Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 20:06

Wennen aan je nieuwe schoenen? In welk opzicht bedoel je dat @divided? Eigenlijk zouden schoenen vanaf het eerste moment goed moeten zitten en je er niet eerst aan moet wennen :=

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 20:30

Ze zitten en lopen verder ook goed, maar hiervoor had ik freerunners, van die barefoot achtige hardloopschoenen met hele flexibele zolen. Nu heb ik schoenen met een normale zool en die is gewoon wat minder flexibel. Daar moet ik vooral aan wennen. Mijn voeten proberen nog allerlei werk te doen wat ze niet meer hoeven te doen ofzo, als dat enigszins logisch klinkt :+ (ik merk het dus vooral ook in mijn voeten).

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 20:59

Ben je bewust over gestapt divided?
Snap dat het wennen is voor je voeten.. zou andersom ook zo zijn.

Misschien eens gaan zoeken in naadloos ondergoed dus…

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 06:43

Ja ben wel bewust overgestapt. Voor een deel gewoon nieuwsgierigheid (uiteindelijk investeren merken toch het meest in gewone loopschoenen omdat daar het meeste animo voor is), maar ik wil ook graag langere afstanden gaan lopen en ik had het gevoel met de wat langere rondjes toch wat demping/support te missen (en met nat weer of natte ondergrond werden m'n voeten heel snel heel nat wat gewoon niet comfortabel is). Daarnaast is de levensduur van de zool niet zo goed.

Naadloos ondergoed vind ik fijn! Ik koop niks anders meer. Ik heb nu dan die van Sloggi maar vroeger kocht ik ze ook nog wel van de hunkemoller, die zijn wat voordeliger.

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 08:04

Net de dag begonnen met 5 rustige kilometers hardlopen.
Morgen trailen vanaf Gortel, mijn vriendin heeft een route van 21km gemaakt, die hoop ik twee keer te kunnen lopen.

En.. ik zag nu pas dat ik de week na de indian summer ultra herfstvakantie heb. Ik heb even opgezocht hoe dat volgend jaar zit en dan lijkt het hetzelfde te zijn.
Dus.. als dit echt zo is en de ISU wordt weer op die manier georganiseerd, heb ik besloten om me voor de 100km in te schrijven.
Maar goed, eerst maar afwachten, want dat duurt nog heeeel lang.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:17

Veel die gisteren ook gelopen hebben in de benauwdheid. Las ook iemand die zijn loopje op de beste manier afsloot; bij de ijssalon. :9
Moet zeggen dat toen ik 's avonds mijn intervaltraining deed het mee viel qua benauwdheid. Ging ook weer ietsje beter dan de laatste keer dat mijn Garmin ook zo ontevreden was (met nadruk op ietsje).
Wel veel zin in morgenochtend, werk van 9-18 maar als ik dan precies om 6 de wekker zet kan ik een heerlijke training doen voor mijn werkdag. Hou toch wel het allermeerste van zo vroeg gaan (en dan loop ik meestal ook stukken beter).

Zou tof zijn daar toch aan mee te kunnen doen SV!

RSLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:07

Wat gaaf als het gaat lukken SV!

Ren ze morgenochtend Helderder, fijn dat het vandaag iets beter ging!

Hier rustdag. Was ook nodig. Vorige week 14u vrij intensief getraind (niet alleen hardgelopen) dus ik was aardig op. Deze week taperweek, zondag wedstrijd, zaterdag loop ik kort nog even en verder geen loopjes deze week. Ja, wandelen. Want in stilzitten ben ik niet zo goed :D

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 07:49

Hier even blegh… mijn enkel blijft opspelen en nu begint mijn rug ook mee te doen.
Pijn in mijn rug is voor mij echt ‘error’.. dan krijg ik meteen weer flashbacks naar mijn hernia en alle pijn en toestanden van toen.

Dus hier even niks en even wachten op advies fysio..
vrijdag vertrekken we naar Oostenrijk en ik hoop echt daar lekker te kunnen wandelen en rennen.. maar op deze manier wordt het niks.. -O-

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 07:54

-Namiro- schreef:
Hier even blegh… mijn enkel blijft opspelen en nu begint mijn rug ook mee te doen.
Pijn in mijn rug is voor mij echt ‘error’.. dan krijg ik meteen weer flashbacks naar mijn hernia en alle pijn en toestanden van toen.

vrijdag vertrekken we naar Oostenrijk en ik hoop echt daar lekker te kunnen wandelen en rennen.. maar op deze manier wordt het niks.. -O-

Hè wat naar. Pijn in je enkel kan de pijn in je rug veroorzaken door compenseren, doe vooral nu rustig aan. Alvast veel plezier in Oostenrijk, hopelijk helpt rust en een fysio bezoek met je enkel

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:03

Balen Namiro -O-

Mijn man is nu ook bij de fysio vanwege zijn rug, de bedden in Engeland waren niet echt prettig voor hem geloof ik. Blijft een gevoelige plek.

