Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Cathalijne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:16

Tnx raket, kan er zo snel niks duidelijks over vinden mbt tot grensverkeer. Maar neem aan dat ze dat op een later moment dan wel volledig uitwerken

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:17

_Cathalijne schreef:
Tnx raket, kan er zo snel niks duidelijks over vinden mbt tot grensverkeer. Maar neem aan dat ze dat op een later moment dan wel volledig uitwerken

Misschien heb hier wat meer aan:
https://nos.nl/l/2365211

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:19

Is er ook bekend hoe lang het vliegverbod duurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:22

Winged schreef:
Mindim schreef:
Je zegt dat je er op hoopt want daar is behoefte aan, als je weet dat dat niet kan, waarom er dan op hopen.
Ik hoor dat vaker, dat men wil dat het kabinet perspectief geeft, die mensen hebben een plaat voor hun hoofd geloof ik.

Ik zeg nergens dat ik er op hoop? Waar heb ik dat volgens jou gezegd want dat heb je dus verkeerd?

Mentaal gezien is het voor iedereen beter dat er een perspectief is. Iedereen met een gezond verstand weet dat het niet mogelijk ís om een perspectief te hebben omdat we niet weten hoe het virus zich gaat houden.

Mensen leven wel naar datum x toe omdat dan nieuws komt 'waarop het mogelijk allemaal iets beter gaat worden.' Dat het beter worden momenteel een illusie is weten we ergens ook wel.

Maar beetje zinloze discussie dit, heb het idee dat we elkaar compleet verkeerd begrijpen namelijk.

Maar mogelijk is het iets met 'perspectief'. Want daar is behoefte aan.

Ik lees daaruit dat je er toch op hoopt, maar als je dat niet bedoelt dan excuus.

Mentaal is het beter dat er perspectief is, dat klopt en daar wordt ook enorm vaak om gevraagd. Dat het kabinet perspectief moet bieden, voor de horeca, voor de examenklassen, voor de jeugd, voor de sport en als wordt aangegeven dat men dat niet kan geven, dan worden mensen chagarijnig en wijzen de vinger naar de regering vanwege get niet geven van perspectief. Alsof het kabinet het expres doet, dat bedoel ik. Mensen worden er boos om en dan denk ik, wat wil je nu dan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:25

Needje schreef:
Is er ook bekend hoe lang het vliegverbod duurt?

Tot het besmettingsrisico in de betreffende landen voldoende gedaald is.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:29

tienus63 schreef:
_Cathalijne schreef:

Misschien heb hier wat meer aan:
https://nos.nl/l/2365211

Niet met betrekkking tot de quarantaine, maar fijn dat ik in ieder geval mijn examen mag maken. Meestal vertrek ik de avond van te voren (dus zat me al te bedenken hoe dat zou gaan met de avondklok), maar kan dus in ieder geval rustig naar België karren, en hoef niet het studieritme te onderbreken door opeens midden op de dag te gaan rijden. :) .

Voor ik zover van de overheid haal is er tot nu toe nog geen quarantaineplicht als je uit het buitenland komt, tenzij van bepaalde landen. Ik ga er maar vanuit dat tegen de tijd dat de plicht er komt dat er dan ook duidelijk wordt wat er geld mbt. grensscholieren.

(en even voordat ik half bokt over me heen krijg dat het niet verstandig is om naar het buitenland te gaan e.d, helaas verplicht de uni nog gewoon examens on campus. Lessen on campus zijn uiteraard vanwege de pandemie niet mogelijk, maar examens maken met een kleine 1000 man in een expo-hal is uiteraard geen probleem 8)7 )
Maar bij terugkeer naar NL zit thuis bij mijn ouders echt al quasi volledig in quarantaine. enige waar ik nog kom is 1x in de week op de manege, en ik wandel met de honden ergens waar bijna nooit mensen komen, en zijn ze er wel dan houden mensen wel meer dan anderhalve meter afstand van me... Iets met 2 zwarte duitse herders die niet zo gediend zijn van vreemden :+, dus zou het wel heel erg vinden als zelfs dat niet zou mogen, vanwege andere verplichtingen die ik liever ook online zou zien... maar goed laten we niet op de zaken vooruitlopen).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:54

Wettelijke quarantaine plícht is er sowieso nog niet. Maar daar zijn ze dus wel mee bezig. Maar ook daar moet een wet voor gewijzigd worden.
Dat haalde ik iig uit de persco.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:55

Gingen ze nou ook kijken of de kappers weer open konden rond die 9-2?
Dacht ook zoiets te horen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:57

Het was een vraag van een van de journalisten, die vroeg hoopvol of het open kon. Maar ik hoorde zeker geen we zijn er mee bezig :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:01

Needje schreef:
Gingen ze nou ook kijken of de kappers weer open konden rond die 9-2?
Dacht ook zoiets te horen.

Hopelijk ook de masseuses en pedicures

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:02

Dan nog eens wat positiefs:

Door het noodgedwongen creatief zijn is het aantal patentaanvragen gestegen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:06

Huertecilla schreef:
Dan nog eens wat positiefs:

Door het noodgedwongen creatief zijn is het aantal patentaanvragen gestegen.

