3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:41

Pfff ik hou het maar moeilijk vol. Zit vandaag onwijs rot in mijn vel en wil alleen maar chips en patat eten. Echt vreselijk... zit er echt al vanaf 11uur tegen te vechten. Ben al wezen sporten maar mocht niet helpen.

Zometeen avondeten, moest eigenlijk uitgebreid koken maar dat ga ik mezelf niet aan doen. Eet wel left overs van dinsdag. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:43

Ik moet ook echt leren om eten los te koppelen van beloning/emotie. Vind dat onwijs lastig. Ik heb vandaag een rotdag en dan gaat mijn hoofd gelijk naar eten, want daar ga ik me beter van voelen denk ik. Maar ik weet ondertussen wel dat ik me er niet beter van ga voelen maar juist alleen maar rotter, en dat ik me beter gewoon aan mijn doelen kan houden. Ik heb vandaag dus echt een super rommelig lijstje, ook omdat ik thuis ff wat dingen aan mijn kop heb en ik vanavond gewoon iets lekkers wil eten. Blijf er gelukkig wel (net) binnen, misschien dat ik vanavond nog iets over ga.

O: Een bifi worstje en een red bull sugarfree (had me iets verslapen en moest naar de nagelstyliste :Y) )
L: Twee spinazie-feta boreks van de AH.
T: 40g oude kaas blokjes
A: Twee zelfgemaakte hamburgers met za'tar kruiden, kaas en een beetje barbecuesaus.
Uiteindelijk is dit rond de 1900. Niet mijn beste dag maar ik overeet in ieder geval niet en dat is op een dag als vandaag plat gezegd al even genoeg :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:44

Ja maar ik word wel echt blij van eten pfff. Dus daarom wil ik naturel ribbel chips NU. :o

Maar zometeen maar pasta eten...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:50

Vandaag met mijn moeder naar de sauna geweest in Weesp, was heel fijn!

Lijstje:
O: twee waldkorn crackers met Hüttenkäse, twee gebakken eieren en peterselie
T: twee koekjes bij de koffie
L: twee boterhammen met twee krokketten
T: twee maiswafels met Slankie smeerkaas, één cup-a-soup kip (haha)
A: maaltijdsalade met geitenkaas, spekjes en bulgur

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:01

Sanne, balen van je lunch gisteren. Maar idd, beste is om het om te zetten in iets goeds en het weer op te pakken. Onthoud maar dat je vooruitgang niet meteen weg is door een of twee dagen minder strict ;)

Eten en emotie, emotie en eten, ik weet er alles van :')
Ik heb altijd wel een excuus om te eten...
Blij = gezelligheidseten
Boos = frustratie eten
Verdriet = ik heb chocolade verdiend
Ziek = eten om me minder ziek te voelen
Gestresst = chocolade maakt endorfine aan toch? :Y)

En ga zo maar door... :=
Vind het ook echt heel lastig om dit te veranderen.
Maar daarnaast hou ik ook gewoon van lekker eten. :+

Mijn lijstje voor vandaag:
O: same old, havermout, eiwitpoeder, amandeldrink en bosfruit
T: ook vrij standaard: alpro go on met kersen
L: vier boterhammen met nepvleeswaar, blikje cola zero
T: twee mandarijntjes en een banaan
A: boerenkoolstamppot, tempehblokjes en een alpro soya toetje
T: choco-banaan proteine milkshake :9

B: 25 minuten hiit-workout, en mn werk dan natuurlijk en wandelen met de honden. Maar dat is dagelijkse kost :)

Kcal: 1951

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:59

Eten maakt inderdaad blij :D nuja, gezond kan ook lekker en helpend zijn.
Wanneer je trouwens erge zin hebt in zoute snacks, als ik me niet vergis kan je dan magnesium gebruiken.

En als je niet opgeeft wanneer je je toch laat gaan, dan komt het wel goed. Maar opgeven zou jammer zijn toch.

