Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 08:38

Corona is geen griep. Corona is een fikse verkoudheid.

Als je eens echt griep hebt gehad piep je wel anders want dan ben je echt dood ziek. Dan heb je flink koorts, kun je niet meer op je benen staan en lig je te ijlen op bed. Een klein griepje krijgen bestaat niet.

Ik heb nu zelf flink keelpijn, steken in mn hoofd, stem kwijt en droge hoest. Zal wel corona zijn maar waarom moet ik dat perse weten!? Blijf toch thuis omdat ik er niet lekker van ben.
Voor Corona werd je ook wel flink verkouden. Snap niet dat dit nu een naam moet hebben en men panisch blijft doen want het blijft toch wel onder ons

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:35

Als je long covid krijgt piep je wel anders.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:40

Nou ik had voor Corona nog nooit koorts gehad totdat ik dus Corona kreeg, ik ben in mijn hele leven nog niet zo ziek geweest en ik kon niet op mijn benen staan dus ik vind het écht geen verkoudheid!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:55

Popstra schreef:
Corona is geen griep. Corona is een fikse verkoudheid.

Als je eens echt griep hebt gehad piep je wel anders want dan ben je echt dood ziek. Dan heb je flink koorts, kun je niet meer op je benen staan en lig je te ijlen op bed. Een klein griepje krijgen bestaat niet.

Ik heb nu zelf flink keelpijn, steken in mn hoofd, stem kwijt en droge hoest. Zal wel corona zijn maar waarom moet ik dat perse weten!? Blijf toch thuis omdat ik er niet lekker van ben.
Voor Corona werd je ook wel flink verkouden. Snap niet dat dit nu een naam moet hebben en men panisch blijft doen want het blijft toch wel onder ons

Een klein griepje krijgen kan prima, je kan ook alleen wat verkouden zijn van het griepvirus. Je kan er ook een heftige longontsteking van krijgen en aan de beademing komen te liggen of aan overlijden. En alle gradaties er tussenin.

Van het coronavirus kan je ook alleen verkouden van worden. Je kan er ook heftig ziek van worden, longontsteking van krijgen en aan de beademing liggen of aan overlijden.

Net een beetje hoe je het treft en hoe je lichaam er op dat moment onder de omstandigheden op reageert.

purny

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:56

En dat kan je met een griep ook.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:58

Nee is zeker geen verkoudheid.
De echte griep ook niet, want ja dan ben je idd ook echt ziek en is op en neer naar de wc al een halve marathon.
Ik heb de griep 1 keer gehad en sindsdien noem ik verkoudheid geen griep meer.

De keer dat ik corona had, had ik ook koorts, maar was minder ellendig dan die keer van de griep.
Maar dat is gewoon voor iedereen anders.
Ook net hoe je gestel op dat moment is.

Betreft long covid, ik heb long Pfeiffer
Nu weet ik zeker dat er dus ook mensen zijn met long griep en weet ik veel welke long nog bij een ander virus, maar altijd heerlijk ontkent is of weinig aandacht aan gegeven is.
Nu met zoveel mensen tegelijk ziek konden ze er niet meer op heen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 10:00

Is nooit ontkend, het is gewoon bekend dat een aantal procent van de mensen een postviraal syndroom ontwikkelt na een besmetting met een virus.

Maar aangezien nu iedereen wel meerdere keren besmet is geweest, is ook een klein procent een enorm aantal mensen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 10:06

verootjoo schreef:
Is nooit ontkend, het is gewoon bekend dat een aantal procent van de mensen een postviraal syndroom ontwikkelt na een besmetting met een virus.

Maar aangezien nu iedereen wel meerdere keren besmet is geweest, is ook een klein procent een enorm aantal mensen.

Nog nooit corona gehad hier allebei.
Moet ik zeggen dat we nog steeds afstand houden van anderen en mijn kinderen zodra ze verkouden zijn zich testen.
Het helpt heel goed voor mij tegen alle virussen en heb sinds 2020 maar 2x door verkoudheid longontsteking gehad ipv 4x per jaar..

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 10:08

Echwel schreef:
verootjoo schreef:

Nog nooit corona gehad hier allebei.
Moet ik zeggen dat we nog steeds afstand houden van anderen en mijn kinderen zodra ze verkouden zijn zich testen.
Het helpt heel goed voor mij tegen alle virussen en heb sinds 2020 maar 2x door verkoudheid longontsteking gehad ipv 4x per jaar..

Dit geldt voor mij ook.
Maar hierdoor lopen we ook een risico, natuurlijke afweer is er niet meer.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 10:11

Petpa die was bij mij toch al verstoord.
En als.ik op deze manier fijn leef so what.
Ben toch al niet van de mensenmassa's en kook bv li3ver zelf dan uit eten gaan.
En mensen die ik wil ontmoeten, meestal met mooi weer en buiten

Wel fijn dat mijn hele omgeving er rekening mee houdt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 10:12

Ik heb zelf ook nog nooit een positieve test gehad maar ik denk echt dat er geen mensen zijn die het niet hebben gehad :o
Ik heb zelf op de COVID cohort gewerkt dus kan het me ook niet voorstellen eigenlijk bij mezelf.
Alleen nooit positief getest.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 10:14

Ik heb het echt nooit gehad.
Puur omdat ik mij dus nog aan veel regels houd.
En ik geen knuffel, kussen, handjegeef mens Ben
En mensen dichtbij wil ik helemaal niet..
Heb bv een buurvrouw die altijd binnen mijn grens wil komen, die stuur ik steeds weer uit mijn ruimte

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 10:22

Sommige mensen zijn helaas wat gevoeliger.

Heb trouwens maar een keer of 5 minimaal longontsteking gehad variabel van licht tot zwaar.

