Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:52

Lekkere bijles post Tarzan!
Gecondoleerd :knuffel: ! Rustig aan doen en goed aan jezelf denken :knuffel: .

Welkom Sharani. Mooie doelen heb je, succes :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:01

Gecondoleerd @Tarzan :(:)

Welkom @Sharani!
Probeer niet te denken nog 20kg te gaan, maar deel het op in kleine stapjes. Dus eerst maar eens 2kg. En beloon jezelf daarvoor. En dan weer 2kg. Doelen behalen werkt extra motiverend, daarom is kleine (haalbare!) doelen stellen heel erg goed in zo'n proces...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:39

Dankjewel, morgen de uitvaart, dus dat zal wel een zware dag worden..

Welkom Sharani, wat musli zegt inderdaad, kleine doelen stellen.

Sharani

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:45

Heel veel sterkte _Tarzan!

Kleine doelen stellen doe ik inderdaad, mijn eerste doel was onder de 90 komen en dat is deze week behaald. Volgende doel is geen obese bmi meer hebben, daarvoor moet ik nog 3 kg afvallen. Hoop dat in april te bereiken :j .

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:53

2 kilo in een week, en weer gesport vandaag. Lag afgelopen week in de beruchte lapjes mand en ben er weer netjes uitgeklommen
Vandaag was mn kont de sjaak ivm de bovenbenen

Sterkte tarzan :(:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:02

_Tarzan schreef:
Drukke week hier, sterfgeval in de familie, daarnaast toch elke dag gesport en geprobeerd redelijk goed te eten :=
Vanmorgen was de weegschaal ondanks de frietjes van gisteravond toch goedgezind en gaf deze -10,8 aan *\o/*
Woensdag heb ik weer m'n officiële meting, spannend!!
Vanmorgen lekker een banaan-ei pannenkoek gemaakt, vind ik soms zo enorm lekker :D (Wel met een beker chocomel _O- )

Menino, hahahaha, nouja ik werk in dezelfde sportschool dus heb altijd wel aanspraak, misschien maakt dat het wel ook leuker en de drempel minder hoog :')
Purny, wat goed, heel knap! *\o/*
Esther, onder de 80 eind april is ook een mooi doel toch?! Het moet vooral haalbaar blijven! Hoeveel kg heb je als doel in gedachte?
Roosch, topper! Goed dat je weer back on track bent, ook langzaam kom je uiteindelijk op je einddoel hoor *\o/*
Welkom Emtywords
Dustin, kom op, je was zo lekker bezig, jij kunt dit!!!
pallatin, die min komt helemaal goed als ik jo zo hoor! *\o/* Ik heb dat ook als ik slecht heb gegeten dat ik meteen weer moet afkicken van alle troep :r
Slim Daphne om je weegschaal te negeren als die alleen demotiveerd!

Wat een goeie bijleespost!! Gecondoleerd, veel sterkte!

Ik ben wat betreft sporten goed bezig deze week. Ik moet alleen nieuwe sportbeha's hebben, ik schijn jaren de verkeerde behamaat te hebben gedragen dus moest even investeren. :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:15

Gecondoleerd Tarzan!

Welkom Sharani!

Roosch hahaha nou shoppen is nooit zo erg dan(behalve voor de portomonee).

Hier was deze week weer niet zo goed. Zit nog steeds 1 kilo aan van afgelopen weken, maar moet eerlijk bekennen dat ik ook een frietje heb gegeten deze week door enorme teleurstelling omdat ik de baan niet kreeg en heel die dag ook echt niet leuk was, maar vol goede moed gaan we verder!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:23

Dankjewel allemaal, het was een emotioneel heftige dag gisteren.

Dustin, maar die frietjes mag je gewoon eten hoor! ik eet ook minimaal 1x per week friet + snack van de friture en val er prima mee af dus wees niet te streng voor jezelf ;)

Ik moet zeggen dat deze week ook even uitputtend was. Het nieuws van m'n peettante, elke dag sporten, niet kunnen slapen, woensdag een zeecontainer in 2 uur gevuld met balen hooi en stro á 25 kg per stuk. Donderdag zei m'n lijf dus ook echt eeeh wtf ben je 'nt doen?! Ik wilde sporten maar heb uiteindelijk een half uurtje op de loopband gestaan, meer zat er niet meer in. Luisteren naar m'n lijf is ook een kunst := .. Gisteren wel nog een uurtje kracht gedaan en vandaag een dagje niks (nouja, het huishouden, paardjes, zoontje :') )

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:11

Jeetje Tarzan, hoe hou je het vol, zoveel sporten naast alle andere dingen. Respect dat je het kunt!
Verder eens over een patatje of ander “slecht” eten af en toe. Ik heb de afgelopen maand bijna 3 weken in het Ronald MCDonald huis gezeten en daar was een paar keer een maaltijd gesponsord door een hotel of restaurant inclusief dessert en die heb ik ook gewoon gegeten. Sporten kon die periode ook niet dus behalve van en naar het ziekenhuis lopen (waarbij ik wel bewust zoveel mogelijk trappen nam) en ‘s morgens vroeg een klein wandel rondje weinig bewogen. Toch evengoed gemiddeld ruim een halve kilo per week afgevallen die periode, had ik eigenlijk ook niet verwacht. Het komt echt goed Dustinlover, de volhouder wint en las dat je al bijna 10 kg kwijt bent, dat is al heel knap!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:57

