Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:34

Goed bezig magda! Zelf zie je het vaak als laatste, maar een kledingmaat kleiner is echt top +:)+

Ik ben naar fifty shades darker geweest, vond t echt helemaal niets. Is sowieso niet helemaal mn genre, ging meer voor een leuk uitje met vriendinnen :D maar heb de eerste 2 boeken wel gelezen ooit, en die zijn iig stukken beter dan de film.

Ik heb niet echt een verband gevonden bij mij tussen slechte huid en bepaalde voedingsmiddelen. Wel is het bij mij erg hormonaal bepaald.
Qua darmen heb ik wel soms last, maar wisselt beetje waarvan. Veel vet valt meestal slecht.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:40

Cheetahfan schreef:
Nog een vraagje trouwens! Merken jullie een verband tussen bepaalde voedingsmiddelen en een verslechtering van je huid? De laatste tijd is mijn huid weer heel slecht en ik kan er maar niet achter komen waar dit aan ligt.

Ja zeker, maar goed ik ben dan ook allergisch voor het e.e.a. Het is bij mij vooral (extra) suikers en veel zuivel. Maar ook druiven, kiwi's en varkensvlees zijn wel dingen waar ik niet geheel lekker over kan. En vis. :=
Met mate kan het soms wel maar absoluut niet vaker. Heel goed gaat het met simpele dingen, zonder troep en die lekker vers zijn (vind ik ook veeeeel lekkerder :o ).

Ik ben er achter gekomen nadat ik ooit heel naar reageerde op vis en later heb ik zelf een soort van eliminatiedieet gevolgd.

Hormonen zijn ook een goede bij mij, nu zonder anticonceptie merk ik echt dat het laatste stukje ook aangepakt wordt.

Stress is dan wel meteen weer een boosdoener (examen weken waren daardoor niet tof).

Laura82, bedankt! Ik loop nu ook trots te paraderen in mij nieuwe broek hihi.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:05

Cheetahfan schreef:
Nog een vraagje trouwens! Merken jullie een verband tussen bepaalde voedingsmiddelen en een verslechtering van je huid? De laatste tijd is mijn huid weer heel slecht en ik kan er maar niet achter komen waar dit aan ligt.

Jup.. heb dat met melk producten. Krijg er een ontstoken huid van. Met geitenmelk / geitenkaas heb ik dat niet.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:06

Goh, grappig dat iedereen dat zo verschillend heeft! Nu je het zegt Magda, ik heb wel heel veel fruit gegeten de laatste tijd, misschien die extra suikers?
Anticonceptie heb ik ook veel gehoord ja, maar pil is toch wel heel makkelijk...

Lijstje voor vandaag, visite bij opa&oma en die denken altijd dat ik verhonger :+
O: 200 gram optimel met 30 gram AH granola
T: appel en twee mandarijnen
L: 3 rijstwafels (2 pindakaas, 1 kaas)
T: banaan
A:?
T: ?

D: Thee, 2 cappuccino's
B: niet zo veel

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:30

Cheetahfan schreef:

Ik niet specifiek, ben momenteel wel weer herstellende van een slechte huid.
Maar herstel doe ik met natuurlijke medicatie, of hoe je het ook wilt noemen. Van Bloem is het iig.
Ik heb melk geprobeerd te laten staan, werd het niet beter van. Ik heb varkensvlees niet geprobeerd, zou ik nog wel eens willen. Wat ik ga gebruik ga ik nog wel iets voor de darmen bij gebruiken, heb ik net besteld. (is me gewoon geadviseerd dus geen eigen initiatief)

Ik merk wel dat ik in het weekend een betere huid heb dan op het werk. In het weekend ben ik meer buiten. Ik ga er ook vanuit dat bij meer blootstelling aan zon het ook beter gaat worden...

Heb je al iets geprobeerd?

Anticonceptie is bij mij al 9 jaar onveranderd en nooit meer last gekregen. Dit is echt iets recents, ik kan er alleen geen voeding aan ten grondslag leggen.

Ben momenteel een beetje afwezig, nieuwe werkplek op het werk en daar heb ik leukere collega's dus minder behoefte aan Bokt :o
Ik probeer wel goed bezig te zijn, de weegschaal gaf deze week alleen bijna 2 kilo meer aan dan vorige week _O- Zal wel iets te maken hebben met vrijdag veel zout en de uitgebakken spekjes daarbij... :+ Daarnaast stevig gelopen (ruim 5 km in 50 min), gisteren had ik paardrijles dus ook weer wat heftiger aan de slag dan wanneer ik zelf train.

Ik merk dat door het wandelen mijn muffintop best wel begint te slinken *\o/*

ruitje

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:34

Ik haak weer even aan als het mag, hier wel eens eerder wat gepost. Heb soms even jullie motiverende lijstjes nodig. Was 5 kilo aangekomen vanwege een nieuwe baan( stress en zittend werk) dus nu weer bikkelen om dat er af te werken :)

Ben nu in totaal 15 kilo kwijt. Moeten er nog 10 vanaf :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:43

Bij mij is t niet zozeer anticonceptie, gebruik ik nu al paar jaar niet meer, maar vlak voor en tijdens mn menstruatie heb ik veel pukkels, heel charmant.

