Nagellaktopic deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puck94

Re: Nagellaktopic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:04

Hahaha, 40 kroketten!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:06

Hahaaha.
Net een nagelstempel set gehaald bij de action
En een nageldroger die niet compleet is, t onderplaatje mist dus hij gaat niet aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:07

Ik heb nu zin in kroketten. :=

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:02

Had hier gelezen dat jullie gescheurde nagels repareren met een theezakje.. Bij de paarden de nagel gescheurd, dus nu maar eens geprobeerd. Wat werkt dat goed zeg! Hoelang blijft dat zitten?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:21

Bij mij blijft het altijd zitten tot ik vind dat mijn nagel lang genoeg is en ik hem onder de reparatie af kan vijlen. Wel goed ontvetten! Ik maak het schoon met een goede cleaner, dan chip Skip of een ander middeltje en dan de lijm en theezakje. Ik doe meestal drie laagjes.

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:35

Oh ja, ik heb met drie laagjes nagelverharder gedaan en daarna gewoon een kleurtje erover

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:49

Dat kan ook, ik ben wel bang dat het iets minder lang blijft zitten want zodra jij je nagellak eraf haalt dan haal je ook het gerepareerde deel weg.

Ik ga vandaag maar eens spelen met mijn Konad setje. Die telt niet mee voor mijn "niets uitgeven" project. Ik had hem al gekocht voor ik besloot dat mijn shopping spree moest stoppen O:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:01

Jaja ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:03

LadyMadonna schreef:
Jaja ;)

Ik vind de Konad set wel erg leuk! Ik ga misschien toch wat nieuwe plates bestellen, na mijn shop-stop natuurlijk :D
Laatst bijgewerkt door Tazzey op 02-02-22 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:55

Hoe lang laten jullie eigenlijk je nagellak zitten?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:12

Tot ik het zat ben en een andere kleur wil. Soms een week, soms een dag.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:20

Idd, of tot er een beschadiging is of ik teveel uitgroei heb

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:22

Als ik een beschadiging heb gaat het er inderdaad meteen af.

Ben bezig met mijn inzending voor de nailart wedstrijd heb nu al spijt van mijn idee. Wat een monniken werk...

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:24

Haha Tazzey dat zou ik ook zeggen :')

Ik mag sparen voor een gellak set maar zou ik dan van sensationnails of van gellac doen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:26

Gellac?
Ik ken gellac alleen als omschrijving voor gellak/gelpolish. Niet als merk.
Daarnaast ben je 15...
Onder de 16 kom je bij mij de salon niet in. Jonge nagels zijn poreus, waardoor het produkt in de nagels trekt ipv erop blijft liggen.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:28

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:29

Ik ga komende week is kijken hoe lang de nagellak blijft zitten, werk tussen de paarden.
Dus ben benieuwd, moest afgelopen week denk ik 2 x bij lakken. :')

(Had toen nog geen Remover in huis)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:36

Nagelvijl 100/180.... Wat moet een particulier in vredesnaam met een 100 grit vijl :?
Zucht...

Verder vind ik het kleur aanbod nogal beperkt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:46

Excuses, maar wat kan je toch altijd heerlijk arrogant reageren. := Beetje jammer.

Ik doe niet mee met nailart wedstrijden, maar ben wel benieuwd Tazzey. Foto? :D

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:46

LadyMadonna schreef:
Nagelvijl 100/180.... Wat moet een particulier in vredesnaam met een 100 grit vijl :?
Zucht...

Verder vind ik het kleur aanbod nogal beperkt...

Ik denk dat de vraag eerder is :Wat moet een gellak set met die vijl...Hoewel, zo'n vijl is alleen voor kunstnagels en die zijn homemade vaak ook niet al te best ja.
Enige wat sommige aanraden is de glans voor het afweken verwijderen, bufferblokje is daarvoor meer dan genoeg. Wil me niet indenken wat er gebeurd als iemand denkt dat deze vijl daarvoor geschikt is...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:53

Wat is hier nou weer arrogant aan :? Een particulier heeft gewoon niks aan een 100 grit vijl, dus waarom zou je m dan in zo'n pakket stoppen? Dat is geen sneer naar de particulier, maar naar de samensteller van het pakket...

Verder weet ik het ook niet meer hoor. Geef ik m'n mening ben ik arrogant, zeg ik niks wordt er toch om advies gevraagd.... Wat willen jullie nou?