Mijn lijstje vandaag:
O: groene thee
L: salade met komkommer, paprika, eitje, ricotta. Bulletproof koffie.
T: granola, yoghurt, lijnzaad, bessen. Restje Atkins bar.
A: vis in kurkuma, aubergine, paprika, ui, broccoli, sausje van ricotta en tomatensaus. Stukje zwarte chocolade.

B: 40min krachttraining

Atkins bar is trouwens soort van proteïne bar maar dan keto vriendelijk.
Ik probeer zo’n industrieel eten te vermijden, maar wou het wel eens proberen. Kan altijd handig zijn om mee te nemen.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:12

Dilan93 schreef:
Eten en emotie, emotie en eten, ik weet er alles van :')
Ik heb altijd wel een excuus om te eten...
Blij = gezelligheidseten
Boos = frustratie eten
Verdriet = ik heb chocolade verdiend
Ziek = eten om me minder ziek te voelen
Gestresst = chocolade maakt endorfine aan toch? :Y)

En ga zo maar door... :=
Vind het ook echt heel lastig om dit te veranderen.
Maar daarnaast hou ik ook gewoon van lekker eten. :+

Klinkt zo herkenbaar dit :') Ik heb helaas precies hetzelfde haha.

Nou vandaag was echt waardeloos qua eten, het was wel lekker eten dat wel :+ Ik werk bij een uitzendbureau en vandaag kwam een uitzendkracht van Syrische afkomst langs met zelfgemaakte lunch om ons te bedanken :9

Afbeelding

En mijn baas had ook nog taart meegenomen omdat we een recordomzet hadden gedraaid :Y)

Dus:

L: Syrische salade (sla, komkommer, broccoli, tomaat, pitjes en weet ik het wat nog meer :+ ) en rijst met gekruid gehakt, doperwtjes en amandelen + een glas ice tea green
T: stuk taart, soort merengue-slagroom-kersen-taart
A: andijviehutsput met spekjes, jus en een karbonade

Geen idee hoeveel kcal, maar zeker niet te weinig :+ Morgen weer een nieuwe dag!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:51

Ziet er wel lekker uit! :9

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:54

Emmaa_ schreef:
Ik moet ook echt leren om eten los te koppelen van beloning/emotie. Vind dat onwijs lastig. Ik heb vandaag een rotdag en dan gaat mijn hoofd gelijk naar eten, want daar ga ik me beter van voelen denk ik. Maar ik weet ondertussen wel dat ik me er niet beter van ga voelen maar juist alleen maar rotter, en dat ik me beter gewoon aan mijn doelen kan houden. Ik heb vandaag dus echt een super rommelig lijstje, ook omdat ik thuis ff wat dingen aan mijn kop heb en ik vanavond gewoon iets lekkers wil eten. Blijf er gelukkig wel (net) binnen, misschien dat ik vanavond nog iets over ga.

O: Een bifi worstje en een red bull sugarfree (had me iets verslapen en moest naar de nagelstyliste :Y) )
L: Twee spinazie-feta boreks van de AH.
T: 40g oude kaas blokjes
A: Twee zelfgemaakte hamburgers met za'tar kruiden, kaas en een beetje barbecuesaus.
Uiteindelijk is dit rond de 1900. Niet mijn beste dag maar ik overeet in ieder geval niet en dat is op een dag als vandaag plat gezegd al even genoeg :o

Eet je koolhydraatarm of zie ik dat nou verkeerd? Als dat zo is is het een prima lijstje toch?
Blokjes kaas mis ik zo, daar kan ik me echt helemaal mee volvreten haha. Vroeger vond ik kaas nooit lekker maar het laatste jaar.. Oei. :P
Die salade die hierboven is gepost ziet er echt enorm lekker uit. Als ik broccoli lekker vond had ik hem nagemaakt, maar misschien doe ik dat alsnog en dan vervang ik die broccoli wel door boerenkool ofzo.

