Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:23

Relaxed schreef:
karuna schreef:
Hier ook niks. En een verhuizing gehad ook. Wel griepprik oproep gehad en ik stond boven aan de lijst van risicopatienten. Dat dan gelukkig weer wel. Zul je altijd zien over 1,5 week komt het ruim een week niet uit met enten ivm geen begeleiding die mee kan en geen mogelijkheid flink last te krijgen van bijwerkingen . Ik vermoed dat dan uitgerekend de brief er is. :+

Bovenaan de lijst zelfs en toch gewoon overal heen gaan.. :+

Voel je je nu een stoere meid met dit nonsens verzonnen bericht. 8)7

Bo hier werkt de ggd niet mee aan alvast enten. :n In alles lopen ze achter opde andere ggdregios. Idem met de overgebleven vaccins die van overheid mogen worden gegeven aan risicopatienten. Doen ze niet aan. -O-

purny

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:26

Ik geef Relaxed wel gelijk. Als je jezelf zo'n groot risico vind waarom huppel je dan overal naartoe en zoek je de 'gevaren' op?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:28

Karuna het zal wel schelen als je jezelf wat minder belangrijk vind bij het inenten. Ik snap dat het vervelend is maar dat is het voor heel veel mensen.

Fijne berichten over de mensen die ingeënt zijn!

@raket ben jij niet nu extra benieuwd of je nu wel antistoffen aanmaakt? Omdat jij eerder ook aan zo’n proef mee deed en 2x besmet was?
Ik snap dat je blij bent ingeënt te zijn!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:35

Kom op, karuna. Jij gaat naar de dierentuin en met de camper op stap terwijl échte risicopatiënten zich opsluiten en al langer dan een jaar thuis zitten. En dat is geen stoere praat maar heb je zelf gepost.
En ik ken de risicopatienten die de deur niet uitkomen uit angst corona te krijgen. Sterker nog, waar de hele familie thuisblijft -O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:38

Fitzroy schreef:
Kom op, karuna. Jij gaat naar de dierentuin en met de camper op stap terwijl échte risicopatiënten zich opsluiten en al langer dan een jaar thuis zitten. En dat is geen stoere praat maar heb je zelf gepost.

Nah ook dat geldt voor heel veel mensen natuurlijk. Dat maakt haar niet minder aan de beurt dan de mensen die vroeger astmatisch waren en daarom nog een oproep krijgen.
De groep die nu ingeënt wordt is enorm breed. Dan nog is geduld hebben en anderen ook een prik gunnen wel zo aardig.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:40

Nee, maar die mensen wachten geduldig af, terwijl karuna niet anders dan aan het piepen is wanneer ze aan de beurt is en dat het allemaal zo lang duurt. Dat vind ik ook. En ik baal ook dat ik nog niet aan de beurt ben en de knip bij 62 ligt. Maar ja, niets aan te doen. We komen allemaal aan de beurt, ooit :+
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 08-05-21 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:40

karuna schreef:
Bo hier werkt de ggd niet mee aan alvast enten. :n In alles lopen ze achter opde andere ggdregios. Idem met de overgebleven vaccins die van overheid mogen worden gegeven aan risicopatienten. Doen ze niet aan. -O-

Het zou je sieren moest je toch eens één keertje een beetje empathie kunnen tonen naar iemand anders toe en niet altijd alleen aan jezelf denken.
Als je de post van Bo leest, moet er toch ergens een muntje vallen dat het niet zomaar '' alvast enten '' is wat er bij haar gebeurt...

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:41

Fitzroy schreef:
En ik ken de risicopatienten die de deur niet uitkomen uit angst corona te krijgen. Sterker nog, waar de hele familie thuisblijft -O-

Precies dat

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:45

Fitzroy schreef:
Nee, maar die mensen wachten geduldig af, terwijl karuna niet anders dan aan het piepen is wanneer ze aan de beurt is en dat het allemaal zo lang duurt. Dat vind ik ook. En ik baal ook dat ik nog niet aan de beurt ben en de knip bij 62 ligt. Maar ja, niets aan te doen. We komen allemaal aan de beurt, ooit :+

Dat zeg ik dus ook maar ja er worden gewoon ook mensen ingeënt die het minder nodig hebben. Tja dat is gewoon zo.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:47

Ik gun mijn prik ook aan een ander die het harder nodig heeft. Zo werkt het niet helaas, want ik mag ‘m niet weg geven. Ik ben niet zwaar astmatisch, train mijn longen met saxofoon spelen. Maar ik weet ook wat een virus kan doen als het op je longen slaat en daar zit ik niet op te wachten. Dus ja, ik ben ook al een jaar thuis. Ga wel boodschappen doen en hou die 1,5 meter afstand. Maar verder zie ik weinig mensen en als ik ze zie is dat hetzelfde kleine kringetje. Ik werk al een jaar thuis, al het sociale gebeuren ligt stil. Ik kom wel op stal, maar zie daar zelden iemand. En ik rij motor met mijn partner.