Ik kom ook (weer?) mee kletsen. Vorige maand de knop om gezet, er moeten veel kilo’s er vanaf!
Na een flinke heupblessure in de zomer van 2020, waarna het 7 maanden duurde voordat ik aan de beurt was voor een operatie (vanwege COVID druk op de zorg) en de revalidatie na de operatie nog eens een jaar heeft gekost, zijn de nodige kilo’s er bij aan gekomen en ik was voor het ongeluk al niet de slankste.
Nadeel was ook nog eens dat ik eind 2020 zelf Corona kreeg met landurig Parosmie als gevolg. Een jaar kant kon ik geen eiwitten verdragen, vlees, vis, eieren en melkproducten waren niet te eten, ik ging er van over mijn nek. Ook sterk smakende of geurende groenten (ui, selderij, paprika, enz.) waren niet te eten, dus gezond blijven eten was een hele grote uitdaging, eigenlijk gewoon niet te doen en ik heb het ergens opgegeven.

Maar 11 februari 2022 was mijn operatie een jaar geleden en mijn geur en smaak bijna weer normaal, dus geen excuus meer. Vanaf dat moment de knop om gezet en gekozen om mezelf een flink aan te pakken, geen snoep meer, niets waar suiker in verwerkt is. Als het voedsel niet te herkennen is in originele vorm, wordt het niet gegeten, dus geen brood of ander processed eten, tenzij het zelf bereid is van scratch.

Het afkicken van suiker was echt heftig, maar na 3 weken was ik de zoet behoefte kwijt.
Zelf ingrediënten kopen voor brood (als ik het al wil eten) en brood bakken vind ik leuk om te doen, we hebben een werkende molen hier in de buurt, dus goede ingrediënten zijn verkrijgbaar.

Er zit een groente kwekerij in de buurt, verse groenten in overvloed en de locale slager begin ik ook steeds beter te kennen.

Inmiddels ben ik 6,5 kg kwijt en ik zie zelf het resultaat al goed terug.

Eind januari een nieuw zadel binnen gekomen voor mijn jonge merrie, mijn bijrijder heeft test gereden na het aanmeten, maar ik moest zelf natuurlijk ook even voelen.
Ik reed mijn jonkie bijna niet vanwege mijn gewicht, maar ik vond de foto’s toch echt shocking.

Afbeelding

Oké het zadel moest nog ingereden worden (zakken) en lag hier erg bovenop het paard, maar toch…
Vorig weekend ben ik weer op mijn jonkie gestapt voor een buitenrit en na die tijd in de buitenbak uitgestapt, daar is deze foto gemaakt.

Afbeelding

Toevallig bijna dezelfde kleding en ik vind het verschil al goed zichtbaar. Nu doorzetten, hier doe ik het voor!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:04

Wow echt een verschil hoor!

Net was er op RTL nieuws een item over een injectie dat helpt om af te vallen.

Zit eraan te denken om hierover met mijn huisarts te spreken. Als ik die foto's zie wil ik ook zo graag weer rijden

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:34

purny schreef:
Wow echt een verschil hoor!

Net was er op RTL nieuws een item over een injectie dat helpt om af te vallen.

Zit eraan te denken om hierover met mijn huisarts te spreken. Als ik die foto's zie wil ik ook zo graag weer rijden

Zo fijn om te rijden! Dan heb je ook echt een doel om naar toe te werken.

Ik heb het geluk dat ik grote paarden heb, mijn jonkie tikt bijna de 800 kg aan en mijn 8 jarige ruin zit rond de 840 kg, dus wat gewicht past het, maar je moet natuurlijk als vollere ruiter ook nog wel in het zadel passen.

Die injectie ken ik niet, wat houdt dat in?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:56

Sharani schreef:
Jeetje Tarzan, hoe hou je het vol, zoveel sporten naast alle andere dingen. Respect dat je het kunt!

Geen idee, maar DIT is waar ik het voor doe en als je doel lukt na maanden bikkelen met afvallen en sporten voelt dat wel écht als een overwinning en drive om door te gaan <3

Afbeelding

Nou dit weekend even geen sport, maar wel na een half jaar eindelijk écht gereden en wat voelde dat goed <3
Nu het eten weer op de rit krijgen na die hectische week :=

Daphara, welkom (terug) Je bent zo te zien al goed op weg!
Wat klinkt dat goed zeg hoe je nu eet zonder suiker en andere troep, petje af! Ik zou dat echt niet kunnen :o
Purny, dat hoorde ik gisteren inderdaad ook iemand vertellen, klinkt interessant :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:59

Ahhhh, wat heerlijk @Tarzan *\o/* Lekker genieten van het rijden.

