Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 08:16

Wow zo snel!! Lekker hoor

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 08:21

_mjwb super gedaan!

Ik heb een paar hele snelle hardloopvrienden (die de 10km in ongeveer 35min lopen bijvoorbeeld), dus ik voel me dan ook heel sloom.
Ik schaam me dan bijna te zeggen dat ik mijn p.r. op de 5km heb verbeterd en in de 23 min heb gelopen, terwijl zij de 5km in 16min lopen :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:34

Ja dat ken ik wel SV. Maar dan denk ik weer, ik doe het voor mijn lol en omdat ik het lekker vind om te rennen. Niet om de snelste te zijn, dan deed ik wel serieus wedstrijden en baantrainingen enzo. En in het water versla ik zelf iedereen _O-

Dat constante tempo is hier nog wel eens aardig lastig met alle heuvelop en heuvelaf. Dus ik kijk dan maar gewoon naar het gemiddelde wat ik loop, en dan zie ik dat ik toch wel een iets snellere slak geworden ben in de afgelopen 3 maanden :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:58

:D mijn man is snel en die traint maar half ook 5km in 20 min
10km in 42min maar ik ga er niet sneller van lopen, ik wil niet meer samen trainen. Lukt gelukkig niet want we hebben kleine kindjes

Vreemden routes en andere plekken interesseren me niet met Strava en TomTom horloge en 10€ op zak kom ik altijd bij de auto

Ik ben blessure gevoelig nu de pezen bij enkel aan de binnenkant net boven je knobbel
Ik moet um sterker gaan maken want ik blijf dan op 8-12km hangen en wil richting de 15-17 om op 25 te hangEn dat is maximale wat ik wil

Dit weekend ben ik nieuw terrein aan het verkennen Strijbeekse Heide, Chaamse bossen en stukje Vlaanderen door een smokkelroutes
Erg leuk maar ik lees alle bordjes met info ober de 2e Wereldoorlog dus ik geen mega tempo

Geniet van de foto’s staan ook op strava de meeste
Laatst bijgewerkt door tita op 17-05-20 10:12, in het totaal 2 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:01

Prachtige omgeving, Tita!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:08

Puera schreef:
Prachtige omgeving, Tita!

Ja ben er blij mee 12 minuutjes rijden met de auto.
Nu even uitvinden hoe ik een doorsteek ga maken naar Chaam en Alphense maar dat worden wel hele lange trails.
Maar goed ik word altijd nog jaloers van sommige bokkers op bv wekeromse heide ...ik heb idee dat Veluwe het echt bos is :=
Maar lange duurloop kan ooit wel ook deze kant op hoor :j

De smokkelroutes van gister is 8km, klein stukje in Nederland en dan steekje over naar België voelde best spannend zo door bos en heide en weiland net alsof illegaal was :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:38

Mjwb, nette tijd hoor! Die ganzen vind ik ook niks. Zwanen ook niet trouwens :+

Tita, wauw, gave foto's!

Qua tempo loop ik vrij langzaam. Zit tussen de 6.00 en 6.30 minuten per km.
Toen ik nog veel liep, zat ik tussen de 5.20 en 6.00. Maar zal nooit echt snel worden. Mijn PR op de 5 km is 25 minuten en 3 seconden :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:43

Kijk, dat is mijn tempo Dilan :D Ik loop eigenlijk wel hetzelfde, heb vorig jaar toen ik in Berlijn was 5:30 gelopen op 5 km, dat is nog altijd mijn pr. Nu kom ik daar niet bij in de buurt, maar ik geniet er wel van.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:00

Lekker pijn geleden tijdens het lopen, mijn rib deed aardig zeer.
Eerste foto met garmin gegevens *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:08

Wat loop je toch altijd in mooie omgevingen, SV.
Misschien een stomme vraag, maar hoe maak jij die actiefoto’s van jezelf? Leg je de camera neer en dan met de zelfontspanner?

Voorzichtig met je ribbenkast!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:48

Hoe beviel het lopen met horloge? :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:13

ontherun schreef:
Kijk, dat is mijn tempo Dilan :D Ik loop eigenlijk wel hetzelfde, heb vorig jaar toen ik in Berlijn was 5:30 gelopen op 5 km, dat is nog altijd mijn pr. Nu kom ik daar niet bij in de buurt, maar ik geniet er wel van.