En jongens, van lekker eten houden en dat als toevlucht zoeken is compleet menselijk he. Als je daar echt veel aan hebt op emotionele momenten zou ik mezelf niet ook daarin nog gaan dwarsliggen, afvallen kun je een dag later ook weer oppakken. Niet om te ontmoedigen natuurlijk maar als je een dipje hebt en ook nog eens heel streng voor jezelf bent met 'ik mag dit nu eigenlijk niet eten' word je geen leuker mens gok ik zo :D

Gisteren ging ik met een vriend lunchen, uiteindelijk hebben we geluncht en wijn gedronken en avond gegeten daar. Lunch en avond eten waren gezonde keuzes, alleen de wijn was slecht. En nog wat door Den-Haag gestruind dus viel uiteindelijk allemaal wel mee. :) Stond vanmorgen ook voor de spiegel, eet nu zo'n weekje weer echt gezonder dan eerst en zie nu al verandering. Zal wel voornamelijk vocht zijn maar alsnog :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:05

Hier helaas nog niet echt verschil te zien, alleen mijn benen, die zijn iets gespierder geworden.
Weegschaal ga ik niet meer zo vaak op staan, is toch steeds een teleurstelling. Ik wil me graag nog maar eens in de 2 weken gaan wegen, en dan ook meten.

Vanavond heb ik date night met mijn vriend, we gaan lekker uit eten.

O: twee waldkorn crackers met tzatziki en proscuitto crudo
L: twee waldkorn crackers, eentje met Gelderse kipworst, eentje met jong belegen kaas (40 gram)
A: pittige garnalen, licht gerookte zeebaars, veel groente, kaasplankje of bananen crumble, twee/drie glazen wijn.
B: uurtje paardrijden

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:20

Oh er komen hier zo'n herkenbare struggles voorbij! :Y)
"Gelukkig" hebben wij amper lekkers in huis en de drempel om naar de super te fietsen voor een zak chips is toch wel te hoog. Bovendien als mijn vriend thuis is zou hij me niet eens de deur uit laten gaan denk ik haha.

Gisteren na mijn hardlooptraining was ik alleen thuis en had ik zo'n zin in iets zouts... Dus toch wat toastjes met kruidenboter gegeten :o .
Was trouwens de eerste hardlooptraining. Echt beginnersniveau, maar wel goed voor mijn benen om langzaam te wennen. Vrees dat ik anders vrij blessure gevoelig word.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Skyr met maple syrup en granola. Thee.
T: mars & worteltjes. ranja
L: boterham met kipfilet en boterham met kipkerrie, thee
T: nootjes, water
D: andijvie stamppot met rookworst. Crystal clear
T: Mango

B: 30 min fietsen

Vandaag en dinsdag zijn eigenlijk de enige dagen van deze week zonder extra activiteit :) .
Volgende week probeer ik 2x hardlooptraining, 1x bootcamp en toch 3/4 keer paardrijden te doen. Ik word nog sportief *D .

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:19

Zoooo gisteren deed de weegschaal in de basic fit het eindelijk weer! Ik ben trots op mezelf want ik ben in de afgelopen 2 weken 1.3kg kwijt geraakt en daarmee zit ik nu op 67.0kg :D Dat motiveert enorm om weer een stapje verder te gaan naar de 65kg. Ook super trots op mijn vriend want hij is 2kg kwijt. Het werkt echt super goed om samen te sporten en gezond te eten, we willen elkaar niet teleurstellen dus gisteren was het echt even een feestje in de auto terug naar huis.

Vandaag een rommelig dagje qua eten omdat ik mijn eten voor de eerste pauze (werk in het onderwijs) op het aanrecht had laten liggen.