Hier gisterochtend een fijne ronde hardgelopen door de polder, 11.11km :')
Daarna niet zoveel meer gedaan, beetje in en om huis scharrelen.
Wel de afgelopen week bijzonder slecht gegeten _-:( Dus nu pak ik de draad weer op.
Even focus op gezond, goed en voldoende eten zodat ik niet ga snaaien aan het eind van de dag.
En weer even ruggengraat kweken en gewoon nee zeggen. Gelukkig wel veel gesport/bewogen.
De schade zal dus wel meevallen overall.

Welkom @Daphara :D
Wat een gaaf dier!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:04

En dat genieten heb ik gedaan, met een dikke big smile op mijn gezicht :D
Écht ik had gewoon vertrouwen in m'n paard en m'n angst was weg. Als je je bedenkt dat hij in december nog te koop stond omdat ik niks met hem kon is dit echt een overwinning <3
Hoeveel die paar kilo's minder en een sterker lijf kan doen is bizar eigenlijk he?!

Wow, 11 km hardlopen, ik doe het je niet na, begrijpelijk dat je daarna niet veel meer gedaan hebt :')
Zelfde hier hoor, ook niet echt gezond gegeten :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:05

Het middel heet Saxenda.

Wat is Saxenda®?
Saxenda® is een geneesmiddel voor gewichtsbeheersing en bevat de werkzame stof liraglutide. Het is vergelijkbaar met het natuurlijke hormoon GLP-1 dat vrijkomt uit de darmen na een maaltijd.

Saxenda® werkt in op receptoren in de hersenen, die uw eetlust regelen en zorgt ervoor dat u zich voldaan en minder hongerig voelt. Dit kan u helpen om minder te eten en uw lichaamsgewicht te verlagen.

Dat mensen niet af kunnen vallen is niet een kwestie van niet willen zoals men altijd denkt maar een kwestie van niet kunnen.

Ik heb in ieder geval mijn zorgverzekering gemaild met de vraag of ik in aanmerking kan komen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:08

Oeh wat gaaf Tarzan *\o/*

Hier net terug van een weekendje weg. Genoten van veel en heerlijk eten, maar wel ook verstandige keuzes kunnen maken. Elke dag voor het ontbijt een uur gewandeld, halve pizza ipv een hele bij de pizzeria en ook rustig aan met alcohol en de chips die 's avonds op tafel stonden.

Nu nog weer iets strakker in het gareel. Wil voor half mei er echt nog een paar kilo weer af.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:41

Ik kom ook even hier loeren voor motivatie. Ik wilde stabiliseren, en zelfs voorzichtig zijn dat ik niet nog meer af zou vallen.
Nu een weekje op vakantie geweest en ondanks veel lichaamsbeweging, weinig te zeggen gehad over eten en blijkbaar 3kg aangekomen. Pfff, waarom is gewicht zo lastig!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:42

Ik doe met je mee @Gaucho. Ik wil er ten opzichte van nu ook nog 2,5-3kg af.
Dus let's go _/-\o_

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:42

Nirvana_ schreef:
Ik kom ook even hier loeren voor motivatie. Ik wilde stabiliseren, en zelfs voorzichtig zijn dat ik niet nog meer af zou vallen.
Nu een weekje op vakantie geweest en ondanks veel lichaamsbeweging, weinig te zeggen gehad over eten en blijkbaar 3kg aangekomen. Pfff, waarom is gewicht zo lastig!

Hou op, schei uit. Ik vind stabiliseren misschien nog wel lastiger dan afvallen :x

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:48

Wat gaaf _Tarzan, daar doe je het voor inderdaad!

Hier maar weer eens de crosstrainer afgestoft om wat extra beweging tussendoor mee te pakken. Verder krijgt de hond ook steeds meer conditie van alle wandelingen :D .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:59

Oh heerlijk Tarzan! Mooi dier ook <3 .

Jeetje müsli, 11 kilometer. Hoe dan?!

Hoi Nirvana :)! Loeren en meekletsen mag altijd :).

Leuk weekend gehad Gaucho?

Afbeelding
Ik heb dit weekend voor t eerst buiten geklommen. Mijn God wat was dat vet!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:07

Welkom Nirvana, herkenbare struggle :D

Ziet er super gaaf uit Es_ther :j

Weekend was top, lekker paard gereden.

Afbeelding

Nu weer aan de crackers met zelfgemaakte eiersalade.

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:25

Zaterdag gaan @Gaucho, ik en nog een aantal andere hardlopers van Bokt voor 17km @Es_ther :P

Gave foto zeg! Wat een ervaring, zo buiten klimmen <3

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 14:21

Gaucho: op die manier moet een weekendje weg toch prima kunnen. Af en toe genieten hoort er ook bij. En heerlijk paardrijden <3 .
En die eiersalade ziet er lekker uit. Moet ik ook maar eens gaan maken want onze kippen leggen als een malle. Is het lastig om zelf te maken?

Es_ther: wat gaaf! Lijkt mij een prima kracht training ook.

MuSLi: 17 km :wow: , ik hou het amper 1,7 km vol _O- .