Genieten vind ik nu ook belangrijk. :j Wil uiteindelijk weer tussen de 5 en 10 km lopen. Heeeeel misschien nog eens de Zevenheuvelenloop. Maar het tempo maakt me niet zo veel meer uit.

Probeer ook maar 1 of 2 keer per week te lopen, naast 2x krachttraining en 4x paardrijden. Dus ik verwacht ook geen wonderen qua afstanden of tempo lopen. Voorheen liep ik 4x per week.

Supervixen, balen van je ribben zeg! Maar je foto's zijn idd altijd prachtig. :D Zie op Insta altijd een hoop voorbij komen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:20

Puera die maak ik met mijn telefoon en de timer camera app. Werkt super.

Piekosjj vanmorgen kon ik het horloge niet aan mijn telefoon koppelen.. wat een gedoe. Echt van alles geprobeerd.
Uiteindelijk helemaal terug naar de fabrieksinstellingen en weer opnieuw toevoegen in de app. Ik hoop dat dat een eenmalig iets is, want heeft drie kwartier geduurd voordat het lukte.
Met lopen en fietsen doet hij het goed in ieder geval.

Deze vond ik ook nog wel leuk.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 17-05-20 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:30

tita schreef:
De smokkelroutes van gister is 8km, klein stukje in Nederland en dan steekje over naar België voelde best spannend zo door bos en heide en weiland net alsof illegaal was :D

Die heb ik twee weken terug gelopen allen ben ik toen per ongelijk overgestapt op de gele pijltjes route dus kwam ik even later weer op hetzelfde plek uit. Waren 4 bonus km's.
Vandaag ben ik er weer geweest maar nu de blauwe en de rode route gelopen plus nog wat extra lussen zodat ik aan 18km kwam. Blijft een mooi gebied.
Ik loop de laatste maanden zo eens in de twee a drie weken een lange route van een 50km en laatst heb ik het mastbos, ulvenhoutse bos, Streibeekseheide, chaamse bossen aan elkaar kunnen komen.
Gisteren had ik een ronde Vloeiweide, Krabbenbosschen, 6km langs de Aa of Weerijs, Lange Gooren en Krochten, Oud Buisse heid, Pannenhoef. En ik stond na 47,6km weer op de oprit. Dan zijn intussen toch heel wat natuurgebieden onder de voeten doorgegaan. Ik heb altijd al voorpret als ik als ik de route plan.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:34

Supervixen schreef:

Ben je daar dan niet een hele tijd mee bezig. Dan loop je dus feitelijk nog veel sneller op de trails dan je gegevens laat zien. Bij mij zorgt een sanitaire noodstop al voor drastische tempo verlaging. Of zet je je horloge onderweg op pauze?
Ik ben er denk ik gewoon te lui voor. Heb sowieso bijna nooit een mobiel bij. Maar vandaag toevallig wel voor eventueel communicatie met mijn man die intussen aan het wandelen was. En dan denk ik vaak van 'hier zou je een mooie foto kunnen maken'. Maar ik wil helemaal niet stoppen dus in de praktijk komt die mobiel helemaal niet tevoorschijn.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:38

Ik wil binnenkort trouwens een nieuw horloge voor (trail)running.

Welke raden jullie hiervoor aan? Prijs liever niet (te ver) boven de €200

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:46

Greetje63 schreef:
Supervixen schreef:

Ben je daar dan niet een hele tijd mee bezig. Dan loop je dus feitelijk nog veel sneller op de trails dan je gegevens laat zien. Bij mij zorgt een sanitaire noodstop al voor drastische tempo verlaging. Of zet je je horloge onderweg op pauze?
Ik ben er denk ik gewoon te lui voor. Heb sowieso bijna nooit een mobiel bij. Maar vandaag toevallig wel voor eventueel communicatie met mijn man die intussen aan het wandelen was. En dan denk ik vaak van 'hier zou je een mooie foto kunnen maken'. Maar ik wil helemaal niet stoppen dus in de praktijk komt die mobiel helemaal niet tevoorschijn.

