Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Corona is geen griep. Corona is een fikse verkoudheid.
Als je eens echt griep hebt gehad piep je wel anders want dan ben je echt dood ziek. Dan heb je flink koorts, kun je niet meer op je benen staan en lig je te ijlen op bed. Een klein griepje krijgen bestaat niet.
Ik heb nu zelf flink keelpijn, steken in mn hoofd, stem kwijt en droge hoest. Zal wel corona zijn maar waarom moet ik dat perse weten!? Blijf toch thuis omdat ik er niet lekker van ben.
Voor Corona werd je ook wel flink verkouden. Snap niet dat dit nu een naam moet hebben en men panisch blijft doen want het blijft toch wel onder ons
verootjoo schreef:Is nooit ontkend, het is gewoon bekend dat een aantal procent van de mensen een postviraal syndroom ontwikkelt na een besmetting met een virus.
Maar aangezien nu iedereen wel meerdere keren besmet is geweest, is ook een klein procent een enorm aantal mensen.
Echwel schreef:verootjoo schreef:Is nooit ontkend, het is gewoon bekend dat een aantal procent van de mensen een postviraal syndroom ontwikkelt na een besmetting met een virus.
Maar aangezien nu iedereen wel meerdere keren besmet is geweest, is ook een klein procent een enorm aantal mensen.
Nog nooit corona gehad hier allebei.
Moet ik zeggen dat we nog steeds afstand houden van anderen en mijn kinderen zodra ze verkouden zijn zich testen.
Het helpt heel goed voor mij tegen alle virussen en heb sinds 2020 maar 2x door verkoudheid longontsteking gehad ipv 4x per jaar..
Marcella schreef:Sommige mensen zijn helaas wat gevoeliger.
Heb trouwens maar een keer of 5 minimaal longontsteking gehad variabel van licht tot zwaar.
En op het moment hang ik randje groen - oranje met longfunctie.
DuoPenotti schreef:Nee is zeker geen verkoudheid.
De echte griep ook niet, want ja dan ben je idd ook echt ziek en is op en neer naar de wc al een halve marathon.
Ik heb de griep 1 keer gehad en sindsdien noem ik verkoudheid geen griep meer.
De keer dat ik corona had, had ik ook koorts, maar was minder ellendig dan die keer van de griep.
Maar dat is gewoon voor iedereen anders.
Ook net hoe je gestel op dat moment is.
Betreft long covid, ik heb long Pfeiffer
Nu weet ik zeker dat er dus ook mensen zijn met long griep en weet ik veel welke long nog bij een ander virus, maar altijd heerlijk ontkent is of weinig aandacht aan gegeven is.
Nu met zoveel mensen tegelijk ziek konden ze er niet meer op heen.
Zonnetje81 schreef:Dat er mensen van andere zaken ook langdurig klachten kunnen hebben klopt vast. Maar we hebben nooit met zn allen tegelijk in een griep of pfeiffer pandemi gezeten.
Als ik niet in het onderwijs had gezeten was ik nooit besmet geraakt. Dus ik geloof best dat er mensen zijn die nog nooit corona hebben gehad al is het maar een klein percentage. Ik hield me aan alle maatregelen en was nog nooit zo weinig ziek of verkouden tot de maatregelen overboord gingen en iedereen maar wat deed.
Ik geloof ook dat je genetisch onderlegd bent of je gevoelig bent ja of nee. Ik word al ziek van de spuiten. Ik ga dan ook geen spuit mee halen want achteraf ben ik vanaf toen al niet fit geweest en de corona zelf heeft de genade klap gegeven.
rien10 schreef:Zonnetje81 schreef:Dat er mensen van andere zaken ook langdurig klachten kunnen hebben klopt vast. Maar we hebben nooit met zn allen tegelijk in een griep of pfeiffer pandemi gezeten.
Als ik niet in het onderwijs had gezeten was ik nooit besmet geraakt. Dus ik geloof best dat er mensen zijn die nog nooit corona hebben gehad al is het maar een klein percentage. Ik hield me aan alle maatregelen en was nog nooit zo weinig ziek of verkouden tot de maatregelen overboord gingen en iedereen maar wat deed.
Ik geloof ook dat je genetisch onderlegd bent of je gevoelig bent ja of nee. Ik word al ziek van de spuiten. Ik ga dan ook geen spuit mee halen want achteraf ben ik vanaf toen al niet fit geweest en de corona zelf heeft de genade klap gegeven.
Deze bewering slaat kant noch wal. Daar is echt geen moer over te zeggen.