O: dubbele boterham met banaan erop
T: Appel
L: 1 pakje knackebrod crackers met smeerkaas, 1 bruschetta van de Albert Heijn (zal ongeveer 150-200kcal geweest zijn, maar moest uit nood dus wat halen. Op een pakje knackebrod kan ik niet de hele dag lesgeven.)
T: Sinaasappel en drie stukjes vegetarische sushi, zelfgemaakt door leerlingen :)
A: Waarschijnlijk Nasi met saté

En vanavond ga ik niet bewegen want ik heb gisteren dus getraind bij de basic fit en anderhalf uur schaatstraining gehad. Wel weer als doel om te stretchen want dat is, naast wat gewicht verliezen, mijn tweede doel dit jaar. :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:31

Essia, wat goed! Dat is dan wel weer fijn aan het wachten met wegen :D

Ik wil ook proberen via IF wat minder gericht te zijn op eten.
Maar je kunt ook gezond eten aan beloning koppelen.

Mijn lijstje:
O: groene thee, koffie
L: cappuccino, salade met paprika, komkommer, ricotta en eitje. Granola, lijnzaad, yoghurt, bessen, stukje chocolade.
T: misschien een proteïne reep. Of een stukje.
A: uit eten, weet nog niet wat, maar waarschijnlijk stuk vlees, groentjes en misschien frietjes (niet keto, maar ach).

B: half uur flex training

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:33

Balen dat je zo slecht in je vel zit/zat Marlinde, naturel ribbel chips is ook gewoon super lekker! Nu heb ik daar vet veel zin in :')

Lekker avondeten Emma!

Heb je gelijk in hoor, Dilan! Voortgang is natuurlijk niet gelijk weg, maar er was wel meer voortgang geweest als ik het laten staan. Maar ja.

Gezond eten kan inderdaad erg lekker zijn Aria. Ik trakteer mezelf ook veel liever op een volkoren broodje met carpaccio/rucola/pijnboompitjes/parmezaanse kaas en een klein beetje dressing dan op bijvoorbeel een fill up box van de KFC. Het is én goedkoper, én lekkerder, én gezonder waardoor ik er ook geen naar gevoel van krijg. Jouw avondeten klinkt echt super lekker trouwens!

Ik vind jouw lijstjes altijd zo lekker Maanlicht!

Dat werkt hier ook Josien, gewoon geen troep in huis halen. Nou zijn er twee appies in de buurt op minder dan 3 minuten lopen, maar kan het gelukkig redelijk goed weerstaan om ongezonde meuk op te halen als ik daar zin in heb.

Goed bezig Essia!

--

Hier gisteren uiteindelijk pasta carbonara gemaakt ipv boerenkool. Was erg lekker weer. <3 Wel een beetje slecht, maar het paste in zowel mijn dag als die van mijn vriend. Vandaag een net dagje. Wel erg veel last van SOG (%^#$*$ wiskunde) maar goed.
O: 1 volkoren boterham met 17 gram pindakaas
T: 28 gram pure chocola (minder suiker variant)
L: 1 volkoren boterham met twee gebakken eieren en 3 plakjes ontbijtspek
T: pakje LU oregano olijf crackertjes
A: Spinaziestamppot met spek, gehaktballtjes en mosterd
Gok zo'n 1300-1400 kcal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:34

Ik heb vandaag een ontzettende klote dag en ben dus onwijs aan het bingen. Ben wel alles aan het loggen in de hoop dat het een eye opener is en dat ik het volgende week kan compenseren, maar damn het is vervelend.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:36

Emmaa_ schreef:
Ik heb vandaag een ontzettende klote dag en ben dus onwijs aan het bingen. Ben wel alles aan het loggen in de hoop dat het een eye opener is en dat ik het volgende week kan compenseren, maar damn het is vervelend.