En op het moment hang ik randje groen - oranje met longfunctie.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 10:29

Marcella schreef:
Sommige mensen zijn helaas wat gevoeliger.

Heb trouwens maar een keer of 5 minimaal longontsteking gehad variabel van licht tot zwaar.

En op het moment hang ik randje groen - oranje met longfunctie.

Nou wil niet overdrijven, maar heb 30% longinhoud dus moet voorzichtig zijn en de corona maatregelen bevallen dus prima..
Het kan alleen als je omgeving er ook rekening mee houdt en dat geluk heb ik.

Daarbij nogmaals ben niet een mensenmassa mens..
..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 10:53

Senioren flat die hebben zich zelden aan maatregelen gehouden. :=

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 10:55

Marcella schreef:

Nou hier wel hoor
En nog als we bij elkaar zitten is het op het dakterras of op de galerij waar we een grote ruimte hebben met tafel en stoelen..
Het kan best, we hebben hele kwetsbare mensen wonen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 10:58

Ik heb 1 keer corona gehad. Van een verkoudheid was ik zieker.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 11:00

Marcella schreef:

Welke maatregelen? Die schijn maatregelen die er waren?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 11:22

Zonnetje81 schreef:

Precies

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 11:31

Dat er mensen van andere zaken ook langdurig klachten kunnen hebben klopt vast. Maar we hebben nooit met zn allen tegelijk in een griep of pfeiffer pandemi gezeten.

Als ik niet in het onderwijs had gezeten was ik nooit besmet geraakt. Dus ik geloof best dat er mensen zijn die nog nooit corona hebben gehad al is het maar een klein percentage. Ik hield me aan alle maatregelen en was nog nooit zo weinig ziek of verkouden tot de maatregelen overboord gingen en iedereen maar wat deed.

Ik geloof ook dat je genetisch onderlegd bent of je gevoelig bent ja of nee. Ik word al ziek van de spuiten. Ik ga dan ook geen spuit mee halen want achteraf ben ik vanaf toen al niet fit geweest en de corona zelf heeft de genade klap gegeven.

Dapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:30

Zonnetje81 schreef:

Inderdaad

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:21

DuoPenotti schreef:
Nee is zeker geen verkoudheid.
De echte griep ook niet, want ja dan ben je idd ook echt ziek en is op en neer naar de wc al een halve marathon.
Ik heb de griep 1 keer gehad en sindsdien noem ik verkoudheid geen griep meer.

De keer dat ik corona had, had ik ook koorts, maar was minder ellendig dan die keer van de griep.
Maar dat is gewoon voor iedereen anders.
Ook net hoe je gestel op dat moment is.

Betreft long covid, ik heb long Pfeiffer
Nu weet ik zeker dat er dus ook mensen zijn met long griep en weet ik veel welke long nog bij een ander virus, maar altijd heerlijk ontkent is of weinig aandacht aan gegeven is.
Nu met zoveel mensen tegelijk ziek konden ze er niet meer op heen.

Pais zoals die ziektes worden genoemd (o.a. post covid, ME/CVS, QVS, lyme en idd ook door Epstein-Barr-virus) bestaat al heel lang en zijn nooit ontkent alleen is er nooit echt aandacht aan besteed en werd het gebagatelliseerd zeker over hoe veel mensen er last van hebben en hoe erg het kan zijn.

Tot ik zelf post covid kreeg (maar 1 keer besmet geweest) wist ik wel dat het bestond maar meer ook niet. Maar sinds ik meer volg over post covid kom ik ook vooral via Facebook veel tegen over o.a. me/cvs. Door dat er nu veel mensen tegelijkertijd post covid krijgen komt er veel meer bekendheid gelukkig en word er veel meer onderzoek gedaan en veel meer samen gewerkt. Voor nu vooral gericht op de post covid, maar met de insteek er ook veel aan te hebben voor de andere pais. En post covid en me/cvs hebben veel overlap en er zijn mensen met post covid die ook de diagnose me/cvs hebben gekregen.

Laten we hopen dat er nu wel eindelijk meer bekend gaat worden waar door het komt en uiteindelijk ook een geneesmiddel of behandeling die gaat werken.(al zal dat nog wel jaren duren ga ik van uit).

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:27

Zonnetje81 schreef:
Dat er mensen van andere zaken ook langdurig klachten kunnen hebben klopt vast. Maar we hebben nooit met zn allen tegelijk in een griep of pfeiffer pandemi gezeten.

Als ik niet in het onderwijs had gezeten was ik nooit besmet geraakt. Dus ik geloof best dat er mensen zijn die nog nooit corona hebben gehad al is het maar een klein percentage. Ik hield me aan alle maatregelen en was nog nooit zo weinig ziek of verkouden tot de maatregelen overboord gingen en iedereen maar wat deed.

Ik geloof ook dat je genetisch onderlegd bent of je gevoelig bent ja of nee. Ik word al ziek van de spuiten. Ik ga dan ook geen spuit mee halen want achteraf ben ik vanaf toen al niet fit geweest en de corona zelf heeft de genade klap gegeven.

Deze bewering slaat kant noch wal. Daar is echt geen moer over te zeggen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:55

rien10 schreef:
Zonnetje81 schreef:

Deze bewering slaat kant noch wal. Daar is echt geen moer over te zeggen.

Ik weet denk ik zelf toch wel waar ik besmet ben geraakt?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 13:38

Jij stelt: als ik niet in het onderwijs gewerkt had, was ik niet besmet geraakt.
Dat kan je zo niet stellen. Als je niet in het onderwijs gewerkt had, had je ergens anders gewerkt en kon je ook besmet zijn geworden. Niet alleen in het onderwijs vonden besmettingen plaats.