Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
KM_Ris schreef:Hoi hoi,
Ik ben deze week begonnen met start to run van Evy.
ik wil graag flink wat afvallen, en tot nu toe vallen de lessen me wel mee.
Ik weet dus alleen niet of ik wel hard genoeg ren. Denk dat ik meer jog, zit rond de 6,5km per uur als ik ren.
Als ik harder probeer te rennen houd ik de lessen gewoon niet vol.
Dus ik vroeg me af op welk tempo jullie begonnen zijn? Is dit veel te sloom?
Groetjes!
_lisaah schreef:hooii,
ik wil ook gaan beginnen met hardlopen, wss ga ik dit samen met mijn vriend doen maar hij heeft al een conditie van 5 sportmannen en ik van -5 zegmaar![]()
hebben jullie nog leuke gratis programma's of appjes?
Miriam91 schreef:Blegh ik heb helemaal geen zin om rust te houden!Ben juist lekker bezig. Ik twijfel wel echt of het mijn scheenbeen is, inderdaad ook kuitklachten, maar ook heupklachten wat lijkt op mijn oude blessure. Misschien toch eens een afspraakje fysio
Edit: Welshfan had jij ook dat je scheenbeen drukgevoelig was? Als ik em beet pak ongeveer halverwege geeft het ook een zeurende pijn.
Miriam91 schreef:Blegh ik heb helemaal geen zin om rust te houden!Ben juist lekker bezig. Ik twijfel wel echt of het mijn scheenbeen is, inderdaad ook kuitklachten, maar ook heupklachten wat lijkt op mijn oude blessure. Misschien toch eens een afspraakje fysio
Edit: Welshfan had jij ook dat je scheenbeen drukgevoelig was? Als ik em beet pak ongeveer halverwege geeft het ook een zeurende pijn.
anne_bento schreef:Miriam91 schreef:Blegh ik heb helemaal geen zin om rust te houden!Ben juist lekker bezig. Ik twijfel wel echt of het mijn scheenbeen is, inderdaad ook kuitklachten, maar ook heupklachten wat lijkt op mijn oude blessure. Misschien toch eens een afspraakje fysio
Misschien toch even rust houden en afwachten. Ik heb een aantal weken geleden na een heftig sportweekend (op zaterdag een stormloop, op zondag hardloopwedstrijd) ook last gehad van mijn kuiten en uitstralende pijn naar mijn schenen. Als ik drukte op mijn schenen deed het ook zeer, het voelde verder als een heftige spierpijn dus niet meer wegging. Heb 2,5 week rust gehouden (dat wil zeggen, niets met mijn benen gedaan maar enkel opdrukken, plankoefeningen enz om de rest van mijn lichaam te blijven trainen), en toen voorzichtig weer eens een bootcamples meegepakt en mijn pijn is weg!
Het is altijd balen om rust te moeten pakken als je net lekker gaat, maar mijn gedachte was, liever nu een paar weekje rust dan doorgaan en misschien wel maanden moeten rusten daarna!
Overigens heb ik sindsdien niet meer hardgelopen op harde ondergrond en heb ik vanavond weer een wedstrijd (recreatief dan wel) dus het is afwachten hoe dat gaat, heb toch het idee dat hardlopen op harde ondergrond veel heftiger is voor je benen dan bootcampen in duinen op zachte ondergrond.