Vandaag is mn lijstje zoiets:
O: magere kwark met noten en zaden
L: tosti met 35+ kaas, tomatensalade
T: 3 plakjes kipfilet (broodbeleg)
A: volkorenpasta met kip, spinazie en boursin light

Er zal nog wel wat tussendoor bijkomen, maar nog geen idee wat

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:13

Cheetahfan schreef:
Waarom ;( , Flugels zijn :9 :))

Elmira: hoe zijn de eierkoeken gelukt? :)

Wat ik me afvraag he? Hebben jullie ook gewoon een cheatdag in een week? Ik merk dat als ik één dag wat losser ben met eten dat ik de andere dagen beter vol hou. :j

Ik "mag" van m'n PT 1 cheat night per week en dan moet ik het beperken tot zo'n 4 uur :+ Maar dat werkt eigenlijk prima, als ik een hele dag doe merk ik altijd wel dat ik het dan minder makkelijk binnen de perken kan houden.

Maar goed in 4 uur kan ik ook best wel wat wegwerken hoor :')

Edit: gister bijvoorbeeld heb ik overdag gewoon netjes gegeten en ben ik rond de 1400 calorieën geblrven, omdat ik 's avonds ging stappen, dus dat was m'n cheat night voor de week. Ik heb uiteindelijk 12 kipnuggets en patat weggewerkt dus was wel goed ook :')
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 12-02-17 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:19

Cheetahfan schreef:
Goh, grappig dat iedereen dat zo verschillend heeft! Nu je het zegt Magda, ik heb wel heel veel fruit gegeten de laatste tijd, misschien die extra suikers?
Anticonceptie heb ik ook veel gehoord ja, maar pil is toch wel heel makkelijk...

Het hoeft niet natuurlijk niet voor jou te gelden, maar ik heb er wel last van (ook behoorlijk hyper- en hypo's van veel fruit). Beter mix ik het daardoor door de yoghurt, melk of met groenten.

Geen anticonceptie meer (of nouwja de hormonale) heeft meer redenen voor mij dan alleen mijn huid. Ik had de laatst tijd moeite met al die hormoonwisselingen en daarbij wil ik er straks lichamelijk klaar voor zijn voor als mijn vriend en ik er klaar voor zijn zegmaar. :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:40

Ik merk nooit echt dingen aan mijn huis qua voedig, alleen wat Laura zegt, ik krijg wel altijd puistjes als ik ongesteld ben/moet worden..
Wel heel gevoelige darmen, hoe gezonder ik eet, hoe beter het gaat. Ze raken helemaal overstuur als ik te ongezond en vooral te vet eet.

Mijn lijstje van vandaag. Erg laag in calorieën, maar de afgelopen dagen waren zo schandalig dat dit even compenseert.

O: 2 pistoletjes met kipfilet en filet americain
L: Ananas (we hebben niks meer in huis)
T: Komkommer
A: Mijn lievelingseten: tomatenrisotto met garnalen <3
T: Gekookt eitje

B: Boodschappen doen dus :') en de hond uitgelaten, kamer opgeruimd.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:45

Ohhh heb je een recept van die risotto? Klinkt heerlijk!

Ik ben net lekker een tijd met de kinderen naar buiten geweest in de sneeuw, en ik denk dat ik zo nog ff rondje ga wandelen. Heb ik toch nog even wat beweging.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:26

Mijn lijstje tot nu toe en planning van vandaag:
O: Kwark met bosbessen
T: Eierkoek
L: crackers met geitenkaas en avocado
T: 3 kip nuggets
A: aardappels met bloemkool en zelfgemaakte gehaktbal

Heb nog 300 kcal over volgens MFP dus zal nog wel iets bijkomen..

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:40

Hoewel ik afgelopen week helaas qua weegschaalgewicht niet afgevallen ben, heb ik wel van veel mensen te horen gekregen dat ze verschil zien. Ik merk ook dat 's ochtends mijn broekriem ook al strakker kan ('s avonds staat die wel weer op het oude gaatje).
Dus we gaan gewoon door en kijken of het volgende week wel weer minder is. :)

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:53

Cheetahfan schreef:

Teveel eiwitten, met name van die shakes. Uiteindelijk dus ook maar mee gestopt. En veel suikers :j

(Hoewel stress de grootste boosdoener altijd was)

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:02

Wat goed Sannens, motiverend!!

Mijn lijstje
O: 2 craquottes met 30+ kaas, gekookt ei en een glas optimel
L: 2 beschuit met honing en een glas melk
T: halve "gezonde" eierkoek
A: zelfde als gister, ovenschotel met spruitjes, aardappels, ui en 30+ kaas
T: een appel met kaneel

B: 1.5uur gewandeld :):)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:39

Laura82 schreef:
Ohhh heb je een recept van die risotto? Klinkt heerlijk!