:(:)

Maar je ziet nu in wat je aan het doen bent. Het is zo ontzettend zonde. Ik weet dat het makkelijk gezegd is maar: waarom niet gewoon stoppen met bingen? Maak voor jezelf een dikke smoothie waar je flinkt vol van raakt, of een uitgebreide gezonde lunch. Dan zit je vol genoeg, en is nog niet gelijk je hele dag verpest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:39

Ik wou dat het zo makkelijk was. Ik zie het wel in maar het eetstoornis-aspect maakt het moeilijk om te zeggen 'ik realiseer het me dus ik stop er gewoon mee'. Op gezonde dingen ga ik ook bingen namelijk, het heeft niet per se te maken met ongezond eten.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:50

Castilja schreef:
En jongens, van lekker eten houden en dat als toevlucht zoeken is compleet menselijk he. Als je daar echt veel aan hebt op emotionele momenten zou ik mezelf niet ook daarin nog gaan dwarsliggen, afvallen kun je een dag later ook weer oppakken. Niet om te ontmoedigen natuurlijk maar als je een dipje hebt en ook nog eens heel streng voor jezelf bent met 'ik mag dit nu eigenlijk niet eten' word je geen leuker mens gok ik zo :D

Ben ik het niet helemaal mee eens, want ik vind het sowieso mentaal geen gezonde reacties om jezelf te "belonen" met eten of om je emoties "weg te eten". Bovendien, als je het blijft doen dan val je nooit af :+ Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is (ik doe het zelf ook) maar toch.

Emma :(:) Denk dat het bijhouden al een hele goede eerste stap is, dat je er inzicht in krijgt. Knuffel :*

Essia, wat goed! Kan me voorstellen dat het heel fijn is om het samen te doen, top dat het zo goed gaat.

Geen lijstje hier vandaag, ik ben bij m'n vriend en zit nu in zijn kamer te studeren (ik heb een studiedag en hij heeft colleges tot 5). Nog niks gegeten maar ik haal straks Subway voor ik naar de sportschool ga denk ik ( :') ) en vanavond hebben we Domino's/Papa Johns maar dat is gepland dus maak ik me geen zorgen om.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:55

Dikke knuffel Emma, gaat niet zo goed met je he :(:) vergeef jezelf, en gewoon opnieuw proberen. Goed dat je even bijhoud, bewust worden is enorm belangrijk.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:00

Emmaa_ schreef:
Ik wou dat het zo makkelijk was. Ik zie het wel in maar het eetstoornis-aspect maakt het moeilijk om te zeggen 'ik realiseer het me dus ik stop er gewoon mee'. Op gezonde dingen ga ik ook bingen namelijk, het heeft niet per se te maken met ongezond eten.

Wat ontzettend lastig zeg.. :(:)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:06

Dikke knuffel Em :(:) Ik herken het zo, en het is zó ontzettend om op zo'n moment te stoppen. Als dat me al eens lukt, voel ik me daarna ook echt alleen maar ellendig, en niet trots dat ik gestopt ben, dat maakt het niet makkelijker. Wel echt super knap dat je het bijhoudt, ik steek mn kop in het zand :o

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:01

Emmaa_ schreef:

Misschien even een rondje lopen Emma? Even weg van het eten, misschien dat dat helpt? Dikke knuffel meis :(:)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:08

Knuffel voor iedereen waar het niet zo goed bij gaat :(:)

*duikt weer onder steen*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:29

Het wordt vanavond ook weer een strijd met snacken. Heb niks in huis gelukkig. Maar ga rond 6uur eten en ook sporten vanavond. Heb veeeeel gedaan vandaag.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:37

Emmaa_ schreef:

Ik ken het probleem. Is echt heel lastig. :( Ik kan ook wel eens bingen op gezond eten. :=

Mijn lijstje tot nu toe:

O: havermout zoals altijd :+
T: alpro go on en kers
L: salade met linzenpasta, nepkipjes en paprika.
T: energyreep, appel. En nu bij mn favo koffietentje een caramel macchiato en vegan brownie :9
A: volgens mij pasta bij mn schoonouders
T: geen idee :+

B: uur paardgereden, waarvan 30 minuten draven.

Afbeelding