En hoewel ik het een ander zeker zo hard gun, ben ik ook wel blij dat ik ‘m mag halen en daarmee wat minder krampachtig kan doen. Want ja, zo voelt het soms best wel, ook al weet ik dat het het beste is. Ik wil gewoon niet ziek worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:57

Pandora2 schreef:
karuna schreef:

Het zou je sieren moest je toch eens één keertje een beetje empathie kunnen tonen naar iemand anders toe en niet altijd alleen aan jezelf denken.
Als je de post van Bo leest, moet er toch ergens een muntje vallen dat het niet zomaar '' alvast enten '' is wat er bij haar gebeurt...

Ik ben alleen maar blij dat er ggd regios zijn die gewoon wel nadenken. :j Zouden ze allemaal mogen doen. Ik gun iedereen die het dringend nodig is een enting zo snel mogelijk.

Alleen deze regio ggd werkt gewoon vreemd, niet alleen voor mij maar voor best wat mensen die hier wonen die steeds opnieuw op de lijst en er weer vanaf erweer op en erweer van af. Ik ben echt niet de enige die er zo ongeveer gefrustreerd van wordt hier in de omgeving.

En wat betreft overal heengaan. 8)7 Vraag even in mijn omgeving na zou ik zeggen naar mijn enorme hoeveelheid sociale contacten. :roll:

lenaa_tje

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:00

Karuna zo werkt het gewoon niet. De brieven worden verdeeld verstuurd. Dat is niet speciaal per regio gedaan.
En ja de ggd’s werken vreemd en ook daar gebeuren nog steeds dingen die niet de bedoeling zijn maar dat is het gewoon.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:01

karuna schreef:
Hier ook niks. En een verhuizing gehad ook. Wel griepprik oproep gehad en ik stond boven aan de lijst van risicopatienten. Dat dan gelukkig weer wel. Zul je altijd zien over 1,5 week komt het ruim een week niet uit met enten ivm geen begeleiding die mee kan en geen mogelijkheid flink last te krijgen van bijwerkingen . Ik vermoed dat dan uitgerekend de brief er is. :+

Karuna, ik denk dat je een doodgoed mens bent maar echt, je ziet overal beren op de weg. Het rode kruis zorgt voor vervoer naar priklocaties voor mensen die er niet kunnen komen dus klaar. En een week niet uitkomen met enten? Dat is wel heel kortzichtig, brief = afspraak maken=vervoer regelen. Desnoods je motor rijles zo inplannen dat je er langs rijd. Waar een wil is is een weg ipv een hindernis . Schenk je glas verdorie eens half vol ipv elke keer een bodempje .

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:03

Was toch te verwachten dat het weer net enkel jouw regio is waar de ggd ' vreemd ' werkt :+

In het echte leven neem je ook gewoon de risico's, dus waarom altijd die klaagzang op Bokt.
Dat begrijp ik nog steeds niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:06

Nee de ggd werkt gewoon vreemd. Ze mogen alleen werknemers inenten bij overgebleven vaccins. Ondertussen ken ik nog zat familie leden van ggd medewerkers die ook ingeënt zijn. Tja prima hoor. Iedere vaccinatie is er 1 maar wat een zooitje. :+
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 08-05-21 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:06

Daihyo schreef:
Ik gun mijn prik ook aan een ander die het harder nodig heeft. Zo werkt het niet helaas, want ik mag ‘m niet weg geven. Ik ben niet zwaar astmatisch, train mijn longen met saxofoon spelen. Maar ik weet ook wat een virus kan doen als het op je longen slaat en daar zit ik niet op te wachten. Dus ja, ik ben ook al een jaar thuis. Ga wel boodschappen doen en hou die 1,5 meter afstand. Maar verder zie ik weinig mensen en als ik ze zie is dat hetzelfde kleine kringetje. Ik werk al een jaar thuis, al het sociale gebeuren ligt stil. Ik kom wel op stal, maar zie daar zelden iemand. En ik rij motor met mijn partner.

