[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dipstaartje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:04

Aardappelen staan op.
Gehaktballen zijn klaar
Dus kunnen bijna eten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:14

Ik heb net mijn salade uit de koelkast gehaald, kan hij even op kamertemperatuur komen :)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:16

voordat ik alleen salade ga eten moet er heel wat gebeuren denk ik

hier gewoon rauwe andyvie stampot met gehaktbal en magere spekkies

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:31

dat shredden was ook niks voor mij ;)
er is ondertussen 3 kg af in 4 weken :)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:34

Shakes.... Ik heb die van de Kruidvat geprobeerd, maar gadverderrie! Niet mijn ding, werd er niet vol van en het smaakte me ook niet. Brrrrrrrr! :r En daarbij ben ik toch van mening dat goed én voldoende eten beter werkt. Veel mensen eten te weinig om af te vallen, dan krijg je het tegenovergestelde. ;-)

Ik zal morgen ook weer even tomaten en komkommers scoren! Lekker voor bij op brood! Zag hier laatst ook crackers met hollandse rauwkost, geen gek idee! Zag er heeeeeerlijk uit en kan ongetwijfeld ook op brood. :9

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:35

Ik eet het normaal ook niet omdat mijn vriend er niet van houdt, maar hij moet overwerken hahaha.

Netjes 3 kg!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:49

Mn salade was lekker, enorm vullend, maar linzen zijn niet echt mijn ding :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:00

Ik zit er over te denken om maar gewoon een pizza naar binnen te gooien, het komt er toch weer allemaal uit. :')
Net een bak yoghurt gehad maar die hield het ook niet lang vol. Dadelijk dan maar eens een beschuitje en wat bouillon proberen..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:02

Gewoon zorgen dat je water blijft drinken, dat eten is niet zo belangrijk. Anders even appeltje raspen en die bruin laten worden en dat dan op eten. Dat blijft bij mij wel altijd binnen :j

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:05

Simyo, wat leuk!! Gefeliciteerd :D En echt een goed idee om uit te delen :)

hannahaapje schreef:
Mag ik serieus vragen of jullie weleens dromen over eten/weegschaal/etc?

Heel vaak! Droom heel vaak dat ik op de weegschaal ga staan en ineens weer op mijn zwaarst (130 kg) weeg! Schrik me dan altijd helemaal dood ;(

Valeria, wat goed! :D Mag ik vragen hoe groot jij bent? Je weegt hetzelfde als mij :D!

Wollie, lief zo’n compliment :D!

Welkom eleionomae, Kim_89 & Wisanda! Welkom terug PassoaJus!

Geniet lekker van je vakantie Danseresje! :D

Roosch, beterschap :(:)

Dais_, wouw wat een mooi resultaat meid!! :D

Regallie, wat een goede tip dankjewel :D Turksbrood is vast ‘gezonder’ dan gewone pizzabodem :D Wat
vervelend dat je niet lekker bent :(:)

Negerzoen schreef:
Bluhhh. Weer cold turkey van de suiker af vandaag. Nu hoofdpijn als een gek, moe en een beetje slapjes. Dit is dus weer even een reminder van wat terugvallen op suiker met je doet :\ Doen we niet meer :')

Dit merk ik ook steeds meer bij mijzelf: als ik veel suiker/vet heb gehad heb ik buikpijn, ben ik erg slapjes/suf en heb ik hoofdpijn. Hoe komt dat precies? Kan ik ergens uitleg vinden op een site, waarom je last van je hoofd/buik krijgt ect.?

Goed bezig liespower!

Vandaag goed dagje tot nu toe gehad :D we hadden ook veel traktaties op mijn werk maar heb niets genomen. Neem elke keer genoeg fruit/brood enzo mee dan heb ik daar ook geen behoefte aan :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:07

Ik wilde ook een salade maken, maar ik heb opeens ontzettende trek in hollandse pot, dus ik ga maar even aardappels schillen en lekker spinazie en een braadworstje erbij maken. :)
De rest van de dag zag er zo uit:
O: 2 Wasa sport crackers met zuivelspread en komkommer
T: handje cherry tomaatjes
L: Fruitsalade en een eierkoek
T: Appel en een handje ongezouten noten

Voor vanavond heb ik lekker een zakje worteltjes en komkommer en dipsaus. :)

Wat goed liespower, 3 kg!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:12

Gezonde dag frummels!

Mijn dag was als volgt:
O: smoothie van magere yoghurt, banaan en sinaasappel en een grote mok groene thee
T: 2 kopjes koffie, klein koekje, 3 glazen water, mandarijn
L: 2 meergranen pistoletjes met cranberrypate en een soort salami
T: handje pistache nootjes, glas water
D: maaltijd salade met linzen, brie, nootjes en garnalen met een magere yoghurt dressing, een pruim en een glas halvolle melk als toetje.

Na het eten eet ik savonds in principe niet meer. Ik weet namelijk dat k enorm ga snaaien als ik dat doe :') drink nog wel 2 mokken groene thee

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:24

Eleionomae: ja soms heb ik die er tussen zitten haha. :) Jouw dag ziet er ook heel gezond uit zeg!
Wat een goed idee een smoothie, die ga ik morgen ook lekker maken. Dat snaaien in de avond heb ik ook last van hoor := maar heb als oplossing gewoon niets in huis, behalve rauwe groenten en dipsausjes van Duyvis. Die moet je aanmaken met water en 2 EL mayonaise, maar ik doe het altijd met een halve EL halvanaise en 1,5 EL yoghurt of kwark, dat scheelt weer en je proeft het eigenlijk niet echt.