Zou mooi zijn als het volgend jaar weer zo gunstig voor een schoolvakantie valt SV, het duurt idd nog even, maar spannend vooruitzicht!

Balen dat je een stapje terug moet doen Puera, maar verstandig.

Hier ook fan van de Shockabsorbers en ik loop met de hipsters van Bamboo Basics. Maar ik heb nooit last van blaren of schuurplekken, dus niet heel representatief denk ik

Wij zijn weer in Nederland, hebben totaal een kleine 50km gerend daar, was ontzettend leuk! Ook de 17km dwars door Londen:j

Morgen gaan we een dag naar vrienden op Texel en gaan daar ook een klein rondje hardlopen, we zijn er dan toch :D

Vanochtend een PR gelopen op de 5K, was niet de bedoeling, maar ik had een goede dag denk ik :)) het was wel vreselijk benauwd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:14

Hier gisteren 18 minuten aan 1 stuk gelopen, en toen liep het zweet in m'n ogen en dat begon te prikken. Dus gestopt. Conditioneel had ik verder gekund en ergens vind ik het jammer dat ik niet even over de 23 minuten gegaan ben wat ik vorige week voor het eerst gedaan heb, maar het was gewoon echt te warm.

Het positieve nieuws is overigens dat ik nu al 4 keer heb hardgelopen zonder een dag later amper meer te kunnen lopen. Pijn met wandelen is er nog, pijn tijdens de slaap na het hardlopen soms ook, maar neemt ook af en ik kan nu al niet meer merken dat ik gisteren heb hardgelopen. Helaas verbeteren de pezen met wandelen niet. Maar de oefeningen van de fysio gaan steeds makkelijker. Waar eerst 1 minuten lopen mij 2 weken meer pijn gaf is nu dus 15 minuten hardlopen al niet meer extra pijnlijk. Maar ik loop er nog wel naar hoor. Ik wikkel mijn voeten niet goed af. Ben echter wel blij dat het eindelijk wat beter lijkt te gaan.

Mijn Garmin vindt alleen nog steeds dat ik overbelast ben, die kijkt alleen naar hrv, en daar kun je in mijn geval niets uit afleiden. Ik heb wel wat slechter geslapen dan gemiddeld de afgelopen week en wat stress wegens iets prive, maar overbelast ben ik absoluut niet. Ach ja, het is wel grappig dat een app dat aangeeft, maar een functie dat het niet waar is en dat je het niet meer wilt zien zou wel fijn zijn. Dat je alleen relevante informatie ziet. En alles wat voor jou niet relevant is dat je dat ergens ver weggestopt in een menu moet opvragen.
Mijn fitnessleeftijd is sinds deze week met een half jaar afgenomen, en dat zou ik juist weer leuk vinden om dat direct te zien.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:21

-Namiro- schreef:

O wat balen. Ik hoop dat het enigszins mee valt :knuffel:

Hier ook bleh. Ik baal zo ook. Ik ben snip verkouden. Eigenlijk sinds zondag. Zaterdag nog wel lekker kunnen hardlopen. Maar sinds zondag niet geweest en we zijn nu dus thuis maar ivm de verkoudheid ga ik vanavond ook niet met de hardloopgroep. En ik hoop nu dat ik het donderdag kan gaan. Anders wordt het erg lastig om de veluweloop te gaan lopen, dat is 2 september al en daar had ik echt zo'n zin in dus ook echt balen hier.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 15:51

Germie lekker eigenwijs weer dat je denkt dat Garmin in jouw geval geen gelijk heeft en het maar onzin is.
Bij overbelast kijkt hij naar HRV, stress, slaapkwaliteit, hartslag, enz. Waarom kun je er in jouw geval niks aan afleiden? Sorry dat ik het zeg, maar dat is ook een rare uitspraak.

Ninus superknap van je pr! Die kun je maar mooi weer in je zak steken.

Namiro wat balen zeg! Net nu je op vakantie gaat. Ik hoop dat je toch nog wat kunt doen.

Hier weer een trailmarathon gelopen! Eindelijk. Samen met een vriendin eerst een prachtige route van iets meer dan 21km gelopen vanuit Gortel die zij in komoot had gemaakt, daarna hetzelfde rondje in mijn eentje gelopen en het tempo wat opgevoerd.
Onderweg kwamen we de schaapskudde tegen en hebben we nog een tijd met de schaapherder gesproken. Erg leuk. Dit was alweer mijn 30e (ultra)marathonafstand.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 16:19

Wat super SV, bikkel! Ziet er weer jaloersmakend mooi uit op de foto's :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 16:29

Foto 1 is trouwens bij het verscholen dorp. Hier zaten mensen ondergedoken in de tweede wereldoorlog. Onvoorstelbaar, zo weinig ruimte en heel donker.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:50

BeFunny schreef:
Hier ook bleh. Ik baal zo ook. Ik ben snip verkouden. Eigenlijk sinds zondag. Zaterdag nog wel lekker kunnen hardlopen. Maar sinds zondag niet geweest en we zijn nu dus thuis maar ivm de verkoudheid ga ik vanavond ook niet met de hardloopgroep.