Ik ben net lekker een tijd met de kinderen naar buiten geweest in de sneeuw, en ik denk dat ik zo nog ff rondje ga wandelen. Heb ik toch nog even wat beweging.

Dit is het recept:

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... t-garnalen

Ik doe alleen prei ipv artisjokken en light mozzarella :)
Het is niet heeeuuull gezond, maar zo superlekker <3

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:14

Huh wat gek dat ze basmatirijst gebruiken voor risotto :P klinkt wel erg lekker!

Mijn lijstje vandaag:

O: 2 eiermuffins (met tomaat, paprika, ui en kaas)
L: een kwart gebraden kip :+
T: 3 cream crackers en een glas tomatensap
A: risotto met champignons en kip <3
T: 3 cream crackers met geitenkaas, misschien nog wat Ben & Jerry's want ik zit wel erg laag tot nu toe

B: niks, boodschappen gedaan haha

Beetje een gek lijstje maar ik was vanochtend extreem misselijk en m'n eiermuffins zijn uiteindelijk dus ook niet binnen gebleven :o Nu voel ik me gelukkig wel weer prima.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:27

Light mozzarella? Is dat niet een soort rubber? :Y)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:14

@eulogy: ik vind dat ook raar, dus ik gebruik zelf risottorijst. Anders is het in mijn ogen geen risotto :Y)

En de mozzarella zit er helemaal doorheen gesmolten, dus ik merk er niet veel van :D

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:16

O: schaaltje yoghurt met cruesli
M: een frikandelbroodje van de AH
A: rijst met Japanse groenten en kipfilet

B: paard poetsen
D: thee en water

Ik kon vandaag het frikandelbroodje gewoon niet weigeren ookal zitten er mega veel kcal in :o
Ik wist trouwens niet dat er zoveel kcal in rijst zit.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:00

Sannens: wel fijn dat je het merkt! :)

Bedankt iedereen trouwens voor de antwoorden! Eiwitshakes gebruik ik niet, dus daar ligt het niet aan haha. :) Heb altijd een slechte huid gehad, en ben net van mijn kuur roaccutane (isotretinoïne) af. Was dus heel erg gaaf weer mijn gezicht, maar merk nu dat het weer heel slecht wordt. Maargoed, het weer werkt ook niet mee dus ik kijk het nog even aan!

Omdat schandalige lijstjes ook moeten, oma vindt altijd dat ik genoeg moet eten :+ Lang geleden dat ik zo veel gesnoept hebt, dus mag ook wel een keertje:
O: 200 gram optimel met 30 gram AH granola
T: appel en twee mandarijnen
L: 3 rijstwafels (2 pindakaas, 1 kaas)
T: banaan, 3 paaseitjes, stukje nougat, handje studentenhaver
A: Spaghetti met paprika, champignon en wat sla
T: zakje snack a jacks, paar stukje milka chocolade

D: 2 cappuchino's, 1 wit wijntje en thee
B: niet zo veel

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:57

Hahaha Cheetahfan, oma's vinden dat inderdaad altijd eh!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:49

Haha, zo was mijn oma ook inderdaad.

Gisteren de helecdag trek gehad ondanks genoeg eten, vind dat zo irritant. Hopelijk vandaag beter.
O: 2 vk boterhammen met pindakaas
T: appel
L: 2 volkoren wraps met kipfilet, boursin light, sla, tomaat en wortel julienne
T: komkommer en cherrytomaatjes
A: hutspot met klein stukje rookworst

B: half uur interval training en kwartier buikspieren

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:18

Cheetahfan, ik zou niet te lang wachten met naar de dermatoloog gaan dan hoor... Dat spul werkt echt best wel goed en lang. Het herstelt als het ware de opbouw van je huid. Dus als dat zo snel weer fout gaat, is er toch wel iets mis lijkt me.

O: Overnight oats met jus d'orange
T: 2 x caramel snack a jack
L: Twee boterhammen met boterhamworst en mosterd en boter.
T: Peer, mineola, misschien nog een snack a jack
A: Restje champignonsoep, duitse biefstuk <3, gekookte aardappels met andijvie en bolletjes vla na.

Oooh en als ik zeg gekookte aardappels, komt dat in de praktijk neer op een kleine halve aardappel ofzo. :')

Vanavond hoop ik nog even te kunnen paardrijden, even kijken of de bak voldoende dooi is! Gelukkig leek de bovenlaag zaterdag al wel aardig zacht. Dus duimen dat de zon genoeg doet nu...
Morgen kom ik ook al niet echt toe aan mijn beweging (moet naar de kapper) en woensdag wil ik ook graag rijden.

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:05

Mijn lijstje vanvandaag;

O: banaan + havermoutcake
L: 2 bruine broodjes met Gelderse worst
T: kwarkbolletje
A: halve pizza
T: 2 biscuits + thee