En hoewel ik het een ander zeker zo hard gun, ben ik ook wel blij dat ik ‘m mag halen en daarmee wat minder krampachtig kan doen. Want ja, zo voelt het soms best wel, ook al weet ik dat het het beste is. Ik wil gewoon niet ziek worden.

Ook hierin ga ik met je mee. Nee, ik ben ook niet heel erg ziek, maar een virus wat op mijn luchtwegen slaat, daar kom ik ook niet zo 1, 2, 3 vanaf. Ik had geen oproep verwacht, was er ook helemaal niet mee bezig, maar ben er zeker wel blij mee. Ik zit al ruim een jaar op eigen erf met nog 3 kwetsbare mensen. Mijn laatste sociale contact is afgelopen september geweest, dus zou fijn zijn als er een beetje meer mogelijk gaat worden.

Zo beleefd ieder deze pandemie op zijn eigen manier, dus laten we niet gaan uitmaken voor een ander wie het vaccin wel of niet verdiend.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:08

Bigone vervoer is het probleem niet. Daarna wel ivm ziek worden mogelijk en een mantelzorger die zelf dan is uitgeschakeld voor zeker een week. Geen back up daardoor. Dan gewoon een latere datum moeten kiezen. Het is niet anders.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:10

lenaa_tje schreef:
Nee de ggd werkt gewoon vreemd. Ze mogen alleen werknemers inenten bij overgebleven vaccins. Ondertussen ken ik nog zat familie leden van ggd medewerkers die ook ingeënt zijn. Tja prima hoor. Iedere vaccinatie is er 1 maar wat een zooitje. :+

Ik ga morgen solliciteren bij de ggd om te helpen in de piek maanden en wat bij te verdienen, heb toch bijna zomervakantie.

Misschien kom ik dan ook nog wel snel aan de beurt :P

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:10

karuna een brief krijgen betekend ook niet dat je direct aan de beurt bent om te enten. Het betekend enkel dat je aan afspraak kan maken. Ik wil graag dichtbij en kan over twee weken terecht. Misschien krijg jij maandag de brief en kun je dezelfde week nog terecht. Wie zal het zeggen? Wacht het gewoon af.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:11

Maar oordelen over iemand die wel dingen heeft gedaan is ook niet nodig. Maar een beetje respect naar anderen is wel zo netjes.
Ik ben stiekem blij dat ik mijn uitnodiging nog niet heb gehad. Ik zit al 2 weken met een verkoudheid en een luchtweg infectie en dan willen ze niet inenten.
Wel beetje jammer dat ik maandag weer aan het werk moet. Heb dan het gevoel vatbaarder te zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:11

sureido schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik ga morgen solliciteren bij de ggd om te helpen in de piek maanden en wat bij te verdienen, heb toch bijna zomervakantie.

Misschien kom ik dan ook nog wel snel aan de beurt :P

Haha! Ik hoop het voor je :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:12

Nou toen ik belde begin januari moest ik zeker nog 3 weken wachten hoor. Dus inplannen kan je zeker al doen en als je het niet uit komt vraag je gewoon of je een andere datum mag plannen.

Ik zat ook met werk dan had ik ook gezegd van nou doe het maar een andere dag , dat kan heus wel niet zo moeilijk denken. Kans is groot dat je nog wel een paar weken moet wachten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:13

Gewoon helemaal niet oordelen lijkt me het beste. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:14

Zebrastreep schreef:
Nou toen ik belde begin januari moest ik zeker nog 3 weken wachten hoor. Dus inplannen kan je zeker al doen en als je het niet uit komt vraag je gewoon of je een andere datum mag plannen.

Ik zat ook met werk dan had ik ook gezegd van nou doe het maar een andere dag , dat kan heus wel niet zo moeilijk denken. Kans is groot dat je nog wel een paar weken moet wachten.

Via internet had ik al 3 keuzes en als dat niet genoeg was kon ik bellen om een andere datum te prikken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:16

karuna schreef:
Bigone vervoer is het probleem niet. Daarna wel ivm ziek worden mogelijk en een mantelzorger die zelf dan is uitgeschakeld voor zeker een week. Geen back up daardoor. Dan gewoon een latere datum moeten kiezen. Het is niet anders.

Dan zorg je toch dat je mantelzorger en jij niet in dezelfde week gevaccineerd worden, hij kan ook van de trap kukelen.