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:26

Wat gaan jullie snel zeg!

Mijn tweeling is nu 10 maanden en ik heb nog een zoontje van 4,5 jaar. Tijd om te sporten naast de paarden zit er helaas niet in. Morgen heb ik 2 toetsen ingepland bij mijn klas, hopelijk kan ik dan ff bijleren... Dus sorry als ik niet gelijk op iedereen reageer

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:28

Frummels schreef:
Eleionomae: ja soms heb ik die er tussen zitten haha. :) Jouw dag ziet er ook heel gezond uit zeg!
Wat een goed idee een smoothie, die ga ik morgen ook lekker maken. Dat snaaien in de avond heb ik ook last van hoor := maar heb als oplossing gewoon niets in huis, behalve rauwe groenten en dipsausjes van Duyvis. Die moet je aanmaken met water en 2 EL mayonaise, maar ik doe het altijd met een halve EL halvanaise en 1,5 EL yoghurt of kwark, dat scheelt weer en je proeft het eigenlijk niet echt.

Die smoothies zijn heerlijk, zo klaar en vullen door de banaan goed. De banaan alleen op de dagen dat ik sport :j anders gooi ik er een appel door. Als ik zemelen over mout in huis heb gooi ik daar ook een handje van door. Moet ik weer even halen want ik ben er door sinds vorige week :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:44

Zo mijn buik, been, bil en arm spieren zijn ook weer getraind!
Les met m'n paard is vele malen zwaarder dan de sportschool :')
Hij was weer lekker dwars vandaag!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:47

Ik heb heerlijk gegeten! ui, gele en rode paprika en pijnboompitten lekker bakken, penne koken, na koken een lepeltje pesto er door heen. Serveren met sla, en smullen maar :)
Is ook heerlijk met spekjes er door maar die heb ik maar even achterwege gelaten :=
Was flink wat van de penne over, zonde! Heb maar even een bakje apart gehouden, ga ik morgen een lekkere salade van maken :)

Strakjes een bakje aardbeien/appelstukjes en dan zit de dag er al weer op :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:08

Eleionomae klinkt heel goed! Ik deed er ook altijd lijnzaad in, denk dat ik dat ook maar weer moet kopen, helpt toch wel wat betreft het vullen vind ik. Ik koop bij de albertheijn van die ingevroren vruchtjes bv Zomerfruit. Is in vergelijking met vers fruit echt heel goedkoop en het gaat toch in de blender :D

Wow dat klinkt ook goed Mandy517! Ik ga dat ook eens een keer proberen.
Ik maak ook altijd een salade van de pasta die over is. :)
Meestal met zongedroogde tomaten, pijnboompitjes, pesto, rucola en soms met een beetje gebakken Smac van unox er in.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:34

Wat voor noten eten jullie en in wat voor hoeveelheden? :)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:37

Roosch schreef:
Ik zit er over te denken om maar gewoon een pizza naar binnen te gooien, het komt er toch weer allemaal uit. :')
Net een bak yoghurt gehad maar die hield het ook niet lang vol. Dadelijk dan maar eens een beschuitje en wat bouillon proberen..

geroosterde boterham wil nog wel eens goed gaan

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:47

_PassoaJus schreef:
Wat voor noten eten jullie en in wat voor hoeveelheden? :)

Ik neem meestal een notenmix van de albertheijn (ongezouten) daar zitten pecannoten in, walnoten, hazelnoten, amandelen en cashewnoten.
Ik doe ze soms door de yoghurt met musli smorgens, dan doe ik er een stuk of 12 in en die hak ik dan in stukjes, en als ik ze als tussendoortje neem dan neem ik gewoon een handje :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:53

Frummels schreef:
Eleionomae klinkt heel goed! Ik deed er ook altijd lijnzaad in, denk dat ik dat ook maar weer moet kopen, helpt toch wel wat betreft het vullen vind ik. Ik koop bij de albertheijn van die ingevroren vruchtjes bv Zomerfruit. Is in vergelijking met vers fruit echt heel goedkoop en het gaat toch in de blender :D

Wow dat klinkt ook goed Mandy517! Ik ga dat ook eens een keer proberen.
Ik maak ook altijd een salade van de pasta die over is. :)
Meestal met zongedroogde tomaten, pijnboompitjes, pesto, rucola en soms met een beetje gebakken Smac van unox er in.

Lijnzaad! Dat kan ik morgen of woensdag wel eens meenemen :)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:27

Mag ik even een 'vreugde dansje' doen? :D

Ik zit languit op de bank, maar de rest hier zit lekker aan paaseieren en chips terwijl ik er geen behoefte aan heb en eerder vanavond nog een lekkere peer heb gehad! :D Geeft toch wel een goed gevoel!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:28

Goedzo! *\o/*

Ik ga naar bed, ik heb een snaai gevoel en dat moet ik maar voor zijn :))

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:37

Ik heb ook de hele avond nauwelijks iets gehad, ben trots op mezelf. Want iedereen zat hier te vreten :'). Oke, wel 1 handje nootjes gehad en 1 paaseitje maar verder niks. :)) Morgenvroeg maar eens wegen.