale plekken aan de binnenkant van mijn bovenarmen. Ik loop graag in een sporthemdje als het warm is, dus het is geen naadje van mijn mouw wat het veroorzaakt, maar echt huid op huid in combinatie met zweet.
Weet iemand van jullie iets wat ik zou kunnen proberen om dit te voorkomen?
(Ik heb het overigens ook met een t-shirt, maar dan lijkt het wel gerelateerd aan het randje van de mouw)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:27

BusyMissy, hier bestaan verschillende antischuur crème's voor. Zoals anti-friction van decathlon, run guard stick, body glide of gewoon vaseline. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:18

BusyMissy ik heb hier soms ook last van. Ik smeer vaseline, dat helpt voor een deel. Wat ik laatst heb gedaan is een blarenpleister op de te verwachten schuurplek geplakt voordat ik ging lopen. Die heeft het twee uur volgehouden voordat hij losliet van het zweet. Het was een goedkoop pakje van de action, misschien blijven die van compeed nog langer zitten, dat heb ik nog niet getest.
Dus dat zou je ook kunnen proberen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:26

Muppetmayo: is dat de Maastunnel loop, in november? Die is echt heel tof!
Dat lukt je qua afstand denk ik wel hoor, is een kilometer per maand ongeveer.

Sherivey: lekker rustig aan doen hoor, herstel is de belangrijkste training ;)

Suliko: lief dat je zoveel helpt bij je moeder! En echt goed dat je even rust hebt gehouden.

Meerdere Berlijnlopers: heel tof!

Wat fijn dat je weer kunt lopen Iris!

Voor de Garmin gebruikers een vraag: mijn hoogtemeter is al een tijdje van slag en geeft veel te veel daling en stijging aan. Ik had er gisteren zo'n 200 van beide, de vriend waar ik mee liep 5. Hebben jullie dit weleens gehad? Ik las online iets over het schoonmaken van de meetpunten, maar kan die niet vinden.

Verder heb ik gisteren 7 km gelopen rondom Rhijnauwen. Ging echt super. Heel rustig gelopen en besloten geen tijd- en hartslagdata te willen zien, behalve iedere km de tijd. De eerste 3 km waren onverhard dus daar liep ik wat trager, maar daarna met een negatieve split zonder echt heel moe te worden. Erg blij mee. Morgen nog een rustig rondje en daarna een paar dagen weg.

Ik haak waarschijnlijk af de 22e. Krijg de 19e m'n fiets dus wil uitgebreid gaan fietsen dat weekend.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:28

Busymissy, wat vervelend. Ik herken dit gelukkig niet. Ik ben wel wat gevoelig op mijn voeten of bijvoorbeeld het randje op mijn sleutelbeen waar mijn trailvestje valt, dat smeer ik in met vaseline of ik plak er sporttape op, dat werkt top.

Suliko, wat een mooie plannen weer. Ik ben echt benieuwd naar die trail in Slovenië. Weet je waar die gelopen wordt? Slovenië is zo waanzinnig mooi <3
Fijne fysio heb je trouwens joh en goed dat je zo verstandig en zorgvuldig met je lijf omgaat. Beenlengteverschil, grrrr.

SV, daar kan ik een voorbeeld aan nemen, 27x een dijk op en af. Goeie training!

Iirrssjjee, wat goed van je.
En Leonie ook, lekker sportief bezig.

Ik ben de hele dag bezig geweest met een meubelreiniger om mijn bank te reinigen. Heb hem 3x behandeld, ondertussen wassen gedraaid en de honden uitgelaten en boodschappen gedaan en toen was ik helemaal gaar en moest ik echt even naar buiten (al was het maar om ontspannen mijn luisterboek af te kunnen ronden haha)
Heb 10km gelopen op mijn gemak, het ging echt heel fijn. Had alleen behoorlijk wat tegenwind en bij een heel zielig stuk aan het einde van mijn boek zat mijn ademhaling knetterhoog en had ik het even zwaar _O-
Maar goed, eenmaal thuis zag ik dat ik een pr had gelopen; heb 1.15 van mijn vorige tijd afgelopen, dus dat was een mooie bijkomstigheid.
Lekker rondje!

Afbeelding

Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:33

Ik zag je even rennend met een papier boek voor me, Goof.
Feli męt je PR!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:20

Kun je nagaan wat je kunt als je niet op je gemak loopt en die 10km op maximaal tempo doet.
Knap gelopen die pr!

Jammer Tiggs, maar ik snap wel dat je je fiets wilt testen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:21

Jaa ik wil jullie graag een andere keer ontmoeten hoor!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:52

Gefeliciteerd met je PR Goof.

Lekkere dijktraining SV

En Suliko, wauw, de 500. Top. Kan me voorstellen dat je het dan even mist die drie dagen.

Irisje, welkom terug. Al 3 keer gelopen. Lekker zeg. Komt vast goed het rustig opbouwen.

Lekker bezig ook Muppetmayo en goed dat je je niet te veel laat opjutten.

Ik ben op vakantie in Nederland en heb een rondje gedaan. 6km , intervallen. Ging Lekker en leuk om in een andere omgeving te rennen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:01

Wauw sv wat een doorzettingesvermogen om 27x heen en weer te lopen. Mij niet gezien hahaha maar aan de andere kant klaag ik over geen hoogtemeters en het is wel een optie natuurlijk. Vin de grafiekjes wel heel tof :D

Jou instructeur heeft wel humor Suliko _O-
Fijn dat de fysio je weer heeft kunnen helpen. Je kuiten zal je idd wel even voelen. Veel water drinken en even wat rustig aan doen. Fijn dat er verder niet zo veel aan de hand was.

BusyMissy toch een fijn shirt met mouwen of idd, zalf.

Geen ervaring met gekke hoogtemeters Tiggs. Maar wel heel bizar.

Wauw goof gewoon even tussendoor een Pr terwijl je op je gemak loopt. Nou een keer goed gas geven en hop je zit op dat uur. (volgende week in adam pace ik de 1 uur groep, loop je mee? :+ )

Ik heb misschien zojuist toch carbon schoenen besteld die ik in maart geprobeerd heb.... Kon ze met 20% korting aanschaffen en kon het echt niet laten. (komt ook door mijn man die ze ook heeft gekocht...) VOorlopig blijven ze even in de kast want ik wil eerst snelheid trainen.