Dat is wel goed nieuws! Hopelijk brengt deze periode ook lekker veel nieuwe ontwikkelingen in diverse sectoren. Merk ook bij bedrijven een mentaliteitsverandering, namelijk oa dat medewerkers ná corona vaker thuis mogen gaan werken, die versoepeling vind ik ook positief!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:18

Mindim schreef:
Maar mogelijk is het iets met 'perspectief'. Want daar is behoefte aan.

Ik lees daaruit dat je er toch op hoopt, maar als je dat niet bedoelt dan excuus.

Mentaal is het beter dat er perspectief is, dat klopt en daar wordt ook enorm vaak om gevraagd. Dat het kabinet perspectief moet bieden, voor de horeca, voor de examenklassen, voor de jeugd, voor de sport en als wordt aangegeven dat men dat niet kan geven, dan worden mensen chagarijnig en wijzen de vinger naar de regering vanwege get niet geven van perspectief. Alsof het kabinet het expres doet, dat bedoel ik. Mensen worden er boos om en dan denk ik, wat wil je nu dan.

Je legt mij inderdaad woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Ik sprak namelijk in het algemeen dat er behoefte is aan perspectief door het grootste deel van de bevolking. Ik zeg hiermee niet dat ik het hoop of dat het er moet komen. Ook niet voor mijzelf want ik heb mij er al bij neergelegd dat het tot eind april doorploeteren is. (als ik dan ergens op mág hopen: doorgang halve marathon in mei) :+

Over de rest wat je schrijft kan ik alleen maar onderstrepen dat ik het daar mee eens ben ;) Maar voorlopig doen we het maar met een lockdown, schouders eronder en door.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:29

_Cathalijne schreef:
Weet iemand of er in de persco nog wat gezegd is over quaranaineverplichting voor grenswerkers/grensstudenten. Ik moet helaas voor examens en enkele practica soms naar België. Tot nu toe was er voor grenswerkers/studenten altijd een ontheffing, maar heb niet de hele persconferentie kunnen zien, dus weet neit of daar verder nog wat over gezegd is (evt tijdens de vragen)

Ik heb buitenlandse zaken gecontacteerd maar nog geen antwoord. Ik heb zelf ook volgende week een examen in Brussel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:29

Winged schreef:
[Ook niet voor mijzelf want ik heb mij er al bij neergelegd dat het tot eind april doorploeteren is. (als ik dan ergens op mág hopen: doorgang halve marathon in mei) :+

Hier zijn alle religieuze evenementen voor het voorjaar (en die zijn héél belangrijk) al afgelast.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:37

Snapt iemand waarom je je hond alleen aangelijnd uit mag laten? Hoezo niet gewoon los? :')

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:37

Joy_Mennings schreef:
_Cathalijne schreef:
Weet iemand of er in de persco nog wat gezegd is over quaranaineverplichting voor grenswerkers/grensstudenten. Ik moet helaas voor examens en enkele practica soms naar België. Tot nu toe was er voor grenswerkers/studenten altijd een ontheffing, maar heb niet de hele persconferentie kunnen zien, dus weet neit of daar verder nog wat over gezegd is (evt tijdens de vragen)

Ik heb buitenlandse zaken gecontacteerd maar nog geen antwoord. Ik heb zelf ook volgende week een examen in Brussel.

:') afwachten maar weer :roll:

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:38

Kaus schreef:
Snapt iemand waarom je je hond alleen aangelijnd uit mag laten? Hoezo niet gewoon los? :')

Omdat het een noodzaak is, en geen fun gok ik. Het idee is dat je niet buitenkomt tenzij absoluut noodzakelijk. Dus even snel de hond laten plassen en terug naar huis, en niet heerlijk even een uurtje wandelen oid.... Aan de andere kant, ik laat mijn hond sowieso niet los in het donker :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:39

Kaus schreef:

Zodat duidelijk is dat jij en de hond bij elkaar horen? Ik bedenk maar wat hoor..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:40

Kaus schreef:

Lopen er tien mensen op straat en ze wijzen allemaal naar dezelfde hond, wat denk je zelf ? Ik denk dat de controle dan een stuk simpeler is zodat ze gewoon door kunnen rijden wanneer je een hond aan de lijn hebt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:42

Mazzel dat met laatste plasrondje mijn man ze aan de lijn moet houden ze luisteren toch niet naar hem :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:44

Echwel schreef:
Mazzel dat met laatste plasrondje mijn man ze aan de lijn moet houden ze luisteren toch niet naar hem :D
:D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:54

Kaus schreef:

Zover als ik weet moet je binnen de bebouwde kom hond aangelijnd zijn mits anders aangegeven. Wordt helaas niet op gecontroleerd.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:59

En in het bos meestal ook, dat staat op die borden waar ook op staat dat je op de ruiterpaden moet rijden.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:00

Kaus schreef:

Omdat anders iedereen die buiten is zegt dat hij zijn hond aan het zoeken is :)