Zometeen avondeten, moest eigenlijk uitgebreid koken maar dat ga ik mezelf niet aan doen. Eet wel left overs van dinsdag.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)

nuja, gezond kan ook lekker en helpend zijn.Dilan93 schreef:Eten en emotie, emotie en eten, ik weet er alles van
Ik heb altijd wel een excuus om te eten...
Blij = gezelligheidseten
Boos = frustratie eten
Verdriet = ik heb chocolade verdiend
Ziek = eten om me minder ziek te voelen
Gestresst = chocolade maakt endorfine aan toch?![]()
En ga zo maar door...
Vind het ook echt heel lastig om dit te veranderen.
Maar daarnaast hou ik ook gewoon van lekker eten.
Ik heb helaas precies hetzelfde haha.
Ik werk bij een uitzendbureau en vandaag kwam een uitzendkracht van Syrische afkomst langs met zelfgemaakte lunch om ons te bedanken

) en rijst met gekruid gehakt, doperwtjes en amandelen + een glas ice tea green
Morgen weer een nieuwe dag!
Emmaa_ schreef:Ik moet ook echt leren om eten los te koppelen van beloning/emotie. Vind dat onwijs lastig. Ik heb vandaag een rotdag en dan gaat mijn hoofd gelijk naar eten, want daar ga ik me beter van voelen denk ik. Maar ik weet ondertussen wel dat ik me er niet beter van ga voelen maar juist alleen maar rotter, en dat ik me beter gewoon aan mijn doelen kan houden. Ik heb vandaag dus echt een super rommelig lijstje, ook omdat ik thuis ff wat dingen aan mijn kop heb en ik vanavond gewoon iets lekkers wil eten. Blijf er gelukkig wel (net) binnen, misschien dat ik vanavond nog iets over ga.
O: Een bifi worstje en een red bull sugarfree (had me iets verslapen en moest naar de nagelstyliste)
L: Twee spinazie-feta boreks van de AH.
T: 40g oude kaas blokjes
A: Twee zelfgemaakte hamburgers met za'tar kruiden, kaas en een beetje barbecuesaus.
Uiteindelijk is dit rond de 1900. Niet mijn beste dag maar ik overeet in ieder geval niet en dat is op een dag als vandaag plat gezegd al even genoeg
Stond vanmorgen ook voor de spiegel, eet nu zo'n weekje weer echt gezonder dan eerst en zie nu al verandering. Zal wel voornamelijk vocht zijn maar alsnog
.
.
.
Dat motiveert enorm om weer een stapje verder te gaan naar de 65kg. Ook super trots op mijn vriend want hij is 2kg kwijt. Het werkt echt super goed om samen te sporten en gezond te eten, we willen elkaar niet teleurstellen dus gisteren was het echt even een feestje in de auto terug naar huis.

Wel een beetje slecht, maar het paste in zowel mijn dag als die van mijn vriend. Vandaag een net dagje. Wel erg veel last van SOG (%^#$*$ wiskunde) maar goed. Emmaa_ schreef:Ik heb vandaag een ontzettende klote dag en ben dus onwijs aan het bingen. Ben wel alles aan het loggen in de hoop dat het een eye opener is en dat ik het volgende week kan compenseren, maar damn het is vervelend.
Castilja schreef:En jongens, van lekker eten houden en dat als toevlucht zoeken is compleet menselijk he. Als je daar echt veel aan hebt op emotionele momenten zou ik mezelf niet ook daarin nog gaan dwarsliggen, afvallen kun je een dag later ook weer oppakken. Niet om te ontmoedigen natuurlijk maar als je een dipje hebt en ook nog eens heel streng voor jezelf bent met 'ik mag dit nu eigenlijk niet eten' word je geen leuker mens gok ik zo
Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is (ik doe het zelf ook) maar toch.
Denk dat het bijhouden al een hele goede eerste stap is, dat je er inzicht in krijgt. Knuffel 
) en vanavond hebben we Domino's/Papa Johns maar dat is gepland dus maak ik me geen zorgen om.
vergeef jezelf, en gewoon opnieuw proberen. Goed dat je even bijhoud, bewust worden is enorm belangrijk. Emmaa_ schreef:Ik wou dat het zo makkelijk was. Ik zie het wel in maar het eetstoornis-aspect maakt het moeilijk om te zeggen 'ik realiseer het me dus ik stop er gewoon mee'. Op gezonde dingen ga ik ook bingen namelijk, het heeft niet per se te maken met ongezond eten.
Emmaa_ schreef:Ik wou dat het zo makkelijk was. Ik zie het wel in maar het eetstoornis-aspect maakt het moeilijk om te zeggen 'ik realiseer het me dus ik stop er gewoon mee'. Op gezonde dingen ga ik ook bingen namelijk, het heeft niet per se te maken met ongezond eten.
Ik kan ook wel eens bingen op gezond eten.