Ja, ik heb er een probleem mee dat allerlei produkten gewoon zo voor de consument verkrijgbaar zijn, en vele stylistes met mij. Dat ligt niet aan de consument, want het mag gewoon. Het enige wat ik dan kan doen is proberen de consument voor te lichten...

Als dat niet op prijs gesteld wordt hier, prima, laat het dan ff weten, want dan stop ik er accuut mee....

Ik zie hier weleens arrogantere posts voorbij komen, en die komen echt niet van mij...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:01

Sorry Anthea is vind LadyMadonna absoluut niet arrogant. Ik deel haar mening eerlijk gezegd wel. Sommige producten kun je als particulier gewoon beter vanaf blijven. Je krijgt geen uitleg erbij of wat dan ook. Mensen gaan dus rustig met die vijl hun nagels opruwen om vervolgens met een pak schade te zitten waar je u tegen zegt.

Foto komt eraan. Het is zo kitsch geworden dat het pijn aan je ogen doet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:06

Misschien ben ik de enigste, kan best zijn, maar ik word altijd een beetje moe van het gezucht en gedoe over particulier vs styliste. :+

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:09

Stef, niet zo aangevallen voelen,

Ik zal eerlijk zijn:

ik vind af en toe je arrogant over komen, maar dat komt misschien omdat het van een scherm lastig is om de toon van een bericht te ontcijferen.
Daarnaast weet je er veel van, maar met een opmerking als: 'wat moet een particulier met een 180 grit vijl' oid, kunnen wij niks. Zeg er dan bij wááróm niet. Ik heb namelijk de ballen verstand van vijlen. Dat zegt niet dat ik hem dan onbezonnen gebruik, maar dan heb ik er meer aan als mensen uitleggen waarom ik niks aan een 180 grit vijl heb.

Je weet duidelijk veel af van wat je doet en wilt dat ook delen om anderen te helpen. Dat vind ik persoonlijk top. Je zorgt wel voor een stukje voorlichting over de gevaren van 'klooien'. Dat waardeer ik persoonlijk heel erg, want in mijn ogen is er op internet te weinig GOEDE info over gellak, gel en acryl te vinden.
Maar ja, ik stoor me wel eens aan de manier waarop je dingen zegt.

Nogmaals, ik waardeer het wél dat je je kennis wilt delen, maar ik denk dat het soms wel wat anders kan :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:15

Ik snap je redenering. Maar bekijk het ook eens vanaf de kant van de styliste. Ik heb zelf de opleiding gedaan en het ook een korte tijd als dienst geleverd. Hoeveel mensen niet bij mij langskwamen met verne*ukte nagels door doe-het-zelfers die geen flauw benul hebben hoe het werkt.

Een styliste steekt behoorlijk wat tijd en geld in haar opleiding. Voor het beeld €2000 is niets. In die tijd leer je niet alleen hoe je een mooie nagel aflevert maar, naar mijn mening nog belangrijker, hoe je dat op een verantwoorde en gezonde manier doet.
Je kunt er niet vanuit gaan dat je met een startersset en een instructiefilmje van 4 minuten weet wat een styliste weet. De opleiding is geen luxe.
Alleen al het voorbeeld van die vijl. Menig particulier heeft geen flauw benul waar die voor dient en gaan er verkeerd mee om met dus behoorlijke nagelschade als gevolg. Dat ze het bij zichzelf doen is al erg genoeg maar vaak doen ze mama, de buurvrouw en het vriendinnetje ook. Het resultaat is dat men gaat zeggen "kunstnagels zijn slecht voor je want je nagel krijgt schade". De professionele stylisten krijgen een slechte naam omdat particulieren denken het zelf te kunnen.

Ik denk dat de reactie van LadyMadonna niet arrogant bedoeld is, dat weet ik eigenlijk wel zeker. Het is gewoon een reactie op de zoveelste doe-het-zelf set die niet eens goed samengesteld is.
In die setjes worden producten gestopt die echt niet voor de particulier zijn. Denk alleen eens aan de primers. Die zijn lang niet altijd nodig en kunnen best slecht zijn voor je. Veel particulieren lakken de nagelriemen en nagelwallen mee. Met nagellak is dat alleen lelijk maar heel veel kwaad kan het niet. Doe dat vaak genoeg met een primer en je hebt best een probleem.

Ik begrijp het wel. Als je je gebit wilt laten opknappen met facings ga je ook niet naar de Kruidvat om een setje te kopen, dan ga je naar de tandarts...