Blegh, balen he.
Ik ben ook zo verkouden en ellendig, maar ben vanmiddag wel gaan lopen. Even alles eruit zweten, heb een rondje van 6km gelopen. Merkte meteen dat mijn hartslag hoger was, maar het was uiteindelijk wel lekker.

SV, goed gedaan weer zeg. Mooi daar.

Ik ben nog even aan het genieten van het bos, volgende week moet/mag ik weer werken, dus minder tijd om hier in de bossen te lopen helaas.

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 18:00

Wat een prachtige foto's SV. Mooi die bloeiende heide.

Goof fijn dat je toch hebt kunnen lopen :j . En toch ook lekker 6km.

Ik hoop dat het van de week beter gaat en dat het met de temperatuur het weekend mee valt want dan ga ik ook weer ergens het bos in. Maargoed met bijna 30graden pas ik daar wel voor, dan loop ik smorgens vroeg in de buurt. Maar eerst maar kijken dat ik niet echt ziek ga worden.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:44

Ik kan gegevens bij de Garmin app wel verbergen. Bij ‘mijn dag’ en dan wat je niet wil naar links swipen, of helemaal naar beneden scrollen en dan naar wijzig mijn dag. Je kan alleen volgens mij niet alles toevoegen wat je wilt, maar iig wel verbergen.

Beterschap be funny
Mooie plaatjes weer!
Namiro, wat balen zeg, ik hoop dat je genoeg hersteld om wel lekker vakantie te kunnen hebben. Waar ga je heen in Oostenrijk?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:58

Fijn dat je verder komt Germie! En je kunt Garmin inderdaad wel aanpassen als je het idee hebt dat bepaalde informatie niet nodig hebt.

Mooie prestatie weer SV. En wat cool dat je de 100km misschien kunt gaan lopen. Leuke dromen *\o/*

Knap gedaan Goof, door de verkoudheid heenrennen.

Beterschap befunny.

Balen van je blessures Namiro. En hopelijk helpt de fysiotherapeut en rust met oplossen.

Hier ging het loopje voor geen meter. Niet mijn week, hoge hartslag, heel druk op werk en het lukte niet om het eruit te lopen. Vrijdag beter hoop ik.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:02

Fenn wat jammer dat je loopje niet ging :(

Ik ben eigenwijs geweest en toch een poging gedaan. Met moeite 5km eruit geperst.

Afbeelding

Afbeelding

Maar ben Iig geweest _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:32

Pas je wel op @BeFunny? Soms kan het je herstel best wel in de weg zitten -O- hopelijk ben je gauw weer de oude...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 10:21

Ik zie bloeiende heide, dat is mooi. Ik moet eigenlijk ook even er naartoe, maar ja, gebrek aan tijd. Hopelijk is de heide nog in bloei over 2 weken.

Dat van dingen verbergen in de app ga ik even bekijken. Ik ben eigenlijk niet zo'n app gebruiker, haha.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 10:37

Musli. Dankjewel. Ik hoop het ook.
Ondanks dat het zo best heel zwaar was. Ben ik toch blij dat ik even gegaan ben. Of het slim is dat is dat valt nog te bezien. Maar lekker even buiten doet mij al zo goed.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:12

@SV, zou tof zijn als het volgend jaar ook zo valt en de 100km dan lukt!
Mooie route gelopen weer!

@Namiro, balen van je enkel! En zeker ook balen van je rug!
Hopelijk klaart het snel op. Veel plezier in Oostenrijk alvast!

@Ninus, altijd mooi zo'n onverwachte PR :D

@Befunny, beterschap! :(:)
Hopelijk klaart het snel weer op!

@Goof, hopelijk klaart je verkoudheid snel op!

@Fenn, balen dat het minder ging. Volgende keer beter! :(:)

@Befunny, knap dat je bent gegaan, hopelijk geen tegenslag ervan!

Hier vanmorgen ook geweest.
Was niet mn beste loopje. Moeie benen en mn koffie/ontbijt bleef ik maar opboeren :=
Maar goed we zijn weer geweest.
Vanavond massage, laat ik even de benen meepakken :D

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 12:18

Fijn dat je even de benen kunt laten meepakken met de massage vanavond @Karin. Wie weet helpt het om te herstellen van je training en je benen wat minder zwaar te laten voelen :D

Hier net een rondje met z'n drieën gedaan. Even in de pauze van mijn man, die vandaag thuis werkt :P wat is het verschrikkelijk vies warm weer := ik ben hier niet voor gemaakt. Echt niet... Was blij dat ik na 4km weer thuis was.