Bij het maken van deze foto (die over de boomstam) heb ik hem gepauzeerd ja. Hier heb ik iets meer de tijd voor genomen dan bij een 'gewone' loopfoto.
Die app maakt 100 foto's achter elkaar, dus ik spring een paar keer over die boom en dan zit er vaak wel wat bij. Kostte denk ik 10 minuten deze keer, omdat ik ook moest testen waar ik de telefoon wilde hebben.
Thuis bewerk ik de foto dan nog.
Een normale loopfoto kost max 5 minuten. Dan zet ik de boel ook even op pauze.

Ik heb fotografie gestudeerd, dus ik vind het ook gewoon heel leuk om te doen tussendoor. Het stoort mij absoluut niet. Ik combineer mijn hobby's op deze manier mooi.

Mijn mobiel gaat altijd mee, ivm de veiligheid. Eigenlijk vind ik het best onverantwoord als je in je eentje trailt in een heel rustig gebied en geen telefoon meeneemt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:42

Als ik alleen op pad ga neem ik ook bijna altijd mn mobiel wel mee. Op straat meestal met 1 oortje in voor muziek. In het bos sowieso voor de veiligheid.

Zal de eerste niet zijn die een hele rottige misstap maakt en iets scheurt/kneust

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:20

Greetje zo leuk en grappig dat wij in zelfde gebied lopen alleen jammer dat jij zo snel en flinke afstanden loopt

Wat vond je van de smokkelroutes?
Ik vind dat zandpad en door de weiland niks. Verder een super route
Ik deed de smokkelroutes en rode route ineen ong 11,50km en de rode route vond ik die mulle zand aan bosrand niks

De gele route is de elsakker een kloostertuinen die leek me saaaaai

Vandaag heb ik stukje rood gedaan om bij blauw te komen, heb blauw voltooid en van de week ga ik afwijken om richting ulvenhoutse bos te gaan lopem

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:05

Greetje63 schreef:
Ik heb altijd al voorpret als ik als ik de route plan.

Ik kan ook echt uren door google maps en de heat maps van Suunto scrollen om te zoeken naar nieuwe paden :D

Timer app klinkt wel wat, nooit van gehoord! De timer die standaard op de telefoon zit werkt toch net niet echt helemaal goed. Mijn probleem is vaak dat de achtergrond scherp is, en dat je dan zelf als een blur door het beeld gaat door de autofocus :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:08

Iemand vroeg en keer in zijn insta stories wat iedereen gebruikte om foto's te maken en toen werd deze app vaak genoemd. Vandaar.
Maar je hebt wel goed licht nodig voor scherpe foto's hoor. De hele winter is een uitdaging als het bewolkt is. Dan is er toch minder licht en foto's in het bos kun je dan bijna vergeten. Of er moet ecjt felle zon zijn.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:49

Dankjulliewel! :D

Ik denk dat het ook verschild met dat ik alleen maar op asfalt loop. Bij mij in de omgeving zijn er niet echt heuvels of zandpaden. Ik denk dat als ik nu een keer zou gaan hardlopen door de duinen of iets dat ik na 1 km al neerval :=

Wauw wat een mooie foto’s Tita!

Lekker SV! Jammer van je ribben! Ik vind je insta zo leuk! Je loopt echt heel veel en de omgeving waarin je loopt is ook zo mooi. En volgens mij fiets je ook veel toch? Heerlijk!

Dat vroeg ik me ook al af Puera. Moeten we ook maar eens proberen haha!

Dilan - Ik loop nu met mijn Polar maar dat ding is zo crack! Pakt de helft van de route niet, dus die raad ik echt niet aan. Ik lees even mee haha

Ik heb ook altijd mijn mobiel bij en dan vooral voor de muziek en de Strava app.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:53

_mjwb dank je! Ik bof met veel trailmogelijkheden dichtbij.

Ik heb de afgelopen weken heel veel gefietst omdat ik minder werk had en daarna twee weken vakantie (ik ben leerkracht).
Nu heb ik er minder tijd voor, maar als het lekker weer is probeer ik tijd te maken voor een rondje.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:49

Ik kan ook echt veel plezier hebben aan het uittekenen van een route en die op een blaadje schrijven :) voor mij is dat het leukste lopen: lekker nieuwe routes ontdekken. En er zijn zoveel leuke mooie paadjes zo dicht bij huis!